[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:21

Pfoe wat een vervelende zomer met Djuun. Gelukkig gaat het nu allemaal weer de goede kant op!

Nou hier inmiddels ook een 2e koers met Vis gereden en ik moet zeggen hij paktte nu al veel beter aan.
Nog geen prijs, maar wie weet volgend jaar :+
Afbeelding
Daarnaast ook zijn laatste klasse I wedstrijd gereden en ook die liep hij weer met gemak uit.
Helaas moest hij op de finish plassen, waardoor bij het direct aanbieden zijn hartslag nog net te hoog was. Alsnog een zeer mooie vetkaart en met bijna 100 goedgekeurde wedstrijdkilometers en allemaal a'tjes en 1'tjes op alle 3 de vetkaarten zijn eerste seizoen super afgesloten.
Afbeelding

Daarnaast ook nog een B cross gestart waar hij weer super zijn best deed, 1 weigering die volkomen door mij kwam. Ik twijfelde wat ik ging doen en dat moet je natuurlijk niet doen.
Nu staat er nog 1 cross op de planning en gaan we mooi vd winter wat springen misschien een keer dressuren en een indoor crossje, maar vooral lekker rustig aan doen en bezig met zijn goedkeuring als dekhengst zodat we volgend jaar weer volop kunnen knallen.

Oh ja en misschien een leuk weetje. Eind november zijn we samen in de aflevering te zien van het programma kanniewaarzijn :j


MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:39

Echt niet tof van Djuun die spierbevangenheid, hopelijk kunnen jullie dat verder voorkomen.
En die knie, das domme pech, welke verzekering hebben jullie ook weer?
Ik twijfel nog steeds om Malik te verzekeren.

Malik ging eigenlijk niet zo goed. :')
Eerst al die schouderblessure gehad, daardoor kon hij pas laat op de wei, maar gelukkig liep hij toen wel weer oké, heeft er alleen wel een bult aan over gehouden.
Maar eind augustus heeft hij een snotneus gekregen met een bijpassend hoestje, daar zijn we nu net (bijna) vanaf want hij eindigde met bronchitis en heeft veel gehoest.
Hij was er ook helemaal niet lekker van en kreeg ook last van een graasvoet dus had ik hem naar huis gehaald, op nat hooi.
Dus veel werk natuurlijk en hartstikke zonde met het mooie weer.
Maar nu hoest hij bijna niet meer gelukkig, anders werd het nog een kuur prednisolon.
Zosja had ik ook de dokter al een aantal keer voor gehad, dierenarts kan wel een keer extra op vakantie van ons geld en dan moeten de inentingen nog. :')

Vis gaat goed zeg!
Knappe jongen.
En wat leuk dat jullie op tv komen!
Weet je datum en tijd ook?

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:52

Waarschijnlijk dinsdag 27 november 22.20. Kan ook een week eerder zijn op 20 november, maar ik dacht dat wij in aflevering 2 zaten.


MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:21

Leuk, wil ik wel gaan kijken natuurlijk! :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:05

Vis heeft vandaag een gedeelte van zijn testen gehad.
Nou zijn kwakje met mini visjes was erg levendig en dus meer als dik in orde. Ook zijn tanden en ballen en voorvoeten zijn goedgekeurd.
Nu nog wachten op de labuitslagen en de beoordeling van zijn röntgenfotos.
Deze fotos zijn overigens al door 3 dierenartsen gecontroleerd en door alle 3 onafhankelijk als zeer goed beoordeeld dus verwacht daarmee geen problemen.
Dus ik kan bijna zeggen kom maar op met die merries
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:13

Hij heeft in ieder geval al wat kunnen oefenen op zijn opblaasmerrie. :P

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:14

Waar gaat het programma over, kyrkelover? (Sorry, ben sommige namen even kwijt :o )
En leuk van Vis, ws zijn de uitslagen dan nog een formaliteit, als de andere artsen al zo tevreden waren?

Wat balen Mir, hopelijk heb je nu ellende voor 10 jaar gehad, dat hopen wij ook elk jaar :')
Djuun is verzekerd bij equipe, waren we heel blij mee dit jaar :+

Djuun was btw nog niet helemaal klaar met kwakkelen, de paarden staan bij ons nog 24/7 buiten en het is helaas gebleken dat dit voor Djuun gewoon niet optimaal is. Ze worden wel bijgevoerd, maar doordat djuun zo traag eet (gewoon een Bourgondiër, niks medisch) kwam ze te kort. Ze zit natuurlijk nog in de opbouwfase na dr knie en als je dan niet genoeg uit je voeding haalt schiet het allemaal niet zo op...
Dus helaas staat ze nu weer apart met onbeperkt ruwvoer, iets wat Djuun makkelijk kan hebben, maar voor de meeste paarden bij ons op stal te veel is. En ze krijgt een gigabak met pulp gemixt met slobber. Waar ze dinsdag amper vooruit te branden was, is ze nu al weer zo zot als een deur, dus het doet wat 8-)
Maar goed, al met al heeft ze dit weide seizoen wel heel vaak gescheide van de kudde moeten doorbrengen... -O-

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:24

Wat lastig hè als ze bij elkaar lopen en de voerbehoefte anders is, dat probleem heb ik ook.
Malik moet nat hooi voorlopig, maar daar heeft hij ook niet genoeg aan.
De voeding is er natuurlijk voor een gedeelte uitgespoeld en het is al grof spul, voor Zos ideaal.
Maar ik ga seniores bijvoeren, kijken of dat werkt, anders wordt het wat lastiger.
Ik zou hem op wat rijker ruwvoer kunnen zetten maar dan moet hij ook apart eten.
Naja, het houdt je bezig hè. :')

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:24

@Letizia naar mijn idee zijn de resultaten die nu nog binnen moeten komen inderdaad alleen formaliteit.
Zijn sperma moet natuurlijk niet alleen voldoende levend zijn, maar ook normaal gevormd. Dat is een uitslag waar ik nog op wacht.
Maar nadat hij deze zomer de merrie met 1x springen drachtig kreeg ben ik daar niet bang voor.

Röntgenfotos lijken mij inderdaad ook geen probleem.
Moet ik nu alleen nog zorgen dat de laatste dingen met name het stamboek betaalt worden en dan is het ok.
Maarja ook ik heb geen geldboom in de tuin.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:34

Geldboom zou soms best lekker wezen :+

Ja, het houdt je idd van de straat Miran :')
We zouden djuun liever wat vaker op een dag een emmer geven, maar ze staat niet direct om de hoek en heb ook geregeld klanten waar ik rekening mee moet houden en we werken er ook nog gewoon bij :+ Dus ja, soms moet je roeien met de riemen die je hebt :Y)

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:10

Ja ik heb ze thuis dus kan makkelijk ff wat voeren maar zelfs dat kost veel tijd, twee keer per dag een badkuip hooi vullen en een uur laten weken en alles in netten doen ben ik al aardig zoet mee.
Dus hopelijk voor Malik tijdelijk want voor de twee kleintjes is dat veel minder.

Kan Djuun niet gewoon s'nachts op stal met een lading voer zodat ze kan bij eten?

Vis heeft vast hele mooie kikkervisjes! :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:55

Ja komt vast goed, als ze een beetje is bijgekomen. Het weer zal binnenkort ook wel veranderen, de zomer zal toch een keer op moeten houden. :=

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:39

Haha, vast wel :+
Had ze nu 2 dagen niet gezien en wat me op viel is dat d'r darmen goed gevuld zijn. Dat er niet gelijk meer vet op d'r ribben zit is begrijpelijk, maar denk dat het wel goed komt :)
Ze was vrolijk met rijden, we doen het nog wat rustiger aan, korter en meer stappen, maar ze biedt het wel aan om af en toe een stukje lekker voorwaarts te gaan :)

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:48

Tuurlijk komt het goed, ze krijgt extra en dat aanzetten duurt ff.
Malik was ook al wild, mijn dochter moest door de bak en Malik was aan het springen en kwam op haar af rennen. :P

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:36

Apart zetten kan zo giga veel verschil maken bij verschil in voerbehoefte tussen de paarden.
Maar wel of veel werk of inderdaad jammer als ze helemaal apart moeten staan.

Inmiddels is trouwens de laboratorium test binnen van Vis zijn visjes en dit was uitermate goed en is dus ook onderweg naar het stamboek. Nu nog wachten op 2 uitslagen :D

Heb trouwens een topic voor hem gemaakt.
[RIJ-ITP] Mijn arabische power house

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 00:06

Hoi allemaal. Ik wil mezelf even voorstellen, naja mij zelf? Dit Topic gaat over de meest fantastische paarden niet waar? Laat ik er nou net zo 1 hebben! Ik stel jullie voor aan Madin! <3

Paspoortje :
Naam : Master (Madin)
Ras : Arabier
Kleur : Vos
Geslacht : Ruin
Geboorte datum : 04-04-2015
Vader : BS Mashallah
Moeder : Sagranda
Vader van moeder : Grand
Fokkers : Zenith Arabians
van mij sinds : 13-0-2018

oké! genoeg gekletst hier een foto van mijn puppy <3

Afbeelding

:¨·.·¨:
`·.Madin

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 05:39

Ach wat een leukerd!
Wat zijn je plannen met hem?
Heel veel plezier er mee.

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 06:09

kyrkelover schreef:
Ach wat een leukerd!
Wat zijn je plannen met hem?
Heel veel plezier er mee.

Mijn grootste plan is plezier hebben, hij is gewoon m'n maat. verder wil ik kijken hoe ver we het in de dressuur springen en cross gaan doen uiteindelijk. Ik vind eigenlijk alles leuk dus weet niet hoe het pad loopt. Ik zeg altijd hij kan alles, ik moet me aanpassen. Voorlopig staat hij nog niks te doen en mag hij groeien. ik heb er in september 10 x opgezeten. Hij kent de basis. Het plan is om hem in maart op te bouwen aan de longe en april klim ik er weer op dan is hij 4. Dan krijgt hij met 4.5 nog een keer een paar maanden vrij, weer om zich even te ontwikkelen en alles te verwerken.

:¨·.·¨:
`·.Madin

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:04

Welkom Shar Angel. Plezier staat hier ook voor op. Knappe paarden komen er weer voor bij. Die van jou is ook erg mooi.

Miranda, Vos heeft de proef goed gedaan. Was een fnrs f9 alweer. Een acht voor het binnenkomen bij A, en vervolgens een vijf voor het (niet) halthouden, hahaha. Zijn vier seconden stilstaan zijn heel snel voorbij, vind hij zelf. Zo'n proef mag je vijf keer doen en dan promoveer je. Nu dus naar de f10.... ik ga in december nog een keertje starten en dan volgend jaar verder kijken.

Heb ook nog twee keer endurance gestart. dat ging ook best goed. Bij Wassenaar zijn we het verkeerde pad een tijd gevolgd, anders was hij sneller gefinisht. Ging nog steeds best hard, en we zijn derde geworden! Bij Epe wat kalmer aan gedaan en netjes over de finish. Ondertussen zijn we klasse twee startgerechtigd, maar ik durf niet zo goed over te gaan naar de volgende klasse. _O- . Misschien volgend jaar eens kijken wat het beste is. Paard doet altijd zijn best, ook al stuurt baas hem het (verkeerde) bos in.... O ja, we hebben ook nog meegedaan met de autumn desert trail. is ook zo leuk om te doen. Lekker stappen naar het stuifzand, dan even de benen los gooien en dan weer terug stappen door het gebied. Zijn hele mooie foto's gemaakt.

Verzekeren. Tja, ze zijn te oud voor de verzekering en niet veel meer waard. Dus eigen spaarpot. Voor mij zijn ze onbetaalbaar. Het valt me op zich best redelijk mee als je het per maand bekijkt. Af en toe wel een wat grotere uitgave (ik laat ze bij het enten gelijk ook helemaal controleren, gebit, benen, conditie, bloed ivm cushing).

Wat een snottebellen heeft Malik gemaakt. Hopelijk gaat het nu wat beter.

Kyrkelover, dat is inderdaad een powerhouse! Knap dat hij het andere werk, crossen en endurance, zo goed oppakt.

Djuun ook al in de lappen mand. Met het eten is dat lastig hoor, als er verschillende eters op de weide staan. Maar blijf af en toe posten, Dat is leuk! En hopelijk gaat het ook weer wat beter met de spierbevangenheid en het gekwakkel.

Mijn merries staan op hun eigen stuk. Twee keer per dag kom ik langs en krijgen ze in hun eigen box extra eten. Laat ik de box open, dan gaan ze bij elkaar van alles halen. Aangezien ze verschillend eten krijgen (Asmita wat meer dan Aja) moeten ze hun bordje leegeten voor ze weer los mogen.

Aan de studie.

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:15

Zijn jullie AV ook zo gek van kids? Madin is echt gek op ze! Nog maar 3 jaar en zo voorzichtig met ze <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:¨·.·¨:
`·.Madin

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:10

@Shar uiteraard staat plezier bovenaan dat is bij mij ook zo.
En wat is hij lief met kinderen zeg, die van mij weet ik eigenlijk niet, wel ooit eens kleine kids na een buitenrit die wilde aaien en dan was meneer in een keer verbazingwekkend rustig.

Alle uitslagen van Vis zijn trouwens binnen en ik kan jullie dus met trots mededelen dat alles helemaal in orde is en hij dus vanaf 2019 ter dekking staat!

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:15

Gefeliciteerd!
Vis heeft echt een prachtige kleur. <3

Madin is een leukerd hoor!
Veel arabieren zijn goed met kinderen omdat ze vrij voorzichtig zijn.
Mijn vorige was bijna even oud als mijn dochter en dat was ook heel leuk.
Helaas is hij maar 14 jaar oud geworden.

Afbeelding

Van Malik weet ik niet hoe hij met kinderen is.
Hij is wel goed met mijn man. :D

Fijn dat het allemaal goed gaat Ellen!
En Vos heeft zijn best weer gedaan. +:)+

Hier doen we het ook voor het plezier, geen fanatiek gedoe.
Maar Malik is ook nog jong dus mag hij lekker groeien en hoeft nog niet zo veel.

Lekker luieren en slobber eten.

Afbeelding

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:47

MirandaFuego schreef:
Gefeliciteerd!
Vis heeft echt een prachtige kleur. <3

Madin is een leukerd hoor!
Veel arabieren zijn goed met kinderen omdat ze vrij voorzichtig zijn.
Mijn vorige was bijna even oud als mijn dochter en dat was ook heel leuk.
Helaas is hij maar 14 jaar oud geworden.

[ [url=m/nNLHyW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van Malik weet ik niet hoe hij met kinderen is.
Hij is wel goed met mijn man. :D

Fijn dat het allemaal goed gaat Ellen!
En Vos heeft zijn best weer gedaan. +:)+

wat een leuke foto's!!
kyrkelover schreef:
@Shar uiteraard staat plezier bovenaan dat is bij mij ook zo.
En wat is hij lief met kinderen zeg, die van mij weet ik eigenlijk niet, wel ooit eens kleine kids na een buitenrit die wilde aaien en dan was meneer in een keer verbazingwekkend rustig.

Alle uitslagen van Vis zijn trouwens binnen en ik kan jullie dus met trots mededelen dat alles helemaal in orde is en hij dus vanaf 2019 ter dekking staat!

[ [url=m/ZX1FWt.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hier doen we het ook voor het plezier, geen fanatiek gedoe.
Maar Malik is ook nog jong dus mag hij lekker groeien en hoeft nog niet zo veel.

Lekker luieren en slobber eten.

[ [url=m/YJhnX3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RDUEkO.jpg]Afbeelding[/url] ]


kyrkelover schreef:
@Shar uiteraard staat plezier bovenaan dat is bij mij ook zo.
En wat is hij lief met kinderen zeg, die van mij weet ik eigenlijk niet, wel ooit eens kleine kids na een buitenrit die wilde aaien en dan was meneer in een keer verbazingwekkend rustig.

Alle uitslagen van Vis zijn trouwens binnen en ik kan jullie dus met trots mededelen dat alles helemaal in orde is en hij dus vanaf 2019 ter dekking staat!

[ [url=m/ZX1FWt.jpg]Afbeelding[/url] ]


kyrkelover schreef:
@Shar uiteraard staat plezier bovenaan dat is bij mij ook zo.
En wat is hij lief met kinderen zeg, die van mij weet ik eigenlijk niet, wel ooit eens kleine kids na een buitenrit die wilde aaien en dan was meneer in een keer verbazingwekkend rustig.

Alle uitslagen van Vis zijn trouwens binnen en ik kan jullie dus met trots mededelen dat alles helemaal in orde is en hij dus vanaf 2019 ter dekking staat!

[ [url=m/ZX1FWt.jpg]Afbeelding[/url] ]




kyrkelover schreef:
@Shar uiteraard staat plezier bovenaan dat is bij mij ook zo.
En wat is hij lief met kinderen zeg, die van mij weet ik eigenlijk niet, wel ooit eens kleine kids na een buitenrit die wilde aaien en dan was meneer in een keer verbazingwekkend rustig.

Alle uitslagen van Vis zijn trouwens binnen en ik kan jullie dus met trots mededelen dat alles helemaal in orde is en hij dus vanaf 2019 ter dekking staat!

img]m/ZX1FWt.jpg[/img]


Gefeliciteerd prachtig dier!!

:¨·.·¨:
`·.Madin

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:13

Is er iets niet goed gegaan of had je zin om op quoteknopjes te drukken? _O-

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers