[FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:40

He bah dat is inderdaad erg slecht nieuws! Hij heeft er zo verder geen pijn aan?
Heel veel sterkte met deze situatie!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:23

Oh nee ;( Fahkourtje... Ah dat gaat me wel aan het hart, wat balen.

Rachel28061

Berichten: 42
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:36

Hij loopt meestal onregelmatig. Dan heeft hij volgens de kliniek geen pijn. Hij liep toevallig vandaag echt kreupel (ze waren vanochtend met de koppel uitgebroken, boefjes) en dan wel. Ze hebben me aangeraden om dan duivelskruid te proberen, voor de dagen dat hij echt kreupel loopt.

Het moet nog wel echt even bezinken. Had wel verwacht dat er wat gevonden zou worden, maar niet dit.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:48

Enig idee waar het vandaan komt?

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:23

Snap dat je het allemaal even moet laten bezinken, is ook niet niks! Je had natuurlijk verwacht en gehoopt dat het op te lossen zou vallen. Ik denk dan altijd waarom zouden ze onregelmatig gaan lopen? Dat doe je toch alleen als je last hebt of om je te zorgen dat je zo weinig mogelijk pijn hebt? Maar misschien heeft de kliniek ook wel gelijk hoor. Ik las wel dat je al eerder zegt dat hij veel rustiger geworden is. Is dit echt volwassenheid? Of misschien toch dat hij zich niet lekker voelt waardoor hij zich rustiger gaat gedragen? Jij kent hem natuurlijk het beste. Nogmaals veel sterkte!

Rachel28061

Berichten: 42
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:38

Hij was (is nog wel een beetje) een typische arabier van wat mensen altijd zeggen. Enorm druk ookal staat hij hele dagen buiten,zo erg dat ik in de winter echt niks er mee kon behalve energie er uit laten. Schrikken van alles om hem een etc. In mijn ogen echt baby gedrag. Hij vind dingen minder eng, sloopt minder, rustiger. Dus ik denken wel echt dat dat komt door het 'volwassen' worden. Hij gedraagt zich ook veel meer paard ipv puppy. Niet alleen wat energie betreft, want dat hoort er bij (gelukkig)

Ik blijf hem vooral even goed in de gaten houden. Als het weer zo beter wordt kan hij weer op de wei ipv de paddocks van nu, kijken hoe het dan gaat. Hij is voor nu vooral nog een blij ei. Hij rent rond, speelt en doet lekker gek op de paddock.

Het enige wat ik ooit gemerkt heb is dat hij met zijn been op zo'n wit weiland prikpaaltje is gekomen, maar dat was een klein wondje en helemaal niet diep. Verder heeft hij nooit iets gehad. De DA vond het onwaarschijnlijk dat het door het prikpaaltje kwam. Dus verder dan dat zou ik het echt niet weten. Grote kans dat hij (te) gek gedaan heeft in het land.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:30

Mijn merrie heb ik afgelopen november laten gaan met twee kapotte achter knieën. Zij heeft twee veulens gehad nog na haar ongeluk en had de eerste jaren niet echt waarneembare pijn. Ze liep vooral strammer en hield haar achterhand vast. De laatste anderhalf jaar heeft ze wel degelijk heel veel pijn gehad. Hou je paard dus vooral heel goed in de gaten en herken dingetjes die afwijkend zijn(lelijk doen naar paarden, afzonderen etc.)
Meeste knieblessures komen door een verdraaiing in het been waardoor ze de hele boel afscheuren en verrekken.

Rachel28061

Berichten: 42
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:31

Oh bah, sterkte nog. Blijft altijd verschrikkelijk.

Ik heb al wel bedacht dat zolang het voor hem leuk blijft, ik het prima vind. Zolang hij niet echt last heeft wordt de zomer geen probleem, lekker op het land spelen. De winter is wat anders. Ze staan wel buiten, maar de paddocks zijn uiteraard niet zo groot als het weiland. Hij kan best rennen, maar niet grote stukken. Dus zijn energie kan hij daar niet 100% kwijt. Dan moet ik wel dingen met hem doen om dat er uit te krijgen, anders is het ook niet eerlijk voor hem. Alleen wordt dat dus kijken hoe we dat moeten gaan doen.

Ik ga vandaag of morgen sowieso mijn eigen dierenarts even bellen, vragen of hij de echo foto's (+diagnose op zich) op kan vragen en dan verder kijken met hem.

Ik ga het ook verder bespreken met de stalbaas. Hij ziet hem bijna de hele dag, dus hem moeten afwijkingen wel opvallen. Hopelijk zijn die er voorlopig niet en kan hij lekker pijnvrij spelen.

Bedankt allemaal voor de 'tips' enzo. Toch fijn dat er mee gedacht wordt over hem.

Rachel28061

Berichten: 42
Geregistreerd: 20-07-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:23

Even ontopic. Vandaag in het lekkere weer mocht meneer even in de bak spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:24

Blijhoofd :)

Helemaal vergeten hier te melden, de 21ste is ons veulentje geboren <3
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:26

Wat een schatje! <3 Welke naam?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:42

We hebben hem Kaz'zar Dorogoy genoemd :) In kort Kaz

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO][VERZAMELTOPIC]Arabieren ITP deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:18

Leuke naam!

F3nn3

Berichten: 1253
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Midden-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:59


Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:10

Proficiat, wateen prestatie!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:33

Wauw wat een prachtige prestatie! Proficiat Fenne! *\o/*

Proficiat Lisa met jullie jonge man! Zo tof om nazaten van je eigen hengst te hebben.

Na gruwelijk lang wachten (bijna 12 maanden dracht) is dit afgelopen vrijdagavond beloond met een prachtig hengstveulentje uit Yentl.
Uiteraard even spammen onze knuffelkoning Yamajid Hayati ❤:

Afbeelding