lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:56

Nee, ben geen lid meer. Ben wel gevraagd om mijn handtekening te zetten onder een brief die een x-aantal leden wilde aanbieden over de keuring. Maar dat heb ik niet gedaan, want heb verder niets meer met de LVN te maken.

Maar ben dus wel benieuwd hoe het is gegaan!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:22

Ik ben geweest

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:33

Nouvel schreef:
Ik ben geweest

En hoe was het?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:58

Ik weet niet of het hier de juiste plek is om verslag te doen van een algemene ledenvergadering.
Maar het was een goede vergadering, wat er verder uitkomt en in praktijk gebracht wordt is altijd afwachten.
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 18-02-19 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:02

Dat zegt al genoeg :')

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:21

Ik ga er vanuit dat alle leden netjes een verslag krijgen, ik had ‘m al binnen zag ik net.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:26

Fijn dat de vergadering in elk geval goed is verlopen. En een verslag volgt altijd wel, is ook mijn ervaring.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:23

Ik heb ook mail gehad ja. Meerdere zelfs. Was benieuwd hoe het gegaan was.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:30

Misschien hier nog mensen die interesse hebben om 28/ 29 en/of 30 juni mee te doen met de clinic van Martim da Cunha? Leerling van Antonio en Guilherme Borba, student aan het Cadre Noir en student aan de Coudelaria Alter Real. https://www.facebook.com/events/2019247518377659/

Een trieste mededeling: Rico, top Lusitano hengst, zoon van Hostil, en in de Grand Prix uitgebracht door o.a. Kyra Kirklund is 15 februari ingeslapen nadat hij zijn achterbeen had gebroken in de paddock. Hij is 21 jaar oud geworden. Rico was de favoriet van Antonio Borba, gefokt door zijn oom Guilherme, en na Rico's sportcarriere heeft Antonio hem naar huis gehaald om hem een fijne oude dag te geven; hij werd nog dagelijks gereden.
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX

Edit: ik lees nu ook net dat Filipe Graciosa is overleden, hij was al een hele tijd ziek. Grootmeester aan de Portugese Hogeschool. Hij heeft nog de opa van Ultramar ( Bau) gereden. http://www.cavalo-lusitano.com/pt/notic ... mQNkeqbCs#

Ik had het ook opgegeven voor Voorpagina nieuws maar blijkbaar is het niet interessant genoeg om ook maar ergens te vermelden!

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:20

Jammer genoeg is de hele FB link verwijderd i.v.m. de dood van Rico. Ik denk dat ze het alleen, kort, wilden vermelden.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:57

Hallo bokkers,
graag introduceer ik jullie aan Loba del Ponton. Mijn Lusitano merrie van drie jaar oud. Sinds november ben ik erachter dat ze drachtig is en ze staat dan nu ook aardig op springen. Maar nu zit ik met een vraag. Tijd terug heb ik contact opgenomen met Lusitano vrienden. Omdat Loba wel papieren heeft maar deze kwijt zijn geraakt. Nu vertelden zij mij dat ik een eigendoms overdracht moest regelen. Heb ik dat helemaal kunnen regelen en heb ik dit opgestuurd. Maar nu krijg ik gewoon geen gehoor :( Dit is ontzettend jammer natuurlijk dus nu vroeg ik mij af of iemand weet wat ik hieraan kan doen!


Afbeelding


Afbeelding

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:15

Bellen, mailen, via facebook etc. etc. Hester Bischot kan je misschien ook via FB een bericht sturen. Het is jammer dat er zo slecht gereageerd wordt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:56

Net zo lang door gaan tot ze wel reageren

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:07

Ja inderdaad blijven proberen via alle kanalen. Dan reageert er vast wel een keer iemand.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 21:25


Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:10

Welkom, leuke merrie!

Ik was er ook bij. Heb geen verslag ontvangen, behalve van de schrijver van de brief, dus zal daar nog even achteraan gaan. :)

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:36

Hoi,
Misschien is dit niet de juiste plaats voor deze vraag, misschien ook wel. Dankzij een goede vriendin van mij ben ik 'verliefd' geworden op de Lusitano. Ik ben al een paar maanden op zoek naar een jong paardje om zelf (verder) op te leiden, maar tot nu toe zonder resultaat. Wel bij 2 PRE merries gekeken, maar deze waren het toch niet voor mij. Op marktplaats ect. zijn weinig lusitano's te vinden. Heeft een van jullie misschien suggesties? :)
Ik ben vooral op zoek naar een jonge merrie, ik ben fanatiek met grondwerk en werken aan de hand. Volg momenteel een opleiding bij Greetje Hakvort en ben druk met mijn eigen, inmiddels bijna 20 jarige, pony. Het is tijd voor een jong maatje erbij, die ik wel echt voor het leven wil hebben. Maar waar vind ik haar... :o

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:46

x_Heidi schreef:
Hoi,
Misschien is dit niet de juiste plaats voor deze vraag, misschien ook wel. Dankzij een goede vriendin van mij ben ik 'verliefd' geworden op de Lusitano. Ik ben al een paar maanden op zoek naar een jong paardje om zelf (verder) op te leiden, maar tot nu toe zonder resultaat. Wel bij 2 PRE merries gekeken, maar deze waren het toch niet voor mij. Op marktplaats ect. zijn weinig lusitano's te vinden. Heeft een van jullie misschien suggesties? :)
Ik ben vooral op zoek naar een jonge merrie, ik ben fanatiek met grondwerk en werken aan de hand. Volg momenteel een opleiding bij Greetje Hakvort en ben druk met mijn eigen, inmiddels bijna 20 jarige, pony. Het is tijd voor een jong maatje erbij, die ik wel echt voor het leven wil hebben. Maar waar vind ik haar... :o


Contacteer anders eens Gaby Vegelin van Clairmont Stables ?
Lusitano fokker is ook Ploumen in Limburg

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 01:25

Of ga in Portugal kijken. Keuze genoeg. :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 10:38

Romina steiner kun je benaderen zei weet vast wel wat voor je

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:01

Ik weet een heel mooi 3 jarig merrietje te koop staan. Nog volledig groen. Ze loopt in de Ardennen op een groot weiland.
Vader is Nevado de la Font en de moeder een merrie uit Umbaba. Ze zal ongeveer 1m60 worden.
Een schimmeltje.
Mocht je interesse hebben, kan ik je de gegevens van de eigenaresse wel in een pb sturen?
Afbeelding
Afbeelding

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:49

Dankjewel voor de tips <3

Luckystory schreef:
Ik weet een heel mooi 3 jarig merrietje te koop staan. Nog volledig groen. Ze loopt in de Ardennen op een groot weiland.
Vader is Nevado de la Font en de moeder een merrie uit Umbaba. Ze zal ongeveer 1m60 worden.
Een schimmeltje.
Mocht je interesse hebben, kan ik je de gegevens van de eigenaresse wel in een pb sturen?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Zou je me een berichtje willen sturen met de gegevens? Ik ben wel benieuwd. Mooi paard!

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:59

keona schreef:
Romina steiner kun je benaderen zei weet vast wel wat voor je


Hoe zou ik haar kunnen contacteren? Haar website doet het niet ??

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:01

Facebook?

Site van Gaby is trouwens:
www.lusitano-paarden.nl
Er staan verkoopwaarden op de site maar ze weten er vaak meer te koop dan er op staan.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:02

Nouvel schreef:
Facebook?

Site van Gaby is trouwens:
http://www.lusitano-paarden.nl
Er staan verkoopwaarden op de site maar ze weten er vaak meer te koop dan er op staan.


Ik heb geen facebook -O-