[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:34

MirandaFuego schreef:
Is er iets niet goed gegaan of had je zin om op quoteknopjes te drukken? _O-


ging ff mis :')

:¨·.·¨:
`·.Madin


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:49

Shar_Angel schreef:
Zijn jullie AV ook zo gek van kids? Madin is echt gek op ze! Nog maar 3 jaar en zo voorzichtig met ze <3


Hier zijn ze dol op kinderen. Scheelt denk ik dat we af en toe ook een kindje tussendoor voeren...

Afbeelding

Zelfs de veulens likken er al aan :')

Afbeelding

Nour kan ze inmiddels in 1 hap op

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:12

Haha Yil jouwe vreten kinderen. :9

Malik zijn linkervoortand ligt eruit, ik heb 'm gevonden!
Nu heb ik een kies en een tand, wel leuk hoor!
Gister zijn ze weer ontwormd, Malik is een beetje dun dus hopelijk helpt dat.
Naast het voer dan wat hij allemaal eet.
Maar zijn slobber moet hij opeens niet meer sinds gister, hij smijt het door de stal en dan kan ik het weer opruimen. >;)

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:59

Ik liep een beetje achter maar heb alles weer bijgelezen haha.

Helaas is Ashmira niet echt een kinderpony maar ze moet het er maar mee doen.

Afbeelding

Een rondje stappen vind ze prima maar ze kan echt heel boos kijken met poetsen en wandelen en zo dus ik laat de kids maar meestal met Adhira lopen en die is echt zo lief.
Alleen neemt ze het er wel van om ze mee naar het gras te sleuren voor een lekker hapje.

Afbeelding

Maar je kan je geen grotere knuffel bedenken dan Adhira.

Afbeelding


MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:17

Ahh die laatste foto van Adhira! <3

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:58

kyrkelover schreef:
@Shar uiteraard staat plezier bovenaan dat is bij mij ook zo.
En wat is hij lief met kinderen zeg, die van mij weet ik eigenlijk niet, wel ooit eens kleine kids na een buitenrit die wilde aaien en dan was meneer in een keer verbazingwekkend rustig.

Alle uitslagen van Vis zijn trouwens binnen en ik kan jullie dus met trots mededelen dat alles helemaal in orde is en hij dus vanaf 2019 ter dekking staat!

[ [url=m/ZX1FWt.jpg]Afbeelding[/url] ]


wow, ik vindt hem echt gaaf! Ben wel bevooroordeeld met mijn lieverd, ex renpaard franse Arabier. Ik hou wel van deze rengefokte al zijn sommige fransen niet zo knap :o

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:58

Iemand een idee wat dit is, of ik er wat aan kan doen en of het kwaad kan?
Hij is pas verhuisd en heeft zijn tourette tick weer heel veel. Ik denk met stress ofzo..
View My Video

Cathan<3

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:39

Ik kan de video niet zien..krijg een leeg veld.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:19

Wauww wat een mooie foto's allemaal zeg!! Kijk mijn ogen uit :D

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:25

MirandaFuego schreef:
Ik kan de video niet zien..krijg een leeg veld.

Oei ga het morgen opnieuw proberen☺

Cathan<3

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:40


Cathan<3

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:01

Hoi allemaal :D

Al jaren zit ik onder mijn mee lees steen, maar nu mag ik er dan toch onderuit (mits dat van jullie ook mag, natuurlijk) :j

Ik zei als 13 jarige al dat ik graag een voskleurige arabier wilde. Die vond ik zo mooi. Ik was intens teleurgesteld dat mijn moeder liever een fjord wilde :Y) Al ben ik inmiddels al bijna zeven jaar gek op mijn fjord. Sinds een paar maanden heb ik een eigen Arabische ruin. Rubano el Jasal, maar Joep voor vrienden :+

Hij is inmiddels negen jaar oud en niet beleerd vanwege wat problemen, maar het is de bedoeling dat dit wel gaat gebeuren. Ooit. Hij heeft de afgelopen jaren niet veel gedaan en sinds ik hem in maart 2018 in bruikleen kreeg, is hij pas echt gaan werken. Daarvoor stond hij mooi te zijn voor zover ik weet.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Joep op zonnige dagen {:}

Afbeelding

De laatste foto is een van de eerste foto's die van hem is gemaakt. De bovenste foto's zijn screenshots van gisteren :j

IG: @arabierjoep

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:12


*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:17

Nee ik ben zeker niet te vroeg _O- Maar dat is ook wat waard.

IG: @arabierjoep

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:30

Dat is zo. :j

Heb nog een grappig fotootje van Malik, hij pakt altijd alles beet.
Het is wel een scheetje hoor. :+:

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:12

Wat heeft hij een mooi kleurtje nu. Ik vind de periode voordat ze echt wit zijn altijd zo mooi <3

Als arabieren-leek vroeg ik mij af wat de verschillen zijn tussen de verschillende fokrichtingen (te weten: Egyptisch, Russisch, Pools, Spaans en Shagaya). Zijn er verschillen in bouw of karakter en worden ze met een speciaal doel gefokt.

Mijn ruin is redelijk 'Russisch' gefokt en voor een arabier vind ik hem vrij stevig en minder chique dan de meeste 'Egyptische' arabieren. Kan iemand hier een licht op schijnen? Ik vind DNA/fokken etc altijd heel interessant. Maar hier kom ik toch niet helemaal uit :+

IG: @arabierjoep

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:52

Je hebt ook de Franse nog, die worden veel voor de rensport gebruikt.
Ik ben niet echt het persoon om de verschillen uit te leggen, maar even simpel:
Frans dus ren, zijn wat minder rastypisch gebouwd, maar heel functioneel
Egyptenaren, wat ranker, sjieker, doen het vaak goed op show.
Russisch/Pools, iets robuster, rijtypischer, maar wel rastypisch
Ook de spanjaarden zijn rastypisch, maar met een wat barokker uiterlijk :)
Heul simpel gezegd hoor :+
Djuun is een mengelmoesje

Malik is een clown Miran :D Leuk dat ie het zo goed doet, tis je gegund :)

Djuun heeft op het moment wat last van hardnekkige mok, we behandelen het nu met bethadine shampoo en sudo crème, het doet wel wat, maar het gaat langzaam :\ Benen zijn ook een tikje opgelopen, na beweging is dat er uit...
Zaterdag gaat Djuun verhuizen, dan komt ze weer op zaagsel te staan, dus hopelijk gaat het dan wat sneller. Anders moet de veearts maar eens kijken...

Vorige week zondag weer voor het eerst sinds lange tijd een wedstrijdje gereden (clubwedstrijd) ze was iets tegen m'n hand, heb weleens fijner gereden, maar ging verder wel lekker. Hadden een mooie 197.5 punten en 7e plek( van de ruim 20 deelnemers) :D

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:18

Thanks voor je uitleg! Maakt het toch iets duidelijker, en verklaard mijn vermoeden iets.

Die van mij is ook een van-alles-watje. Maar overgrote gedeelte is Russisch.

Vervelend, die mok. Ik gebruik af en toe ook groene klei. Dat haal ik er dan af als het weer ‘droog’ is. Ik heb het idee dat de tea tree oil wel helpt.

IG: @arabierjoep


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:15

Mooie compacte uitleg Letizia!
Kom ook weer es binnenvallen... :wave:

Mok is echt vervelend... groene klei is top idee. Sinds ik de paarden naar klei grond heb verhuisd geen mok of zachte hoeven meer echt top.

Het is hier bij ons wat stil geworden... Zahra, Mn reuzin is verkocht en staat nu in Kuwait. Ik mis haar... ;(
Maar ze heeft t goed en dr eigen personeel, diva haha. :D

Ben onze knappe man weer zoetjes aan t oppakken. Wil ondanks Mn ongeluk, NAH en t trage herstel toch proberen ook zelf Mn novice Endurance te gaan halen. Nog twee klasse twee wedstrijden en, ik durf t bijna niet te hopen, dan toch echt samen CEI*, toch leuker dan m te laten rijden. Maar zal rustig seizoen worden hoe dan ook. Het was voor beiden echt zwaar samen met zijn dekseizoen.
Vanochtend in de bak gereden, maar eerst even de dames begroeten. Lekkere bink ook. <3

Afbeelding

Daarna met zn dochter Nyhla nog even gespeeld. De blauwe haha, ze wordt maar niet wit


Afbeelding

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:27

Das wel een eind Yildiz Y;(

Wat heftig dat je NAH hebt overgehouden van je val, mag ik vragen welke klachten je hebt? Sterkte hoor!
De aanhouder wint, ik zie jullie wel CEI* starten, je hebt er zo veel ingestoken! +:)+

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:51

Als je dan toch een schimmel moet hebben, vind ik zo een als Nyhla wel het allermooiste qua kleur. Van mij mag een schimmel altijd wel die kleur houden, prachtig.
Poeh maar wat een pittige keuze om Zahra weg te doen, Yildiz! Waarom heb je die keuze gemaakt, mag ik dat vragen? Krijg je trouwens ook af en toe updates, of hoor je er niks meer van?
Spannend om dat avontuur met Nour helemaal zelf aan te gaan, maar ik snap heel goed dat je het liever zelf doet; het is toch wel vet om dat samen te doen. Maar man o man wat moet je daar een zitvlees voor hebben, vind ik wel heel knap hoor als je dat gewoon eh, overleeft :')

Hey wat leuk dat jij ook in het topic bent beland, Isabel, met je Joep :D Lekker ding is het toch ook.

Bij ons is alles de laatste tijd heel erg in een stroomversnelling beland wat de paarden betreft. Met Mish en Skye doen we al heel lang heel veel grondwerk (vanuit meerdere stromingen van natural horsemanship). Sinds we hier op stal staan, bij een arabierenfokkerij, zijn we ook met de arabiertjes daar wat aan de slag gegaan. Met eentje zijn we bijvoorbeeld richting het inrijden toe aan het werken. En ineens begint het van de grond te komen; mensen vragen of we ook lesgeven, we zijn gevraagd om een grondwerkclinic te geven voor een studentenrijvereniging en we hebben nu een trainingspaardje op stal staan (Jaycee) om een maandje verder te trainen. Eigenlijk is dit waar ik al jarenlang halfslachtig van droomde met het idee "dat lukt toch nooit, maar het zou wel tof zijn", en nu gaat het langzaamaan de kant op dat ik denk, misschien is het wél in de toekomst mogelijk om toch iets meer in deze richting te gaan doen, al is het maar parttime, paar uurtjes per week.

Dus, Mish en Skye waren gisteren leerpaardjes tijdens een grondwerkclinic. :+ Onze vijfjarige merries, doodbraaf sukkelend met negen grondwerkleken (vooral manegeruiters) die hun allereerste grondwerkdingetjes ooit deden. Supertof om te zien <3 Wat een toppony's hebben we dan ook. Zijn, ondanks hun leeftijd, echte leermeesters voor de deelnemers geweest. Iemand zei: "Jullie hebben me de ogen geopend qua omgang met paarden." Groter compliment kan je toch niet krijgen? <3

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 07:01

Letizia schreef:
Das wel een eind Yildiz Y;(

Wat heftig dat je NAH hebt overgehouden van je val, mag ik vragen welke klachten je hebt? Sterkte hoor!
De aanhouder wint, ik zie jullie wel CEI* starten, je hebt er zo veel ingestoken! +:)+


Ik heb heel veel moeite met prikkelverwerking, te veel en ik word duizelig, problemen met mijn zicht, evenwichtsproblemen, misselijk en dood moe. Krijg nu Sensorische integratie therapie bij de ergotherapeut. Het gaat wel steeds beter hoor en ik en de neurochirurg gaan er ook vanuit dat ik weer volledig herstel, maar dat kan wel heel lang gaan duren. Gelukkig nu weer wel voor uurtje per dag aan t werk.

Ja we hebben hard gewerkt en een heel mooi wedstrijd seizoen gehad. Samen 2x 80ers gereden met een mooie 3e en 1e plaats. Na Mn val toch nog groot aandeel gehad in de training van Nour ter voorbereiding op zijn eerste CEI* in Engeland (ok dat was achteraf eigenlijk gekkenwerk lol). Trots daarop en vooral dat hij weer zo mooi blessurevrij het seizoen heeft doorlopen.

Eline, ik heb haar verkocht omdat het gewoon veel te veel werd voor mij. Zeker de trainingen en de fokkerij erbij, ik ben beetje plezier erin verloren, werd t steeds meer een moeten, dat wil ik niet.
Daarnaast is Yul zijn interesse verloren in paarden en Zahra was toch eigenlijk zijn paardje. Maar ja, is toch een dier wat je zelf gefokt hebt en getraind. Dus mis haar wel.
Ik heb vrij regelmatig contact met de nieuwe eigenaar, maar het is niet zo als bv met de nieuwe eigenaren van Majid of Yazur die echt zo tof foto’s sturen en me echt op de hoogte houden. Dat kan natuurlijk ook niet met zo’n grote stoeterij.
Een Nederlandse showtrainer zit vlakbij daar op een stud en gaat als het goed is vandaag langs. Hoop op foto’s. Ben heel benieuwd!

Wat gaaf Eline! Zag natuurlijk al heel wat voorbij komen op FB! Heel tof te horen dat je mensen op andere manier naar paarden kunt laten kijken!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:14

Weet iemand hoe je in contact kunt komen met Reindert Jansen?
Wilde graag zijn tarieven opvragen.

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:27

Wat heftig Yildiz :(:)

@Aleeneh Wat tof dat je zo langzaam je eigen bedrijfje kan starten! Dat is ook mijn doel en ook deels de reden dat ik Joep heb :D Met mijn oude trouwe fjordendame kan ik geen opleiding meer volgen helaas.
Gefeliciteerd *\o/*

IG: @arabierjoep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers