Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:27

Yevrah wat een plaatje <3

Veel plezier vandaag escada!

Ik zou er heel graag nog eentje bij willen! Maar mijn portemonnee en mijn man zijn het daar niet helemaal mee eens :=

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:23

Ohhh! Wat is hij prachtig, eigenlijk niet op zoek, maar mag ik een PB met de vraagprijs?

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 22:10

Daar is hij dan!! Kan het nog niet geloven!! Helaas wel een gezwollen knie door een tik van het andere veulen in de trailer maar dat trekt wel bij. Ben zo happy!

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 06:57

Knapperd <3 hopelijk is zijn knie snel beter!

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:32

Hij is mooi, gefeliciteerd! fijn dat hij er is.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:47

Leuk!!!

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:26

Hmmm valoroso heeft nog echt last van zijn knie. Hij is op transport door het andere veulen getrapt, gevolg was meteen een zwelling en een wondje. Wondje is nu aan het etteren en de knie nog dik. Heb er vandaag groene leem opgesmeerd en dan hopen dat het morgen beter gaat :z

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:31

Gefeliciteerd nog Escada!! En veel beterschap aan het jonge ding!!

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:08

Escada schreef:
Hmmm valoroso heeft nog echt last van zijn knie. Hij is op transport door het andere veulen getrapt, gevolg was meteen een zwelling en een wondje. Wondje is nu aan het etteren en de knie nog dik. Heb er vandaag groene leem opgesmeerd en dan hopen dat het morgen beter gaat :z


Anders zou ik voor de zekerheid een foto laten maken om te kijken of er geen botfragmentje los is komen te zitten. (OCD)
Het kan natuurlijk ook gewoon dat het van het wondje komt maar als het aan het etteren is dan is er wellicht vuil in de wond gekomen.

Groene leem werkt iig altijd erg goed vind ik bij zwellingen.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:53


Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:07

Dat ziet er leuk uit Robijntjah!!
Soms droom ik er ook wel van om zo paarden zelf aan huis te hebben,
maar dan denk ik telkens weer dat het met mijn werk echt niet combineerbaar is :/

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:25

Mja soms is het veel maar het moet je wel echt passen denk ik, je motivatie om het te willen moet echt heel groot zijn.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:43

Ik vind het met mijn werk (en gezin) juist ideaal om ze aan huis te hebben, ik vind alleen de vakanties lastig. Maar dat is in principe met alle dieren zo

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:45

Dat vond ik op pension al lastig omdat ik nogal een eigenzinnig paard heb :+

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:57

Ahhh Escada wat een knapperd!! Hopelijk trekt z'n knie snel bij.

Ik heb eindelijk wat rijdend beeldmateriaal om te laten zien :+

Fedra WH is een 17-jarige PRE merrie van 1.55m hoog, haar vader is de bekende Grelo <3
Ze heeft ondertussen 8 veulens gehad en de laatste is 1,5 jaar geleden.
Van nature heeft ze een heel sterk achterbeen, maar na de laatste bevalling is haar bekken en achterhand niet meer wat het geweest is. Nu na heel veel trainen en sterker maken begint het weer terug te komen. Onder goede begeleiding rijden we nu tig zijgangen en stap-galop overgangen *\o/* De potentie voor het verzamelde werk zit er enorm in dus wie weet nog ooit stapjes piaffe (als ik het vraag :+)

Dit is Fee haar "ik snap niet zo goed wat je nu wil maar ik doe het goed toch?" hoofd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:18

Helemaal vergeten te reageren op Valoroso, hopelijk voelthij zich snel beter!

Ziet er goed uit! Fedra oogt ook helemaal nog geen 17!

Ik zal ook weer eens een rijfototje delen, manlief stond vorige week even in de buurt van de bak dus die heb ik meteen aan het werk gezet. Behalve dat mijn houding drama is, ben ik met de rest van het beeld wel happy
Afbeelding

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:06

Maartje_M schreef:
Ik vind het met mijn werk (en gezin) juist ideaal om ze aan huis te hebben, ik vind alleen de vakanties lastig. Maar dat is in principe met alle dieren zo


Ik kan me wel prima inbeelden dat het met bepaalde jobs juist heel goed combineerbaar is!
Helaas heb ik vaak onregelmatige uren door de deadlines en kan ik wel eens onverwacht tot 23u
op bureau zitten, als je dan je dieren regelmaat wil geven, is dat lastig :/

@ZoeyDercks, Mooie foto's! Fedra is ook wel echt een mooi paardje <3 zou haar inderdaad geen 17j geven. Het ziet er in ieder geval fijn relax uit!

@Maartje_M, Ziet er zeker niet slecht uit! Beetje jammer inderdaad van het standpunt van de foto, volgende keer manlief wat verder weg zetten :p

Ik heb gisteren terug les gehad :)
Had 2x goed geoefend sinds de laatste les en had op die 2 keer al redelijk wat verbetering erin gekregen, meer nageeflijkheid in stap en draf, was in het begin wel een klein gevechtje, maar de sessie erna telkens stukken beter, ze snapt het wel snel :)
Ook zijn we de galop echt aan het oppakken nu, vooral de vooruit erop aan het steken en zeker op de linkerhand gaat dat al redelijk goed!
Er is wel nog steeds veel werk aan, we zitten zowat met de typische jonge-paard-balans-probleempjes, zoals over de schouder wegwijken langs de ene kant en zich vastzetten tegen de binnenschouder op de andere kant, maar we werken er aan :) Waar ik eerst te zacht was met mijn hand, moet ik er nu weer op letten om mijn binnenhand niet té vast te houden. Het wegwijken over de schouder is wel super-corrigeerbaar bij Jenara, gewoon op tijd bocht voorbereiden en ze doet het eigenlijk niet en als ze het toch doet, wat buitenhand- en been en het is weer zo opgelost. Dat vastzetten is lastiger, want ze laat maar heel moeilijk los en reageert dan eigenlijk zo goed als niet op mijn binnenbeen.
Wel heel blij om terug les te krijgen, ik voel dat er de laatste jaren toch wel wat puntjes van mijn i zijn gevallen :p die moet ik er wel even terug op zetten!

Ik voelde me gisteren na mijn les wel een beetje dubbel, was leuk en we maken vooruitgang, maar ik vraag me oprecht af of Jenara zelf er wel echt plezier in heeft. Ze is doodbraaf, doet goed haar best en probeert zo goed als alles wat ik vraag, ze protesteert zo niet meer, geeft ook geen bokjes meer ofzo, dus dat vind ik allemaal wel fijn, maar lijkt ook wat meer "apatisch"? bij gebrek aan een beter woord. Ze lijkt ook niet echt happy om mij te zien als ik aankom :/ Ga eens kijken om deze week of volgende week er nog eens iets van afwisseling in te steken!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:38

Man was aan het meerennen want hij dacht dat dat een leuk filmpje op zou leveren. Het leverde vooral een verbaasd paard op :')

Fijn dat de les zo goed ging! Dat afsluiten herken ik heel erg van mijn jonge welsh, die kan ook ineens 'uit' gaan en zich helemaal afsluiten. Ik let er nu extra goed op en door steeds op tijd te stoppen, gaat het steeds beter en sluit ze zich lang niet meer zo snel af

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:03

Ik kom hier nog eens binnen vallen. Ik vind het als maar een duurdere markt worden en het idee van een nieuw paard komt als maar dichter bij. Tot ik begin te kijken, want op wat voor prijzen stoot ik...

Mijn eisen liggen in mijn ogen niet erg hoog maar ook zeker niet laag en ik heb al een mooi budget. Wat wil ik? Liefst een PRE, lusitano of gewoon een KWPN als in de eerste twee niks te vinden valt. Het mag zelfs een cruzado zijn. Een paard met potentieel voor toch zeker M niveau. ZZ internationaal is niet de bedoeling. Kleur niet van belang, tussen de 3-8 jaar, mag onbeleerd of net ingereden zijn dus er mag nog wat werk aan zitten, minimum 1.60m, RX volledig goedgekeurd, voorkeur gaat naar een merrie. Mijn budget liefst onder de 7000-7500. Toch stoot ik telkens op paarden die boven dit budget liggen en dan nog niet eens ingereden zijn, neen zeker niet allemaal maar toch veel. Ik ben ook nog niet echt actief aan het zoeken maar ik kijk wel veel rond. Ik kocht mijn paard ruim 4 jaar geleden en toen lagen de prijzen veel lager. Ligt mijn budget te laag volgens jullie of mijn eisen te hoog?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:44

Ik ben ook zoekende in dezelfde groep en hetzelfde budget. Kwaliteit betaal je voor en er is heel veel troep. Ik weet eventueel een merrie die mijn smaak niet was. Stuur maar een pb.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:14

Tessebes schreef:
Ik ben ook zoekende in dezelfde groep en hetzelfde budget. Kwaliteit betaal je voor en er is heel veel troep. Ik weet eventueel een merrie die mijn smaak niet was. Stuur maar een pb.

Nee dankjewel, ik krijg ook zeer veel dingen van mensen doorgestuurd maar ik kijk dus nu nog gewoon even rond ipv echt al te kijken en te testen. Mijn paard dat op vervroegd pensioen is heeft wss een nieuwe fijne plek gevonden, dit moet ik sowieso eerst afwachten voor ik weer een paard kan aankopen.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:21

Ik heb een leuke 1,5 jarige te koop! Kan het echt iedereen aanraden om een jong paard te kopen :) ik dacht eerder zelf ook, pfff moet je lang wachten! Maar het is het zo waard! Enzo heb ik gekocht als veulen, 5 jaar geleden. Ik heb alles zelf gedaan en dat is zó gaaf!

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:21

Maartje_M schreef:
Man was aan het meerennen want hij dacht dat dat een leuk filmpje op zou leveren. Het leverde vooral een verbaasd paard op :')

Fijn dat de les zo goed ging! Dat afsluiten herken ik heel erg van mijn jonge welsh, die kan ook ineens 'uit' gaan en zich helemaal afsluiten. Ik let er nu extra goed op en door steeds op tijd te stoppen, gaat het steeds beter en sluit ze zich lang niet meer zo snel af


Ah haha, wat een dedication!

En goh, echt afsluiten is het niet, want het is echt een specifieke halve cirkel, daarna laat ze wel weer los en gaat dan weer overstellen en over de schouder weg. Het is eigenlijk van zodra ik de lange zijde weg van de ingang van de piste opga, dan stelt ze zich naar buiten en wil over haar binnenschouder wegvallen in de richting van de ingang en de daarop volgende korte zijde of halve cirkel waar ze dan echt haar hele lijf naar buiten gewrongen houdt, eenmaal terug op de lange zijde richting ingang, laat ze weer los en reageert wel weer op mijn binnenbeen. Combinatie van nog onvoldoende balans en liever naar de uitgang willen lijkt mij :+
Ik werk in ieder geval (of probeer toch) nooit te lang door, zodra ze iets goed doet, evt een 2e keer om toeval uit te sluiten, is het goed :)

@Calipsolover, ja de markt is echt vreselijk vind ik, de prijzen voor goede paarden zijn echt de lucht in aan het schieten. Ik vind persoonlijk je budget en eisen zeker ok, maar je hebt pech met de markt momenteel, ja gaat geluk moeten hebben om er 1tje te vinden en dan echt supersnel moeten zijn!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:24

Fedraaaa <3

Dat afsluiten herken ik wel maar dan in de paniekerige zin. Mo kan dat doen als het haar teveel wordt en zet het dan gewoon op een lopen en negeert mij _O-

Ik vind je budget en eisen best goed te doen eigenlijk, ik heb Aurelia binnen jouw budget gevonden, was toen bijna 3 en volledig onbeleerd.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:42

Jenara schreef:
Maartje_M schreef:
Ik vind het met mijn werk (en gezin) juist ideaal om ze aan huis te hebben, ik vind alleen de vakanties lastig. Maar dat is in principe met alle dieren zo


Ik kan me wel prima inbeelden dat het met bepaalde jobs juist heel goed combineerbaar is!
Helaas heb ik vaak onregelmatige uren door de deadlines en kan ik wel eens onverwacht tot 23u
op bureau zitten, als je dan je dieren regelmaat wil geven, is dat lastig :/

@ZoeyDercks, Mooie foto's! Fedra is ook wel echt een mooi paardje <3 zou haar inderdaad geen 17j geven. Het ziet er in ieder geval fijn relax uit!

@Maartje_M, Ziet er zeker niet slecht uit! Beetje jammer inderdaad van het standpunt van de foto, volgende keer manlief wat verder weg zetten :p

Ik heb gisteren terug les gehad :)
Had 2x goed geoefend sinds de laatste les en had op die 2 keer al redelijk wat verbetering erin gekregen, meer nageeflijkheid in stap en draf, was in het begin wel een klein gevechtje, maar de sessie erna telkens stukken beter, ze snapt het wel snel :)
Ook zijn we de galop echt aan het oppakken nu, vooral de vooruit erop aan het steken en zeker op de linkerhand gaat dat al redelijk goed!
Er is wel nog steeds veel werk aan, we zitten zowat met de typische jonge-paard-balans-probleempjes, zoals over de schouder wegwijken langs de ene kant en zich vastzetten tegen de binnenschouder op de andere kant, maar we werken er aan :) Waar ik eerst te zacht was met mijn hand, moet ik er nu weer op letten om mijn binnenhand niet té vast te houden. Het wegwijken over de schouder is wel super-corrigeerbaar bij Jenara, gewoon op tijd bocht voorbereiden en ze doet het eigenlijk niet en als ze het toch doet, wat buitenhand- en been en het is weer zo opgelost. Dat vastzetten is lastiger, want ze laat maar heel moeilijk los en reageert dan eigenlijk zo goed als niet op mijn binnenbeen.
Wel heel blij om terug les te krijgen, ik voel dat er de laatste jaren toch wel wat puntjes van mijn i zijn gevallen :p die moet ik er wel even terug op zetten!

Ik voelde me gisteren na mijn les wel een beetje dubbel, was leuk en we maken vooruitgang, maar ik vraag me oprecht af of Jenara zelf er wel echt plezier in heeft. Ze is doodbraaf, doet goed haar best en probeert zo goed als alles wat ik vraag, ze protesteert zo niet meer, geeft ook geen bokjes meer ofzo, dus dat vind ik allemaal wel fijn, maar lijkt ook wat meer "apatisch"? bij gebrek aan een beter woord. Ze lijkt ook niet echt happy om mij te zien als ik aankom :/ Ga eens kijken om deze week of volgende week er nog eens iets van afwisseling in te steken!


Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een paar berichten van je gelezen heb, over "vechten' met haar en vastzetten dat ik me af vraag of het rijden inderdaad op een voor het paard fijne manier gaat. (no offence)
Maar een paard kan alleen maar vasthouden als je je hand vast zet, en ik vermoed dat jouw zit nog niet onafhankelijk genoeg is voor een stille hand voor het paard. (een fijn meeverende hand die mee gaat in de beweging, zonder dat teugels te los/ vast zijn (klapperen) of te vast gehouden worden).
Wellicht is het begin roestigheid omdat je nu pas net weer les krijgt, maar imo zijn dit wel aandachtpuntjes met je laatste zin in mijn hoofd. (dat je het idee hebt dat ze niet happy word als ze jou ziet)
Normaals het is niet bedoeld als kritiek maar omdat je het zelf openlijk af vraagt wil ik het gevoel delen wat mij bekruipt. Afwisseling kan nooit kwaad in ieder geval. :)