[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:08

Welkom, welkom! Leuk paardje!

Proficiat kyrkelover! Goed gedaan! Jullie hadden er ook mooi weer opstaan. Was het ook jouw eerste endurance wedstrijd?

Even ego post hoor, maar ik ben weer paardenmama geworden!!! *\o/*
Afgelopen vrijdagavond, iets voor twaalven heeft Tie mij haar laatste cadeautje gegeven: een waanzinnig gaaf hengstje! Een bruingeboren schimpie en echt zó knap! <3
Bevalling verliep aanvankelijk klote. 1 voetje bleef achter en zat naar achteren geklapt. Gelukkig tijdig ingegrepen voordat Tie echt ging persen. Eerste seconden was hij ook levenloos dus echt hart in m'n keel. Al snel kwam er dan wel beweging in en verder alles zeer voorspoedig verlopen. Gelukkig maar. Had heel anders kunnen zijn, wil daar maar liever niet aan denken...
Heb m Majid genoemd naar zijn oma aan vaders kant (betekent Nobele) en voluit Yamajid Hayati.


Afbeelding


Het is echt een heel tof ventje: super knuffelig en kusserig. Echt zijn ding inmiddels om zonder aarzeling naar jan en alleman te lopen en een dikke kus te geven! Vandaar zijn bijnaam "The King of Kisses"❤ Zijn kolletje heeft zelfs de vorm van een hartje.... oeeeee ben helemaal verliefd <3

Afbeelding


Afbeelding

De komende tijd zit ik op een grote roze wolk... :*


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:28

Grappig! Ysselsteyn waren wij ook hihi! Dan zullen we elkaar vast nog wel eens tegenkomen.
Nour start nog 1 keer klasse 2 in de opbouw en daarna een klasse 3. Hij is nog jong dus willen we pas komende zomer/naseizoen starten. Nu eerst dekseizoen en misschien nog wat riddens pakken.
Veel succes alvast in Epe, dat is zaterdag toch?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:52

Marlijn, ik heb er geen woorden voor... zo ongelofelijk oneerlijk... ben er echt stil van. Weet niet veel over Wobbler. Is toch vorm van ataxie?

Wens je alle kracht toe voor de komende moeilijke periode. Shym mag in ieder geval gezegend zijn dat hij nog zon baasje heeft kunnen hebben die laatste jaren. Hele, hele dikke knuffel voor jullie beiden

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:53

En Joyce, jij ook sterkte met het verlies van Laasje. Wat een k week.... ;(

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:16

Lieve Marlijn, ik wens je enorm veel kracht toe. Het zal vreselijk zijn hem te moeten missen, afscheid te moeten nemen. En dat dit een goede beslissing is staat buiten kijf. Neemt niet weg dat het in en in triest is om zo een jong dier te moeten laten gaan. Het is niet eerlijk....

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:01

Oh djiez.... schrik er van! Heel veel sterkte Eline en Desiree, zal voor jullie duimen

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:34

Ervaring met Baps wel ok hoor. Bij lange na niet zo snel en makkelijk in de communicatie als AVS (die zijn dan ook wel heul rap), maar heb alles toch netjes kunnen regelen. Heb destijds merrie overgeschreven en dat is volledig schriftelijk verlopen. En gelukt! :D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 17:17

Halloooooooo! Zal ik mij even voorstellen of herinneren jullie mij je nog?' :P

Zit nu op phone dus is lastig reageren, maar ga proberen:

Marlijn, alles helemaal weer hersteld met je nieuwe paardje? Wat voor zadel heb je nu aangeschaft?

Canies, jaaaaa wat een knapperd es Gya! Ben echt fan hoor! Ze pakt het ook allemaal fijn op he? Ga je volgend jaar starten met haar?
Raff volg ik natuurlijk via de app wat beter, zoooo tof dat jullie naar Oostenrijk zijn geweest. Wat een avontuur! Weet nog goed jaar terug wat een stress toen tijdens de Aljassimya challenge in Brecht, moet je kijken wat jullie sindsdien allemaal hebben bereikt! <3

En Eline? Jij ook DAWRA start plannen? Zie met enige regelmaat jullie pics op FB, gaat goed he met jullie nieuwe paardje?

Joyce, geniet altijd zo van jouw foto's! Horsies zien er altijd zo heppydepeppy uit. ❤️
Leuk je Keltische belangstelling. Ben er niet zo heel erg into in maar vroegah wel veel interesse in gehad. Ben ook nog op het eiland Skype geweest. Het beperkt zich nu tot tripje naar Dublin Hahaha! City-Trip-Tips altijd welkom :D

Wauw ziet er goed uit die Azharu! Mooi dat academische *\o/*
Hoe oud is hij? Hij is zo mooi wit!

Annika!!!! Jij leeft dus ook nog?
Meidje ik de opfok, wat gaat het hard! En mama verlease...En jij? Want je bent nu paardloos? :+:

Miran...was natuurlijk een kwestie van tijd totdat het weer begon te kriebelen hihi. Naar wat voor iets ben je op zoek?

Nou ja, hier eigenlijk z'n gangetje...
Fokseizoen is voorbij en Zahra bleef leeg...
Twee x geïnsemineerd met zaad van jonge hengst maar helaas... volgend seizoen begin ik op tijd en met een andere hengst.
Heb haar op de zomerweide gezet waar ze Nyhla heeft leren kennen en die twee zijn dikke vriendinnen geworden. Zoooo lief.
Over aantal weken komt ze terug op stal en dan ga ik haar verder doorrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Majid is verkocht en super blij met z'n nieuwe (DAWRA) plekje. Echt zo een leuk mannetje❤️

Afbeelding

Op de trailer naar z'n nieuwe forever home.

Afbeelding

Tie is inmiddels ook vertrokken naar haar nieuwe eigenaren waar ze echt fungeert als familiepaard.
Heel blij mee.

Afbeelding


Jazzy is na ruim 3 jaar bij mij te hebben gestaan verhuist naar Kuwait. Afscheid viel me bijna net zo zwaar als bij Tie. ;(

Ze heeft t er gelukkig wel heel goed en is happy in de zandbak.

Afbeelding

En gelukkig heb ik haar dochter Nyhla nog. Mijn oogappeltje... <3
Ze ontwikkelt zich prachtig en is heeeeel knuffelig!
Ook zij komt over paar weken naar stal terug en dan gaan we aan de gang. In december onze eerste clinic samen en volgend seizoen de in hand classes starten bij DAWRA. Ik denk dat ik haar ook dek komend seizoen of misschien nog niet, wordt m'n nieuwe westernpony hihi!


Afbeelding

En The Man Ofcourse... Knappe Nour, hij werkt zo hard momenteel in voorbereiding op onze eerste 80er in Epe over 2 weken. Of 90er want zoveel Kms gaan het worden. Ik merk nu ook in de coaching dat het allemaal wat serieuzer gaat worden. Op naar onze novice en de CEI wedstrijden die ik hoop volgend jaar te gaan rijden met m.
Ik denk dat ik wel bijna ga sterven tijdens die Kms maar soi, is voor goed doel hahaha ;)


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 15-10-17 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:19

Oef, Unkas spreekt mij wel erg aan Roma! <3
Hoe oud is hij nu?


YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 08:04

Ooooooh wat een top nieuws Miran! Super blij voor jou en ook voor Roma, de wetenschap dat je paard een loving home forever gaat krijgen! Proficiat dames! **\O/**

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:43

Wat fijn dat het zo goed klikt! Kan ook zomaar anders zijn toch?
Gaat het nu ook goed met de geitjes?
Lekker genieten van je nieuwe aanwinst en flink foto’s spammen! <3

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 06:35

Tie is ook nooit goed van haar vreselijke hengstige gedrag gekomen, dus laten dekken is idd maar tijdelijke oplossing. Heb van alles geprobeerd maar enige wat echt hielp was toch echt regumate. Of, als je haar toch niet wil dekken, zou je knikker kunnen laten plaatsen. Dat helpt ook.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:15

Annikab schreef:
Bij Ely heeft het wel dekken wel geholpen, dus dat zal je pas weten als je het probeert :D }>


Ze is al eens drachtig geweest en heeft het veulen toen verstoten zo ik begrijp van Canisia?

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:30

Het is ook best lastig he Annika om gezin, werk en de paarden te combineren? Tenminste, ik vind het wel een hele klus om alles geregeld te krijgen én er ook nog plezier aan te blijven beleven. %)
Welke show heb je voor haar in gedachte? Gaat ze dan in training?

Zo leuk te zien Miran die foto’s van jou en Malik! Plezier en liefde voor elkaar spat eraf. Hij lijkt me ook lekker chill?

Lekker Eline! Mish is zo veranderd afgelopen jaar/jaren. Ze ziet er goed uit zeg! Jullie gingen toch ook endurance Waalwijk starten in september? Ben nu de routes aan het testen en is echt een aanrader! Heeeeel mooi en afwisselend.

Hier ja, zoals altijd, druk. Heb gelukkig wel hulp gekregen in de laatste opbouw training van Nour want werd echt te veel allemaal. Nu is hij perfect in conditie en kan ik het fijn weer helemaal zelf onderhouden. Aanstaande zaterdag starten we onze eerste 80er. Spannend!
De 40er in Epe liep hij moeiteloos met Chantal en had hij mooie tweede plaats.
Hopelijk rijden we dan in september onze eerste CEI* (90 km).

Hier onder Chantal:

Afbeelding


Afbeelding

Verder natuurlijk ook weer in de dekdienst maar minimaal. Moet m echt sparen voor de sport nu.
Dus ook geen shows meer voor de kerel.
Alleen dus nog thuis :P


Afbeelding

Met Nyhla wil ik nog wel naar de premiekeuring, geen shows, maar geen idee wanneer die is?
Ben met haar wel lekker bezig met grondwerk en ze is laatst meegeweest naar de balkenclinic van de DAWRA. Wat was ze braaf! Al vond ze die lichte balken niet echt boeiend, slof slof, tik tik Haha! Maar goed, weer ervaring erbij en techniek komt allemaal op z’n tijd. Heel tevreden met haar chill attitude. Echt n beetje verliefd op d’r <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zahra ff rustig aan nu qua rijden en mag zich nu in de fokkerij gaan bewijzen.


Afbeelding

Tja en verder weinig nieuws. Oh nee... Ben laatst bij Majid op bezoek geweest. Die wordt groot! :oo
Staat nu op een top adres!
Van Jazzy krijg ik nog af en toe een filmpje uit de zandbak. Ze staat er altijd blij op dus ik denk dat ze het goed naar haar zin heeft. Ze wordt in ieder geval goed verwend.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:45

Dat “moeten” dat is zó herkenbaar helaas. Had t met de trainingen van Nour (zeker met dat kak weer in de winter :brr: :\ ). Nour werd daar ook chagrijnig van, van mij dus Haha.
Dus idd, in het kader van durf te vragen, hulp gevraagd én gekregen! Zo dankbaar voor!
Kan nu weer écht genieten van m’n horsies, heb ze tenslotte om juist plezier van en mee te hebben.

Heb helaas geen jaarling showhalstertje voor je, paar jaar terug verkocht... :\

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:48

Eline, zijn niet altijd mega lange trainingen hoor. Heb n op maat gemaakt trainingsschema op Nour en mij maar daarbij gaat het ook om aantal uur per week dat je maakt verdeeld over meerdere sessies. Bij de wedstrijd komt dan uiteindelijk alles bij elkaar. Al zit ik in de opbouw toch zeker wel op 8-9 uur per week

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:51

Agh arme Malik... hoe komt hij daar nu aan? Hopelijk verdwijnt de zwelling snel en kan hij weer snel gaan spelen met z’n vriendjes.

Succes bij de WRAN! *\o/* Stap je dan ook over naar de leukste club van Nederland (DAWRA)? :):)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:30

Wat is WE? :o? :o

Aaah de ziekenboeg... Y;( Maar fijn dat hij zich beter voelt en ook gewoon bij de rest kan staan.

Nyhla is vandaag 3 jaar geworden en wie jarig is trakteert (vond Yul) Y)(^) : dus alle paarden hebben appeltjes gehad hihi! En de jarige is (enigszins vals) toegezongen :)ddd
Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:33

Waaauw! Wat gaaf Roma! Van harte proficiat! *\o/*

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:03

Prachtige foto Miran en wat zalig dat Malik zo lekker samen de wei op kan! Is dat ver van je eigen stek? En blijft hij daar rest van seizoen lekker verder groot groeien?

Jee Roma... wat ongelofelijk balen zeg... ;( Uiteraard fijn dat ze zo een geluk bij ongeluk heeft gehad maar haar koppie is juist zo knap! Hopelijk gaat het enorm meevallen?

Dank je wel Gelske! Ben ook echt zooo blij met m’n gouden kanjer! En ook wel op mezelf, de vorige 80er kon ik bijna niet meer lopen van de spierpijn (al tijdens de wedstrijd) maar dat viel nu alles mee. Locomotie steeds Nour zelf kunnen voorbrengen (en die gaat altijd hard Haha).
Foto van onze eerste plaats endurance Ermelo 85 km *\o/*

Afbeelding

Hij mag nu weer ff op lauweren rusten op de wei. Vanochtend het blijde nieuws ontvangen dat hij een prachtige dochter heeft gekregen. Wel een halfbloedje maar weer een echt Nourkind:

Afbeelding

Kan daar echt heel erg van genieten van die babies <3

Wat gaat Qaseem in ene als een speer zeg! Wat super fijn! En welke streek zitten jullie nu ergens Gelske? Dat is idd wat anders dan een bak!
Ga deze week maar weer es aan de gang met Zahrakind, heeft ff stil gestaan, denk wel dat zij ook zin heeft in een buitenritje

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:19

Is dat alleen bij d’r hengstigheid of ook erbuiten?
Hengstigheid Kun je natuurlijk oplossen door knikker te plaatsen of op regumate te zetten.
Maar als alles buiten staat en alleen zij binnen dan snap ik t wel. Zelfs mega luie, stalminnende Yentl werd gek alleen binnen. We hebben toen tijdens haar peesblessure een klein paddockweitje gemaakt zodat ze toch de andere paarden in zicht had en haar blessure toch de rust kreeg die t nodig had.

Ah om de hoek dus Miran! Das wel fijn. Komen er ook vrachtwagens en grootverdiener langs die wei waar hij nu staat? Dat zou misschien oook al wat schelen? Maar aan de bak met m is natuurlijk ook knoerte leuk! :):)

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 06:45

Wat zalig Gelske! Mooie omgeving!
Ik mag natuurlijk ook niet klagen met de Drunense duinen als achtertuin. Zalig gebied. En ja merk merk Zahra ook dat het fijn is om lekker buiten ervaring op te doen. Moet het natuurlijk wel veilig zijn. Wat dat betreft wel lastig Miran bij jou. Zijn de shetten wel goed verkeeesmak? En kunnen zij misschien als steun mee in eerste instantie?

@Gelske: beetje afhankelijk hoe hard je rijdt zo een 80 er. Ik moest voor de novice onder de 16 km/u blijven gemiddeld rn heb gem 14,6 gereden. Dus bijna 6 uur rijtijd in totaal verdeeld over 3 lussen met steeds mega mega strenge vetcheck en 40 min groomtijd. Zo ben je wel de hele dag zoet Haha (3 uur op gestaan en om half 8 s avonds waren we weer thuis).

Gisteren genoten van mijn jongste meidje Yanyhla Hayati. Had bezoek die mij wat tips hebben gegeven om haar klaar te stomen voor de premiekeuring. Wil dan ook meteen, als ik er toch ben, klein showtje mee pakken. Maar dorie, wat beweegt ze geweldig, zo een showy meisje dat het wel weer begint te kriebelen hihi.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:23

Super gaaf Gelske! Proficiat! Die paardenkinders doen t toch maar “ff”!

Lastig Adhira... hopelijk straks 24/7 buiten dat het dan beter gaat.
Nee ga niet naar st oedenrode. Vorig jaar (na weer heel wat gezien te hebben in de voorring) besloten geen show meer te doen. Zeker niet met jonge paarden. Wil wel naar de premiekeuring met d’r omdat ik graag hoor waar haar verbeterpunten liggen voor de fokkerij. Er is dan tegelijk ook een D showtje dus ja die pak ik dan wel mee en breng ik haar zelf voor, zonder druk whatsoever.

Wat wordt ie knap Miran! Hoe groot gaat hij worden denk je? Hij oogt zo Huge

Morgen weer eens ritje met Zahra gepland. Het is lang geleden dus ben benieuwd...

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:45

Mooie plaat!

Hoe oud is hij nu precies Miran? Hou zo’n lijstje bij van m’n horsies hoe oud op welke leeftijd en is altijd leuk te vergelijken.

Jaaaaa ze deed t kei goed hoor, Zahrakindje! Ze blijft soms nog wat wiebelig (ze wil altijd alles zien, ook als ze naar de eigen wei bv loopt dus dat hoofd en lichaam er achteraan gaan alle kanten op :') )
Daarom wel lekker om buiten te rijden en te richten op rechtuit en recht.
Vandaag voor de eerste keer een echte galop onder de man (Nja vrouw :D ). Voorheen vond ze t eng en ging ze alleen keihard draven. Heb haar daar niet in geforceerd. Maar nu was t wel zover en kondigde het zich vanzelf aan; mevrouw ging keurig op zit en kusje in galop. Was zelf even verbaasd hoe goed dat ging, viel even terug in draf, maar op volgende vraag weer heerlijk verder. Als ze lekker doordraaft en zo een galopje dan zit te werkelijk zaaaaalig! <3
Heel trots op m’n kleine grote paardenkind!

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:27

Daar ga je zo een fijn paard aan hebben Miran! <3

Even in de archieven gedoken, op 24 mnd was:

Nour 1.48 (nu 1.56 op 7 jaar oud)
Zahra 1.53 (nu 1.60 op 4 jaar oud)
Nyhla 1.47 (nu 1.51 op 3 jaar oud)
Yazur 1.47 (en is nu ook 2 jaar oud)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers