Afstamming van mijn Arabiertje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Afstamming van mijn Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 23:31

Hoi!

Sinds kort ben ik de eigenaar van mijn ex-leasepaardje Angel. Ik heb haar 1,5 jaar geleased en nu dan gekocht. Angel is 7 jaar oud en voordat ze werd ingereden op haar 5e is ze fokmerrie geweest. Ze heeft twee mooie dochters van Othello DD, Najla van mei 2014 en Oriana Jcs van maart 2013.
Angels verkoopadvertenties maken 'reclame' voor de prestaties van Angels ouders (Nabukov DE x Flaxman's Tamara) en de bloedlijnen. Aangezien ze pas mijn eerste Arabiertje is, heb ik me er nooit zo in verdiept. Onderstaand dan ook Angels pedigree. Is het inderdaad zo'n interessant verhaal? Of is ze alleen voor mij heel bijzonder, maar verder vooral doorsnee? ;)
Alvast bedankt!
Afbeelding

Groetjes,
Daisy

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Afstamming van mijn Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 23:34

Ohja, moet er wel even bij toevoegen dat Angel bij het BAPS staat ingeschreven. Ze is dus Belgisch gefokt.

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: Afstamming van mijn Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:37

Niet dat ik zoveel verstand heb van bloedlijnen, maar vind het wel reuze interessant, ik zie via vaders kant vrijwel alleen Russisch bloed, 'The legendary' Menes, zijn moeder Metropolia voert deels Crabbet bloed.

Hier een leuk stukje over Menes, zijn bloedlijn en wat voor invloed hij voor de Russische fokkerij:
http://thearabianmagazineonline.com/iss ... dary-menes

Over haar vader Nabukov weet ik niet zoveel te vertellen, voor mijn niet bekend, kan ook geen prestaties van hem vinden, maar misschien iemand anders wel? Hij is destijds geëxporteerd naar Duitsland.

Via moeders bloed word volgens mij Egyptisch bloed gevoerd. Begreep dat Bint MOna (komt twee keer via moeders lijn voor) een erg goede Egyptische fokmerrie is geweest.

W.b. prestaties kan ik verder niet zoveel zeggen.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Afstamming van mijn Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 14:45

Dankjewel voor je reactie! Het gaat me ook vooral om de bloedlijnen inderdaad. De prestaties maken me nog niet eens zo heel veel uit. Nabukov zou iets van 2e premie moeten zijn en Flaxman's Tamara heeft het goed gedaan in de endurance en military. Of daar iets van waar is, weet ik niet. Misschien zoek ik verkeerd, maar ik krijg niet veel resultaten op Google.
Dit leverde Google me wel op, overigens: http://www.tophorses.nl/advertentie/289 ... agend.html
En ik vond de showresultaten van Angel.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Afstamming van mijn Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:37

Inmiddels heeft een andere Bokker me al van zeer veel informatie voorzien, waarvoor mijn grote dank :) Ik ben een stuk wijzer geworden en ga mijn huiswerk eens goed doen.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:01

Stond (en staat) Angel toevallig op manege De Grensstreek?
Dan heeft een vriendin van mij heel lang op haar gereden (Aimée)
Zou wel toevallig zijn, haha.
Ik heb trouwens Angel ook een keer uitgestapt, het is een schatje!

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:12

Ook in mijn Arabje zit Menes een aantal dingen wist ik wel maar zijn eerste levensjaren niet helemaal, leuk om te lezen.

Volgens mij is hij ook nog uitgebracht op dressuurwedstrijden maar weet dat niet zeker

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 22:37

Ik vind het zo interessant, zo'n pedigree. Ik heb afgelopen weekend ook de fokkers van Angel gezien. En zij Angel dus ook weer. Heel bijzonder om te zien, hun reactie op haar. En ook zo leuk, al die verhalen over haar ouders en haar streken. Moeders is samen met Angels eerste dochter Oriana verkocht aan Koeweit voor de endurancesport.

En ja, Miefje, had je al via pb gesproken, maar Angel staat inderdaad op De Grensstreek.