[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:45

Ooh, haha, naja, niet zo heel veel spannends te melden. Djuun heeft een beetje flut zomer gehad, eerst spierbevangen, dus een paar weken uit de running en toen we net bijna weer op het oude niveau zaten qua conditie, kreeg ze een trap tegen d'r knie met een rottige wond tot gevolg. Gelukkig is die weer helemaal dicht (en gelukkig is ze goed verzekerd := ) en ze loopt er pirma op, dus we zijn sinds 2 wekem weer aan het rijden. Ze is alleen beetje erg fanatiek :') Of, zoals we het hier noemen: zo zot als n juun :+

Maar verder ook veel leuke dingen gedaan, van de winter/voorjaar wat onderlinge wedstrijjden mee gepakt, wilde de volgende wel L1 proberen, maar ja, gezien het gedoe, mag ze nog wel 'n keerjte B van me :+
Ook best met regelmaat met de trailer op pad geweest, altijd erg leuk, we hebben best veel mooie plekjes om te rijden in de omgeving :)

En met jullie en de paardjes? Zag op fb dat Eline ook andere paarden traint, super gaaf!

Malik doet het ook wel goed, geloof ik, toch Miran?



Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:14

Waar gaat het programma over, kyrkelover? (Sorry, ben sommige namen even kwijt :o )
En leuk van Vis, ws zijn de uitslagen dan nog een formaliteit, als de andere artsen al zo tevreden waren?

Wat balen Mir, hopelijk heb je nu ellende voor 10 jaar gehad, dat hopen wij ook elk jaar :')
Djuun is verzekerd bij equipe, waren we heel blij mee dit jaar :+

Djuun was btw nog niet helemaal klaar met kwakkelen, de paarden staan bij ons nog 24/7 buiten en het is helaas gebleken dat dit voor Djuun gewoon niet optimaal is. Ze worden wel bijgevoerd, maar doordat djuun zo traag eet (gewoon een Bourgondiër, niks medisch) kwam ze te kort. Ze zit natuurlijk nog in de opbouwfase na dr knie en als je dan niet genoeg uit je voeding haalt schiet het allemaal niet zo op...
Dus helaas staat ze nu weer apart met onbeperkt ruwvoer, iets wat Djuun makkelijk kan hebben, maar voor de meeste paarden bij ons op stal te veel is. En ze krijgt een gigabak met pulp gemixt met slobber. Waar ze dinsdag amper vooruit te branden was, is ze nu al weer zo zot als een deur, dus het doet wat 8-)
Maar goed, al met al heeft ze dit weide seizoen wel heel vaak gescheide van de kudde moeten doorbrengen... -O-

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:34

Geldboom zou soms best lekker wezen :+

Ja, het houdt je idd van de straat Miran :')
We zouden djuun liever wat vaker op een dag een emmer geven, maar ze staat niet direct om de hoek en heb ook geregeld klanten waar ik rekening mee moet houden en we werken er ook nog gewoon bij :+ Dus ja, soms moet je roeien met de riemen die je hebt :Y)


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:39

Haha, vast wel :+
Had ze nu 2 dagen niet gezien en wat me op viel is dat d'r darmen goed gevuld zijn. Dat er niet gelijk meer vet op d'r ribben zit is begrijpelijk, maar denk dat het wel goed komt :)
Ze was vrolijk met rijden, we doen het nog wat rustiger aan, korter en meer stappen, maar ze biedt het wel aan om af en toe een stukje lekker voorwaarts te gaan :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:52

Je hebt ook de Franse nog, die worden veel voor de rensport gebruikt.
Ik ben niet echt het persoon om de verschillen uit te leggen, maar even simpel:
Frans dus ren, zijn wat minder rastypisch gebouwd, maar heel functioneel
Egyptenaren, wat ranker, sjieker, doen het vaak goed op show.
Russisch/Pools, iets robuster, rijtypischer, maar wel rastypisch
Ook de spanjaarden zijn rastypisch, maar met een wat barokker uiterlijk :)
Heul simpel gezegd hoor :+
Djuun is een mengelmoesje

Malik is een clown Miran :D Leuk dat ie het zo goed doet, tis je gegund :)

Djuun heeft op het moment wat last van hardnekkige mok, we behandelen het nu met bethadine shampoo en sudo crème, het doet wel wat, maar het gaat langzaam :\ Benen zijn ook een tikje opgelopen, na beweging is dat er uit...
Zaterdag gaat Djuun verhuizen, dan komt ze weer op zaagsel te staan, dus hopelijk gaat het dan wat sneller. Anders moet de veearts maar eens kijken...

Vorige week zondag weer voor het eerst sinds lange tijd een wedstrijdje gereden (clubwedstrijd) ze was iets tegen m'n hand, heb weleens fijner gereden, maar ging verder wel lekker. Hadden een mooie 197.5 punten en 7e plek( van de ruim 20 deelnemers) :D


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:27

Das wel een eind Yildiz Y;(

Wat heftig dat je NAH hebt overgehouden van je val, mag ik vragen welke klachten je hebt? Sterkte hoor!
De aanhouder wint, ik zie jullie wel CEI* starten, je hebt er zo veel ingestoken! +:)+

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:07

Aah, fijn om te zien Yildiz :D

Ziet er goed uit Kyrkelover! Nog gelukt met Reindert?

Vorige week groene leem om de mok gedaan, rest van het onderbeen in de klei gezet, maar helaas geen verbetering :\
Gisteren is Djuun verhuisd, vandaag zat het vocht alleen rondom de kogel en de mok zag er al een stuk rustiger uit. Het lijkt er op dat een drogere omgeving helpt, dus goede hoop dat het snel zal genezen :)
We hebben nu de luxe van een hele fijne binnenbak, dus vanmorgen gelijk gebruik van gemaakt. Djuun was fris, maar liep er heel lichtvoetig op :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:08

Super gaaf kyrkelover!

Mooie paardjes goldenarow :)

Als het vertrouwen er eenmaal is Isabel :D

Djuun dr mok is gelukkig helemaal over! Hier is het al volop aan het sneeuwen, bij jullie ook al?
Foto van afgelopen zondag :) Toen was het beter weer :+
Afbeelding


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:24

Afbeelding
Hier echt sneeuw :brr: Ben al slippend en glijdend naar stal gereden, niks aan...

Inderdaad maar even wezen wandelen in de binnenbak Miran :+ helaas geen tijd om te rijden, werk vandaag van 13.30u tot 00.00, dus een beetje druk bezet :+

Is dat die zalf van die Engelse dokter voor Malik? Mooi dat het aanslaat!

Wat een leuke ervaring goldenarrow!

Tis al weer een paar jaar geleden dat ik naar een show ben geweest (als toeschouwer), zou graag nog eens een riddenclass mee doen :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:24

Ziet er wel goed uitgedroogd uit!

Normaal zijn m'n werktijden niet zo lang hoor :+ Maar teamoverleg en uurtje nacht opvangen, jammer dat dat net tegelijk valt :')





Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:05

Adhira ziet er goed gevuld uit Debby :D

Knap stel heb je toch Yildiz!

In tegenstelling tot de varkens die hier langs komen :') :+ Lekker hoor, in de blup spelen :)

Lekker op pad geweest Isabel_k! Ik had eergisteren Djuun weer eens meegenomen op de trailer, was 1,5 jaar geleden dat we zo maar met z'n tweetje op pad waren geweest met de trailer, maar ging verbazend vloeiend allemaal :D Zo ideaal als je ze alleen kan laden :)
Gisteren is er een vriendin mee geweest naar Djuun en deze heeft foto's van ons tweetjes gemaakt :)
[RIJ-ITP] Mooi weer = vrolijke Djunnah!


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:11

Wat een plaatje Eline <3 Gaat het een beetje met jullie?

Maskers begin ik niet meer aan. Djuun vind ze echt verschrikkelijk en schuurt met zo lang tot haar ogen open liggen (niet haar oogleden, maar echt d'r ogen). Dus zo lang mogelijk niks en anders franjes :)

Knappert Gelske :+:

Hier alles prima, na wat weide trubles staat Djuun nu wel op d'r plek, de groep moet nog een beetje vormen, maar 2 van de 3 staan hard te hinniken als we met Djuun aankomen, dus dat is wel een goed teken. Nummer 3 is een beetje het pispaaltje, 3 jaar nog maar, dus die is wat onzeker en Djuun kan gewoon een kreng wezen :')
Verder zijn we sinds kort officieel gestart met dressuur, 2 wedstrijden en 4 winst, dus dat gaat best leuk :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:07

Snap het hoor Eline, het moet natuurlijk allemaal nog een plekje krijgen :(:)

Echt beeldmateriaal is er niet, of ik ben alleen met Ersiel en die leest dan of moeders is er en dan denken we er met z'n allen niet aan :+
Heb alleen een foto van het "rijden" in de voorring van m'n 1e wedstrijd, maar meer dan stappen heb ik toen niet gedaan omdat de bak een grote blubberzooi was geworden door de regen die dag :') Was ook een slechte wedstrijd, snap noet dat ik toen winst heb gereden :+
Afbeelding
Na de proeven :=
Afbeelding



Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:24

YildizArabs schreef:
http://aljassimya-amateur-challenge.com/?lang=nl

Je mag me ook altijd PB en voor meer info. Het is echt leuk en gezellig! Ik heb er een trip mee naar WK Parijs gewonnen en de heel gelukkigen zelfs een onvergetelijke trip naar Californië.

Is wel super gaaf :)
Ik ga het onthouden, door de grote afstanden neemt het wel veel tijd in beslag, maar iets ondernemen met andere AV liefhebbers is ook wel weer erg leuk :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:03

Super hoor Yildiz, die knappe Nour :D Moet altijd wel lachen om die handlers in 3 delig pak :')

Tot ik mezelf weer in mn appenpakkie sta te hijsen voor westrijd, welke idioot heeft er ooit bedacht om in een witte broek met colbert te gaan paardrijden :\ :')
Maar goed, hier ruim 65% gereden vh weekend :D
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers