[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:20

Oh wat heerlijk, gefeliciteerd <3

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:39

Whaaaah Romaaaaaa, ik ben zó blij voor je! *\o/*

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:55

Wat leuk!!
Gefeliciteerd *D *D

The Dancing Arabian

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:37

gefeliciteerd!!!!!

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:49

Thanks allemaal, ben echt nog steeds zo blij *D

En nu lekker een gezellig weekend weg, mooie paardjes kijken! Vandaag al heel wat moois voorbij zien komen, hoop dat morgen en zondag net zo interessant gaat zijn. :)

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:04

wat een leuk nieuws Roma gefeliciteerd!

Hier staan ze overdag met hitte altijd buiten.
Ik twijfel om ze morgen en maandag overdag binnen te zetten.
Adhira doet altijd beetje onrustig en slaat veel.
Denk misschien beter rustig buiten dan onrustig binnen.

Ashmira is de laatste tijd heel vervelend.Ze breekt namelijk steeds uit de wei.
Heeft al in t draad gehangen en gisteravond liep ze bij de buurman in t land.
Het is nu ook zo droog dat er niet veel gras meer staat maar ze krijgen ook dagelijks hooi en muesli erbij.
Vandaag alles langs gelopen en er was niet echt een doorgang te zien. Gras onder t draad wordt gemaaid en hopen dan dat er weer wat stroom doorheen gaat en Ashmira gewoon binnen de touwtjes blijft.

groetjes Debby

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:46

Echt heel blij voor je hoor, Roma, ook fijn om straks twee veulentjes te hebben. :))

Ashmira is wel stout zeg!
Ze vindt zo weinig gras natuurlijk niks aan. :=

Malik zijn maantjes zijn wel goed gegroeid, gaat sneller dan ik dacht!

Afbeelding

En hij eet schoenen! :D

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:33

Malik ziet er goed uit maar ook wel beetje boefje zo te zien haha.
Toen ik vanmorgen kwam , stond Ashmira weer bij de buurman in de wei.
Heb ze toen toch maar op stal gezet ivm de hitte.

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:26

Misschien kun je haar beter helemaal bij de buren zetten. :D

Ja Malik vindt het leuk om zijn tanden overal in te zetten maar niet gemeen bijten gelukkig.
Wat dat betreft zijn die merries die bij hem staan geen hol aan want die willen niet spelen.
Straks kan hij weer met Zosja spelen, kunnen ze lekker bekvechten.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:04

ja de buurman is wel aardig maar hij is ook héél erg groot en ik heb liever niet dat als Ashmira hengstig is , hij er een keer op springt.
Ik heb ze nu overdag op stal en ' s nachts in de paddock maar daar was mevrouw na een uurtje ook alweer uitgebroken.
Heel vervelend als ze dat trucje eenmaal doorhebben dan passen ze dat overal toe.
Dus alles weer extra gebarricadeerd en maar hopen elke dag weer dat ze er nog in staat.

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:41

Ja je moet een flinke klap stroom erop hebben dan doet ze het niet meer, als dat er niet op staat hebben ze het zó door.
Misschien even checken of je genoeg aarde hebt staan, want goede geleiding scheelt ontzettend veel.
Wij hadden op de wei ook wat weinig erop staan maar wat extra aardepennen scheelde wel!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:31

Ik weet even niet meer waar ik goed aan doe. Paarden nu paar dagen overdag binnen gehad ivm de warmte en ook het uitbreken van Ashmira maar het binnen staan doet Adhira niet goed.
Ze is afgevallen en hoest.

Voor haar gezondheid is het beter als ze 24/7 buiten staat maar straks met 28 graden zonder schaduwplek is ook niet oké.
Dus binnen in schaduw maar onrustig en hoest of buiten rustig maar in volle zon en kans op ontsnapping.
Stroom staat aan maar komt niet op mijn draden. Kan andere wei krijgen maar daar is ook geen stroom en is 500 meter verder achterin dus als Ashmira daar uitbreekt, weet ik zeker dat adhira gaat flippen. Ze flipt sowieso want elke verandering is voor haar een stress factor.
Ze wil gewoon op haar eigen wei met Ashmira maar die zoekt het verderop , hoger gras lekker mannen.
Pff merries.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:13

Adhira, kun je geen schrikdraad apparaat op je draad extra zetten?
Ik zie bij ons dat die van mij heerlijk in de zon staat en ligt en de rest staat in de schuilstal. Hij lijkt de warmte beter te kunnen verdragen dan de andere paarden die geen Arabier zijn.
Ik zou ivm hoesten wel voor buiten kiezen.

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:07

Als je bedoelt een accu schrikapparaat, dat kun je niet samen met één op het net doen.
Je kan wel alleen accu erop zetten maar dat heeft geen nut als het probleem niet is opgelost, dan zal de stroom ook niet geleiden.

Wel vervelend hoor, heb je de draden wel goed vrij hangen?

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:34

Er zijn veel lage draden die tegen begroeiing hangen.De stroom komt van 220( heet da zo ik heb er geen verstand van, niet van zo een klein kastje. En het zijn er heleboel weilanden. Ik zou dan mijn hele wei los moeten koppelen van de rest.Maar als het wel gewerkt heeft ,dan is dat toch niet nodig. Ik heb nu wat extra draden op de plekken waar ik denk dat ze erdoor kan.
Merkte dat Adhira in de zon wel erg benauwd was dus toch maar binnen gezet nu. Kan het hooi ook een beetje nat spuiten.
Zo een droogte als dit jaar hebben we volgens mij ook nog nooit gehad.

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:40

Ja die begroeiing zorgt er wel voor dat er minder stroom op staat. :j
Hier was het vanmiddag redelijk bewolkt.
Idd is het erg lang droog, das al een tijdje niet meer gebeurd.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:40

Een één tweetje hier Miranda haha.
Paarden nu toch paar keer overdag binnen gehad maar Adhira neemt dus geen slok water uit de drinkbak.
Al paar keer doorgespoeld en over laten stromen en dan vol laten staan maar in de middag staat hij nog even vol en zodra ze de wei op gaat, meteen als een gek drinken.
Heel vreemd.Ashmira drinkt wel gewoon uit dr automatische drinkbak.

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:31

Zo, vorig weekend een heerlijk weekend weg geweest, even helemaal opgeladen. *D
Vrijdags bij dr. Nagels Katharinenhof enorm genoten van alle prachtige paarden, en zaterdag en zondag van alle mooie SE's op het Noble Straight Egyptian Breeders Festival. Wederom fantastisch georganiseerd door Sham Stables, echt een aanrader! Daarna maandag nog ff een lekker dagje strand om weer op te laden voor een chaotische werkweek.

Miranda, wat zijn Malik zijn manen al gegroeid zeg! Ziet er nu niet eens meer raar uit.

Debby, wat een gedoe zeg met je paarden. Wat een boeven kunnen het dan ook zijn. Wel heel vreemd dat Adhira niet uit de automatische drinkbak drinkt, misschien toch een losse speciekuip met water in de stal zetten?
Hier drinken ze overdag met z'n vijven zo'n 200 liter. 's Nachts daarentegen drinken ze dan vrij weinig.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:40

Ja, wilde ik ook zeggen, een losse bak neerzetten kan ook.

Lekker Roma, dat je een fijn weekend hebt gehad, dan kun je er altijd weer ff tegenaan.
En ik zag ook dat je lekker aan het rijden was!
Ja Malik zijn manen gaan goed he!
Maar kan er ook in één keer weer afliggen natuurlijk. :')

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:12

@Adhira: Wat vervelend dat Ashmira uitbreekt zeg -O- Hopelijk vinden jullie de oplossing, want dat is wel echt heel spannend. En dan Adhira die weer niet goed gaat.... Met dit weer is het telkens ook kiezen tussen kwaden. Dan wil je het zo graag goed doen... ;(

@Miranda: Ik kan zo genieten van jouw geniet-foto's met Malik. Zo leuk dat jullie elkaar zo gevonden hebben <3

@Roma: Wat fijn kan zo'n weekend weg dan zijn :) Klinkt alsof je een toptijd hebt gehad.


Met Mish en mij gaat het super. Dressuurmatig (oke, we hebben een dressuurzadel maar het is meer westernrijden :+ ) begint het steeds beter te gaan, Mish pakt het super goed en leert eindelijk haar lijf goed gebruiken. Desiree maakt af en toe foto's en ik zie echt dat ze zo veel beter gaat lopen dan eerst. <3

Afbeelding

Afbeelding

2 augustus gaan we naar de Country Mill kijken of we een westernzadel voor Mish kunnen vinden.
Verder logeert er deze week een goede vriendin bij ons en die heeft haar verzorgpony meegenomen naar onze stal, dus we gaan deze week heerlijk buitenritten maken met zijn drietjes. Vandaag de bossen bij Stiphout, morgen naar de Kampina, en donderdag en vrijdag gaan we rijden in de Loonse en Drunense Duinen. Vanavond was het echt heerlijk rijden, Mish was ontzettend relaxt <3 ben zo blij met haar.


Afbeelding

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:43

Prachtig altijd die buiten rit foto's.Ik mis dat nog steeds.
Ben dat hete weer echt zat zeg.
Nog nooit zoveel insecten gezien.
Denk dat het voor de mensen die in het zuiden en oosten wonen nog wel erger is.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:40

Hier in Drenthe lijken de dazen iets minder te worden maar echt een vliegenplaag nu. Met het warme weer en al het ongedierte echt geen plezier erin. Plus we zijn veel op de camping dus ze hebben vakantie en als ik kom is het wat lekkers eten, borstel, vliegenspray en toedeloe.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:55

Die vliegen zijn idd dramatisch. Dazen valt erg mee, maar train ook erg vroeg en meestal voor 8 uur half 9 alweer uit het bos.
Ga morgen zelf op vakantie dus ff geen paarden. Wel echt spannend want Nour vertrekt over 2 weken naar Engeland voor zijn eerste internationale (CEI* 80 km) endurance wedstrijd. Heb alles zo goed mogelijk voorbereid en vreemd er zelf niet bij te zijn maar hij is in goede handen.
Heel benieuwd!

Afbeelding

Afgelopen vrijdag voor de eerste keer op Nyhla gaan zitten, wat een chill dier is ze toch! Zo gaaf. Ga van het najaar haar echt ruitermak maken, zoooo’n zin in!!! *\o/*
En ja, maak haar noodgedwongen zadelmak met m’n BM showzadel. :') Ze heeft echt weinig schoft, behoorlijk rondgeribt en korte rug, alle andere zadels schuiven over d’r oren heen en deze blijft nog redelijk goed liggen.
Mijn God wat een drama wordt dat straks een goed zadel voor d’r te vinden :\
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:37

Ow wat super knap van Nyhla!
Wie gaat Nour starten? Echt spannend, helemaal in Engeland en zonder dat je erbij bent.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:20

Moossie90 schreef:
Ow wat super knap van Nyhla!
Wie gaat Nour starten? Echt spannend, helemaal in Engeland en zonder dat je erbij bent.


Talitha. Ze heeft m al vaker gestart en kent m goed. Ja is echt raar, maar te zonde om zo’n gave wedstrijd niet te starten en Nour is er klaar voor. Ik heb ook m’n novice nog niet en hij al wel. Ben ook nog niet voldoende hersteld om als groom mee te gaan dus Nja, onze tijd samen komt wel weer volgend seizoen. Ben in ieder geval blij m er naartoe getraind te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers