Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:59

_Zsazsa_ schreef:
Ik vond donker ook leuk, maar nu hij witter word krijgt hij in de zomer een hele gave zilver metallic glans. Echt heel mooi vind ik.
Vroeger wilde ik geen schimmel maar nu vind ik het juist wel mooi. En gelukkig heb ik geen viespeuk

@Trui is het een merrie of ruin?

Ik gok een merrie, en voor een merrie toch best PRE hoor. :j

EDIT: ik heb even de moeite genomen naar boven te scrollen, en zie daar het antwoord al staan, merrie inderdaad. :+

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:01

twocolors, wauw! Mooie combi zijn jullie. :D Heb je ook een filmpje? Rijden ziet er al super uit! Hoe groot is hij?
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 26-11-19 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:01

_Zsazsa_ schreef:
Ik vond donker ook leuk, maar nu hij witter word krijgt hij in de zomer een hele gave zilver metallic glans. Echt heel mooi vind ik.
Vroeger wilde ik geen schimmel maar nu vind ik het juist wel mooi. En gelukkig heb ik geen viespeuk

@Trui is het een merrie of ruin?


een merrie :)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:03

Mooi paard twocolors! Welkom :)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:14

Prachtpaard twocoulors!

Nou, Mo was weer wakker hoor, maf paard.

Zometeen aurelia even longeren. Die mag wat meer spier gaan kweken!

Modesta is 16 en nu pas echt wit wit. Mis haar zwarte manen en staart wel...

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:35

Afbeelding

Fedra is 17 en enorm wit geworden de laatste 2 jaar <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:38

Gelukkig geen witte hier :+

Diva loopt er een paar weken per kwartaal ook niet super strak bij hoor, maar groeit prima uit en dan gaat er 5cm af en is het weer kort.
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:40

Je had wel even mogen poetsen voor de foto azmay :P

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:41

Maartje_M schreef:
Je had wel even mogen poetsen voor de foto azmay :P

Waarom? Dit is gewoon mijn paard :o?
Varkentje :')

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:43

Azmay schreef:
Gelukkig geen witte hier :+

Diva loopt er een paar weken per kwartaal ook niet super strak bij hoor, maar groeit prima uit en dan gaat er 5cm af en is het weer kort.
[ [url=m/DaAXjq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh, kijk, ik krijg al iets meer vertrouwen in mezelf zo. Hoewel het nog steeds netjes is in vergelijking met mijn kunstwerk tot nu toe, biedt het wel een iets realistischer perspectief. ;)

Note to self: Als het er vanaf 5 meter afstand goed uitziet is het ook oke. :+

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:11

Hier ook een nog betere foto :=

Afbeelding


Hier duo penotti dus, lijkt me ook zo leuk om eens mee te shooten, zwart en wit en mijn rode jurk <3

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:35

Heeft ze nu vogelpoepjes op haar nek? :P (Sorry, gewoon nieuwsgierig hoor, mijn shet heeft ook van die plekken omdat hij graag onder een boom slaapt waar ook vogels in slapen). ;)

En ze is mooi! Zo'n zacht koppie. <3

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:56

Hahahah nee was haar in aan het smeren met anti jeuk.

Ja zo lief is ze ook echt, een goedzak. Zo 1 heb ik maar 1 x eerder meegemaakt.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:18

Azmay schreef:
Maartje_M schreef:
Je had wel even mogen poetsen voor de foto azmay :P

Waarom? Dit is gewoon mijn paard :o?
Varkentje :')


Just kidding, je wil niet weten hoe die van mij eruit zien :')

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:26

Wat een ongelofelijke knappe paarden komen hier weer voorbij! <3
Ik ga binnenkort hopelijk een keer kijken bij Adelante Stables, ben zo benieuwd om echt op zoek te gaan. Wel bang dat ik niks ga vinden...

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:49

Wauw! Wat een activiteit ineens weer, tof!

EdkingEnzo: Dat lijkt me zo'n machtig moment om zo over het strand te rijden samen. Het setje staat hem echt heel knap!

Castellon: Dat ziet er al veelbelovend uit. Lijkt me dat je daar weer met andere dingen rekening moet houden dan hier qua droogte. Hou je ons op de hoogte? Lijkt me heel interessant dit te volgen.

Escada: Slim om even extra voorzichtig te zijn in dat geval. Haha leuk he al die kleine stapjes. Hoe oud is hij nu? En inderdaad fijn dat je ondertussen kunt rijden.

Lante: Wat een mooi koppel zijn jullie!

MightyJoe: Het wordt echt een knappert! En zo'n stoere voorpluk al. Ben benieuwd hoe zijn manen weer gaan aangroeien.

HorseWare: Die is stoer!!! En al ver ontwikkeld voor een 4-jarige of vertekend dat een beetje door de enorme bos manen?

Serenity: Ik heb hiervoor een Fjord gehad. Om ze mooi recht te houden heb ik ze de eerste keer helemaal afgeschoren, daarna bijgehouden met de schaar ;) Wel fijn dat zijn voorpluk gewoon in tact blijft :) knappert!

Azamay: Als ik die van jou zo zie twijfel ik er toch ook aan om een keer helemaal kort te gaan. Het is dat ik nu juist weer onderweg ben naar langer.

Verder kan ik helaas niet veel meepraten over jeukende paarden. Hier redden ze het allemaal nog met een beetje vliegenspray zonder dekens. Moet ook toegeven dat het lijkt alsof het op mijn weide minder is door bepaalde bomen. Blijkbaar hebben paarden ook veel minder last als ze in de buurt van de zee staan.

_ZsaZsa_: Wat een verschil al joh! Lijkt wel een compleet ander paard. Ben heel benieuwd hoe het rijden gaat na de behandeling met spier ontspanners. Heb je hiervoor gekozen om bepaalde dingen uit te sluiten of om te kijken of je hiermee kunt oplossen? Ik riep ook altijd geeeeen schimmel, maar nu ben ik verliefd!

Hij is inderdaad al goed wit voor zijn leeftijd. Bij Hugo ging dat ook ineens heel snel. Die is nu 7 en al bijna helemaal wit. Alleen zijn benen en manen blijven nog wat donkerder.

Trui: Van harte welkom! Wat een beauty ook. Je hebt zoveel verschillende soorten en types. Ik vind die van jou toch ook behoorlijk breed hoor als ik zo die rij-foto bekijk.

Twocolors: Nog zo'n knappert! Wat een gaaf dier. Waar heb je voorheen gereden?

ZoeyDercks: Die is nog best donker voor haar leeftijd. En vliegenschimmel zie ik, mooie merrie!

Hier de afgelopen drie dagen heerlijke buitenritten gemaakt en vrijdag weer een wedstrijd op de planning. Mijn vriend en ik hebben sinds een paar weken een jonkie. (N.R.P.S.) Dat was wel even spannend in het begin maar ze is nu helemaal gewend. Hugo was in het begin behoorlijk jaloers maar begint nu ook aan het extra gezelschap te wennen. Zo heerlijk en extra genieten op de weide!

CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:20

Keeyzie, yes, ik houd jullie op de hoogte van mijn paddockplannen. Ja, het is hier wel echt anders bouwen en inrichten. Alleen al gras.... dat is hier niet hoor. En de grond is zo hard dat 'even' iets zelf doen daarmee echt niet gaat.
En ha, het kwartje valt waar ik jou van 'ken'. Ik had jaren geleden ook een fjord.

Twocolors, wat een mooi paard en wat maken jullie samen een mooi plaatje!

Zsazsa, ik zoek in de provincie Castellon, waar ik woon (ja, vandaar de naam ;) ). Wat een verschil zeg, goed gedaan!

Trui, wat een leuke merrie met zo'n leuk roze snuitje!

Ik vind schimmels in al hun grijstinten geweldig!
Sol is pas vier en heeft nog net een stuk of 4 vage appeltjes op z'n billen. Die zullen volgend jaar ook wel verdwijnen. Maar zo glimmend wit vind ik ook prachtig, en hier lang niet zoveel modder dus dat scheelt alles ;)

Vandaag heerlijk op wolkjes gereden en voor het eerst ook een stukje bitloos gedaan. Vond hij heel heel raar, ik hoorde zijn hersentjes bijna kraken ;) Maar lief dat hij was! Superfijn begin zo, gewoon even samen rustig stappen en voelen.


Afbeelding


Afbeelding


Verder vandaag het land bij de paddock verder opgeruimd en passantjes in staan draaien. De olijven zijn ook allemaal gesnoeid nu en de schuilstal gaan we deze week in elkaar zetten.
Donderdag een kijkafspraak staan bij een fokkerij met jonge dieren, kijken of daar een toekomstig vriendje voor Sol en mij bij zit!


Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:06

Fijn gereden dus! Ik kan hier ook altijd merken dar die hersenen bezig zijn :')

Bak was hier beter dan verwacht maar uiteindelijk slechter dan ik dacht :+ galop werd echt een drama en in galop wilde ze ook niet echt loslaten. Ik ga toch maar eens een ander bitje testen. Maar wat pffff

CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:32

Ha, mooi is dat! Sol wordt heeeuul traaaag bij een moeilijke vraag, om daarna, als we weer overschakelen naar wat anders, heel veel kadootjes te geven in de vorm van dingen die hij denkt dat ik OOK heel knap zou vinden. Ik kan dat waarderen :D

Jammer van je bak, blegh. Wat heb je nu voor bit?
Ik ben ook zoekende. Sol's bit is eigenlijk te dik, maar het vaquera bit dat dunner was vond ik echt te heftig, zeker voor de fase waarin wij zitten. Hij liep daar ook niet tof mee trouwens.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:58

Een dubbelgebroken watertrens, maar dit heeft echt veel te veel ruis. Dikte is wel fijn (het is een dunnere versie) maar het moet rustiger en stabieler. Ik twijfel tussen enkel en ongebroken...

Elevada wordt heel boos als ze het niet snapt en meestal kan ze pas de keer daarna nadenken over wat ik eigenlijk wilde. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat we dingen niet in 1x leren :+

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:56

Ik rijd Fedra met een ongebroken Kimblewick met hefboom, zij verdraagt door melanomen minder druk in haar mondhoeken.

Maar ik moet zeggen, elk paard wat hem in heeft gehad reageert er tot nu toe super op. Is een heel vriendelijk bit als je weet hoe er mee om te gaan.

Hiervoor had ik een Trust Sweet iron ongebroken met tongboog... Die mag weg... Maat 12.5...

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:01

Ik heb een myler level 2 even uit mijn hoofd voor Modesta die juist geen aanleuning wou aannemen.
Aurelia heb ik tot nu toe op een simpel dubbelgebroken bitje en dat gaat prima. Maar dat is echt een super makkelijk paard.

Wel hebben ze beide echt een klein mondje, 11 cm :+

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:54

Ik ging laatst balkjes draven... dat moeten we nog even oefenen :’)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:56

_O-

Mo springt alles :+
Aurelia spring ik nog langes niet mee.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:22

Jeetje heeft Elevada zo'n grote mond dan met haar 13,5? :+ Al heeft ze nu een watertrens en die zit wel een beetje ruimer. Ik zou eens kunnen kijken of de 12,5 van mijn nrps haar past, maar ik vrees dat het te klein is

Ik wil ook balkjes, denk alleen ook dat ze daar geen bal van snapt :')