Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:41

Oh wat sneu. Elevada heeft er ook veel last van, vrees nu al voor als mijn pony er niet meer is

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:10

Fluffyfox: Ai, dat ziet er gemeen uit. Fijn te lezen dat hij gewoon recht loopt en dat de zwelling af aan het nemen is.

Fading: Dat ziet er erg goed uit, wat een beauty. Ik begon pas vreemd te kijken toen ik de andere reacties zag. Voor mij was het duidelijk dat het een kaptoom was.


Dais: Ze zijn echt heel gevoelig. Bij ons is een merrie een tijdje weg geweest om een ander paard op te vangen. Hugo heeft echt dagen slechter gegeten en was ook wat treurig. Gelukkig had je het op tijd in de gaten en heb je aanpassingen kunnen doen.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:45

Gut, wat kletsen jullie snel!
Ik zie hele knappe spring fotos voorbij komen, ik doe het niet na!

Beterschap voor alle zieken/gewonden..

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:11

Jeeeej wij hebben gisteren onze winstpunt in het M2 gehaald!!Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:56

Gefeliciteerd, wat een enorm gaaf setje hebben jullie.
Staat echt een sjiek!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:11

Gefeliciteerd!

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:13

Proficiat! Vind je wedstrijdset echt heel gaaf, mooi kleurtje.

Het is wel lastig bij te houden hier hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:01

:')

Ik ga zo eens kijken of aurelia weer goed loopt! Die was van de week wat hysterisch bij longeren en gleed achter weg, eerste 10 minuutjes niks te zien maar daarna toch wat kreupel.

Ben benieuwd. Dierenarts rekening zit ik niet echt op te wachten ofzo deze week :+

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:40

TessJazz schreef:
Jeeeej wij hebben gisteren onze winstpunt in het M2 gehaald!![ [url=m/gFmx0n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie set zeg! En gefeliciteerd met de winst in de m2 :D



Ik duim voor je dat ze goed loopt Robijntjah!

Keeyzie, Hugo is dus ook zo'n gevoelig type!


Hier wil het nog steeds niet echt lekker gaan.
Indy is vorig jaar positief getest op pssm2. Dieet aangepast en sindsdien niks geen problemen meer. Nu vorige week stress gehad en nu echt overduidelijk symptomatisch. Echt enorm balen. Hopelijk is ze snel weer door deze periode heen. Ik hoopte stiekem dat die test niet klopte en dat ze een eiwit tekort had gehad... maar ik vrees dat dat wishful thinking was -O-

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:37

En wat zijn dan precies de symptomen als ik vragen mag?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:09

Ik wil even iets vragen tussendoor.

Ik heb vorig jaar 1 van mijn fokmerries verkocht omdat ze een baarmoeder afwijking heeft waardoor ze niet tot heel moeilijk drachtig wordt.
Ik heb haar prof laten in en doorrijden om haar vervolgens voor een kleine prijs een goed huis te geven. Die werd gevonden door de dame die haar reed. Ze is toen op proef geweest en daar uiteindelijk 8 maanden geweest, later hoorde ik dat ze daar veel kreupel was, waarom weet ik niet.
Ze had ook zomereczeem, best flink zelfs.
Nu zie ik haar door een vreemde jonge meid te koop aangeboden worden, er wordt niet bij vermeld dat ze eczeem heeft en ook niet dat ze moeilijk drachtig werd.
Dat heb ik uiteraard wel vermeld bij de verkoop!
Aan deze dame is ze niet verkocht door de stal die haar voor me reed.
Ik wil deze dame graag een berichtje sturen met de juiste feiten. (Als ze die niet al weet) ze wordt ook als fokmerrie aangeboden namelijk.

Ik baal er zo ontzettend erg van, deze merrie heeft niets dan pech, had zo gehoopt dat ze een leuk baasje had gevonden. En nu wordt ze wederom verkocht met leugens, precies zoals ook ik aan haar ben gekomen. Gekocht voor de fokkerij, maar daar absoluut niet geschikt voor zijn... ze loopt zelfs kreupel op het verkoopfilmpje.

Zouden jullie hier iets mee doen? Wil ook geen gezeik met de vorige eigenaren..

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:12

Ik zou zelf of het hele verhaal willen weten of 100% loslaten, ik ben niet zo goed in de middenweg :+

Wij zijn weer een stapje verder:
Afbeelding

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:08

Wat sneu voor het paard!!
En idd een dilemma.
Ik denk dat ik zelf voor het paard zou kiezen en mijn best doen haar te helpen en dus contact te zoeken en mensen te informeren.
Wat zijn mensen soms toch naar.

We gaan idd hard in het topic.
Veel sterkte voor een ieder in de lappenmand.

Ik heb vandaag m'n verjaardags cadeau binnen gekregen. Een nieuwe singel in heel klein maatje voor mijn slanke den.
Gelukkig past hij goed en dus gaat het daadwerkelijke inrijden nu van start met zadel.
Weliswaar hebben we geen haast. Maar het is fijn nu dus ook op te kunnen gaan stappen met een zadel.
Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:05

Wat een mooi cadeau Fluffyfox.
_ZsaZsa_: Persoonlijk zou ik contact opnemen met de vrouw die haar nu verkoopt en achterhalen of ze op de hoogte is van deze dingen. Vooral om het paard zelf ook te beschermen.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:57

Ik heb contact opgenomen en gevraagd of ze het paard van de mensen heeft overgenomen waar wij haar aan hebbem verkocht, en ze zegt van niet.. dat is al een leugen. Zal wel weer niet op mijn andere vragen reageren denk ik.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:09

Je weet dus 100% zeker dat er niet iemand tussen heeft gezeten die het paard aan haar verkocht kan hebben? Gaat soms snel in de handel.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:43

WoW het wordt nog erger. Ik heb haar het verhaal verteld en ze verteld me dood leuk dat ze de merrie zelf geïmporteerd heeft en echt wel weet waar ze haar paarden haalt. Nog een Pre oplichter erbij in die toch al niet zuivere wereld. In en in triest dit.
Heb haar verteld dat de stamboek naam ten alle tijden maar 1 keer voorkomt. En ik echt wel mijn vorige paard herken! Wat een leugenaar zeg en nog zo’n jong meisje ook. Dus pas op degene die rondkijken. De 14 jarige Pre merrie ‘Divoza’ die ze aanbiedt is absoluut niet geschikt voor de fokkerij!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:44

Jeetje ;( wat triest! En ook dat ze vol blijft houden.
Heb je een link van de advertentie dan houd ik het even in de gaten. Mag ook via PB hoor!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:21

Bizar Zsazsa, hoop dat Divoza toch een passend plekje krijgt.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:22

Ik weet niet hoe ik een link moet plaatsen. Voor degene die de advertentie printscreen willen stuur maar PB. Voordat ik weer gezeik aan mijn broek heb.
Edit krijg nu aangepaste berichten dat zij dit ook niet wist... en excuus.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:26

Zsazsa, ohjee, wat erg :s dat je zo probeert geld te verdienen zeg …

Hopelijk zijn alle zieken en gewonden al wat aan de beter hand!

Fluffybox, wat een leuk cadeau! is toch net wat handiger met zadel vind ik, hopelijk is het mijne snel terug van de zadelpasser!

Robijntjah, super, ze geeft er precies niet te veel om :') Hopelijk blijft alles zo goed gaan :D

Heeft er iemand nog ideeën of inspiratie voor oefeningen op de grond?
Ik ga straks weer naar Jenara, maar heb de indruk dat ze de grondwerkoefeningen wat beu wordt,
is wat veel hetzelfde, ook het longeren laat ze merken wat saai te vinden en ze is terug wat meer dominant naar mij toe, dus wil daar wel zeker aan werken.
Kan dus helaas niet oefenen met rijden vanwege nog steeds wolfstanden en zadel bij de zadelpassen en ik heb niemand om de longe vast te houden om zonder zadel wat erop te gaan :(
En ben een beetje inspiratieloos nu :p

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:30

Had echt een hele mooie op internet zien staan, leuke kleur, jong, een merrie, onbeleerd en in mijn prijsklasse. Ideaal dus, helaas is de tijd er nog niet rijp voor en wil ik eerst een jaartje sparen. Heb er zelf over gedroomd _O- :=

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:36

We hebben even een goed gesprek en ze bleek vanaf het begin af aan al niet lekker te lopen dus ik weet niet wat er nu gaat gebeuren. Ze wist in elk geval van veel dingen niet af. als ik plek en geld had kocht ik haar meteen terug. Maar ik heb geen paarden meer aan huis.. helaas.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:03

_Zsazsa_ schreef:
We hebben even een goed gesprek en ze bleek vanaf het begin af aan al niet lekker te lopen dus ik weet niet wat er nu gaat gebeuren. Ze wist in elk geval van veel dingen niet af. als ik plek en geld had kocht ik haar meteen terug. Maar ik heb geen paarden meer aan huis.. helaas.

Vervelend... Staat de advertentie nog altijd online?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:07

Nee die is er nu af. Bah krijg maagpijn van dit soort verhalen. Als ik toch een geldboom had, dan stonden er veel op pensioen bij mij.
Dat is natuurlijk het nadeel van paarden met gebreken verkopen, jij kan wel eerlijk zijn tijdens de verkoop, maar dat wil niet zeggen dat de volgende persoon dat ook is. En de paarden zijn de dupe. Had haar nog beter in kunnen slapen, dat was humaner geweest dan van handelaar naar handelaar. Weer een wijze les geleerd.