[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:23

Het zadel past vast nog wel, je moet denk ik misschien wel een langere singel! _O-

Wij hebben de paarden op een groot stuk staan dus dan is drollen zoeken ook nog wel wat werk. :=
En ik kan helemaal niet tegen de hitte. :')
Het liefst ga ik dan vroeg op de ochtend maar andere klussen moeten dan ook, zoals vanmorgen henb ik de dakgoten gedaan.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:07

Nogmaals proficiat Roma! Wat fijn gaat het dit jaar! Zijn ze nu natuurlijk gedekt?
Ook heel benieuwd wat je puppymeidje gaat produceren!

Ook hier het blijde nieuws dat mijn derde generatie Hayati er aan komt! Nyhla is vorige week drachtig gescand van ASE Juilliard van DA Vinci FM (Versace). Ben echt zo benieuwd!!! Zo een droom pedigree voor mij dus hoop echt op een merrieveulen om aan te houden.
Volgende week 30 dagen scan.

Afbeelding


Afbeelding


Ook wat slechter nieuws... ben anderhalve week terug in het bos van Zahra gevallen en beetje ongelukkig terecht gekomen op mijn hoofd (gelukkig cap op). Om lang verhaal kort te maken: ik ben half uur kwijt, ziekenhuis opgenomen en nu weer thuis met klaplong, gebroken ribben en hersenschudding met kleine bloeding.
Het gaat gelukkig al wel iets beter en ga vandaag weer terug op controle in zkh. Hopelijk kan ik snel weer aan het werk en rijden. Mis de paarden heel erg ;(

Oh en hengstige merries.... daar heb ik wel een oplossing voor hoor O:)
Meneer heeft tot dusver alle merries dit seizoen in 1 x drachtig gekregen. Kanjer! <3
Mijn gouden paard Yanour Hayati

Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:00

Jij ook nogmaals gefeliciteerd Yildiz! En je derde generatie al, jaloers!
Ik verwacht nu mijn eerste tweede generatie, na inmiddels 10 jaar fokken...
Maar ben wel dolblij met deze tweede generatie hoor :)

Ik las het op FB, wat een rot val is dat geweest zeg! Gelukkig had je je cap op, ik rijd nooit zonder, maar dit is weer een goede reminder waarom niet. Ik hoop dat alles goed is vandaag bij de controle.

Mijn dames zijn inderdaad beide natuurlijk gedekt nu, ik heb hier op het eiland geen mogelijkheid sperma af te laten nemen. Alleen bij Aleeyah ging dat niet helemaal vlekkeloos, er was van binnen iets licht beschadigd, ze bloedde wat van achter, en 's avonds stond ze met dikke koorts. Dus op laten voelen en gelukkig was het oppervlakkig en niks echt stuk, na 4 dagen op de AB was ze er gelukkig weer helemaal. DA gaf aan dat ze veel 'plooien' heeft van binnen, wat waarschijnlijk verdwijnt als ze haar eerste veulen gehad heeft, en dat Kas daar waarschijnlijk achter is blijven 'hangen'.
Dus bij een maiden merrie is natuurlijk dekken wat mij betreft niet direct de beste optie.. Daar zou ik een volgende keer ook wel meerdere keren over nadenken.

Helaas zal Aleeyah haar hoofd waarschijnlijk blijven zoals het is, er is geen enkele verandering te zien sinds we vorige maand op de kliniek zijn geweest, dus daar moet ik me maar bij neer gaan leggen, dat ze 1 'KPWN-kant' (zo zei de DA op de kliniek |( ) en 1 Arabische kant heeft |( |( |(

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:16

Oooh wat een domper Roma! Ze heeft juist zo een prachtig hoofdje... ;(

Dat van die plooien, daar had ik nooit van gehoord, weer wat geleerd! Had juist idee dat natuurlijk dekken juist bij maiden snelste pakt. Stom bijgeloof hoor. Denk omdat Yentl in eerste instantie niet pakte op KI en wel op natuurlijk. Zelfde met Zahra. Al was dat bedrijfski, maar de hengst heeft er wel bovenop gezeten, gevangen en direct geïnsemineerd.
Maar feitelijk is dat natuurlijk onzin. Gezien de kwaliteit de eerste keren voor beide dames gewoon ook niet goed was. Nyhla is ook gewoon KI drachtig geworden Dus zit meer in mijn hoofd whahaha.
Dekt Kas dan exclusief jouw merries? (Omdat je geen mogelijkheid tot afname hebt op Texel).
Vind het dekseizoen altijd zo leuk en spannend, al dat nieuwe leven <3

Gisteren idd op controle geweest bij de chirurg. Foto gemaakt van m’n borstkas. Mijn long had zich mooi ontplooid en zag er allemaal goed uit. Ik mag nu de medicatie gaan afbouwen waar ik eigenlijk al mee bezig was. Gelukkig want maakt je tot zombie. Ik hoef daar niet meer terug te komen.
Heb de chirurg gevraagd ook foto’s van mijn hoofd te bekijken en alhoewel dat niet zijn vakgebied is (ik moet pas 3 juli terugkomen bij de neuroloog) toch even bekeken (had ze zelf ook niet eerder gezien). Kon duidelijk de plek zien waar dat bloedinkje zit, echt midden in m’n kop. Hij mocht daar eigenlijk niks over zeggen maar was weer de zoveelste die me op hart drukte dat herstel en terug naar werk echt nog wel tijdje gaat duren, geen dagen, geen weken maar maanden ;( , word daar echt zo moedeloos van...
Ik hoop toch echt dat ik deze week weer kan gaan autorijden en dat ik niet meer zo afhankelijk ben vsn anderen want daar baal ik nog meest van.

Maar goed, in de tussentijd wordt er goed voor de horsies gezorgd en Nour zelfs getraind en vandaag weer even met m’n gezin er naartoe. Mis ze echt heel erg en ook zo raar om ze nu niet dagelijks te kunnen zien.
Had eigenlijk gehoopt deze week weer es op Nour te stappen maar denk dat ze dat niet toelaten en me er af sleuren. Blegh... ben het niks doen echt zó beu.
Gelukkig is het goed weer en bij slecht weer is er nog altijd Netflix :')

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:57

Nou Yildiz dat is een beste val geweest dan zeg bah.
Hebben jullie paarden weleens een teek?
Ashmira had er van de week 1 en ik stress m helemaal omdat ik geen idee heb hoe lang hij erin heeft gezeten en volgens mij moet hij er binnen 24 uur toch?
Afbeelding
Mijn bijrijdster heeft hem eruit gehaald . Hij lijkt op de foto nog vrij klein.
Als veulen had ze er ook 1 maar die had ik toen vrij snel ontdekt.
Zo een klein beestje waar je zo ziek van kan worden :(

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:00

Afbeelding
sorry deze foto is duidelijker

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:06

Yil wel rot hoor. :(:)
Echt rustig aan doen, je gezondheid is een belangrijk bezit!

En Roma, ook zonde van haar mooie hoofdje.
Maar verder gelukkig allemaal goed nieuws.

Voor teken gebruik ik Butox!
Helpt ook tegen de mugjes, elke zes weken een streep over de rug in het weideseizoen en nooit meer een teek.
Er loopt hier veel wild dus die brengen de teken denk ik mee, lang niet alle teken zijn besmet hè anders waren er nog wel heel veel meer zieken.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:35

Adhira ik zocht op teek en toen kwam ik jouw bericht tegen, heb je hem er uit gekregen? Zara heeft er ook een maar ik krijg hem er niet uit.. :n
Wat een prachtige paarden hier! Die manen van Yanour, wauw! Die had best op date gemogen met Zara :D ze heeft een onbekende vader (vermoedelijk arabisch?) daarom zou geen veulentje met haar willen fokken maar anders had ik het wel geweten <3
Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:57

Ook niet met een tekenpen? Ik heb zo een kaartje, bankpas formaat, die ik in mijn portemonne bewaar. Heel handig om te verwijderen. Hier hebben de paarden gelukkig nauwelijks last van teken. Maar Nour wordt nu ook in de polder gereden. Het bos schijnt niet te doen. Lijkt wel of het dit jaar erger is met steekbeesten?
Yul had gisteren wel een teek na spelen in bossen tijdens logeerpartij. Meteen verwijderd.
Met Yentl heb ik overigens wel keer gehad, heeeel lang geleden. Die kreeg heftige reactie erop, enorm abces. Teek verwijderd, maar DA voor abces laten komen.

Nour is GGK AVS hengst ;) . Veulens van merries van onbekende afkomst worden opgenomen bij oa NRPS. Moet zeggen dat de halfbloed nakomelingen van Nour mij stuk voor stuk bijzonder goed bevallen! <3

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:16

Nee het lijfje is eraf maar het kopje is blijven zitten, gelukkig tot nu nog geen abcessen! Bij de honden lijkt het dit jaar ook erger dan andere jaren, bij de paarden had ik het nog nooit meegemaakt!
Zara's moeder is bekend, dat is een KWPN’er. Vader onbekend, ik heb contact opgenomen met de 'fokker' maar die kon niet vertellen wie de vader is geweest. Gezien haar hoofdje denk ik een arabier maar zeker weten doen we het natuurlijk niet :) mocht ik in de toekomst van gedachte veranderen houd ik Yanour zeker in gedachten, echt een prachtig paard

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:42

Ja teken is echt niet normaal dit jaar. Nou zijn wij vorig jaar van het westen naar het noord/ oosten verhuisd dus heel veel ervaring met teken en dazen hebben we nog niet. Maar het is dan toch wel een minpuntje om hier te wonen . Tof roma je twee dames drachtig wij moeten nog wachten tot volgend jaar en dam moet het nog maar lukken. De kleine man staat nu wel ook nog in de kudde hij is nog alles behalve hengst hoop dat ie dat nog volhoud tot volgend jaar want als de dames drachtig zijn of mogen worden kan ie nog lekker een jaartje er tussen blijven en dan het jaar daarop maar even kijken . Lijkt mij ook echt een ramp yildiz niet met je paarden kunnen spelen en dan ook niet kinnen auto rijden het is bijna een straf. Maar nogmaals neem de tijd. En Miranda heb je nog avonturen beleeft met je kleine jongen ?? Qaseem gaat nog steeds super sturen gaat steeds beter hij is zo braaf met wel een eigen mening maar dat is juist zo leuk aan hem .

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:13

Wat leuk Gelske! We willen wel foto’s zien hoor!

Eight, denk wel dat belangrijk is dat kopje er ook uit gaat. Kun je met aceton of alcohol niet loskrijgen?

Vanmiddag weer met hulp ff bij de horsies geweest ivm bezichtiging Nour. Fijn om toch weer even met hem en de meisjes bezig te zijn, al was t maar beetje borstelen en aaien. Nour liet zich weer fantastisch zien (flieft op m’n eigen bok als ie zich zo mooi maakt en zo waaaaanzinnig beweegt) en heeft er dan ook weer een date bij die deze week gezellig bij m op stal komt. Ik vind het wel echt lastig alles maar uit handen te moeten geven nu. Merk ook, al heb ik feitelijk geen drol gedaan, dat ik meteen weer knallende koppijn heb en duizelig ben na zo een bezoek. Dan is het weer even genoeg. Ik denk dat ik maar moet accepteren dat er voor dit seizoen een dikke vette streep door m’n plannen gaat. Geen Endurance meer voor mij en Nour dit jaar, gelukkig kan hij zijn CEI* wel met andere ruiter starten in sept maar ook geen premiekeuring en show voor mij en Nyhla. En daar had ik me juist zo op verheugd. Ze is zo leuk om mee te werken. Blegh...
sorry voor de slachtofferrol maar baal er ook zo van... |(
*zit even in dipje*

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:20

Ik begrijp je helemaal hoor Yildiz, lijkt me verschrikkelijk, alle plannen zo door het putje door zo'n rottige val.. Je mag hier natuurlijk altijd je frustraties van je afschrijven hè? Mag ook altijd via PB als je gewoon even lekker wilt klagen (dat kan soms enorm opluchten).
Fijn dat je in ieder geval weer even op stal bent geweest, maar pas ook goed op jezelf hè en luister goed naar je lichaam. Wel super fijn dat alle trainingen en het dekken enzo gewoon door kan lopen, dat is goud waard om zulke mensen achter de hand te hebben.

Debby, bah teken, ik heb er ook zo'n hekel aan. Aziza heeft er een paar jaar geleden ook 2x één gehad, die kon ik er gelukkig wel uitkrijgen, en daar hield ze gelukkig niks aan over. Wel heeft ze een keer een heel abces gehad aan de binnenkant van haar achterbeen, en het zou me nog steeds niets verbazen als dat toen ook door een teek gekomen is. De laatste jaren heb ik er gelukkig geen meer gezien.

Ja, ik baal echt enorm van Aleeyah haar hoofdje |(
De ene dag valt het me iets minder zwaar dan de andere, maar ik kan er regelmatig wel om janken |(
Ik weet dat ik dankbaar moet zijn dat ze er nog is, en verder niks lijkt te mankeren, maar waarom moet het nou precies haar hoofdje zijn? Een bult ergens anders was toch minder erg geweest..

Kas heeft nu inderdaad alleen Aziza en Aleeyah gedekt, hij is natuurlijk ook pas net 2 jaar. Dus ik had na alle tegenslag vorig jaar zoiets van ik probeer het bij beiden één (of misschien 2) keer, en dan zie ik wel wat er gebeurt, zonder verwachtingen. En toen was het bij beide in één keer raak :D Nu mag hij weer een jaar lekker baby zijn, en zich niet druk maken om 'grote paarden dingen' :D En dan zien we volgend jaar wel verder wat we gaan doen. Kan ook zijn dat ik hem dan verkoop, omdat ik eigenlijk het idee heb om vanaf volgend jaar even een bewuste pauze in te lassen. Maar eerst maar eens zien hoe alles loopt.

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 06:44

Ja de hele teek is eruit maar op de plek waar hij zat ,voel je wel een verharding en ik vind afgelopen week haar onderkaak wat opgezet maar dat is nu minder gelukkig.
Yildiz, echt heel erg balen voor jou maar goed dat je even een pas op de plaats doet.
Veel mensen gaan toch te snel weer van alles doen en krijgen later een terugval.
Ja het is zeker jammer van haar hoofd Roma maar gelukkig is ze er nog. En dat maakt de veulens er niet minder knap om in de toekomst toch.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:05

Tuurlijk baal je als een stekker yildiz niks erger dan niet kunnen doen wat je wilt en ja dan mag je best even klagen de wereld bestaat nou eenmaal niet uit alleen maar leuke dingen helaas. Heel zonde roma maar mijn ervaaring is toch dat bulten enz met de jaren toch minder worden. Sil had van een trap een soort kuil in haar hals hij is niet weg maar toch wel jaren later wat minder geworden. Of het valt me niet meer zo op dat kan naruurlijk ook . Wel tof he volgend jaar twee veulens ik wil ook zio graag weer een veulentje in de wei maar nu van ik denk ik in herhaalling :) . Hier verder weinig nieuws lekker aan het rijden en verders werken eten slapen enzovoorts. Ben trouwens wel blij dat het wat minder warm is voor de paarden en honden toch wel veel pretiger.

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:19

Paarden krijgen van een teek wel vaker een grote bult, vooral op gevoelige plekken.
Hier gebeurd het ook wel eens bij de kat dat het kopje blijft zitten maar als je het in de gaten houdt, kun je meestal later die eraf krabben.
Stomme teken. :(

Yildiz, arme jij.. :(:)
Het is ook zo lastig dat je bijna niks kan, anders denk je nog, lees een boek. :')
Maar het kost tijd.

Roma, ja echt zonde hoor van dat mooie koppie..
Wel heel erg leuk van de veulentjes op komst. :))

Gelske wat een enorm stuk hebben jullie, echt tof!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:45

Graag zou ik hier ook weer na een lange afwezigheid mee praten.
Sinds kort in het bezit van een eigen arabier waar ik veel plezier mee hoop te hebben.
Naam: Vis di Gallura (Caligola X Elettra de Nulvi), volle broer van de succesvolle Urge di Gallura
Geslacht: Hengst (komt ter dekking)
Geboren: 2014
Doel: Rensport/endurance en daarnaast alles wat wij leuk vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:50

Wat een gaaf paardje joh! Veel succes met hem

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:55

Gaaf paard!hoe noem je hem toch geen Vis

Met de plek van de teek gaat het oke maar met Ashmira dr voorbeen helaas niet.

Ik was er gister niet bij maar tijdens een dierenarts bezoek heeft ze zich in stal verdraaid.
Ze is rad de stal in gegaan en toen de dierenarts weg was kwam ze er kreupel uit.
Ik kreeg gister nog een filmpje door en daar was ze echt heel kreupel, heb toen de dierenarts gebeld en kon vandaag een fles Metacam ophalen.
Toen ik vanmorgen aankwam ,kon ze ook bijna niet lopen en het been is dik en warm. Ik vrees voor een pees blessure.
Afbeelding
Het vervelend is dat ik er niet bij was maar wat ik denk dat er gebeurd is dat ze ongeduwd is maar als ze een praam op heeft dan blijft ze altijd stijf stil staan. En wat gebeurd er als je paard linksom gaat en het been blijft stilstaan?
Ik kan niets anders bedenken waardoor ze op stal ineens zo kreupel is geworden. Ze heeft er 5 minuten in gestaan en al die tijd was er iemand bij dus ze kan ook niks raars hebben gedaan toen iemand niet keek.
Ik baal er echt heel erg van

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:54

Hoi, ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van de waarde van een AV te bepalen/in te schatten. Graag via pb. :-)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:43

@Adhira nee Vis spreek je uit als Bies.

Been is trouwens wel mooi strak voor een peesblessure dus kan ook fikse verdraaiing zijn.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:13

nou t was behoorlijk gevuld hoor maar nu gelukkig al minder maar de knie helaas nog wel dik.
Afbeelding
En lopen gaat gelukkig wel beter want vrijdag en zaterdag was het meer strompelen.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 06:22

Proficiat met je nieuwe paard! Is hij Frans gefokt?

Pfoei, peesblessure zou echt mega k zijn... gelukkig al wat minder dik, vind m behoorlijk gevuld eruit zien op eerste foto.
Ga je t laten scannen? Heb ik met Tie destijds wel gedaan, toen viel t gelukkig mee, wel peesblessure maar minder erg dan gedacht. Helaas toen boxrust maar gezien alles op de wei stond geen optie dus klein stukje gras afgezet waar ze zich rustig hield. Al bij al 4-5 maanden stap voor stap revalideren. Valt toch behoorlijk tegen... ;(

Gisteren voor t eerst na ongeluk weer op Nour gereden! Was maar uurtje staptraining maar jee zoooo blij dat t goed ging. Nu kan ik tenminste zelf ook weer wat gaan bijdragen aan zijn training, dat voelt goed.
Verder nog steeds rustig aan. Nour heeft t wel druk met de dekdienst maar gelukkig ben ik nu wel in staat mee te gaan. Nog steeds niet aan mn reguliere werk alleen, dat zijn net precies de dingen die mij nog niet lukken. Volgende week afspraak zkh en ben nu ook bezig met ergotherapie dus hopelijk kan ik zo langzaam asn weer terug komen in het arbeidsproces.
Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:18

Oh wat fijn Yil, weer een rondje op Nour!

Hier helaas slecht nieuws, Aziza gister gescand en wel vruchtvliezen, maar geen vruchtje te zien op 82 dagen. -O- Vandaag is de DA voor de zekerheid nogmaals komen scannen, en hij durfde nu echt met 95% zekerheid te zeggen dat ze leeg is.. Mijn laatste kans op een zusje voor Rahnanah is dus nu echt verkeken. Dat wordt een droom die ik 6 jaar na haar dood toch los zal moeten gaan laten..
Bah, ben er kapot van, ben ook helemaal klaar met fokken |o

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 05:40

Wat een vreselijk naar nieuws Roma! ;(
Is het niet mogelijk nog keer te proberen? Het seizoen is nog niet ten einde en, hier in ieder geval, maar langzaam op gang gekomen.
Zo klote als hard gekoesterde dromen in duigen vallen... -O-
Sterkte meis :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers