[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:23

Super gaaf Gelske! Proficiat! Die paardenkinders doen t toch maar “ff”!

Lastig Adhira... hopelijk straks 24/7 buiten dat het dan beter gaat.
Nee ga niet naar st oedenrode. Vorig jaar (na weer heel wat gezien te hebben in de voorring) besloten geen show meer te doen. Zeker niet met jonge paarden. Wil wel naar de premiekeuring met d’r omdat ik graag hoor waar haar verbeterpunten liggen voor de fokkerij. Er is dan tegelijk ook een D showtje dus ja die pak ik dan wel mee en breng ik haar zelf voor, zonder druk whatsoever.

Wat wordt ie knap Miran! Hoe groot gaat hij worden denk je? Hij oogt zo Huge

Morgen weer eens ritje met Zahra gepland. Het is lang geleden dus ben benieuwd...


MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:23

Wat goed Gelske, al galop en zo braaf! +:)+
En Dibah ook fijn dat ze steeds vooruit gaat.

Zo'n drukke show lijkt me wel heftig ja voor de jonkies.
Zahra gaat vast haar best doen. :)

Malik is niet zo groot, een paar maandjes geleden 1.44, Roma dacht dat hij op ongeveer 1.53 zou uitkomen.
Het blijft altijd afwachten maar van mij hoeft het niet zo groot!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:11

Afbeelding

Hier nog even een knappe foto van mijn mooie Essential <3

Hoe is het hier voor de rest met de arabjes?

Essential --> Arabische volbloed, 2011, ruin
Flitz --> Arabische halfbloed, 2020, hengst
Hugi --> IJslander, 2018, hengst
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1990635

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:45

Mooie plaat!

Hoe oud is hij nu precies Miran? Hou zo’n lijstje bij van m’n horsies hoe oud op welke leeftijd en is altijd leuk te vergelijken.

Jaaaaa ze deed t kei goed hoor, Zahrakindje! Ze blijft soms nog wat wiebelig (ze wil altijd alles zien, ook als ze naar de eigen wei bv loopt dus dat hoofd en lichaam er achteraan gaan alle kanten op :') )
Daarom wel lekker om buiten te rijden en te richten op rechtuit en recht.
Vandaag voor de eerste keer een echte galop onder de man (Nja vrouw :D ). Voorheen vond ze t eng en ging ze alleen keihard draven. Heb haar daar niet in geforceerd. Maar nu was t wel zover en kondigde het zich vanzelf aan; mevrouw ging keurig op zit en kusje in galop. Was zelf even verbaasd hoe goed dat ging, viel even terug in draf, maar op volgende vraag weer heerlijk verder. Als ze lekker doordraaft en zo een galopje dan zit te werkelijk zaaaaalig! <3
Heel trots op m’n kleine grote paardenkind!

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:23

Mooie foto Elise. :j

Leuke foto's Yil!
Wat een reus! _O-
Wat goed die galop, gaat lekker allemaal!

Malik is 23 februari twee geworden.
Hij is alweer bijna vier maanden hier!
Hij is echt zóó anders dan Fu, zo lekker chill.
En hij vindt alles gezellig, als we weggaan staat hij te kijken, wil hij eigenlijk ook wel mee. :D

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:27

Daar ga je zo een fijn paard aan hebben Miran! <3

Even in de archieven gedoken, op 24 mnd was:

Nour 1.48 (nu 1.56 op 7 jaar oud)
Zahra 1.53 (nu 1.60 op 4 jaar oud)
Nyhla 1.47 (nu 1.51 op 3 jaar oud)
Yazur 1.47 (en is nu ook 2 jaar oud)

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:44

Moet er elke keer weer aan wennen dat de meeste dingen zo makkelijk gaan met hem. :j

Gelukkig is Malik wat kleiner! _O-
Maar je weet nooit precies hoeveel ze nog gaan groeien, ik geef hem maar geen eten meer. :')

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:56

Ja dat is super he als ze zo braaf zijn is zo veel waard. Lekker met zaartje op pad zo naast jouw is ze inderdaad heel groot wel leuk dat je dat hebt bij gehouden denk ook altijd moet ik eens doen maar ja das altijd achteraf haha. Bij ons zijn ze ook niet zo groot Sjaak meet 153 denk dat Qaseem ook zoiets is schat alleen Jhadorah iets groter . Waarschijnlijk word Kabir de enige wat groteren arabier bij ons op stal hij zou nog wel eens naar de 158 kunnen gaan maar zoals je zegt Miran we wachten het rustig af. Nou mijn eerste ritje alleen met Qaseem zit er ook al weer op zoon braaf kind morgen gaan we wel weer gezellig samen met Sjaak En Erwin.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:01

Wel echt prettig dat de jonkies zo braaf zijn Gelske. :j

Malik geniet van het gras. :9
De groep is ook rustig, dat is wel fijn.

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****


geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:56

Ja gras eten doen paardjes wel heel graag :D . Maar zeker top dat hij in een fijne groep staat das echt niet fijn als er een of twee tussen zit die de boel op stelten jaagt. Ja ik hou echt van brave paardjes en vandaag ook weer een heerlijk rondje gedaan alleen op mijn toppertje dit keer geen rondje bos maar even een ander route dat vond hij best spanend maar het ging goed. Toen ik terug kwa jawel Jhadorah maar eens het zadel op gedaan. Dat vond ze wel even raar zoon ding op haar rug maar al snel was het al goed toen de stoute schoenen aangetrokken en jawel even op haar gaan hangen. Daar reageerde ze echt super braaf op dus al hangend even een rondje erf gestapt en toen klaar want dat was al meer dan we wilden gaan doe. Toen nog een rondje bos met pa Sjaak gedaan maar het was eigenlijk al een beetje te warm volgende keer echt alleen smorgens vroeg gaan als het zo warm is. En voor de rest nog iemand wat beleefd???

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:59

Hallo Hallo!

Ik heb de verhalen niet gelezen (sorry)
Maar ik kom even binnenvallen met een vraag. Een zadel vraag.

Ik heb op het moment een Barefoot, maar na 1.5 jaar kloten met de balans heb ik hem te koop gezet.
Heb vorige maand op een Ghost gereden en had hiermee geen problemen met de balans, vandaar de druppel.

Nu vroeg ik me af, wat voor zadel hebben jullie voor je arabier op het moment?
Azharu heeft een redelijk brede boom nodig en rechte kussens.

The Dancing Arabian

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:49

Een stubben merlin IX-Dream dressuur, een stubben siegfried 2 springzadel en een massimo trail.
Paardlief heeft de voorkeur voor de stubbens. Beide stubbens zijn wel de nieuwere types dus met breder tussenkanaal.
Massimo trail vind ik echt een ruk zadel.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:00

Zelf heb ik een barnsby dressuurzadel, maar die is van mijn vorige arab, ik weet niet hoe dat op Malik ligt.
Maar dat is een ontzettend fijn zadel, wel engelse kwaliteit en dat is duur, maar dan doe je er wel 100 jaar mee.

Malik met mijn dochter! <3

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:54

Barefoot vind ik inderdaad vaker ruk liggen dan dat ze goed liggen. Mijn merrie heeft moeite met haar eigen balans met boomloos, dus daar ligt gewoon een boomzadel op. Wintec ligt vrij aardig maar momenteel heb ik een Massimo Trail 17,5 inch met Franse kussens.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:59

Dat is mijn probleem nu dus ook, hij is hypermobiel en ik heb t idee dat de barefoot teweinig steun geeft.
Dus ik twijfel nu of ik voor semi boomloos ga of voor een ghost.

Ben bang dat als ik naar boomzadel ga kijken dat het alleen maar de hele dure zadels zijn die gaan passen, of er moet toevallig wat voorbij komen.

The Dancing Arabian

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:54

Hm, ghost heb ik met haar niet geprobeerd, maar ook Bob Marshall was te flexibel, en dat is een kwalitatief extreem goed zadel. Ik ga niet verder dan semi-boomloos meer voor haar. Ik vind dat ik haar moet helpen door zelf de stabiele factor op haar rug te zijn.

Ik ken veel arabieren waar wintec acceptabel op ligt, en er zijn er ook veel met Massimo's. Het zijn in ieder geval wel merken die de moeite waard zijn om naar te kijken. Maar het blijft altijd moeilijk hoor.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:50

Prachtige foto miran ik hen de isabell werht het oude leren model. En de iets nieuwe fariant van de Isabel werht de wintec . Iets duurder is aanschaf maar passen wel vaal goed en rijden heel fijn

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:52

Ohh ja puppy vandaag heel vroeg gaan rijden want was echt te warm
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:07

Leuke foto Gelske, brave puppypoowny! <3

Malik vermaakt zich wel met zijn vriendinnen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:38

Melanthe0396 schreef:
Hallo Hallo!

Ik heb de verhalen niet gelezen (sorry)
Maar ik kom even binnenvallen met een vraag. Een zadel vraag.

Ik heb op het moment een Barefoot, maar na 1.5 jaar kloten met de balans heb ik hem te koop gezet.
Heb vorige maand op een Ghost gereden en had hiermee geen problemen met de balans, vandaar de druppel.

Nu vroeg ik me af, wat voor zadel hebben jullie voor je arabier op het moment?
Azharu heeft een redelijk brede boom nodig en rechte kussens.


Op mijn ruin heb ik een Barnsby veelzijdigheid liggen. Op Aja en Asmita (halfzus van de jouwe) liggen Zaldi zadels. Wel tweedehands, maar de zadelmaker heeft ze gepast en goed gekeurd. Eerst had ik een lichtgewicht kunststof veelzijdigheids Thorowgood voor Asmita, maar die werd daar niet blij van.

We doen wekelijks een buitenrit, meest in stap, en dat gaat prima.

Aan de studie.

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:40

Adhira schreef:
5 mei was ze jarig ja en ashmira is van 3 mei.
Die is ook alweer 15 geworden.
Leuke foto Gelske.
Heerlijk die buitenritten.
Kan niet meer heugen wanneer ik voor t laatst een buitendeur gemaakt heb, denk 8 jaar terug of zo haha.


Alsnog gefeliciteerd met de dames! Als je nog een keer een buitenrit wil maken, altijd welkom hier bij de Lemelerberg. Kun je op de halfzus van Ashmira mee. Op mijn telefoon heb ik nog ergens filmpjes, ik zal eens kijken of ik die geplaatst krijg met mijn digibete skills, haha.

Edit: Verder moet ik eigenlijk aan de studie, en opruimen en nog duizend klusjes, dus sorry voor de korte post.

Aan de studie.

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:16

Gelske, wat gaaf dat Qaseem het allemaal zo braaf doet!

Miranda, wat een mooie foto's van Malik met die zonsondergang! En wat fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft met zijn vriendinnen op de wei :)
Oh, nog even over zijn maat, nu ik zijn 'grote' broer Amir hier weer op stal heb, verwacht ik toch ook dat Malik iets kleiner blijft. Ik denk dat hij zo rond de 1.49/1.50m uit zal komen. Amir is nu ook zo'n 1.49m en iig niet meer gegroeid sinds hij hier is (nu was hij ook niet in de beste conditie toen hij terug kwam).

Na het slechte nieuws over Aleeyah, nu ook wat leuk nieuws :D
Vanochtend een grote verrassing, nadat ze gisteravond hengstig leek en ik direct een afspraak gemaakt had om vanochtend te laten scannen, zodat ik eventueel nog tijd had iets voor een dekking te regelen, bleek mijn kleine fopmerrie dus helemaal niet hengstig, maar drachtig te zijn *\o/*

Dus voor volgend jaar verwachten we niet alleen het laatste veulentje van Aziza, maar ook Aleeyah haar eerste veulentje (mijn eerste tweede generatie fok), beide zijn drachtig van mijn jonge hengst Unkas. Ben echt zó benieuwd :):)
En voor Kas ook goede reclame, 2 jaar oud, 2 merries gedekt en beide direct drachtig.

Afbeelding

En daarnaast ben ik lekker met Amjad aan het rijden, dat gaat ook heel goed :)

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:02

gefeliciteerd Roma,wat een verrassing dan als je dacht dat ze hengstig was haha.
Ik kom graag een keer op de Lemelerberg rijden,lijkt me geweldig!
Hier ook super druk maar van de zomer wel meer tijd.
Paardjes genieten van het land en ik ook. Lekker niet uitmesten haha.
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:56

Gefeliciteerd Roma!
Je ziet nu al dat dat een prachtig veulen is! :D
En lekker aan het rijden op Amjad. :))
Bij Malik aan de andere kant van de sloot staan twee merries met veulens, de ene merrie is nu hengstig en ze wil een kindje van Malik, ze pieste zowat over de sloot heen. _O-

Hoe groot Malik wordt maakt niet zoveel uit, misschien begint hij op zijn zesde nog opeens omhoog te schieten. :=
Maar 1.50 zou ik prima vinden.

De dames lekker op het groene matje. :9
Ik moet evengoed uitmesten, om de dag de wei en de ponnies staan thuis, die moeten ook elke dag uitgemest en krijgen meerdere keren kleine porties eten dus bij mij geen vakantie. :D

Malik vindt het gras nog steeds lekker.

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:17

haha erg he die hengstige merries.
Ashmira was vorige week ook heel erg hengstig. Ze ging helemaal tegen het draad aanleunen.
Ja mest scheppen doe ik ook maar dat vind ik lang niet zo erg als de stal uitmesten en dat kan je ook nog in je goeie kleren doen en je bent lekker buiten.
Ashmira vreet zich ook lekker vol, vraag me af of het zadel nog past haha.
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers