stokmaat, afmetingen pasgeboren veulen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Finnboy
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-04-14

stokmaat, afmetingen pasgeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 11:20

Hallo allemaal!

Wellicht een ietwat vreemd verzoek, maar ik doe een opleiding keramiek/beeldhouwen en wil heel graag een liggende sculptuur van een arabisch veulen maken.
Ik vroeg me dus af of er iemand is die een pasgeboren of anderszins jong veulen heeft en voor mij de maten van hoofd, rug, borst ( alles!) kan opnemen. Of anders zou ik graag een keer langskomen om zelf te meten en foto's te maken.


Groetjes,

Levi


mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:28

Een pasgeboren veulen zal je nu niet meer vinden. Paarden worden namelijk niet het hele jaar door gedekt, de meeste veulens worden tussen maart en augustus geboren.

Daarbij is een pasgeboren veulen vaak minder knap dan een veulentje van een week of twee oud, misschien is dat handig om rekening mee te houden in je project.

Voor een levend voorbeeld van de leeftijd zal je dus waarschijnlijk wel een half jaar moeten wachten


Finnboy
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-04-14

Re: stokmaat, afmetingen pasgeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 11:40

Ik heb op een fokkerij gewerkt en zou dit ook moeten weten :P stom natuurlijk, er heeft zich wel al iemand gemeld met een veulen van 4 maanden oud.. je hebt gelijk, dit is niet de beste tijd voor deze vraag... Het gaat er trouwens niet om een extreem knap veulen te vinden, het gaat me echt puur om de afmetingen en wil graag echt een zo jong mogelijk veulen vinden voor de juiste verhoudingen. ( ik vind het slungelige met té lange benen en alles nog een beetje in de kreukels heel mooi en aandoenlijk) Als ik de globale verhoudingen heb kan ik verder ook naar foto werken. Iemand met een nakomertje van 3 maanden oud?

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: stokmaat, afmetingen pasgeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:43

Ah dan snap ik het :) het is inderdaad wel aandoenlijk. Bokker Manda heeft twee relatief late Arabische veulens gehad dit jaar (uit juli, dus al wel flink wat groter dan pasgeboren), wie weet staat zij ervoor open om je te helpen?


balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: stokmaat, afmetingen pasgeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:32


We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers