[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Adhira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:13

nou t was behoorlijk gevuld hoor maar nu gelukkig al minder maar de knie helaas nog wel dik.
Afbeelding
En lopen gaat gelukkig wel beter want vrijdag en zaterdag was het meer strompelen.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:24

Wat een verdrietig nieuws Roma. Snap wel dat je er even klaar mee bent.
Yildiz, been is weer mooi dun. Alleen in draf nog niet rad op t harde.
Dierenarts denkt soort piep hak maar dan voor op de knie.
Als ze over een week nog niet rad is dan weer controle.
Ze moet dus nog rustig aan doen maar helaas is mevrouw het daar niet mee eens want toen ik weg ging vandaag zag ik haar in het land rennen. Brullen naar een andere merrie terwijl ze met Adhira staat.
Pff doet de 1 niet maf dan doet de ander t wel.
Ashmira daarentegen was gelukkig wel rustig.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:35

Lees Adhira was rustig in laatste zin :D

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:03

Wordt zeker prachtig Gelske!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:04

wat een leuk nieuws Roma gefeliciteerd!

Hier staan ze overdag met hitte altijd buiten.
Ik twijfel om ze morgen en maandag overdag binnen te zetten.
Adhira doet altijd beetje onrustig en slaat veel.
Denk misschien beter rustig buiten dan onrustig binnen.

Ashmira is de laatste tijd heel vervelend.Ze breekt namelijk steeds uit de wei.
Heeft al in t draad gehangen en gisteravond liep ze bij de buurman in t land.
Het is nu ook zo droog dat er niet veel gras meer staat maar ze krijgen ook dagelijks hooi en muesli erbij.
Vandaag alles langs gelopen en er was niet echt een doorgang te zien. Gras onder t draad wordt gemaaid en hopen dan dat er weer wat stroom doorheen gaat en Ashmira gewoon binnen de touwtjes blijft.

groetjes Debby

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:33

Malik ziet er goed uit maar ook wel beetje boefje zo te zien haha.
Toen ik vanmorgen kwam , stond Ashmira weer bij de buurman in de wei.
Heb ze toen toch maar op stal gezet ivm de hitte.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:04

ja de buurman is wel aardig maar hij is ook héél erg groot en ik heb liever niet dat als Ashmira hengstig is , hij er een keer op springt.
Ik heb ze nu overdag op stal en ' s nachts in de paddock maar daar was mevrouw na een uurtje ook alweer uitgebroken.
Heel vervelend als ze dat trucje eenmaal doorhebben dan passen ze dat overal toe.
Dus alles weer extra gebarricadeerd en maar hopen elke dag weer dat ze er nog in staat.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:31

Ik weet even niet meer waar ik goed aan doe. Paarden nu paar dagen overdag binnen gehad ivm de warmte en ook het uitbreken van Ashmira maar het binnen staan doet Adhira niet goed.
Ze is afgevallen en hoest.

Voor haar gezondheid is het beter als ze 24/7 buiten staat maar straks met 28 graden zonder schaduwplek is ook niet oké.
Dus binnen in schaduw maar onrustig en hoest of buiten rustig maar in volle zon en kans op ontsnapping.
Stroom staat aan maar komt niet op mijn draden. Kan andere wei krijgen maar daar is ook geen stroom en is 500 meter verder achterin dus als Ashmira daar uitbreekt, weet ik zeker dat adhira gaat flippen. Ze flipt sowieso want elke verandering is voor haar een stress factor.
Ze wil gewoon op haar eigen wei met Ashmira maar die zoekt het verderop , hoger gras lekker mannen.
Pff merries.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:34

Er zijn veel lage draden die tegen begroeiing hangen.De stroom komt van 220( heet da zo ik heb er geen verstand van, niet van zo een klein kastje. En het zijn er heleboel weilanden. Ik zou dan mijn hele wei los moeten koppelen van de rest.Maar als het wel gewerkt heeft ,dan is dat toch niet nodig. Ik heb nu wat extra draden op de plekken waar ik denk dat ze erdoor kan.
Merkte dat Adhira in de zon wel erg benauwd was dus toch maar binnen gezet nu. Kan het hooi ook een beetje nat spuiten.
Zo een droogte als dit jaar hebben we volgens mij ook nog nooit gehad.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:40

Een één tweetje hier Miranda haha.
Paarden nu toch paar keer overdag binnen gehad maar Adhira neemt dus geen slok water uit de drinkbak.
Al paar keer doorgespoeld en over laten stromen en dan vol laten staan maar in de middag staat hij nog even vol en zodra ze de wei op gaat, meteen als een gek drinken.
Heel vreemd.Ashmira drinkt wel gewoon uit dr automatische drinkbak.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:43

Prachtig altijd die buiten rit foto's.Ik mis dat nog steeds.
Ben dat hete weer echt zat zeg.
Nog nooit zoveel insecten gezien.
Denk dat het voor de mensen die in het zuiden en oosten wonen nog wel erger is.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:46

Echt supergave foto's van die knappe Azharu. Zijn moeder is trots op hem.
Afbeelding

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:47

Roma nee deze foto was nog van voor dr breuk . Ik gooi dr eigenlijk nu nooit meer los uit angst dat ze een rare beweging maakt in de bak naar in de wei wil ze soms nog wel een s een drafje maken.
Ze wordt elk jaar wel wat bottiger maar in dr hoofd nog altijd jong en fris.
Gister heeft ze weer een plank uit de stal getrapt omdat mevrouw het er niet mee eens was dat ze binnen moest blijven vanwege de plensregen.
Deze foto was 2 maanden terug toen er nog wel gras was.
Afbeelding

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:39

Supercoole foto's van Vis.
Aftellen tot zijn eerste veulen.

Het is hier zeker stil.
Afgelopen weken erg druk gehad en Adhira was niet zo lekker.
Koliek had en ingevallen.
Tanden zijn gedaan en ze eet wel weer beter nu maar moet wel aankomen weer.
Ze krijgt nu extra slobber en grasmix en de dierenarts adviseerde om zonnebloemolie bij te geven.
Van het weekend heel even Azharu op visite gehad ivm Horse Event en Ashmira vond haar broer wel interessant.

Afbeelding

Super leuk om de familie even bij elkaar te hebben.
Adhira was helaas een beetje boos tegen haar kind maar ik denk dat ze elkaar wel herkenden.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:59

Ik liep een beetje achter maar heb alles weer bijgelezen haha.

Helaas is Ashmira niet echt een kinderpony maar ze moet het er maar mee doen.

Afbeelding

Een rondje stappen vind ze prima maar ze kan echt heel boos kijken met poetsen en wandelen en zo dus ik laat de kids maar meestal met Adhira lopen en die is echt zo lief.
Alleen neemt ze het er wel van om ze mee naar het gras te sleuren voor een lekker hapje.

Afbeelding

Maar je kan je geen grotere knuffel bedenken dan Adhira.

Afbeelding

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:36

Ben er even uit geweest maar welkom Isabel, leuk paardje die Joep! Inrijden op latere leeftijd is best te doen bij de Arabier. Vraag maar aan Zoute Nootjes want Asmita en Aya zijn pas een paar jaar onder het zadel.
Vervelend dat je nog zo een last hebt Yildiz, ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van NAH.
Fijn dat Djuun verhuisd is. Ik moet afkloppen maar waar ik nu sta, hebben de dames nog nooit mok gehad. Ons land is best droog, ze stonden er tot vorig weekend nog op maar helaas is afgelopen week erg veel gevallen dus even paar maanden in de paddock en voor je t weet is het alweer april haha.
Adhira wordt echt een omaatje.
Eten doet ze soms ook slecht helaas. Ze krijgt elke dag nu naast de senioren muesli en grasmix een halve schep slobber erbij maar merk dat ze van al dat extra soms weer hieper de pieper wordt. Laast gallopeerde en bokte ze door de paddock en ik denk alleen maar dan oh dat achterbeen.
Is nu alweer 1.5 jaar terug dat ze een stukje bot afbrak.Afbeelding
Had toen nooit gedacht dat ze überhaupt nog rond kon draven maar de wonderen zijn de wereld niet uit en voor haar 27 jaar vind ik dat ze zich nog kranig houdt.
Afbeelding
We gaan natuurlijk voor ons 25 jarig jubileum in 2019!
groetjes Debby

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:06

Super leuke foto's Nadja.
Kerst is voorbij gevlogen.
Afgelopen maandag ben ik even op flitsbezoek geweest bij Asmita en Aya.
Van alledrie de kinders lijkt Asmita toch echt het meeste op Adhira.
Afbeelding
Jammer dat ik niet veel tijd had maar kom zeker in het voorjaar nog eens terug.
Adhira heeft dit jaar echt een pak winterhaar niet normaal.Lijkt elk jaar wel dikker te worden zeg.
Zal er vd week eens een foto van maken.
groetjes Debby

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:25

Zo ik loop achter, mooie foto's van jullie paardjes weer.
Wij hebben wel een dagje sneeuw gehad maar t was ook weer snel weg.
Kyrkelover:waar is die foto gemaakt,achtergrond komt mij bekend voor.Beeckesteijn?

Miranda, ik heb dat zalfje ook gehad voor Ashmira maar die sarcoid is er spontaan afgevallen toen ze haar vliegenkap afschuurde, gewoon pats boem weg.

Ik heb weinig nieuwe foto's, wel laatst met de fotocamera gemaakt maar ik heb geen pc om ze op te zetten.Wel een kort filmpje maar ik weet niet hoe je die plaatst haha.

Proberen Ashmira weer wat in conditie te brengen maar het weer zit nog niet mee. Wij hebben een redelijk droge bak maar de regen die afgelopen tijd gevallen is

Ik heb geulen gegraven en er lopen nu een soort mini riviertjes in mijn paddock. Maar de berichten voor komende week zijn beter. Lente op komst!

groetjes Debby

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:06

Kyrkelover , ja dat bedoelde ik ook Waterland, dat is naast landgoed Beeckestein.
Miranda, ja gaat lekker. Paardjes komen uit hun winterdip haha. Je kan wel zien aan Ashmira dat ze de laatste maanden niet zoveel gedaan had.
Ik dacht bijna dat ze drachtig was zo een dikke buik haha.
Afbeelding

Adhira is een teddybeer,daar moet nog een paar truien afgeperst worden haha.
Zal van de week even leuke foto maken.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:49

Ja lijkt wel een vosje Yildiz,knapperd hoor.

Letizia, Ashmira is degene met de dikke buik maar het is ook verwarrend met die 2 altijd haha.
Adhira is kleiner en hariger en Ashmira is groter en breder.

Afbeelding

en deze foto geeft ook een vertekend beeld want hier lijken ze wel even groot maar Ashmira is zeker 5 cm groter en 100 kilo zwaarder dan Adhira!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:41

Balen van het weer maar goed gereden zeg, gefeliciteerd.
Lijkt mij erg leuk om endurance de te rijden maar gewoonweg geen tijd met fulltime baan en 2 kids.
Als ik 1 x per 2 weken erop zit, is het al veel.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:00

geshahquille schreef:
Ik lees nog wel hoor maar reageer dan weer niet . Maar wil toch even mijn kanjer spammen hij word zo gaaf [ [url=m/Dq0PvB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een kanjer Gelske!

Ik lees zo nu een dan mee. Soms is er niet veel nieuws bij en dan ineens mis ik al 10 reacties!
Ik kan helaas momenteel weinig doen , van de week een stom ongeluk gehad met Ashmira en de longeerlijn en mijn knie is dusdanig beschadigd dat ik een MRI krijg .
Hoop dat het meevalt.
Waren net weer lekker conditie aan het opbouwen bij Ashmira en nu dit.
Gelukkig heb ik een paar lieve stalgenoten en vriendinnen en verzorgsters die de stallen en zo kunnen doen want je bent toch wel onthand zo.
Niks voor mij zo thuis zitten.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:17

Leuk filmpje van Vis , stoer hoor.

Mijn been gaat wel iets beter maar ik kan nog weinig.
Vandaar dat ik maar een ruiter heb ingehuurd.
Hij is niet zo zwaar en neemt genoegen met een paar M & M 's als betaling.

Afbeelding

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:47

Wat een leuk veulen Roma!

Yildiz , nog even wachten dan. Het wordt met Pasen wel heel mooi weer dus er zullen wel veel veulens geboren worden dit weekend.
Lijkt mij zo leuk nog een veulentje maar momenteel kan ik amper mijn paarden verzorgen met die knie. Leek eerst iets beter maar vh weekend uitgegleden en nu weer dik en erger dus ik hoop niet dat er nog meer stuk is.
Een operatie en het herstel erna duurt maanden, het is nu al lastig om voor 1 week verzorging te regelen, laat staan voor een paar maanden.
En allemaal mijn eigen stomme schuld omdat ik niet opgelet een longeerlijn uit de knoop te halen voor t longeren.

Malik is alweer een stuk lichter Miranda, wat een showbinkie!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:02

ja met een maandje gaan ze wel 24/7 de wei op maar dan moeten toch elke dag de watertonnen gevuld en ook mest van het land geschept en de vliegen kapjes op en af. Soms laat ik ze ook weleens zitten maar vind dat beetje eng als het gaat regenen dat ze dan niets zien.
En Adhira krijgt ook schuurplekken als die kappen te lang om zitten of iemand hem per ongeluk iets te strak doet.
Heeft iemand nog tips voor een goede vliegenkap.
Ik heb die VAN rambo weleens gehad maar die pasvorm is niet goed. Te los bij de keel en neem je een naam kleiner dan weer te strak op t voorhoofd.