[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:16

Rustig hier, iedereen is natuurlijk heerlijk buiten met het mooie weer van de laatste weken!

Shym ziet er goed uit zeg, ook heerlijk vrolijk :)

Yil, wat een prachtige omgeving heb je toch daar <3

Hier gaat alles redelijk zijn gangetje.
Gisteren het paardenspul weer eens op de foto gezet, ze groeien allemaal zo hard!
Malik is inmiddels 6,5 maand en heeft de grootste praatjes :o Die hengstveulens van Aziza worden per veulen erger, haha :')
Twee weken geleden was de DA hier voor Aziza, en haalde ik daarna Malik van stal om ze weer buiten te zetten, toen zou hij er met een hoop gebrul bovenop klimmen.. Was een tik voor nodig om hem uit zijn eigen wereldje te halen en weer met zijn gedachten bij mij te krijgen.
En nu is Mausi hengstig, en probeert hij echt op zo'n hengstenmanier tegen haar te praten, en Mausi vraagt zich af waarom dat veulen toch zo vervelend doet _O- Daarnaast gaat hij de strijd met Almaz aan, om hem duidelijk te maken dat het zijn merries zijn :roll: Leuk hoor, nu 6,5 maand oud, dat wordt wat volgend jaar :x
Maar mooi is hij wel.

Afbeelding

Afbeelding

En onze kleinste telg is ook mooi aan het opgroeien.
Hij kan ontzettend goed lopen en is heel showy, maar vastleggen lukt niet. Iedere keer als ik mijn telefoon pak, stopt hij en gaat mij aan staan kijken van 'ik deed niks hoor' of hij gaat heel hard rond racen :')
Maar ach, het is wel een knap ventje.

Afbeelding

Afbeelding

En dan hebben we nog ons verlegen ventje die ineens begint te snappen wat de bedoeling is als er iemand met een camera in je weiland zit :D

Afbeelding

Afbeelding

Mausi <3

Afbeelding

Afbeelding

En mijn grootste trots, Aleeyah <3

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 'kleine' meisje niet zo klein meer :)
Afbeelding

Om het topic niet nog meer te vervuilen met foto spam :+ staan meer foto's van allemaal in deze topics:
[ITP] The boys of Dar Aziza Arabians!
[ITP] The girls of Dar Aziza Arabians!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:20

Ach Marlijn, wat vervelend dat je zulke reacties krijgt!
Ik snap dat nooit zo goed, alsof zo'n beslissing al niet moeilijk genoeg is om te maken. Dan heb je echt geen commentaar van buitenstaanders nodig.
Ik weet zeker dat je de juiste beslissing neemt, je hebt echt alles gedaan wat je kon voor Ed. En veel paarden zijn gewoon heel hard voor zichzelf, soms zie je bijna niks, maar heeft een paard toch veel pijn. Ik vind het juist heel knap dat je zijn pijn uit zulke kleine dingen herkent, dat getuigd juist van heel veel gevoel voor je paard.
Daarnaast vind ik tegenwoordig dat mensen een paard vaak juist veel te lang bij zich willen houden, hoeveel pijn een paard ook heeft.
Ik heb heel veel respect voor je beslissing, heel veel sterkte :(:)

En wat doet Shym het goed! Zijn nieuwe plek doet hem echt heel goed hè?
En hij glimt erover, ziet er echt top uit!
Fijn dat de hoefsmid ook zo goed ging dit keer, weet nog dat hij daar veel moeite mee had in het begin. Je bent echt geweldig bezig met hem.

Miranda, wat leuk dat Zos een vriendinnetje heeft, wat een leukerd.

Eline, wat een prachtig gebied hebben jullie daar om te rijden! Mooie oortjesfoto's.
Fijn dat de osteopaat zoveel voor haar kon betekenen. En fijn dat de oefeningen mooi aansluiten bij de dingen die jullie al doen.

Hier loopt het op paardengebied niet helemaal zoals ik graag zou willen, maar ja dat hebben we allemaal wel eens, en zal vast vanzelf weer voorbij gaan.

De dames zijn heel blij dat ze weer bij elkaar staan <3
Alleen zijn ze zo blij dat Mausi soms gewoon haar veulen vergeet :')

Afbeelding

En ook met het jonge spul samen gaat het best goed.

Afbeelding

Morgen en overmorgen er in ieder geval even lekker tussenuit, wat gezellige mensen bezoeken en hengsten kijken *\o/*
Heel veel zin in, en echt heel erg aan toe :j

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Oh ja, en daarnaast zijn onze stallen klaar, moeten alleen nog even de schuur opruimen, en wat dingen verplaatsen, zodat de kasten en andere rotzooi daar weg kunnen.
En ook moet er nog extra ondersteuning komen voor het dak, zodat de extra steunen weg kunnen.

Linkse 2 stallen.
Afbeelding

Rechtse 2 stallen.
Afbeelding

3 van de 4 stallen.
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:42

Bedankt nog allemaal voor de complimenten over de stallen!
Ik ben er super blij mee, en de paarden ook wel geloof ik. Ze zijn inderdaad best ruim, de rechtse 3 stallen zijn allemaal 3m x 4m en de meest linkse stal is 4,5m x 4m.

Ik las nog het eea over prutoogjes, Aziza heeft nadat ze begin dit jaar zo ziek is geweest van haar gebit ook tijden verschrikkelijke prutogen gehad. Eerst op aanraden van de DA een tijdje 2x daags gezalfd, maar dat hielp echt niks. Uiteindelijk een tijdje 5-6x per dag gezalfd en daarna was het gelukkig over.

Marlijn, wat een vervelende berichten lees ik allemaal |(
Eerst Ed moeten laten gaan, en nu Shym te koop?
Fijn dat je inmiddels toch misschien een andere, goedkopere stalling hebt kunnen vinden. Dan kan hij gewoon bij je blijven?
Zonder schuilstal met alleen bomen zou zeker niet mijn voorkeur hebben, maar met een goede deken zou het wel moeten kunnen. Al zou ik het bij Shym wel een beetje spannend vinden, omdat hij toch wel vrij gevoelig is. Hebben ze wel altijd een plek waar ze droog kunnen staan/liggen? Dat zou voor mij nog belangrijker zijn dan een schuilstal.
Klinkt heel interessant zo'n cursus cranio sacraal, en fijn dat het ook Shym wat kan helpen ontspannen.

Tiene, wat fijn dat je mannen weer lekker thuis zijn.
En wat mooi dat je een tattoo van Falco, Adje en Fin laat zetten! Ik heb toen Rahnanah overleden was ook een tatoeage laten zetten, zo zijn ze altijd nog een beetje extra bij je.

Miran, wat een leuk stel heb je daar toch!
Al is de nieuwe wel een varkentje :D

Eight, wat loopt ze stoer rond zo voor de eerste keer met zadel.

Lesley, Nabeeh ziet er toch zo goed uit, spiegeltje!
Dat hij wat slomer was kan ik me wel voorstellen, overgang van deels op stal naar 24/7 buiten is toch best pittig voor een paard, en dat groeien van hem kost ook een hoop energie. Voelt hij zich inmiddels alweer wat fitter?

Haha, wat een grapjas die Rayna :D
Al zouden die van mij hem denk ik ook smeren als ze achter zo'n hoog touw stonden.
Wat enorm schrikken dat er bij jullie op stal een hooischuur afgebrand is! Gelukkig is iedereen ongedeerd, maar kan me voorstellen dat je staat te shaken.
En wat een drama nadat je een dag niet telefonisch bereikbaar was, al ben ik bang dat mijn ouders hetzelfde zouden reageren :x De wereld van de technologie heeft zeker niet alleen maar goede kanten.. Af en toe zou ik zeker willen dat iedereen eens wat minder met zijn/haar telefoon bezig was.
Hoe was je training vandaag?

Eline :') Die blik van Mish na het wassen _O-
Wat een prachtige uitrijmogelijkheden hebben jullie toch ook.

Wat goed dat Brego het ook zo goed gedaan heeft, wat een knappe jonge paarden hier toch allemaal.
En een paard erbij, wat leuk.

Joyce, ik zag dat je been/voet inmiddels weer uit het gips is, fijn!

Yildiz, wat een gaaf topic van Nour, alleskunner!
Mooie Nyhla <3
En Zahra, oh oh oh, zo dominant doen naar een oude dame :x
Die foto met haar outfit aan op FB zag er echt stoer uit! Wordt een gave dame onder het zadel :j
En volgend jaar dekken, ik ga voor je duimen dat het snel pakt. Wat een leuke plannen allemaal.
En ja, Yentl te koop.. Ik begrijp je beslissing helemaal, soms moet je keuzes maken, maar ik schrok toch ff toen ik haar voorbij zag komen. Ik hoop dat je snel een geweldige nieuwe eigenaar voor haar vind, het is een hele toffe merrie.

Hier is de beslissing ook eindelijk echt definitief, ik ga er nu écht niet meer op terug komen :x
Ik ga voor de komende tijd stoppen met fokken, of in ieder geval een heel stuk minderen. Voor Mausi had ik voor aankomend jaar nog de afspraak om haar samen met een vriendin te dekken, dus die afspraak kom ik na (hoe erg ik er ook tegenop zie :o ), maar verder ben ik er echt even klaar mee.

Helaas betekend dit wel dat ik een merrietje van Aziza uit mijn hoofd heb moeten zetten. Maar ik merk steeds meer en meer wat voor fijn paard Aleeyah is, daar ga ik ook echt een geweldig paard aan hebben, dus daar moet ik maar genoegen mee nemen.

De afgelopen tijd ben ik weer lekker met de paarden aan de gang, het voelt weer wat meer als leuk, ipv als alleen maar moeten. Wat wel erg fijn is, gezien de laatste tijd op mijn werk niet echt stressloos is :roll:
Ik ben nu eigenlijk wel wekelijks met Aleeyah aan het wandelen, en ook Aziza is weer minimaal 1x per week onder het zadel. Toen ik er de eerste keer weer opstapte, was het opstappen en wegrijden, al was het alweer ruim 2 jaar geleden voor haar. Wel een klein bommetje onder mijn kont af en toe haha, maar dat mag best. Vanochtend even lekker naar het strand geweest met haar, beiden van genoten.
En.. ze was heel braaf op de trailer *\o/* Nog even een paar keer samen met mijn vriend, en dan kan ik ook zelf met haar op pad. En nu ze weer zo braaf is, kan ze misschien straks ook Aleeyah en de rest trailercursus geven, wie had dat ooit nog van haar gedacht :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:04

Hoi dames!
Ik ga als ik straks terug kom van de paarden weer eens mijn best doen om bij te lezen, want het is hier ineens weer best druk zie ik!
Het verbaast me dat ik niet meer sneeuwfoto's voorbij zie komen!

Ik heb zelf wel wat foto's gemaakt van het hele spul in de sneeuw.
De dames hebben al hun eigen topic, [ITP] Onze Arabische dames in de sneeuw! , van de heren zal ik volgende week een topic met hun eigen foto's maken, want anders wordt ie weer gesloten zoals de vorige keer.

Hier alvast een voorproefje :)

Aziza
Afbeelding

Mausi
Afbeelding

Aleeyah
Afbeelding
Afbeelding

Almaz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:46

Nou dat stuk van het bijlezen nadat ik terug kwam van de paarden was natuurlijk alweer mislukt :x
Maar dan nu maar een poging :D

Marlijn, wat fijn dat dat Shym weer beter is en hij bij de Fries in de wei mag. En wat fijn dat je een goede smid gevonden hebt, die ook fijn is in de omgang, dat is echt goud waard.
Ja, wat mij betreft mogen we nu ook weer naar de lente/zomer foto's, maar die 2 dagen sneeuw was wel prachtig voor de foto's <3

Gelske, wat zien je jonkies er goed uit. Ik vind Jhadorah ook niet zo smal lijken hoor.
En wat een gave foto van Sjaak!

zoutenootjes, wat fijn dat deze dames bij jou zo'n prachtige oude dag krijgen. Leuk dat je ze ook nog gaat beleren.

Nicky, wat ziet Dayem er schitterend uit zo in de sneeuw! <3

Canisia, ach wat vervelend van zijn tandproblemen, het is toch ook een drama met die tandartsen! Ik heb er geen vertrouwen meer in, bij mij komt de DA tegenwoordig voor het gebit. Wel schreeuwend duur, maar dan weet ik in ieder geval dat het goed gebeurt.
En een rodeo, oh jee, nu maar hopen dat hij voortaan snapt dat dat weinig zin heeft.

Rayna die zelf haar deken uittrekt :+ Wat kunnen ze af en toe ook in de weer zijn. Dan ben ik weer blij dat die van mij zonder dekens staan :D
Hoe is het inmiddels met de kiespijn?

Yildiz, wat ziet Tie eruit! :wow: Viespeuk! :')
Ben heel benieuwd naar haar veulentje, waar gaat Tie daarna heen? (of ben ik dat vergeten?)
Nour weer aan het 'werk' haha, wat zal hij blij zijn dat hij weer mag :D
Zahra dekken dit jaar, ik hoop dat alles mee zit, ben heel benieuwd wat zij voor mooie veulentjes gaat geven!

Ja, met mij gaat het goed! Even een rotperiode gehad, maar mezelf vorige week een flinke schop onder mijn kont gegeven, dus ik ben er weer helemaal :):)

Eind volgende maand krijgt Aleeyah er een vriendinnetje bij, er komt een prachtige, ook dit jaar 3 wordende, SE merrie van iemand anders bij mij op stal staan, waarschijnlijk voor het komende jaar/anderhalf. Denk dat Aleeyah wel heel blij gaat zijn met een vriendinnetje van haar eigen leeftijd, merk wel dat ze dat echt mist op het moment.

Waarschijnlijk ga ik toch beide dames dekken dit jaar :o Niets zo veranderlijk als ik _O-
Nee, nadat mijn relatie verbroken is, ben ik er toch achter dat dat misschien wel de grootste reden was dat ik niet meer achter het fokken stond. Nu wil ik graag weer vooruit kijken en heb een paar prachtige aanbiedingen staan, waarvan het toch wel zonde zou zijn om ze te laten lopen. Ik heb alleen de luxe dat ik voor Aziza de keuze heb uit 2, dus dat wordt nog even hard nadenken. :o

Yil, ik zal je vandaag of morgen nog even een PB sturen :)

Ik kwam erachter dat ik vorig jaar rond dezelfde tijd foto's van Amir gemaakt had, ben wel heel benieuwd welke van de broers jullie voorkeur heeft?

Amir
Afbeelding

Malik
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:49

Heel veel sterkte Marlijn, wat ontzettend sneu |(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:56

Ook ik kom binnenkort weer eens uitgebreider mee kletsen, maar wil even snel op de foto's van Majdiy reageren.
Wat ziet hij er goed uit, en wat is hij licht geworden sinds de laatste foto's die ik zag, en die vliegjes <3
Wat ontzettend leuk dat hij zo onverwachts zo'n goede plek gevonden heeft. :) Esmé vertelde het al, maar ontzettend leuk om foto's van jullie samen te zien!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:46

Wat een hoop nieuws, leuke dingen en foto's komen hier weer voorbij, ik ga morgenavond weer eens bijlezen, als ik dan eindelijk eens tijd vrij kan maken.
En ook hier wel wat nieuws, ook dat zal ik morgen eens even een beetje samenvatten. Maar ik wou in ieder geval mijn nieuwste aanwinst even met jullie delen, zaterdagochtend mooie foto's van hem kunnen maken bij een prachtige zonsopkomst.

Dit is mijn 4 jarige zuiver Egyptisch hengst, Amjad Ibn Nader, van Nader Al Jamal uit Amal AA.
Binnenkort ga ik sperma van hem in laten vriezen en daarna zal hij geruind gaan worden. Al blijft dat een beetje een interne discussie met mezelf, omdat ik het ook wel erg zonde vind. Maar ja, voor hem, en alle paarden op stal zal het beter zijn. O:)

Voor alle foto's: [ITP] Arabische hengst bij een prachtige zonsopkomst

Afbeelding

Afbeelding

En daarnaast heb ik nog wat foto's van mijn jonge hengstje gemaakt, Unkas van Al Ayal uit Usiyah van Al Hadiyyah.
Als ik Amjad aangeboden had gekregen voordat ik Kas gekocht had was hij hier niet geweest, maar ik zie wel een enorm potentieel in dit hengstje. Ik hoop hem eigenlijk te kunnen verleasen, of iemand te vinden die hem misschien in co-ownership wil, omdat ik hem wel heel graag beschikbaar wil houden voor de toekomst, mocht ik dan toch weer eens een veulentje willen fokken.

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:49

Zo hier weer eens een bijleespoging :o

mazzeltje, wat ziet Dos er goed uit, fijn dat ze het zo goed doet onder het zadel.

mutsiii, wat fijn dat het inrijden zo goed gaat.

Eline, wat fijn dat Mish weer beter en sterker wordt. Wat sneu dat jullie Olina in hebben moeten laten slapen, zag laatst nog prachtige foto's van jullie voorbij komen. Maar ook leuk nieuws, wat een leukerd is jullie nieuwe aanwinst!
Ik ga van het weekend je topic eens bekijken.

Kesje, jeetje wat een tegenslagen allemaal met Rayna, jezelf en je zadel! Fijn dat alles nu weer op de rit is.
En je eigen trailer + auto, wat fijn! Niks zo fijn als onafhankelijk zijn en kunnen gaan en staan waar je wilt!

Miranda, mini's zijn ook leuk! En misschien komt er nog eens wat groters op je pad, en even wat minder paarden kan ook best lekker zijn.

Joyce, Yus is ook al zo'n mooie, wijze dame :)
Azi vind ik echt gaaf! <3 En wat wordt Munir groot!

Marlijn, wat vervelend dat je nieuwe paard ook een beetje een zorgenkindje is, ik hoop dat het verder een beetje mee valt met haar. Heerlijke foto's in het bos!
En wat een stappen, netjes op de trailer, stoer in het water, goed hoor!

Melanthe, wat is Azharu stoer geworden! <3
En aangemeld bij de KNHS, stoer hoor!

Annika, wat zien jouw knapperds er goed uit! Leuk dat ze op dezelfde locatie staan.

Canisia, wat leuk paarden-osteopaat, succes met de opleiding.
Wat gaaf dat de boys het zo goed gedaan hebben in Wenen, stoer hoor!
Fijn dat het met Desh goed afgelopen is!
En wat geweldig dat jullie jonge dame zo opgeknapt is en het allemaal zo goed oppakt.

Yildiz, wat gaaf dat je dames zulke dikke vriendinnen geworden zijn! Jammer dat Zahra leeg gebleven is, maar volgend jaar vast beter, welke hengst gaat het worden (of is dat nog een verrassing)? En wat gaaf dat ze het zo goed doet al onder het zadel, ik zie allemaal relaxte buitenrit foto's langs komen op FB :))
En afscheid van je 2 volwassen dames en de kleine man, wat moet dat zwaar geweest zijn :(:) Fijn dat ze allemaal een heel goed thuis gevonden hebben.
En zo gaaf dat jullie endurance carrière zo goed gaat, echt top!

En thanks voor je lovende woorden over Kas :o Hij is van april 2016, dus hij is ruim 1,5 jaar oud nu. Ik ben heel benieuwd hoe hij er volgend voorjaar uit zal zien.

Celest, ik ben echt blij dat Majdiy zo'n goed thuis gevonden heeft! Maar dat had ik al gezegd :o

Barbara, wat sneu dat Nadyn zo aan het kwakkelen is.
Haha, wat een druktemakers kunnen het ook zijn :') Ach zo lang hij maar lol heeft, al weet ik dat soms een relaxt ritje ook wel eens leuk zou zijn met zulke paarden.
Wat lief van je dat je de Welsh Cob erbij genomen hebt na het overlijden van zijn fokker, en gaaf dat je zo'n klik met hem hebt!

Debby, wat leuk om jou hier ook weer eens te zien, en wat gaat de tijd snel! Ashmira ook alweer 14 jaar! Wat jammer dat Ashmira een laadprobleem heeft, zo jammer als ze slecht op de trailer willen. Ik hoor weleens dat Chantal Logchies goed werk doet mbt trailer laden, misschien eens contact met haar opnemen?

Gelske, ik heb het al eerder gezegd, maar wat een knapperd hebben jullie erbij! Ik ben echt fan van Manilah <3 , dus ben heel benieuwd hoe deze zoon van haar uit gaat groeien.
En wat heerlijk de paardjes aan huis daar in Drenthe.

Yassie, een koliekaanval, bah, altijd schrikken! Is hij inmiddels weer helemaal opgeknapt?
Hij is wel knap <3

Zoute nootjes, fijn dat het zo lekker gaat met rijden! Endurance is ook echt leuk om te doen.

Wat gaaf Kesje! Even op Duindigt racen. Ik heb een aantal jaar geleden renarabieren bijgereden, en die snelheid is echt gaaf. Gelukkig hebben wij hier het strand waar je ze lekker kan laten gaan.

Zo, en dan nu mijn eigen updates.

Begin van het jaar, toen ik hoorde dat de hengst waar ik mee wou dekken verkocht ging worden, besloten op zoek te gaan naar een jong hengstje, en daarbij dus Unkas gekocht. Helaas niet wetende dat het hele jaar echt alles tegen zou zitten, en ik op dit moment echt even helemaal klaar ben met fokken.
Later zag ik ineens Amjad te koop staan, en ik ben al vanaf dat hij jong was helemaal weg van hem, en dat wist Karin, dus ik zei al, als je hem nou een paar maanden eerder te koop gezet had.. Uiteindelijk kreeg ik een paar maanden later een berichtje van haar en heb ik besloten hem nogmaals te gaan bekijken en uiteindelijk te kopen. Dus nu heb ik weer een rijpaard *\o/* Nu nog weer wat mee werkt, zodat ik ook kan gaan rijden. Maar het begin is er al, heb hem een keer mee genomen naar het bos, wat hij echt helemaal fantastisch vond, nadat hij het de eerste 5 minuten wel even superspannend vond. En ook al langs de weg geweest helemaal alleen, maar helaas zit het weer zo ontzettend tegen en helaas heb ik naast mijn baan verder weinig tijd en op dit moment ook niet de faciliteiten om echt met hem aan de gang te kunnen, maar dat komt van het voorjaar/zomer wel. Ik ben in ieder geval helemaal blij met hem <3
Enige nadeel is dat Kas nu eigenlijk een beetje overbodig is.

En aangezien ik Amjad voornamelijk als rijpaard gekocht heb, en zijn hormonen hem echt wel heel erg in de weg zitten, en daarnaast alle merries extreem zijn geworden qua gedrag sinds hij er is, toch besloten sperma in te gaan vriezen en hem dan te castreren. Nu het idee nog uit mijn hoofd zetten dat dat heel erg zonde is :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast is Almaz inmiddels verkocht en naar een fantastisch nieuw thuis gegaan, staat Mausi momenteel te koop, staat Malik gewoon lekker te groeien en een blij ei te zijn, Aleeyah is ook nog lekker jong en paard aan het zijn en wordt nog niks mee gedaan, en Aziza begint langzaam toch echt wel ouder te worden. En dan hebben we nog Bella op stal, niet van mij, maar ook zij doet het super na afgelopen zomer helaas 2x een slokdarmverstopping te hebben gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:26

Ja, een beetje onrust is niet gek, maar dan moet er na 2,5 maand wel verbetering in zitten. Daarnaast heb ik toch graag dat ze allemaal binnen kunnen, en dat hij met minimaal 1 ander paard samen kan staan buiten en dat gaat helaas nu niet.

Ik moet zeggen, in de hand en onder het zadel is hij echt top hoor, al zit er een flinke kop op, maar dat is niet door zijn hengst-zijn, en ik hou daarvan :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:51

Miranda, ik ben toch zo blij dat hij bij jou staat!
Ik geniet echt van alle foto's en filmpjes die ik voorbij zie komen hier en op Facebook! <3

Volgende week krijg ik zijn volle broer Amir waarschijnlijk weer terug op stal. Zijn huidige eigenaar kan de zorg echt niet meer aan, en heeft gevraagd of ik hem terug wil nemen, en ik denk dat ik dat ga doen, ondanks dat ik eigenlijk wou minderen. Ik heb het zo te doen met die man, en aangezien Kas op dit moment nog steeds heel boos is omdat zijn vriendje weg is, komt het voor nu misschien wel mooi uit.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:49

|o Ik weet nog niet of het chique, dom of gewoon aardig is dat ik hem terug neem haha :+
Voor mezelf is het misschien niet de meest handige beslissing, want dat plekje hoorde gewoon leeg te blijven Miranda ;) Maar ja, als wij zo oud zouden zijn, en de verzorging echt niet meer aan zouden kunnen, zouden we ook graag geholpen willen worden.
En ik heb altijd een enorme klik met Amir gehad, dus vind het stiekem ook wel erg leuk dat hij terug komt.
Maar ja, er moet straks toch ook echt eens iets weg :=

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:18

Oh Miranda, wat een leuke foto's allemaal weer! <3
Ben zo blij dat hij het zo goed heeft bij jou :)

Debby, wat leuk dat je zoontje af en toe iig wel een rondje wilt.
En fijn dat Adhira zo braaf met hem is. Aziza is ook altijd heel lief met kinderen, alleen alle jonge paarden vertrouw ik toch ook nooit 100% met ze, want die zijn af en toe toch net wat te onhandig en onnadenkend nog. Moet zeggen dat hier ook niet vaak kinderen komen, dus ze zijn er ook niet erg aan gewend.

Hier ook weer een grote verandering, totaal niet volgens plan, staat Malik zijn grote broer Amir weer hier op stal. Ik heb meteen maar even een topic van hem gemaakt :)

[ITP] The Prince (Amir) is back!

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:27

Jeetje Miran! Dat ziet er heftig uit bij Malik!
Fijn dat hij zich wat beter voelt nu het abces open is. Hopelijk knapt hij snel nog meer op en kan hij snel lekker op de wei :)

Yildiz, gefeliciteerd met Nyhla! Vind haar toch zo gaaf! Moet van de zomer echt eens bij je langs komen, moet ze nu toch echt eens een keer IRL komen bekijken.

Marlijn, gefeliciteerd met Fleur, wat fijn dat ze het zo goed doet!

Melanthe, succes bij de WRAN!

Hier zijn de paardjes vandaag weer voor het eerst op de zomerwei gegaan, daar waren ze erg blij mee. Ook staan de dames en heren (muv Amjad) nu gezellig bij elkaar.
Helemaal soepel ging het bij elkaar zetten helaas niet, maar inmiddels vinden ze het heel gezellig, alleen moeten de heren soms even maken dat ze weg komen als één van de oudere dames eraan komt :')

Afbeelding

Je zou zeggen dat dit de twee groepjes zijn die ik vandaag bij elkaar gezet heb, maar dat is niet zo. Aziza en Mausi staan links, maar Aleeyah, die al jaren samen staat met de andere dames, staat dus helemaal rechts bij de heren :D
Afbeelding

Volgens mij is Aleeyah wel blij met haar nieuwe vriendjes.
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:11

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Even heel ego! :o
Zoals een heel aantal van jullie weten heb ik de laatste jaren heel veel pech gehad, en is mijn laatste veulentje (ondanks alle pogingen van de laatste jaren) 2 jaar geleden geboren (Malik hierboven haha).

Maar.. nu mag ik melden dat Aziza drachtig gescand is van haar allerlaatste veulentje! Daarna gaat ze definitief met pensioen.

Vanochtend gescand op 26 dagen.

Afbeelding

En het wordt een heel speciaal veulentje, het wordt het allerlaatste veulentje van Aziza en het allereerste veulentje voor Unkas. Ik ben echt over the moon, stuiter, stuiter, blij, blij :x

Ze is uitgerekend op 4 maart 2019.

Aziza (v. Ansata Sinan)

Afbeelding

x

Unkas (v. Al Ayal)

Afbeelding

Sorry voor dit mega blije ego berichtje, ik had gewoon niet het geloof er meer in dat het nog zou lukken :o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:04

Bedankt allemaal voor de felicitaties, ben echt nog steeds zó blij :D

Wat een boefje is Malik ook :D Fijn dat zijn wond beter gaat.

Vandaag hier wat foto's van (een deel van) het spul gemaakt <3

Onze knappe 'papa to be'

Afbeelding
Afbeelding

En Amir, kan iemand me alsjeblieft vertellen wáárom ik hem ooit geruind heb :x
Afbeelding
Afbeelding

En Aleeyah, ze begint echt volwassen te worden nu, maar ook nog steeds een beetje puppy als je haar bij de oudere dames ziet.

Afbeelding
Afbeelding

Volgende week waarschijnlijk met haar naar de kliniek -O-
Ze heeft sinds Koningsdag zomaar een rare zwelling op haar hoofd, keihard, voelt als bot. Er is geen breuk te voelen, en ze is verder gewoon zichzelf, eet goed, etc. Er heeft hier een DA naar gekeken, die toch bij mij op stal was. Maar degene die er wellicht iets meer mee kan, kan pas volgende week vrijdag.. Dus ik denk dat ik dan maar direct naar de kliniek ga, daar kunnen ze toch wat meer onderzoek doen, en wil eigenlijk foto's of een scan (net wat ze bij de kliniek aanraden) laten maken, want ik wil gewoon weten wat het is en waar het vandaan komt. En of die lelijke zwelling misschien ooit nog weer helemaal verdwijnt..

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:21

Wat doet Qaseem het goed Gelske, wat leuk! Volgens mij hebben jullie een prachtige omgeving om te rijden daar <3

Nou, wij zijn woensdagochtend naar de kliniek geweest met Aleeyah en ze blijkt toch een heel klein scheurtje/fractuurtje in haar voorhoofd te hebben. De rest van de zwelling, naar beneden richting haar neus, is een reactie van het lichaam op de enorme klap die ze moet hebben gehad. We hebben voor de zwelling op haar neus nu een soort zalf mee gehad, dit zou de reactie moeten stoppen en het lichaam moeten stimuleren om de 'afvalstoffen' op te gaan ruimen. Het kan zijn dat het lichaam dit naar binnen toe op gaat nemen, maar het kan ook zijn dat het open breekt. Mocht dat laatste gebeuren moet ik direct bellen en terug ivm infectiegevaar. We zullen moeten zien in hoe verre de zalf gaat helpen en het lichaam zelf aan het opruimen gaat, er werd al wel aangegeven dat ik er niet vanuit moet gaan dat haar hoofd ooit nog zo wordt als het was |( Maar ja, ik moet dankbaar zijn dat ze er nog is denk ik, zo'n klap op haar voorhoofd had ook heel anders af kunnen lopen...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:16

Gelske, wat gaaf dat Qaseem het allemaal zo braaf doet!

Miranda, wat een mooie foto's van Malik met die zonsondergang! En wat fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft met zijn vriendinnen op de wei :)
Oh, nog even over zijn maat, nu ik zijn 'grote' broer Amir hier weer op stal heb, verwacht ik toch ook dat Malik iets kleiner blijft. Ik denk dat hij zo rond de 1.49/1.50m uit zal komen. Amir is nu ook zo'n 1.49m en iig niet meer gegroeid sinds hij hier is (nu was hij ook niet in de beste conditie toen hij terug kwam).

Na het slechte nieuws over Aleeyah, nu ook wat leuk nieuws :D
Vanochtend een grote verrassing, nadat ze gisteravond hengstig leek en ik direct een afspraak gemaakt had om vanochtend te laten scannen, zodat ik eventueel nog tijd had iets voor een dekking te regelen, bleek mijn kleine fopmerrie dus helemaal niet hengstig, maar drachtig te zijn *\o/*

Dus voor volgend jaar verwachten we niet alleen het laatste veulentje van Aziza, maar ook Aleeyah haar eerste veulentje (mijn eerste tweede generatie fok), beide zijn drachtig van mijn jonge hengst Unkas. Ben echt zó benieuwd :):)
En voor Kas ook goede reclame, 2 jaar oud, 2 merries gedekt en beide direct drachtig.

Afbeelding

En daarnaast ben ik lekker met Amjad aan het rijden, dat gaat ook heel goed :)

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:00

Jij ook nogmaals gefeliciteerd Yildiz! En je derde generatie al, jaloers!
Ik verwacht nu mijn eerste tweede generatie, na inmiddels 10 jaar fokken...
Maar ben wel dolblij met deze tweede generatie hoor :)

Ik las het op FB, wat een rot val is dat geweest zeg! Gelukkig had je je cap op, ik rijd nooit zonder, maar dit is weer een goede reminder waarom niet. Ik hoop dat alles goed is vandaag bij de controle.

Mijn dames zijn inderdaad beide natuurlijk gedekt nu, ik heb hier op het eiland geen mogelijkheid sperma af te laten nemen. Alleen bij Aleeyah ging dat niet helemaal vlekkeloos, er was van binnen iets licht beschadigd, ze bloedde wat van achter, en 's avonds stond ze met dikke koorts. Dus op laten voelen en gelukkig was het oppervlakkig en niks echt stuk, na 4 dagen op de AB was ze er gelukkig weer helemaal. DA gaf aan dat ze veel 'plooien' heeft van binnen, wat waarschijnlijk verdwijnt als ze haar eerste veulen gehad heeft, en dat Kas daar waarschijnlijk achter is blijven 'hangen'.
Dus bij een maiden merrie is natuurlijk dekken wat mij betreft niet direct de beste optie.. Daar zou ik een volgende keer ook wel meerdere keren over nadenken.

Helaas zal Aleeyah haar hoofd waarschijnlijk blijven zoals het is, er is geen enkele verandering te zien sinds we vorige maand op de kliniek zijn geweest, dus daar moet ik me maar bij neer gaan leggen, dat ze 1 'KPWN-kant' (zo zei de DA op de kliniek |( ) en 1 Arabische kant heeft |( |( |(

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:20

Ik begrijp je helemaal hoor Yildiz, lijkt me verschrikkelijk, alle plannen zo door het putje door zo'n rottige val.. Je mag hier natuurlijk altijd je frustraties van je afschrijven hè? Mag ook altijd via PB als je gewoon even lekker wilt klagen (dat kan soms enorm opluchten).
Fijn dat je in ieder geval weer even op stal bent geweest, maar pas ook goed op jezelf hè en luister goed naar je lichaam. Wel super fijn dat alle trainingen en het dekken enzo gewoon door kan lopen, dat is goud waard om zulke mensen achter de hand te hebben.

Debby, bah teken, ik heb er ook zo'n hekel aan. Aziza heeft er een paar jaar geleden ook 2x één gehad, die kon ik er gelukkig wel uitkrijgen, en daar hield ze gelukkig niks aan over. Wel heeft ze een keer een heel abces gehad aan de binnenkant van haar achterbeen, en het zou me nog steeds niets verbazen als dat toen ook door een teek gekomen is. De laatste jaren heb ik er gelukkig geen meer gezien.

Ja, ik baal echt enorm van Aleeyah haar hoofdje |(
De ene dag valt het me iets minder zwaar dan de andere, maar ik kan er regelmatig wel om janken |(
Ik weet dat ik dankbaar moet zijn dat ze er nog is, en verder niks lijkt te mankeren, maar waarom moet het nou precies haar hoofdje zijn? Een bult ergens anders was toch minder erg geweest..

Kas heeft nu inderdaad alleen Aziza en Aleeyah gedekt, hij is natuurlijk ook pas net 2 jaar. Dus ik had na alle tegenslag vorig jaar zoiets van ik probeer het bij beiden één (of misschien 2) keer, en dan zie ik wel wat er gebeurt, zonder verwachtingen. En toen was het bij beide in één keer raak :D Nu mag hij weer een jaar lekker baby zijn, en zich niet druk maken om 'grote paarden dingen' :D En dan zien we volgend jaar wel verder wat we gaan doen. Kan ook zijn dat ik hem dan verkoop, omdat ik eigenlijk het idee heb om vanaf volgend jaar even een bewuste pauze in te lassen. Maar eerst maar eens zien hoe alles loopt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:18

Oh wat fijn Yil, weer een rondje op Nour!

Hier helaas slecht nieuws, Aziza gister gescand en wel vruchtvliezen, maar geen vruchtje te zien op 82 dagen. -O- Vandaag is de DA voor de zekerheid nogmaals komen scannen, en hij durfde nu echt met 95% zekerheid te zeggen dat ze leeg is.. Mijn laatste kans op een zusje voor Rahnanah is dus nu echt verkeken. Dat wordt een droom die ik 6 jaar na haar dood toch los zal moeten gaan laten..
Bah, ben er kapot van, ben ook helemaal klaar met fokken |o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:42

Thanks..
Nou, ik moet natuurlijk ook eerlijk naar Aziza blijven. Ik geef sowieso de komende 15 dagen nog Regumate, aangezien hij niet met 100% zekerheid durft te zeggen dat het weg is. Dus gewoon voor de zekerheid blijf ik het nog even geven, kwaad kan het op zich niet. Daarna gaat ze eraf en zullen we zien of alles eruit gaat komen, of dat het lichaam het op gaat nemen. Of dat de DA het fout heeft, maar daar geloof ik niet in (heb zelf mee gekeken).
De kans dat ze daarna snel hengstig wordt is nihil, voor zover ik weet is dat eigenlijk altijd een probleem als een merrie langer dan 40 dagen drachtig geweest is. Daarnaast, als ze al hengstig zou worden, wordt het een laat veulen, en dat wil ik haar niet aandoen. Dan loopt ze hoogzomer met zo'n dikke buik, dat vind ik geen doen op haar leeftijd. En volgend jaar is ze 22, dan wil ik het echt niet meer proberen.

Baal ook voor Aleeyah, had het zo mooi gevonden als ze eerst even een maandje van Aziza af had kunnen kijken voordat ze haar eigen veulentje zou krijgen, en dan daarna mooi samen hadden kunnen staan. Dat was eerlijk gezegd ook de reden om Aleeyah te dekken, dat de veulens evt wat aan elkaar hadden.

Nou ja, in eerste instantie ga ik nu iig Amir nog wat langer aanhouden, dan heb ik iig nog iets van Aziza, al is het geen merrie.

Al_Zawraa

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:37

Sorry, sorry, sorry, ik kom nog 1x heel ego doen :o

Aziza is toch nog drachtig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nadat mijn DA na 2x scannen twee weken geleden zeker met 95% zekerheid durfde te zeggen dat ze leeg was, kwam ik vorige week op de praktijk om mijn paspoorten te halen,en zei hij dat hij deze week toch nog een keer wilde komen scannen, samen met zijn collega (die vooral koeien scant). Dus ik was stom verbaast, aangezien hij eerder compleet overtuigd was dat ze leeg was.
Maar goed, begin van de middag belde hij of ik eind van de middag tijd had. Nou daar is natuurlijk altijd tijd voor, al was ik er inmiddels zelf ook van overtuigd dat ze leeg was.
Toen ging zijn collega scannen en zwom de kleine vrolijk rond inclusief hartslag <3

Dus toch 2 veulentjes volgend jaar *\o/*
Ben zo blij :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:49

Thanks allemaal, ben echt nog steeds zo blij *D

En nu lekker een gezellig weekend weg, mooie paardjes kijken! Vandaag al heel wat moois voorbij zien komen, hoop dat morgen en zondag net zo interessant gaat zijn. :)