Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:53

Nieuw hier in dit topic! Dit ben ik met mijn Spaanse man Solazar.
Ik woon in Spanje en eind dit jaar komt Sol (en een vriendje waar ik nog naar op zoek ben) aan huis te staan hier, echt een droom die uitkomt!
Afbeelding


Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:21

@mighty Joe, thanks! Wat een knapperd ook, die van jou. Flinkerd ook al voor 2 zeg!
Ik zoek een relaxte ruin, maar verder sta ik open voor vanalles :) Het zou zomaar een PRE kunnen worden, maar ook een Hispano arab of een tres sangres die je hier veel ziet... ik wil vooral een makkelijk dier, zowel naar mensen en naar paarden. 
Sol is hengst en mag dat blijven zolang het hem (of mij ;) ) en een sociaal leven niet in de weg staat.
Ik ga vanavond via via een paar paarden bekijken, eigenlijk geen idee wat (ik wordt mee op sleeptouw genomen ;)), en volgende week ook nog een afspraak staan.

@Jenara, dankjewel! Ha, foto's ga ik zeker spammen! En dank, het lijkt me heerlijk, aan huis. We hebben hier 8 hectare land (groot deel vooral bergachtig en rotsig) en die ruimte is zo fantastisch!
Wat fijn dat de Jenara zo goed in haar lijf zat, check up is altijd fijn. Prettig dat ze zo de tijd krijgt van je! Hoe oud is ze?

Hier nog een plaatje van mijn witte man en mij. Na het rijden doen we vaak even wat grondwerk. Daar is hij vanuit zijn Spaanse opvoeding niet zo bekend mee (en de Spanjaarden hier vinden het ook maar een gekke boel :Y) )

Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:45

Maartje, he, dat Hollandse weer ook!

Jenara, ah pittig. Ik heb een eigen bedrijf en weet hoe plots zoiets kan zijn. Zoek je iets in loondienst of wil je als zzp'er verder?

Robijntjah, dat klinkt fijn!

Hier druk met het bouwen van mijn paddock (paradise). De palen staan inmiddels in de grond! Dat klinkt simpel maar is het niet, want het is hier allemaal rots dus echt iets dat je totaal niet zelf kan.

Met Sol gaat het super, ben zo ontzettend blij met hem!
De zoektocht naar een nieuw paard wil nog niet zo vlotten. Ik heb er nu echt ruim 50 gezien en een stuk of 15 gereden (de anderen vielen al af voor ik erop zat) en het is het allemaal niet. Veel spanning onder het zadel / onprettig gereden vooral, of qua bouw en gangen echt teveel op aan te merken. Valt me tegen.
Ik overweeg nu een leuke jaarling te zoeken, dat zou ook prima zijn.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:23

Keeyzie, ja, de paardencultuur an zich is hier wel heel anders. Zoveel meer mannen alleen al! Het is ook wel heel grappig soms, al die stoere kerels die dan wel staan te prutsen met het maken van vlechtjes en in de weer zijn met equishine :) Ik probeer er van mee te nemen wat me aanstaat, en mijn eigen ding te doen waar dat goed voelt.

Wat goed dat je zo goed gaat in de training!

Nog een plaatje van mij en Sol. Het is hier nu ook even wat koud maar volgende week weer 20 graden en zon. Zo lekker!
Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:17

Keeyzie, dankjewel! Klopt, ik woon hier in Spanje en binnenkort komt Sol aan huis te staan.

Edkingenzo, wat een prachtige appeltjes heeft Enzo, en wat straal je op de foto's! Terecht trots op je knappe paard.

Jenara, ah architect, leuk! Ik hoop dat je wat kunt vinden waardoor je door kunt zetten en doen wat je leuk vindt, wat dat is zo belangrijk!

Hier een foto van ons paddock paradise in wording, een paar dagen terug. Er is nu alweer wat meer gedaan hoor. Het zijn twee verdiepingen als het ware, twee olijventerrassen, en er is nog een derde terras waar we een soort van bak van maken (met wat vreemde afmetingen maar je kunt niet alles hebben :P)

De palen hadden vertraging en vervolgens was het erin drillen een vreselijk karwei en moest enorm veel zwaar geschut aan te pas komen, maar ze staan! En maandag komt de schuilstal :)

Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:01

Wat vervelend, paarden met jeuk. Lastig altijd om uit te vinden wat werkt en wat niet.

Hier vandaag weer wat progressie gemaakt met de paddock paradise; olijfbomen gesnoeid en mijn schuilstal (bouwpakket) is geleverd. Nu nog in elkaar zetten! :)
Het plan is om het eind volgende week klaar te hebben. Of nou ja, klaar genoeg voor de paarden om te komen.
Maar goed, dan moet ik voor die tijd wel een tweede paard gevonden hebben...

Ik had deze week 3 afspraken staan om paarden te bezichtigen, maar nu vallen er net 2 af; eentje was niet gezond en de ander was net verkocht. Dikke vette pech! Ik heb er nu zoveel gezien!
Sol liep ik tegenaan toen ik niet eens echt op zoek was, hij was het eerste paard dat ik zag hier en alles was meteen goed, maar een maatje voor hem vinden is echt superlastig.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:34

Wat een mooi koppie ZsaZsa! Hoe oud is hij? Wat heeft hij prachtige ogen!

Het liefst vind ik een leuk, braaf gereden ruin, een relaxed dier, niet te klein en niet ouder dan 15. Geen voorkeur voor kleur of ras of papieren zelfs. Maar dat blijkt erg moeilijk. Ik houd mijn ogen daarom ook open voor een jaarling of tweejarige hengst of ruin. En dan nog enigszins in de buurt van waar ik woon in Spanje. Ik woon in een geweldig mooie provincie, maar het aanbod is hier kleiner dan bijvoorbeeld in Andalucie.

Heel veel van wat ik nu zie in de prijsklasse waarin ik kijk is óf klein, óf gewoon echt fysiek niet helemaal top, óf hysterisch gereden en met een bak mentale bagage waar je naar van wordt, en dat zoek ik niet perse.
Laatst bijgewerkt door Castellon op 25-11-19 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:40

Ha Robijntjah, ik zal zeker even een rondje showen als het helemaal af is!

Aanvulling op mijn vorige post: of ze zijn nog hengst en al jaren niet sociaal gehouden. Dat vind ik dan toch ook wel weer een risico, want ik wil ze zo graag bij elkaar hebben hier.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:20

Keeyzie, yes, ik houd jullie op de hoogte van mijn paddockplannen. Ja, het is hier wel echt anders bouwen en inrichten. Alleen al gras.... dat is hier niet hoor. En de grond is zo hard dat 'even' iets zelf doen daarmee echt niet gaat.
En ha, het kwartje valt waar ik jou van 'ken'. Ik had jaren geleden ook een fjord.

Twocolors, wat een mooi paard en wat maken jullie samen een mooi plaatje!

Zsazsa, ik zoek in de provincie Castellon, waar ik woon (ja, vandaar de naam ;) ). Wat een verschil zeg, goed gedaan!

Trui, wat een leuke merrie met zo'n leuk roze snuitje!

Ik vind schimmels in al hun grijstinten geweldig!
Sol is pas vier en heeft nog net een stuk of 4 vage appeltjes op z'n billen. Die zullen volgend jaar ook wel verdwijnen. Maar zo glimmend wit vind ik ook prachtig, en hier lang niet zoveel modder dus dat scheelt alles ;)

Vandaag heerlijk op wolkjes gereden en voor het eerst ook een stukje bitloos gedaan. Vond hij heel heel raar, ik hoorde zijn hersentjes bijna kraken ;) Maar lief dat hij was! Superfijn begin zo, gewoon even samen rustig stappen en voelen.


Afbeelding


Afbeelding


Verder vandaag het land bij de paddock verder opgeruimd en passantjes in staan draaien. De olijven zijn ook allemaal gesnoeid nu en de schuilstal gaan we deze week in elkaar zetten.
Donderdag een kijkafspraak staan bij een fokkerij met jonge dieren, kijken of daar een toekomstig vriendje voor Sol en mij bij zit!


Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:32

Ha, mooi is dat! Sol wordt heeeuul traaaag bij een moeilijke vraag, om daarna, als we weer overschakelen naar wat anders, heel veel kadootjes te geven in de vorm van dingen die hij denkt dat ik OOK heel knap zou vinden. Ik kan dat waarderen :D

Jammer van je bak, blegh. Wat heb je nu voor bit?
Ik ben ook zoekende. Sol's bit is eigenlijk te dik, maar het vaquera bit dat dunner was vond ik echt te heftig, zeker voor de fase waarin wij zitten. Hij liep daar ook niet tof mee trouwens.


Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:53

Leuk, nog zo'n witte inderdaad!

Ha, mooi duo penotti stel Robijntje, leuk!

Sol heeft een 12,5 mondje maar standaard Spaanse hoofdstellen en halsters moeten wel altijd op hun strakste gaatje. Hij is vrij fijntjes, ik denk dat hij nog wel wat de breedte ingaat als hij ouder wordt. Maar niet in zijn snuitje natuurlijk ;)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:16

Het ziet eruit als een fijn dier L-vh. Niet zo praktisch voor een manege, zo klinkt het, maar wel een prachtig paard.
Het rijden hier in Spanje is echt wel anders dan in NL.Hier rijdt men echt veel, veel meer op zit dan gemiddeld in NL. Dat hele idee van aanleuning op een trens zoals we dat in NL doen zou hij wel eens gewoon helemaal niet kunnen kennen.
Rijden meer mensen hem?

Heftig, dekensenzo, wat een verhaal.

ZsaZsa, wat en verbaasd koppie! Die oogjes, haha!

Jenara, wat cool! Leuk zeg! Je ziet echt dat Jenara nog een beetje puppy is hier, maar wat mooi om zo te kunnen rijden!

Hier van de week wat galop in de bak geoefend. Het mooiste vind ik hoe hij steeds meer met me meedenkt en ik ook echt merk dat hij graag wat met me doet. Het mooiste compliment!
Solazar’s galop is veel grootser dan ik gewend ben (ik heb nog nooit zo'n groot paard gehad!) dus ik ben daar echt nog wel zoekende in. Het voelt alsof hij regelrecht de lucht in gaat, maar het is zoveel opwaartser dan voorwaarts.
Fijne uitdaging om daar samen een balans in te vinden, en eentje waar we alle tijd voor hebben samen want uiteindelijk is hij ook nog maar een gup.

Nog even en hij komt naar huis en daar heb ik (nog) geen bak, dus hier nog mooi even een paar keer rijden :D

Afbeelding

Afbeelding

Oh, en ik heb ook ander leuk nieuws, maar ik wacht nog heel even op wat papierwerk voor ik er hier meer over vertel ;)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:50

Zo leuk, al die engelse dekjes en kleurtjes! Ik vond Eurostar dekjes altijd fijn en de kleuren prachtig.
Nu met mijn vaquera zadel is alles lekker basic :D

@mingming en zsazsa, wat grappig is dat zeg, en vooral ook om er hier achter te komen!

Hier gaan dingen opeens een beetje moeizaam. Papierwerk en Spanje is niet altijd de beste combi. Het is een complex verhaal maar het is allemaal nogal wat gedoe.

De afgelopen dagen heeft het hier echt ontzettend hard geregend. Het weer overdrijft hier altijd; als de zon schijnt is het meteen heel lekker, maar als het regent gaat het zo ontzettend snoeihard, en zoveel! Alle regen voor de hele 2 of 3 maanden valt gewoon in een keer in een dag of 2.
Even wat minder kunnen doen en helaas ook wat lekkages en schade, dus we zijn er weer even zoet mee.

De paddock wordt ondertussen gelukkig wel heel erg mooi. Lint zit bijna overal erop, het dak van de schuilstal zit erop, automatische waterbak werkt en er is een vloertje voor het schuurtje voor het voer en mijn zadel(s)! Bijna klaar voor!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:00

l_vh, ja, we hebben alles hier gebouwd. Van olijventerrassen naar paddock paradise. En nu zo goed als af!

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt nu ook wel heel echt. Het land was zo overwoekerd dat je er nauwelijks kon lopen, en nu is het ineens een paddock! Ben echt wel trots erop! We hebben wel echt hulp nodig gehad, want palen in de grond duwen gaat hier dus echt niet met rotsgrond. Daar is een megamachine dagenlang mee bezig geweest... Maar ze zitten wel!

Ik beloof binnenkort nog wat betere foto's hoor :)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:56

keeyzie schreef:
Castellon: Dat ziet er echt al heel goed uit. Wat grappig dat de dingen daar zo anders zijn. Hier boor je gewoon een gat met een gatenboor voor een paal. Dat is daar dus duidelijk anders. Hoeveel palen hebben ze uiteindelijk gezet?


Nou echt he! 75 palen. Hebben 2 man 3 dagen aan gewerkt om in de grond te krijgen, erg he. Maar het is hier ook echt rotsig, we zitten net bovenop een berg en dat merk je.

Robijntjah schreef:
Leuk pp Castellon! Hier ook een pp door het bos, blijft erg leuk!


Bij jou ziet het er ook echt sfeervol uit! Hier zijn het oude olijventerrassen met aan de randen bomen. Bij de terrassen zelf zijn dat olijven en johannesbroodbomen, eromheen hebben we vooral dennen groeien.

Ik ben heel trots want we hebben vandaag ECHT het laatste werk verricht dus het is nu echt echt klaar!!

Paddock paradise with a view *-:)
Afbeelding

Afbeelding

En een plaatje van mijn knappe Solazar. Het werk aan de paddock kost zoveel tijd dat we wat minder doen/hebben gedaan, maar dat maken we allemaal goed als hij hier binnenkort staat <3

Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 21:32

Dankjulliewel!! Zo bijzonder dat ze straks allebei hier staan!

Want ja, die tweede heb ik inmiddels ook gevonden, deze kleine man!
Superblij met hem. In de kudde met leeftijdgenootjes heeft hij mij echt uitgezocht. Volledig gevallen voor zijn karakter, alhoewel zwart natuurlijk ook prachtig is :)

Afbeelding

Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:31

Ha, dankjulliewel! Het is zo'n leuk klein ding. Hij is anderhalf, vader uit militar lijnen en moeder deels escalera. Heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:30

Dankjewel L_vh!
Als de paarden hier helemaal gesetteld zijn maak ik een keer een apart ITP topic met veel foto's, het is echt zo'n droom om het allemaal aan huis te kunnen doen.

We wilden al jaren echt buiten wonen, middenin de natuur, en naar het buitenland zat ook al tijden in ons hoofd. Het duurde wel een tijdje voor we echt een goede plek gevonden hadden, maar hier voelen we ons zo thuis! Meteen al toen we er voor het eerst waren, heel bijzonder was dat.
Ik ben natuurillustrator en samen met mijn man maak ik ook door de natuur geïnspireerde mindfulness apps. Ons werk kunnen we overal doen. Na een jaar gereisd te hebben zijn we hier uitgekomen :)

We wonen ruim een uur boven Valencia, en onze oude boerderij is off the grid, elektriciteit van zonnepanelen en water van de regen (en vooruit, ook van een tankwagen ;) ). Het ligt op een berg met bijna 8 hectare wild land met vossen, zwijnen, genetkatten en enorm veel vogels. Zo heerlijk!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:40


Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:14

@Jenara, In je filmpje zeg je 'she felt like coming home'. Zo bijzonder, want dat was het eerste dat ik zei toen ik voor het eerst op Sol reed!
Ben je inmiddels weer beter?
Het is hier prima vakantie vieren! Niks toeristisch hoor, het is echt platteland, maar zo mooi!

@calipsolover; ach, ik heb mensen paarden zien kopen die écht geen idee hadden van tijd. Of wie weet is een situatie veranderd? Je weet het soms niet he. Of het is iets met het paard dat ze niet willen zeggen en 'geen tijd' als excuus gebruiken. Ben benieuwd of je nog gaat kijken.

@Robijn, wat fijn zeg! Heerlijk, zo'n braverd! Ziet eruit als lekker Hollands weer daar.

@Maartje, wauw wat knap! Fijn joh als ze zo makkelijk zijn met verkeer.

@l_vh, dankjewel, lief van je!

Hier mijn twee woeste hengsten vandaag. Ik had ze allebei een emmertje brokjes in de paddock gegeven en was even op m'n hoede voor geklooi als er een bak eerder leeg was, maar niets van dat hoor. samen de restjes uitlikken <3

Afbeelding

Daarna nog even gewandeld met allebei, omdebeurt. Voor het eerst sinds ze samen stonden en voor Zaf sowieso de eerste keer uit de paddock hier!
Sol vond het heel erg leuk en wil graag meer en verder. Zaf vond het niet eens zo heel erg dat Sol even wegging. Zelfs even uit het zicht gegaan en dat ging prima. Hinnikje van Zaf toen ze elkaar weer zagen. Lief!
Zaf is er vijf meter uitgeweest en vond dat al heel spannend, met het schrikdraadsluisje en aan het halster en alles (tot vorige week had hij zelfs nog nooit een halster omgehad), maar hij deed het keurig.
Trots op de mannen!

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:20

Wat leuk, zo'n bosje Robijn!

Hier helemaal in de wolken, want de kerstdagen doorgeklust en ik heb nu een bak, EN zelfs gereden. Voor het eerst sinds Sol hier is, en hij deed het helemaal geweldig. Wat een superkanjer is het toch <3 <3


Afbeelding


Ben nu ook een account op insta aan het maken voor mijn paardenverhalen :)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:54

Maartje en Jenara, Wat leuk om elkaar ook op instagram te volgen :D

Jenara is zo'n leuk dier! Wat doet ze hard haar best zeg, dat zie je in alles.
Als ik kijk naar je filmpje zie ik je inderdaad zoeken, en ik zou juist zeggen: laat dat even. Juist door het zoeken en vragen wordt het onrustiger dan nodig, denk ik.
Ik zou met heel licht contact kijken of je in de bochten, door het binnenachterbeen onder te (laten) plaatsen kunt zoeken naar het loslaten en het zakken. Van daaruit kan ze dan zelf het antwoord vinden in plaats van dat het een vraag-soortvanantwoord ding wordt.

Marion, welkom! Wat een leuk dier heb je. Hoe noem je hem? Ik ga er voor het gemak vanuit dat Predestinado wat lang is om te roepen ;)
Komt hij uit Spanje?

Kleine Zaf had deze week ook weer even puppyschool. We hebben de bak verkend en een gespeeld met follow the feel en wijken voor druk. Echt de superbasis en heel speels. Hij doet het zo goed als je bedenkt dat hij tot 3 weken terug eigenlijk helemaal nog niet in handen was geweest!

Afbeelding

Sol is inmiddels ook een paar dagen van zijn ijzers af, eindelijk! Vandaag in de bak rustig aan gedaan want ik merk dat hij wat zoekende is en hier en daar ook wel keien liggen in mijn bak die niet zo top zijn nu.
Ik had het gevoel dat we een beetje de connectie misten en wat rommelig waren vandaag, maar toen ik terugkeek viel het op het oog eigenlijk wel mee.
We hebben afgesloten met een paar rondjes bitloos waarin Sol heel erg op zoek was naar wat ik bedoelde. Dat was fijn!

Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:39

Je mag trots zijn op Jenara zeg, ze doet het maar knap!

Maartje, leuk, een topic van Elevada :)

Elke, wat heftig om te zien zeg. Al helemaal gecheckt op wormen/schimmel/luis en dergelijke?

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:17

Robijn, nu nog muggen in Nederland! Wat erg!

Keeyzie, fijn toch, vakantie. Veel plezier met je les!

Trui, superjammer zeg

Ik heb net een topic met plaatjes van Sol en mijn bak (oh wacht, ik moet schrijven 'bak" :+ ) gemaakt:
[RIJ-ITP] Sol in de Spaanse decemberzon

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:09

Altijd spannend, zo'n verhuizing, Marion. Weet je al welke stal het gaat worden?

Dankjewel Dekensenzo!

Lante, dat klinkt goed! Heb je ook rijfoto's?

Hier zat Sol wat in de lappenmand de laatste week. Een wondje van een teek die ik verwijderd had was niet helemaal lekker gegaan en hij had een oppervlakkige wond op zijn been.
Kleine dingen, maar ik merkte een groot verschil in zijn attitude, dus we hebben echt even rust genomen. Inmiddels vraagt hij weer wanneer wat wat leuks gaan doen, dus we kunnen weer :)

En kleine Zaf is duidelijk wat gegroeid sinds hij hier is! We weten niet hoeveel want een officiele meetstok hebben we niet, maar hij lijkt echt de lucht in te gaan nu.
Dat is fijn, want hoewel zijn verwachte maat wel 1.60 of meer is volgens de fokker was hij toch een van de kleinere jaarlingen daar en vroeg (vraag ;) ) ik me af of hij dat gaat halen. Iets kleiner is voor mij ook niet erg hoor, maar het is leuk om hem te zien groeien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, kreekie en 32 bezoekers