[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:42

Thanks..
Nou, ik moet natuurlijk ook eerlijk naar Aziza blijven. Ik geef sowieso de komende 15 dagen nog Regumate, aangezien hij niet met 100% zekerheid durft te zeggen dat het weg is. Dus gewoon voor de zekerheid blijf ik het nog even geven, kwaad kan het op zich niet. Daarna gaat ze eraf en zullen we zien of alles eruit gaat komen, of dat het lichaam het op gaat nemen. Of dat de DA het fout heeft, maar daar geloof ik niet in (heb zelf mee gekeken).
De kans dat ze daarna snel hengstig wordt is nihil, voor zover ik weet is dat eigenlijk altijd een probleem als een merrie langer dan 40 dagen drachtig geweest is. Daarnaast, als ze al hengstig zou worden, wordt het een laat veulen, en dat wil ik haar niet aandoen. Dan loopt ze hoogzomer met zo'n dikke buik, dat vind ik geen doen op haar leeftijd. En volgend jaar is ze 22, dan wil ik het echt niet meer proberen.

Baal ook voor Aleeyah, had het zo mooi gevonden als ze eerst even een maandje van Aziza af had kunnen kijken voordat ze haar eigen veulentje zou krijgen, en dan daarna mooi samen hadden kunnen staan. Dat was eerlijk gezegd ook de reden om Aleeyah te dekken, dat de veulens evt wat aan elkaar hadden.

Nou ja, in eerste instantie ga ik nu iig Amir nog wat langer aanhouden, dan heb ik iig nog iets van Aziza, al is het geen merrie.

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:53

Wat rot Roma.. :(:)
Sterkte, echt zo jammer dat het toch niet is gelukt. -O-

Yil zit alweer te paard!
Wel het beste medicijn hè?!

Wat een stom ongeluk met Ashmira.
Hopelijk gaat het snel beter.

Mooi beest is Vis!
En mooie kleur.
Gefeliciteerd!

Hier gaat het z'n gangetje.
Malik begint te snappen dat hij ook sneller naar me toe kan komen op de wei, meestal kijkt hij heel verbaast dat ik er ben en komt hij op zijn gemakkie aansukkelen. :D
Straks komt de hoefsmid, de hoeven groeien snel op het moment.
Hij neemt soms ook een hapje hooi en geeft nog steeds enthousiast zijn emmer aan als hij zijn voer heeft gehad.
Het is echt een scheetje. <3


Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:34

Wat heerlijk Miran, je geniet zo enorm van je kanjer! Ging t goed bij de smid?
Ja het groeit hard nu he? Vandaag hier ook de smid voor de dames. Mijn oudste zoon (nu klaar met pww) helpt me. Word lachen, die is niet zo in z’n comfortzone met paarden. _O-

Roma, ik stuur je zo ff PB. Denk dat er nog wel een mogelijkheid is misschien.

Nour staat in strak schema en ik heb gisteren zelf ook weer n training gedaan in de bossen. Het was zalig maar daarna wel klap van gekregen helaas. Dubbel zien, heftige hoofdpijn en zoooo moe... Was ook iets te drukke dag (weer te veel willen doen), dus al bij al flink ruk. -O-

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:48

Ohh niet leuk Yil, beetje kijken wat kan en wat je moet laten..is moeilijk hè. :j
En, hoe heeft je zoon het gedaan?

Hier is de hoefsmid ook vandaag geweest, was gister uitgelopen dus werd het vanmiddag.
Was wel fijn want hij had de tijd, moest ook op twee locaties en hij heeft de geit ook nog even gedaan, heel lief, die heeft nogal probleem hoeven.
Malik heeft zich prima gedragen en kwam ook in draf aan op de wei, terwijl ik s'morgens al geweest was.
Dus was een goeie dag, behalve dat ik zelf koppijn heb van de zon, maajaaa, zal morgen wel weer over zijn.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:59

Veel drinken Miran! Hopelijk nu geen last meer?
Wat een braverd is t ook he die Malik! <3

Ja ging goed Haha, Khan kon de vervelende altijd meelopende KWPNer goed in de wei houden. Trots op m!
Ze staan weer netjes op hun hoeven.

Vanochtend even penny momentje met meisje Nyhla. Ik was vroeg op stal om Nour naar dekstation te brengen en zag dat ze nog lekker lag te snurken en lekker bij d’r gekropen. Wat een fijne momenten zijn dat. Trouwens m’n eerste merrie bij wie dat kan, rest echt niet van die kroelers laat staan dat ze blijven liggen als ze je zien. Ze is echt net haar pa, bij Nour Kun je er ook zo lekker tegen aan kruipen. ❤️


Afbeelding

Afbeelding

Trots op mezelf: was weer eerste keer na ongeluk dat ik alleen met Nour naar station ging. Ik ben mu wel helemaal klaar voor de rest vd dag maar toch maar mooi gedaan!
Zo fijn onafhankelijkheid! {:}

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:13

Ja onhafhankelijk zijn is heerlijk, ben zelf ook iemand die het graag zelf regelt! :))
Fijn dat je dan toch weer wat zelf kan. +:)+
Wat lief je Nyhlakind.. <3

De zon en ik gaan niet zo goed samen, heb toen ik klein was een zonnesteek gehad, denk dat het daarmee te maken heeft.
Nu nog wel een jetlag ervan, beetje zo'n gevoel als wagenziek, heb ik ook last van. :=

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:24

Wat een verdrietig nieuws Roma. Snap wel dat je er even klaar mee bent.
Yildiz, been is weer mooi dun. Alleen in draf nog niet rad op t harde.
Dierenarts denkt soort piep hak maar dan voor op de knie.
Als ze over een week nog niet rad is dan weer controle.
Ze moet dus nog rustig aan doen maar helaas is mevrouw het daar niet mee eens want toen ik weg ging vandaag zag ik haar in het land rennen. Brullen naar een andere merrie terwijl ze met Adhira staat.
Pff doet de 1 niet maf dan doet de ander t wel.
Ashmira daarentegen was gelukkig wel rustig.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:35

Lees Adhira was rustig in laatste zin :D

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:12

Jeetje jullie gaan al weer hard. Je hebt echt een lief paard nu he miran heerlijk is dat voor beide. Weer netje op zijn hoef jes dat is wel zo fijn . Ohh yildiz je zult het wel vaker horen maar je gaat echt te snel wel stoer dat je na zoon val gewoon weer zonder angst op het paard zit . En is je jonge dame na de val nog gereden ? Echt balen Roma ik zou persoonlijk het ook laten rusten je hebt gelukkige haar knappe zoon nog staan . Verder ben ik het kwijt ohh ha debby fijn dat je dame weer de goede kant op gaat heel vervelend als ze zo onrustig zijn maar je doet er weinig tegen helaas. Hier gaat het goed hoor moet erg vroeg op om te kunnen rijden want de dazen zijn een ramp op dit moment. Maar onze puber gaar nog super is soms wel erg onrustig met zijn hoofd maar daar word aan gewerkt veders is hij nog steeds super braaf. Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:17

Wat fijn dat t zo goed gaat Gelske! Ja is ook wel herkenbaar die onrust met t hoofd dat wordt idd vanzelf wel minder.
Zahra is direct erna gereden, we moesten na die val natuurlijk het bos uit komen. Ik ben toen op ander paard gezet en m’n vriendin is op Zahra gestapt. Ik weet daar zelf niks meer van maar blijkbaar lekker voorwaarts goed afgesloten met nog half uur rit. Dat stuk is totaal kwijt in mijn geheugen. Ik wist ook blijkbaar niet waar we waren, welke dag t was en op welk paard ik zat. :(

Ai vervelend Miran, nu zeker met volop zon op je toeter deze dagen. Dat wordt dus steeds de schaduw opzoeken voor je?

Hopelijk valt t mee en gaat ze snel weer rad lopen!

Vanochtend heeeel vroeg opgestaan om training met Nour te doen in t bos. Om half 8 was ik er en gelukkig geen daas te bekennen. De training was echt waanzinnig! 8 km gegaloppeerd in 3 sessies en keurig volgens ons trainingsschema 1.5 uur gereden. Zo fijn!
Het gaat de laatste dagen gelukkig stukken beter met mij. Moet natuurlijk wel goed plannen en rustmomenten pakken maar gaat echt stap voor stap vooruit. Heel blij dat ik de eerste weken zo goed naar mijn lichaam heb geluisterd en kom ik eruiteibdelijk gewoon weer helemaal goed uit.
Op de terugweg werd ik gebeld dat ei vd merrie vsn vrijdag er toch nog zat dus meteen terug naar trailer en naar dekstation door gereden. Ik ga er voortaan maar onder de man naartoe want het was nu veel meer dan vrijdag en zelfde kwaliteit (90%) _O-
Weer thuis had Nour ook nog energie om in de wei een show weg te geven voor de gastmerrie die de hele dag helemaal verliefd naar m staat te staren. Energie genoeg dus! :):) Deze merrie wordt woe gescand en hopelijk is ze drachtig en kan ze terug naar huis. Al zal ze d’r man wel gaan missen Haha. Zo schattig.
Ik was daarna wel klaar, dus nu lekker hele dag wat slapen en chillen.
Dinsdag moet ik weer naar neuroloog en ik ben heel benieuwd of t bloedinkje weg is getrokken op de foto. We gaan t zien.

Pics van vanochtend van Nouremans

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:59

Ashmira zorgt wel voor bijpassende grijze haren! }>

Gelske, wat fijn dat het zo goed gaat op buitenrit met de jongeman. +:)+

Heerlijk Yil, kun je weer een beetje boel genieten. :))

Ben alweer klaar op de wei met drollen en water.
Malik is lekker kalm, de andere tweejarige is helemaal een sloompie dus het ziet er eigenlijk heel grappig uit hoe dat gaat. :D

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:00

Fijn dat je de goede kant op gaat yildiz en dat je weer lekker met de paarden aan de gang kunt. Er worden dus weer heel wat veulens verwacht van Nour hij dekt best veel zeker voor een Arabisch volbloed. Spanend dus weer en nog twee van je eigen meiden je zou bijna willen dat het 2019 is niet waar hihi. Wel leuk miran dat hij zoon rustig vriendje heeft een fijn karakter is zo belangrijk daar heb je echt zo veel plezier van. Vandaag vanmorgen vroeg klein rondje gedaan met Qvaseem ze zijn erg druk met de landen besproeien dus veel dus er stonden wat wagens en trekkers langs de weg en ze waren bezig de buizen aan te lekker. Hij vond het erg spanend maar liep er toch heel braaf langs zo trots weer op mijn toppertje. Daarna kwam de hoefsmid dus de paardjes weer allemaal keurig op hun voetjes. Toen wat tuin onderhoud gedaan terwijl Erwin druk bezig is met de stallen word echt vet mooi
Afbeelding

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:03

Wordt zeker prachtig Gelske!

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:01

Jaaah mooie badhokjes! *\o/*
Braaf paard en brave man! :D

Ik ben aan het knutselen om een putdakje te maken.
Geen echte put maar voor de sier, komen plantjes in.
Kan lekker in de schaduw werken en het is niet zo gruwelijk benauwd hier.

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:30

Paar fotootjes van Malik. <3

Afbeelding

Afbeelding

En hij komt nu elke keer in draf naar me toe!

Afbeelding

Vandaag heeft hij wat spannends gedaan, ik wilde weten welke maat deken hij heeft, kon ik de rsi even passen van het andere paardje.
Maar dat vond hij heel eng dus dat werd een oefening met die warmte. :+
Maar na tien minuutjes lag hij erop, maatje 185 is aan de ruime kant maar gaat wel. :j
Daarna moest ik wel ff bijkomen. :')

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:29

Wat is Malik knap zeg <3 <3

Azharu en ik zijn ook lekker druk!
Vorige week fotomeeting gehad waar we fantastische foto’s van ontvangen hebben!

Afbeelding
Toch wel een penny droom die uit komt hoor!

Vandaag ook weer een WE (Working Equitation) clinic meegereden.

Afbeelding


Verder veel in vrijheid bezig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, dat was mijn verslagje weer even ;)

Hoe gaat t verder overal?

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:08

Nadja, wat leuk wat je allemaal doet!
En die stijgerfoto! <3

Hier gaat alles z'n gangetje. :)

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:32

Wat een gave foto's zeg! Mag ik vragen wat je in vrijheid allemaal met je paard doet? :)

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:50

Op dit moment alleen nog maar een beetje “cirkelen”, beetje spelen.
Volgen en naar me toe komen doet ie ook.
Verder zijn we bezig met de Spaanse pas verfijnen, buigen aanleren. En ja, het steigeren kent ie natuurlijk al.
Het liggen zijn we ook mee bezig, maar alles gaat spelenderwijs, dus we oefenen af en toe een beetje (Nu iets meer omdat ie t zelf ook erg leuk vind :):) )

Doel is nu om dit ook buiten in t parkje te kunnen en ook op neckrope buiten te kunnen rijden. Maar dit zal nog wel even duren :')
Ben zo bang dat ie buiten denkt; he doei he! _O-

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:35

wat een heerlijke fotos weer zeg.

Sorry dat ik soms kom binnenvallen, heb het veelte druk en ben hard aan vakantie toe.

Wat doen jullie met je paardjes met de erg warme dagen? Ik haal ze overdag binnen van 10 tot 18 ongeveer. Ze staan hier echt op apegapen. Op de dijk staat geen zuchtje wind en staan ze echt weg te koken. Ben ik een meut?

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:42

Hier hebben ze totaal geen last van de warmte.
Ze kunnen een groot gedeelte van de dag in de schaduw staan maar dat doen ze bíjna nooit.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:58

Ik heb helaas geen schaduw op de weides dus dat is echt een nadeel, daarnaast is stal zo veel koeler overdag dan buiten met temperaturen van 28 graden. Alleen mijn hengst heeft er geen last van, de rest en helemaal de donkerbruine heeft er heel veel last van. Ogen staan echt op half zeven enz, tonen gewoon heel naar er van.

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:28

Ja als je ziet dat ze er last van hebben...
Wij hebben vroeger met één paardje gehad dat ze op hete dagen last had, omdat ze ook nog een deken op moest vanwege zomereczeem.
Dan haalde ik ze de middag naar huis, dan konden ze in de schaduw staan.
Maar dan stonden ze evengoed in ze zon. :+

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:37

Sorry, sorry, sorry, ik kom nog 1x heel ego doen :o

Aziza is toch nog drachtig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nadat mijn DA na 2x scannen twee weken geleden zeker met 95% zekerheid durfde te zeggen dat ze leeg was, kwam ik vorige week op de praktijk om mijn paspoorten te halen,en zei hij dat hij deze week toch nog een keer wilde komen scannen, samen met zijn collega (die vooral koeien scant). Dus ik was stom verbaast, aangezien hij eerder compleet overtuigd was dat ze leeg was.
Maar goed, begin van de middag belde hij of ik eind van de middag tijd had. Nou daar is natuurlijk altijd tijd voor, al was ik er inmiddels zelf ook van overtuigd dat ze leeg was.
Toen ging zijn collega scannen en zwom de kleine vrolijk rond inclusief hartslag <3

Dus toch 2 veulentjes volgend jaar *\o/*
Ben zo blij :D

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:47

Wat goed!! *\%/* *\%/* *\%/*