Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Elisa2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:06

Ja dat is zo..dan moet hij weer afscheid nemen, sneu zeg. Dit is wel erg veel pech, wat zijn ze eigenlijk kwetsbaar he.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:37

Jemig, je had hem niet aanbetaald ofzo? dat is wel echt balen zeg.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:00

Gefeliciteerd, mooi veulen! wat voor een kleur is/ wordt hij?

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:02

Ik ben heel benieuwd, foto's spammen mag altijd. Vind hem vooral ook mooi en evenwichtig gebouwd op deze foto.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:19

Wat een pechvogel zeg...niet leuk.

Opisop: ik zou het zo niet weten in het Noorden, misschien wel een idee om er een paar uit te proberen om te kijken of het karakter je ligt.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:19

opisop_shop schreef:
Wat sneu Tessebes, sterkte.

Ik ben inmiddels zelf ook aan het rondkijken naar een PRE en ben eentje tegengekomen die me aanstaat.
Zijn hier mensen die bekend zijn met een aantal stallen en waarbij ik naar ervaringen kan vragen?
Of die inzicht hebben in wat een geschikte prijs is voor een bepaalde PRE?
Mag ook via PB, weet niet of ik de stalnaam hier zo kan plaatsen.

Hier ervaring met stal Buitengewoon.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:20

Tessebes schreef:
Aah.. heb jij die mooie valk gekocht. Een knapperd hoor!

Ik heb helaas vorige week mijn "nieuwe" paard ik moeten laten slapen. Ik had hem nog geen jaar, hij kreeg na exact 5 maanden een blessure. Na een half jaar rust bleek de kans op herstel zo goed als nul helaas. Vorig jaar heb ik mijn cruzado (LusitanoxNew Forest) na 15 jaar in moeten laten slapen ivm een immuungemedieerde ziekte, dus dat gaat allemaal niet zoals gehoopt.

In ieder geval ben ik weer op zoek naar een nieuw maatje die hopelijk wel 25+ mag worden bij me. Maximaal 8 jaar oud, in ieder geval zadelmak, niet ril en geen project. Papieren/afstamming spelen geen rol. Lichte voorkeur voor merrie, anders ruin. Mocht iemand iets weten, dan hoor ik het graag.

Pfft wat heftig zeg, heel veel sterkte nog.
Ik zag er wel een aantal te koop staan via de Bokt markt.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:24

melrovers schreef:
Ik ben sinds 1,5 week de nieuwe eigenaar van Divino. Helemaal onverwacht op mijn pad gekomen, ik was niet o zoek maar het gebeurde gewoon, en het voelde goed dus ik heb gewoon ja gezegd. Vrijdag kwam ik hem tegen en de zondag erna heb ik hem opgehaald. Hij doet het supergoed in onze groep, daar ben ik echt zo blij mee! Het voelt net alsof hij er altijd al was, mijn andere 4 paarden hebben hem zo toegelaten. De eerste paar dagen heb ik hem apart laten staan met een hek ertussen zodat ze wel aan elkaar konden snuffelen maar wel met het veilige stevige hek ertussen. Hij was in het begin erg opgefokt maar dat werd al snel minder. Hij is ook echt vriendjes geworden met Quimero mijn andere valk PRE. Dit weekend een zadel voor hem uitkiezen en als hij er aan toe lijkt ga ik langzaam wat met hem aan het werk. Ik wil niet overhaasten omdat het leven zo in een groep 24/7 buiten (we hebben wel een grote inkoopstal waar ze allemaal inpassen) wel erg wennen is voor hem. Hij is dol op knuffelen en ik kan hem geen groter plezier doen dan een stukje wandelen om onderweg grasjes te eten. Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's te plaatsen, heb nu nog geen fatsoenlijke foto's, ik ben zelf de slechtste fotograaf ever :') .

Wat leuk, gefeliciteerd! ik ben benieuwd naar foto's.

Fluffy: mooie foto's en fijn dat het zo goed gaat!

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:55

Wat een mooie merrie, mooi barok en een mooi kleurtje. Ik hoop dat je van haar veel langer mag gaan genieten en Pedro ook. Hij ziet er ook goed uit trouwens.

Ik ben benieuwd of dat vaccin gaat helpen, op zich is van binnen aanpakken wel een goede zet denk ik.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:25

Faya_barock schreef:
Afgelopen weekend is de campeonato geweest van de PRE, hierbij de link van de uitslagen en ook heel leuk van ieder paard een filmpje! http://www.concursosancce.com/public/co ... eZu5l2xaGk

Hey Cora heb je toevallig ook nog mooie foto's gemaakt , en toevallig ook nog van mijn merrie? De enige perlino op de keuring :D

Hey Dorien, ja zondag wel een paar leuke foto's gemaakt, maar helaas niet van je merrie, maar wat een plaatje is dat!

Mijn favorieten foto van zondag
[ Afbeelding ]

https://myalbum.com/album/Hfk2L36q6rSH

Verder nog enkele foto's van de keuring, mocht jij nog eigenaren weten stuur gerust de link door (die met de lange manen weet ik al)

En mochten er mensen op deze site nog eigenaren weten, stuur de link gerust door.
Dit is een besloten forum dus hoop dat jullie verder deze foto's nergens anders voor gebruiken, want daar geef ik geen toestemming voor.

Wauw die schimmel <3
Wat een mooie foto's en prachtige paarden zeg.

Opishop: het zijn laatbloeiers, meestal zwaren ze pas uit na hun 6e/ 7e maar het ligt natuurlijk ook wel wat aan het type van de bouw.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:47

Oeps ja, sorry...al die namen haha.

Heeft Ruby veulens gehad?

Ik ben benieuwd of het vaccin aan zal slaan.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:48

papermach schreef:
Na meer dan 20 jaar dromen van mijn eigen PRE, werd die droom vorig jaar eindelijk werkelijkheid. Maar helaas hebben we geen klik, waardoor ik besloten heb om een ander plekje voor mijn paard te zoeken. Mocht er iemand interesse hebben in een lieve PRE-ruin, 5 jaar, donkere schimmel met goede gangen en talent voor het hogere werk, stuur mij even een PB voor meer informatie en evt. foto's.

Wat sneu, waarom hebben jullie geen klik?

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:14

Mooi dier, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Azmay: prachtige foto's, vooral die eerste vind ik.

Jenara, nog gefeliciteerd..flink verwend dus. :-)

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:32

Hij is mooi, gefeliciteerd! fijn dat hij er is.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:08

Escada schreef:
Hmmm valoroso heeft nog echt last van zijn knie. Hij is op transport door het andere veulen getrapt, gevolg was meteen een zwelling en een wondje. Wondje is nu aan het etteren en de knie nog dik. Heb er vandaag groene leem opgesmeerd en dan hopen dat het morgen beter gaat :z

Anders zou ik voor de zekerheid een foto laten maken om te kijken of er geen botfragmentje los is komen te zitten. (OCD)
Het kan natuurlijk ook gewoon dat het van het wondje komt maar als het aan het etteren is dan is er wellicht vuil in de wond gekomen.

Groene leem werkt iig altijd erg goed vind ik bij zwellingen.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:42

Jenara schreef:
Maartje_M schreef:
Ik vind het met mijn werk (en gezin) juist ideaal om ze aan huis te hebben, ik vind alleen de vakanties lastig. Maar dat is in principe met alle dieren zo

Ik kan me wel prima inbeelden dat het met bepaalde jobs juist heel goed combineerbaar is!
Helaas heb ik vaak onregelmatige uren door de deadlines en kan ik wel eens onverwacht tot 23u
op bureau zitten, als je dan je dieren regelmaat wil geven, is dat lastig :/

@ZoeyDercks, Mooie foto's! Fedra is ook wel echt een mooi paardje <3 zou haar inderdaad geen 17j geven. Het ziet er in ieder geval fijn relax uit!

@Maartje_M, Ziet er zeker niet slecht uit! Beetje jammer inderdaad van het standpunt van de foto, volgende keer manlief wat verder weg zetten :p

Ik heb gisteren terug les gehad :)
Had 2x goed geoefend sinds de laatste les en had op die 2 keer al redelijk wat verbetering erin gekregen, meer nageeflijkheid in stap en draf, was in het begin wel een klein gevechtje, maar de sessie erna telkens stukken beter, ze snapt het wel snel :)
Ook zijn we de galop echt aan het oppakken nu, vooral de vooruit erop aan het steken en zeker op de linkerhand gaat dat al redelijk goed!
Er is wel nog steeds veel werk aan, we zitten zowat met de typische jonge-paard-balans-probleempjes, zoals over de schouder wegwijken langs de ene kant en zich vastzetten tegen de binnenschouder op de andere kant, maar we werken er aan :) Waar ik eerst te zacht was met mijn hand, moet ik er nu weer op letten om mijn binnenhand niet té vast te houden. Het wegwijken over de schouder is wel super-corrigeerbaar bij Jenara, gewoon op tijd bocht voorbereiden en ze doet het eigenlijk niet en als ze het toch doet, wat buitenhand- en been en het is weer zo opgelost. Dat vastzetten is lastiger, want ze laat maar heel moeilijk los en reageert dan eigenlijk zo goed als niet op mijn binnenbeen.
Wel heel blij om terug les te krijgen, ik voel dat er de laatste jaren toch wel wat puntjes van mijn i zijn gevallen :p die moet ik er wel even terug op zetten!

Ik voelde me gisteren na mijn les wel een beetje dubbel, was leuk en we maken vooruitgang, maar ik vraag me oprecht af of Jenara zelf er wel echt plezier in heeft. Ze is doodbraaf, doet goed haar best en probeert zo goed als alles wat ik vraag, ze protesteert zo niet meer, geeft ook geen bokjes meer ofzo, dus dat vind ik allemaal wel fijn, maar lijkt ook wat meer "apatisch"? bij gebrek aan een beter woord. Ze lijkt ook niet echt happy om mij te zien als ik aankom :/ Ga eens kijken om deze week of volgende week er nog eens iets van afwisseling in te steken!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een paar berichten van je gelezen heb, over "vechten' met haar en vastzetten dat ik me af vraag of het rijden inderdaad op een voor het paard fijne manier gaat. (no offence)
Maar een paard kan alleen maar vasthouden als je je hand vast zet, en ik vermoed dat jouw zit nog niet onafhankelijk genoeg is voor een stille hand voor het paard. (een fijn meeverende hand die mee gaat in de beweging, zonder dat teugels te los/ vast zijn (klapperen) of te vast gehouden worden).
Wellicht is het begin roestigheid omdat je nu pas net weer les krijgt, maar imo zijn dit wel aandachtpuntjes met je laatste zin in mijn hoofd. (dat je het idee hebt dat ze niet happy word als ze jou ziet)
Normaals het is niet bedoeld als kritiek maar omdat je het zelf openlijk af vraagt wil ik het gevoel delen wat mij bekruipt. Afwisseling kan nooit kwaad in ieder geval. :)

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:44

ZoeyDercks schreef:
Ahhh Escada wat een knapperd!! Hopelijk trekt z'n knie snel bij.

Ik heb eindelijk wat rijdend beeldmateriaal om te laten zien :+

Fedra WH is een 17-jarige PRE merrie van 1.55m hoog, haar vader is de bekende Grelo <3
Ze heeft ondertussen 8 veulens gehad en de laatste is 1,5 jaar geleden.
Van nature heeft ze een heel sterk achterbeen, maar na de laatste bevalling is haar bekken en achterhand niet meer wat het geweest is. Nu na heel veel trainen en sterker maken begint het weer terug te komen. Onder goede begeleiding rijden we nu tig zijgangen en stap-galop overgangen *\o/* De potentie voor het verzamelde werk zit er enorm in dus wie weet nog ooit stapjes piaffe (als ik het vraag :+)

Dit is Fee haar "ik snap niet zo goed wat je nu wil maar ik doe het goed toch?" hoofd
[ [url=m/jk45qQ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hrshBr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/341GDh.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g3fum3.png]Afbeelding[/url] ]

Knappe merrie <3

Paarden aan huis is veel werk, je krijgt dan ook al het onderhoud erbij wat je niet moet onderschatten en weggaan is ook een stuk moeilijker.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:31

Leuk Esje, als je in termijnen zou gaan betalen..zorg dan voor een goed en waterdicht contract. Heb je hem inmiddels al gereden? een maand proef is ook een luxe zeg.

Knap dier Castillon, heb je inmiddels al een 2e paard?

Mightyjoe, die is mooi zeg..mooi in verhouding al voor een twee jarige.

Leuke foto's Jenara

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:32

Pfft dat is echt een flutdiagnose Dekensenzo...het mag je ook niet mee zitten he.

Wordt de cyste of de schade die deze veroorzaakt niet erger door belasting?

Verder, wat een knappe dieren komen er voorbij.

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:55

dekensenzo schreef:
@Elisa2 Als het goed is word de cyste langzaam kleiner door de medicatie die ingespoten is. Schade veroorzaakt het niet. Omdat het een mooie 'gladde' rand heeft. Geen uitstekende botstukjes oid die weer in pezen kunnen gaan prikken. Dus dat is positief.
Volgend jaar weer eens een röntgenfoto maken om te kijken hoe het er uit zien en of het echt kleiner is geworden. (Eerder heeft geen zin omdat er dan nog te weinig verschil te zien is, als er al verschil is)
En verder proberen me er niet te veel zorgen over te maken. Het gaat nu goed en daar houden we aan vast.

Leuke paarden zijn er weer allemaal bijgekomen. Zal proberen weer eens wat vaker 'online' te zijn en alles weer een beetje kunnen houden wat iedereen doet etc :)

Oke gelukkig, dat is nog een redelijk positieve diagnose!

-Kurt Albrecht-