[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:34

Gisterenavond berichtje gehad uit Kuwait:
Zahra doet t fantastisch daar, is zelfs chiller als bij ons op stal dus ze begint de kuwaiti ways al beetje te kennen. Ook wat filmpjes en foto’s ontvangen. Ze is heel klein beetje afgevallen (logisch na zo een verhuizing) maar ze ziet er verder top uit. Mevrouw heeft zelfs airco op stal hahaha


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wist natuurlijk al wel dat ze goed terecht zou komen maar het is toch fijn te horen én te zien, echt heel blij mee :o

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9312
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:47

Wat fijn de foto's en filmpjes!!
Zal het een stuk gemakkelijker maken voor jouw nu je ook daadwerkelijk gezien hebt dat het goed met haar gaat.

Hier mensen die tips hebben voor een goede betaalbare fotograaf om mijn arabier vast te leggen?
Gaat om oa stand en losgooi foto's die ik gebruiken kan bij zijn dek advertentie.

Ik heb trouwens mijn foto's van eventingphoto binnen en deze gave plaat zat er ook bij <3 <3

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:02

Coole foto!

Ik heb Reindert zn nummer wel maar ik weet niet of ik dat zo mag geven. PB me maar even.
Vind arab fotografie persoonlijk echt een vak apart en voor maar weinig fotografen weg gelegd. De echte goeie, tja daar betaal je ook voor zeg maar.
Nu weet ik niet of dat ook is wat je zoekt? Ik denk dat jij je meer op de sport richt? Dus een heel rastypische foto is dan ook niet nodig of wel? Dan zijn er natuurlijk heel veel betaalbare paardenfotografen mogelijk

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9312
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:06

Ik stuur je even een pb Yildiz.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:07

Aah, fijn om te zien Yildiz :D

Ziet er goed uit Kyrkelover! Nog gelukt met Reindert?

Vorige week groene leem om de mok gedaan, rest van het onderbeen in de klei gezet, maar helaas geen verbetering :\
Gisteren is Djuun verhuisd, vandaag zat het vocht alleen rondom de kogel en de mok zag er al een stuk rustiger uit. Het lijkt er op dat een drogere omgeving helpt, dus goede hoop dat het snel zal genezen :)
We hebben nu de luxe van een hele fijne binnenbak, dus vanmorgen gelijk gebruik van gemaakt. Djuun was fris, maar liep er heel lichtvoetig op :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:14

Fijn dat de verhuizing iig wel helpt!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:06

Zijn jullie verhuist vanwege de binnenbak?
Dat is iig geval wel heel lekker in deze tijd.
En fijn dat het nu wel beter gaat met de mok.

Elien, tof dat jullie zo lekker bezig zijn, ik volg het ook op fb, erg leuk!

Yil, Zahra heeft daar wel een mooi plekje!
Vervelend van je klachten.. :(:)
Je hebt in ieder geval wel gave plannen!

Stoere foto van jullie kyrkelover. :))

Isabel, jou zie ik ik ook in het 2018 beleertopic!
Niet dat het beleren bij ons al veel gaat voorstellen volgend jaar, beetje longeren en een zadeltje erop, veel meer wordt het nog niet waarschijnlijk.

Malik heeft helaas zijn schouderblessure weer terug dus die staat weer met een bult.
Hij loopt er wel gewoon oké mee en is vrolijk, dus maar weer afwachten hoe dat opknapt.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:12

Klopt! Ik weet nog niet waar het gaat eindigen. Misschien er op, misschien ergens in het zand en misschien ga ik er wel gewoon helemaal niet op :D ik hoop dat het opknapt!

Balen van die blessure.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:44

Nee je kan dingen ook niet helemaal plannen, je moet gewoon kijken hoe het gaat.
Kan best zijn dat dingen heel makkelijk gaan waarvan je het niet verwacht en dingen die makkelijk lijken helemaal nog niet kunnen.
Maar das juist het leuke, je werkt met een dier.
En het heeft geen haast, het bezig zijn is gewoon heel leuk. :))

Ja die blessure is wel vervelend, hopelijk komt het weer helemaal goed en blijft hij niet aan de gang anders staat hij straks zo aan de lopende band.
Maar misschien is het in de toekomst beter voor hem als hij wat meer getraind is.
Maar voor nu rustig aan.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:19

Precies, Miranda :))

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:36

Ik blijf erbij... Zijn neusriem ligt toch veel te laag he? Het is een Rambo Micklem en een maatje kleiner kan niet aangezien zijn keelriem dan niet meer toe kan. Hij heeft wel geen last...


Afbeelding


Afbeelding

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:44

Ik vind de neusriem te laag liggen. Zou ik zo niet gebruiken. Heb hetzelfde probleem bij mijn paard gehad. Een maat groter was ook geen optie, dus ik heb de schoenmaker een langer keelriempje eraan laten zetten.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:04

Maar als de neusriem hoger komt, gaat de kinriem wel erg op het bit liggen omdat je paard ook een kort mondje heeft.
Ik weet niet of je dat ook eronder langs kan doen dan want anders gaat het niet passen denk ik.

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:46

Kyrkelover, ik heb een paar keer meegedaan met een fotomeeting op bokt. Was heel leuk en leerzaam. En je krijgt er vaak heel leuke foto's van. Dus nu ken ik wel wat fotografen op bokt. Al zitten ze wel meer in het oosten en noorden van het land.

Even kijken of ik wat kan plaatsen hier, wat door bokt fotografen gemaakt is. Vind ze zelf heel mooi, maar weet niet wat jij graag ziet qua foto's.

Mijn merries.
Afbeelding
Mijn vos.
Afbeelding
en
Afbeelding
en
Afbeelding


Elise, die lijkt me ook erg laag te zitten. Mijn ervaring is dat arabieren een beetje buiten de standaard maten vallen qua hoofdstel. Heb voor mijn paarden van Kieffer een hoofdstel. Kieffer heeft tussenmaten. Ik heb ook wat merkloze hoofdstellen, en voor de leuk een western hoofdstel. Zonder neusriem. Erg makkelijk, kan hij ook niet te hoog of te laag zitten.

He Miranda, dat is wat mijn zadelmakmaker ook al zei := . Geen twee paarden zijn hetzelfde, dus altijd kijken hoe het gaat. Malik begint vast met helpen. Kan gelijk al uitmesten. Knap hoor.

Wat leuk om te horen van Zahra, Yildiz. Fijn dat ze het zo goed heeft daar. Zelfs airco op stal, dat hoor je niet vaak. Had deze zomer in Nederland ook wel gekund, hahaha. Die berichten van jou over kinderen eten, met foto's erbij, geweldig! Hopelijk gaat het met je gezondheid ook goed het komend jaar. Zijn toch altijd mindere berichten om te lezen. O, en Nyhla is zo mooi van kleur. Nour ook trouwens. Superknap dat je het rijden zelf gaat doen! Zit ook altijd te smullen van de foto's en mee te lezen, maar ik moet mezelf af en toe echt bannen van bokt om te studeren, vrijwilligerswerk doen, paarden verzorgen en wandelen of rijden, etcetera. Huis houdt zichzelf ook niet schoon en opgeruimd, hahaha.

Isabel, wat een knappe zeg. (Ik hou van vossen... Dus heb ik een vos en twee schimmels, hahaha) Van fokrichtingen weet ik niet zoveel, maar PB Amyz of Barcelano eens op bokt. En er zijn nog wel meer bokkers die er veel van weten.

Adhira is lief! Asmita is ook zo. Heel makkelijk met kinderen. Aja vind ze een beetje eng (misschien bijten die kinderen wel) maar na een tijdje gaat het wel. Vos vind alles prima, zolang ze niet teveel aan zijn lijf zitten knuffelen en zo. Dat is niet zo stoer.

Ik ga duimen voor Djuun, Letizia. Mok is zo vervelend. Hopelijk komt het goed op de nieuwe stal. Mooi resultaten ook van de wedstrijd. Goed uitgelegd van de verschillende lijnen bij arabieren.

Eline, wat een leuke update. Je gaat het nog druk krijgen met alle paardenactiviteiten. Mooi, dat je zoveel kan doen op de plek waar je nu staat.

Myrthe, heb het filmpje gezien. Kan geen kwaad lijkt me. De mijne doen dat ook af en toe. Vooral als ze net gerold hebben en het zand overal zit te kriebelen. Of er zit stro in het haar, of blaadjes van buiten. Of iets anders. Of gewoon omdat ze het lekker vinden, haha.

Shar angel, wat makkelijk is Madin met kids.

Sorry, allemaal, ik zit een beetje de dingen door elkaar te beantwoorden, ben beetje chaoot vandaag. Druk bezig hier met oefenen voor het volgende F proefje. F10 alweer. We zijn een keer onderling gestart met een L1 proefje, maar dat was af en toe nog best moeilijk. Vooral vier seconden halthouden. Maar voor halsstrekken hadden we een acht! Punten 182. Onderling springen ook gedaan, maar bij hindernis vijf zat ik te twijfelen en ho te denken. Stond vos braaf stil. Opnieuw aangereden en verder foutloos rond gekomen. Ook staat er vaardigheid op de planning. En oefenspringen. En trainen voor volgend jaar endurance. Hoop plannen dus, hahaha.

Van Asmita heb ik trouwens ook een losse kies. Moest er uit van de dierenarts, ze maakte propjes met eten. Ze eet weer heerlijk en ik heb een kies als souvenir, hahaha. En ik heb een hoop foto's gemaakt met mijn nieuwe mobiel, maar ik ben zo digibeet als wat. Dus als ik nog eens tijd heb, ga ik extra foto's plaatsen. Vooral Aja en Asmita staan er mooi op bij zonsondergang. Aja wou wel poseren, maar Asmita had meer trek in eten, dus die staat met de neus in het gras op de meeste foto's, haha.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:36

Ben er even uit geweest maar welkom Isabel, leuk paardje die Joep! Inrijden op latere leeftijd is best te doen bij de Arabier. Vraag maar aan Zoute Nootjes want Asmita en Aya zijn pas een paar jaar onder het zadel.
Vervelend dat je nog zo een last hebt Yildiz, ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van NAH.
Fijn dat Djuun verhuisd is. Ik moet afkloppen maar waar ik nu sta, hebben de dames nog nooit mok gehad. Ons land is best droog, ze stonden er tot vorig weekend nog op maar helaas is afgelopen week erg veel gevallen dus even paar maanden in de paddock en voor je t weet is het alweer april haha.
Adhira wordt echt een omaatje.
Eten doet ze soms ook slecht helaas. Ze krijgt elke dag nu naast de senioren muesli en grasmix een halve schep slobber erbij maar merk dat ze van al dat extra soms weer hieper de pieper wordt. Laast gallopeerde en bokte ze door de paddock en ik denk alleen maar dan oh dat achterbeen.
Is nu alweer 1.5 jaar terug dat ze een stukje bot afbrak.Afbeelding
Had toen nooit gedacht dat ze überhaupt nog rond kon draven maar de wonderen zijn de wereld niet uit en voor haar 27 jaar vind ik dat ze zich nog kranig houdt.
Afbeelding
We gaan natuurlijk voor ons 25 jarig jubileum in 2019!
groetjes Debby

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:13

Jeetje Debby dat ziet er heftig uit!

Fijn dat ze het nu goed doet.

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:00


Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:06

Super leuke foto's Nadja.
Kerst is voorbij gevlogen.
Afgelopen maandag ben ik even op flitsbezoek geweest bij Asmita en Aya.
Van alledrie de kinders lijkt Asmita toch echt het meeste op Adhira.
Afbeelding
Jammer dat ik niet veel tijd had maar kom zeker in het voorjaar nog eens terug.
Adhira heeft dit jaar echt een pak winterhaar niet normaal.Lijkt elk jaar wel dikker te worden zeg.
Zal er vd week eens een foto van maken.
groetjes Debby

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:23

Gave foto's! Ik heb ze al op Instagram voorbij zien komen, haha. Maar dat zadel ziet er fantastisch uit! Is het geen breed zadel?

Wat grappig dat jou Arabieren echt een wintervacht krijgen! Die van mij staat 24/7 buiten en heeft maar een nep vacht :+ Net warm genoeg als het droog is, maar compleet nutteloos in de regen haha

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:42

Isabel_k schreef:
Gave foto's! Ik heb ze al op Instagram voorbij zien komen, haha. Maar dat zadel ziet er fantastisch uit! Is het geen breed zadel?

Wat grappig dat jou Arabieren echt een wintervacht krijgen! Die van mij staat 24/7 buiten en heeft maar een nep vacht :+ Net warm genoeg als het droog is, maar compleet nutteloos in de regen haha



Nee, totaal geen breed zadel! Zat echt als een wolkje, heeerlijk.


Azharu heeft ook een wintervacht, heb m dit jaar voor t eerst weer volledig zonder deken gelaten.
Heb m wel eens met een dikkere vacht gezien zelfs.
Heeft ie van zn moeder meegekregen denk ik (adhira)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9312
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:05

Hier ook amper wintervacht. Begint nu een klein beetje maar alles behalve een bolletje wol.

Ik heb dit weekend echt een hele fijne indoor cross gereden in de mortel.
Lekker in de middenmoot gedressuurd onze beste prestatie tot nu toe.
Daarna een fijn parcours gesprongen met helaas een balk op de laatste. Ik reed een galopsprong te veel.
Daarna vandaag de cross en WAUW wat een paard! Was hij vrijdag tijdens de training nog doodsbang voor de dubbel bij 15 had hij daar vandaag geen last meer van. Stond best een pittige cross voor mijn 4 jarige. Niet kwa hoogte, maar veel draaien toch wat smalle dingetjes en snelle lijntjes en zeker niet te vergeten alle aankleding en publiek.
Als kers op de taart een mooie 5e prijs en daarmee kon ik de afsluiting van mijn seizoen niet beter wensen. Met bijna alleen maar foutloze crossen. *\o/* *\o/*

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:02

hoihoi, ik heb een vraagje,

Ik stel hem bewust hier, ik hoop dat die mag blijven en dat ik wat van jullie hoor.

Ik heb nog aardig wat dekens(ik geloof 5 of 6) van mijn overleden arabiertje. Omdat ik weet hoe lastig een pasmaat is, dacht ik misschien is er hier iemand die interesse heeft, sommige zijn nog geen 2 maanden oud.
Voorheen kon ik het niet over mn hart verkrijgen om ze weg te doen, via MP eigenlijk nog steeds niet.. dus denk probeer het hier. Het is maat 175.

PB voor alle info

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:53

Ik zou op FB zetten bij Arabisch volbloed vraag & aanbod? Weet ook niet welk merk? Veel arabeigenaren (inclusief ikzelf) willen niet anders dan horseware (amigo, rhino etc) dekens. Mijn arabjes hebben allemaal maat 185... dus helaas. Veel succes in ieder geval! +:)+

Kyrkelover wat een cool fimpje! Hij trekt goed op hout he?
Was t nog gelukt met Reindert?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9312
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:50

YildizArabs schreef:
Ik zou op FB zetten bij Arabisch volbloed vraag & aanbod? Weet ook niet welk merk? Veel arabeigenaren (inclusief ikzelf) willen niet anders dan horseware (amigo, rhino etc) dekens. Mijn arabjes hebben allemaal maat 185... dus helaas. Veel succes in ieder geval! +:)+

Kyrkelover wat een cool fimpje! Hij trekt goed op hout he?
Was t nog gelukt met Reindert?

Ja hij trekt gigantisch aan op hout.
Gister tijdens het vrijspringen met gemak over 1.40 ok voordat hij bedacht dat je ook kunt stoppen, met je neus de balken er af duwen en dan naar de andere kant lopen..... :') :')

Reindert nog niet gebeld.
Het is elke keer zo een slecht weer dat fatsoenlijke foto's maken geen optie is.
Bovendien heb ik het zo druk op het moment met doordeweeks werk en in het weekend heeeel veel wedstrijden.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:41

Mag ik mij hier komen melden? Mijn vriend en ik fokken arabieren, voornamelijk voor de verkoop. We hebben nu 6 merries staan, waarvan 2 tweejarigen, die gaan we volgend jaar voor het eerst dekken. Wij zitten voornamelijk in de showarabieren, al ben ik van mening dat elk paard ook een gebruikspaard moet zijn, dus we zijn er ook een aantal zadelmak aan het maken :)

Dit is 1 van onze merries, hier zit ik er voor de 2e keer op.
Afbeelding

En 1 van onze hengsten die in de verkoop staat:
Afbeelding