Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:19

Hoi!

Mag ik me hier melden? Lees al een tijdje mee.
Sinds kort rijd ik het paard van vrienden van me bij. Een geweldig knappe (nog niet zo lang geruinde) PRE genaamd Quimero. Hij is zo enorm lief en schattig. Onder het zadel is ie heel lief maar enorm scheef. Krijgen dus regelmatig les.

Daarnaast werk ik ook met Tulia. Tulia wordt (nog) niet bereden maar dat gaan we binnenkort oppakken. Een enorm verschil met Quimero, Tulia is enorm gevoelig...

Quimero
Afbeelding

Tulia
Afbeelding



Ik zie hier ook al een bekende. Hoi Jolijn :D
Ik vind je nieuwe echt een knappie! <3 Snel in het echt bewonderen!


Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:02

Nou ik ben enorm blij dat ik deze mensen ken! Ben der al een enorme tijd kind aan huis om het zo maar te zeggen.. Zou nooit meer van 'n ander willen verzorgen denk ik, als er iets anders komt is 't m'n eigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:15

_Zsazsa_ schreef:
Verzorgers is zo moeilijk!! Heb vorige jaren een tijd gezocht maar zoek maar eens iemand die zuinig met je spullen is, op 1 lijn ligt met je rijstijl, je paarden goed verzorgd en dan ook nog echt regelmatig wil komen. Niet te doen...

Maar goed nieuws, eindelijk dan na 7 maanden eindelijk met Marques aan het rijden. Dit is de 6e keer met iemand op zijn rug en de eerste keer met mij. Heb er nu 3x opgezeten en hij doet het zo goed. Wel z’n nukkige gedrag nog af en toe. Maar mag echt niet klagen, zo’n overwinning met dit extreem gevoelige en moeilijke paard. Echt trots! (Slechte foto maar komt uit een filmpje)
[ [url=m/CLfEZq.png]Afbeelding[/url] ]



Oh wat fijn! Ziet er netjes uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:46

_Zsazsa_ schreef:
Ja het is gewoon een apart dier. De deken moet nog steeds opblijven ivm de automutilatie. Als hij gestresst word dan triggert dat om zichzelf te bijten, met deken doet hij dit niet. Het is al wel veeeel minder gelukkig. Hij staat nu samen met een jaarling hengst en dat matcht super, dus eindelijk sociaal contact zonder agressie van zijn kant. Hij heeft een streng dieet en dat werkt super voor zijn lichaam. Het zal nooit een makkelijk paard worden denk ik, hij is dominant en onzeker tegelijk, hele moeilijke combi.. maar met rijden doet hij het gewoon super.



Zolang het klikt tussen jullie, en jij weet hoe hij het beste kan leven of hem het beste leven kan geven, gewoon van genieten dan toch? Elk paard heeft toch een gebruiksaanwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:07

Arthis schreef:
Ons veulentje is vanochtend geboren..
[ [url=m/u9VCCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vQH8jZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een merrietje en als het goed is palomino (IVM Cremello/Perlino hengst)

Iemand nog suggesties voor een naam?


Gefeliciteerd <3 Wat een dotje!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:07

Ik ben hier net maar zal de komende dagen even minder actief zijn. Ga een weekend weg met mijn vriend en heb geeeeen idee hoe 't daar zit met de WIFI etc.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:29

Oh Jolijn wat lief <3

En Django is wel een stoer paard hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:52

Robijntjah schreef:
Ik zou me idd door meerdere geïnteresseerden niet onder druk laten zetten!

Verder lig ik ziek op de bank :+



Alweer ziek? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:56

Sheran schreef:
Beterschap Robijntje!

Ik heb het paard afgezegd, met zeer veel pijn in mijn hart, maar er komt vast weer iets op mijn pad...

Als het niet helemaal goed voelt is het toch niet hét paard. Komt vanzelf op je pad ;D :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:01

Sheran schreef:
Het voelde 100% goed, alleen kwam hij nog te vroeg op mijn pad. Ik ga in juli nog een maand naar het buitenland en ik zou hem tot augustus tijdelijk onderdak moeten geven tot de definitieve stal er is.



Ja dat is totaal onhandig inderdaad... Erg jammer. Maar er komt voor jou nog wel een pareltje op je pad.

Ik ga morgen weer naar de paarden toe. Quimero lekker even rijden en Tulia denk ik longeren. Die heeft haar nieuwe zadel dus die gaan we binnenkort weer oppakken :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:26

Robijntjah schreef:
Op het gras staat ze ook nog niet maar voer ze ook wel rijkelijk. Nu dus 1 voor 1 dingen schrappen / vervangen om te kijken wat werkt (of niet).

Dank voor de beterschapswensen, was vergeten hoe pijnlijk dat ook alweer is. :+



Ik zou haar van alles afhalen en dan een voor een gaan bijvoeren. Quimero had ook enorme plekken net voordat de eigenaresse op vakantie ging, compleet de manen afgehaald en deken erop. Nu terug overal vanaf gehaald deken af en we zijn nu langzaamaan weer dingen aan 't proberen te voeren (brok, muesli etc) hij heeft nog steeds geen jeuk, maar denken dus wel aan een allergische reactie ipv eczeem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:28

Lante schreef:
Ik ben geen voorstander van touwtjes, bontjes of bandages rond de achterhand. Ik heb het geobserveerd. Een paard wijkt van nature niet voor druk, tenzij je een mens hem dat leert. Ik heb wel gezien dat een paard er de eerste keren wat gespannen van kan worden en er van weg wil vluchten en dat het daarbij (in deze gevallen vrij extreem) de achterhand naar voren brengt. Maar dat is toch ook niet wat je wil. Trainen doe je samen vanuit ontspanning en takt. Dat was er niet op dat moment. Ik zie sowieso ook na gewenning onvoldoende belonend effect, immers blijft de bandage aanwezig, ook als de achterhand goed onder gebracht wordt.


Ik zal ook nooit iets van touwtjes oid gebruiken, verschrikkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:28

lovelance schreef:
Ik gebruik nu die van USG, heb zelf geen foto, dus even uit de webwinkel gepikt
[ Afbeelding ]
Ik vind deze wel erg fijn.

Balen Robijntjah, hier ook afgelopen jaren regelmatig schurende paarden gehad. Soms was het echt zoeken waar het aan lag. Ik zou persoonlijk de summerfit koek eens weglaten en even kijken wat er in de basisbrok van voermeesters zit.
Hier ging en gaat het nu al een aantal jaar goed op geweekt grasbrok of bietenpulp, luzerne en vitaminekorrel.
Ik moet vooral bij mijn ruin oppassen met granen. Soms schuurde hij gewoon een heel stuk tot aan de huid weg aan manen, super zonde. Schuurt ze ook haar staart?

Sheran, ik snap je wel. Met druk beslissen moet je niet willen.

Ik heb met Ruperta een WE clinic gehad. Vorig jaar ook, toen werd ze aan het einde steeds heter omdat ze doorkreeg wat er komen ging. Deze keer begonnen we gewoon waar we eindigden. Het grootste probleem was halthouden, heb ook mooie stukjes piaffe kado gekregen, maar was dus niet de bedoeling. Goede tips gehad om hier mee om te gaan. Het is wel genieten hoor, ze is gevoelig en een krachtpatser tegelijk. Nu nog leren al die energie en vooruit denken om te zetten in correcte oefeningen.

Hier een voorbeeld van hoe moeilijk t is om halt te houden. Daarna halthouden halverwege deze oefening en dat kan ze wel :+
[ Video ]


[ [url=m/swh5MK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mOJSz9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/re39wl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh heel tof! Dat wil ik ook ooit nog eens doen! ❤️

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:20

Oh jolijn! Aurelia is in het echt nog 10000x knapper en leuker! Ben er maar blij mee en trots op vooral!

Oh jeetje beterschap voor ami! Hopelijk knapt ie snel op.


Ik vandaag op stal geweest, tuul gelongeerd met zadel en vervolgens gewoon nog kunnen opstappen! Tuul is ingereden maar nooit echt door gereden, lang geleden ook dat er iemand op had gezeten! Knap paard!

Afbeelding

En gisteren dus bij Robijntjah geweest! Knappe Aurelia!

Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:10

Haha maartje, nu je het zegt ja! Wij longeren altijd met kaptoom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:28

Dais Wat fijn dat het weer beter gaat, blijven toch je zorgenkindjes..

TessJazz Gefeliciteerd met je winstpunt, Mooie combinatie om te zien zijn jullie ook! :D

Jolijn Dat gaat goed met Aurelia, heel fijn!


Ben vandaag weer bij de paardjes geweest, hadden gisteren een Equinetic les gehad dus mochten vandaag niet echt aan het werk, dus klein stukje van het erf af geweest met Quimero en Tulia. Voor Tuul de eerste keer dat ze het erf af ging, vond het nog wel enorm spannend ..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:28

Robijntjah schreef:
Lastig hoor ZsaZsa, voor mij wel 1 van de redenen om ze met een gebrek nooit te willen verkopen.

Ik woon ook (nog) in noord Brabant, vertrek volgende maand naar Noord-Limburg waar de dames aan huis gaan komen dus als er iemand eens een weekendje weg wil, plek zat _O-



Jaaaaaa, gezelliggggggg *\o/*

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:53

Enorm druk hier! Bijna vakantie!! Dan ga ik weer mee en bij lezen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers