Lyrik us

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-09 00:02

Hoi,

Ik ben,helaas, nog niet zo heel erg thuis in het 'Arabische paardenwereldje' vandaar dus mijn vraagje hier ;) : ik ben op zoek naar informatie over de hengst : Lyrik Us


Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 00:23

Poolse gefokte hengst, geimporteerd door de familie Gielen-Loos (Amira Stud) uit Peer, en veelvuldig ingezet op hun Gudjar dochters. Wat had je meer willen weten ?

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Re: Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-09 00:34

dankjewel ;-)
de ruin die ik te koop zag staan komt toevallig uit een Gudjar dochter, maar deze hengsten ken ik nl niet, en goed nieuws dus,heb nl enkel interesse in een Pools en/of Russische gefokte Arabier. Heb je toevallig ook foto's?

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:26

dan weet ik ook direct op welk paard jij doelt, en dat paard is inmiddels verkocht (aan die bodemprijs was dat ook niet moeilijk)

:) Ja hoor, ik heb foto's, maar dat is op Bokt moeilijk opladen, en gelet op de verkoop vraag ik me ook af of het nog nut heeft ?

Maar even ter zijde : waarom heb je interesse in een poolse of russisch gefokte arabier als je (nog) niet weet welke bloedlijnen in die richting gefokt zijn ? Binnen bepaalde fokrichtingen kunnen bij wijze van spreken de verschillen onderling groter zijn dan twee paarden die uit andere fokrichtingen komen. Bovendien : wat is eigenlijk het nut van een bloedlijn voor een ruin, buiten het feit dat bepaalde lijnen interessant kunnen zijn als het op de sport aan komt ?

De moeder van dit paard is trouwens een mix van allerhande bloedlijnen (russisch, egyptisch, pools en engels), als je enkel op russisch/pools uit bent, ben je er aan voor de moeite.

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-09 01:45

dàt dacht ik intussen dus ook ;) maar dat even terzijde; ik heb ooit gehoord van een vrij bekende AV-fokkerij in Nederland dat als je de sport in wil met je (toekomstige) Arabier, je best een Poolse of een Pools-Russische Arabier neemt omdat die met name de benen en in z'n geheel sterker en sportgericht gebouwd zijn dan pakweg de veelal heel chique en mooie Egyptische Arabieren.
En ik moet zeggen bij pakweg Christine Jamar zie ik dan toch wel heel mooie Poolse Arabieren.
Ik ken trouwens al wel best wat van bloedlijnen maar natuurlijk nog niet heel veel.

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:55

Elke fokrichting doet het wel in de sport, zowel russisch/pools/egyptisch/crabbet/spaans hangt ervan af wat je zelf wil.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Re: Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-09 21:56

dressuur? Endurance?

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:49

In Nederland heb je nu eenmaal meer polen en vooral russen en is het ook logisch dat ze verhoudindsgewijs beter in de sport zijn.
In de endurance zal je dan weer een mengelmoes zien van vooral (in de moederlijn) Crabbet lijnen met pools en russisch (en ook een flinke scheut Tunesisch).

Je moet niet naar de fokrichting zien, maar wel naar het paard op zich.

Luka_mertens
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:50

Hai!
Ik zie dit berichtje omdat ik opzoek ben naar meer info over mijn Av! Lyrik Us is namelijk zijn vader!

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:56

Wat wil je weten ? Wie is je paard ?

Luka_mertens
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:58

Mijn paard noemt Cyruss, is 23 jaar oud.
Zou graag eventueel wat foto’s hebben van Lyrik of van Cyruss toen die veulen was!

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: Lyrik us

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:30

De moeder van je Cyruss is Kamala.
Zij werd op 26/07/1992 :

- 1e merrieveulens, nationale dag van het arabisch paard, Balen, 80,33 ptn
- kampioen merrieveulens


Liryk was een overbijter, waarvoor hij in eerste instantie was afgekeurd op de hengstenkeuring. Vervolgens ging hij van een 3e premie uiteindelijk naar een 1e premie.
Hij werd in 1996 ook 1e (op 6) in zijn rubriek 4/6-jarige hengsten op de C-show in Balen. In 1993 werd hij 1e bij de 3-jarige hengsten, op de internationale show te Aalter.

Van Cyruss zelf heb ik geen foto's, maar je kan eventueel navragen bij de fokker ? Je hebt zijn adres, nu dit op de pedigree van Cyruss staat. Hij woont bij mijn weten nog steeds in Brasschaat :)

Van Liryk zelf heb ik foto's, maar ik vind het altijd zo omslachtig om ze hier op Bokt te zetten. Stuur me je e-mail adres via Pb en ik stuur ze je op :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers