[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:37

jeetje wat typen jullie lange verhalen,ik hou het amper bij allemaal haha.
Roma prachtige paarden heb je daar. Leuk ook die stallen met al die hoofdjes op een rij.
Hoe oud is Aziza nu?

Bij Adhira is eergister een kies getrokken.Ze at haar hooi niet meer en uiteindelijk bleek niet alleen haken de boosdoener maar ook een verrotte en half losse kies.
Gaat alweer een stuk beter met haar nu en ze heeft weer praatjes voor 10.


geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:26

Wat sneu voor Adhira maar nu kan ze waarschijnlijk weer lekker eten. Ja somige hebben echt megaa posten ik vind dat ook heel knap. Na twee en een halve maand moet er wel verbetering komen in de stal ben ik helemaal mee eens.er komt van iemand voor je knappe jongen hengst . En als dan de anderen geruint is heb je wellicht weer snel de rust terug dat is toch altijd wel zo fijn.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:14

Afbeelding

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:38

Fijne feestdagen alvast allemaal, inderdaad, ook van Mish en mij!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:05

Iedereen fijne feestdagen, ook van Yus, Muun en Azi! {:) Op naar een gezond en voorspoedig 2018!


Afbeelding


Afbeelding

(I know, moet hoognodig nieuwe foto's maken :Y) )

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:17

Tijd gaat hard, alweer bijna 2018!
Iedereen alvast fijne kerstdagen en een fijne jaarwisseling, mag het maar een goed paardenjaar worden *\%/*

En voor ieder die instagram heeft; azharu heeft zn eigen pagina; arabian_azharu
Voor wie het leuk vinden om te volgen wat we volgend jaar allemaal gaan doen!

@Gelske Heb je ooit nog eens wat gehoord hoe het met Daquan(schrijf ik het zo goed?) gaat?
Ik vond hem zo leuk! Zo jammer dat ik hem toen niet kon geven wat hij nodig had.

The Dancing Arabian

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:45

Fijne feestsdagen allemaal!
En wat een leuke foto's :)
@melanthe0396: helaas geen instagram, anders had ik je wel gevolgd!

[o]

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:01

Afbeelding
Fijne feestdagen iedereen.

Een plaatje in de sneeuw.

Melanthe, hier ook helaas geen instagram. Wel bokt, die doet het altijd gelukkig.

Aan de studie.

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:24

Fijne dagen allemaal!

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:10

hier ook iedereen fijne feestdagen!!

Fleur ❤️

Al_Zawraa

Berichten: 2337
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:50

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:11

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Aan de studie.

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:11

Gelukkig nieuwjaar! iedereen veilig het vuurwerk door gekomen?

Ik ging maandag ochtend vroeg hier een rondje rijden en daar een stukje het dorp door, het vuurwerk rookte gewoon nog...doodeng vindt ik het dus maar linksomkeerd en terug. Heb echt niets met vuurwerk en hoop ook echt dat het verboden gaat worden...gewoon van de gemeente uit ofzo oke maar niet al die gasten die die bommen afsteken

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:36

Hier ging het prima. Ze staan bij een particulier achter de boerderij. Een stuk van de openbare weg. Vorige week ben ik nog een rondje buiten geweest. De dappere dames merrie hebben zich heel goed gedragen. Eerst was er iemand die vuurwerk afstak op een zijpad. Even kijken en door. Toen was er iemand met een drone op de parkeerplaats verderop. Ze keken en stapten door. Daarna kwam de complete schaapskudde oversteken op het zandpad, haha. Het was een boeiend staprondje.

Aan de studie.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:13

Beste wensen allemaal. Begon allemaal niet zo lekker hier. Ashmira was 1 januari uit de paddock gebroken en ik denk daarna gevallen want ze had verwondingen op beide knieën en ook nog aan 1 achterbeen.
En Adhira kampt al een tijdje met d'r voorbeen waarbij ze soms wel en soms niet kreupel de stal uit komt.
Dacht eerst aan arthrose omdat het vooral na lang stilstaan is maar kan daarbij ook de hoef warm zijn?
Zag in de hoef ook wat rood bruine plekken ,misschien een hoefkneuzing?
Kortom allemaal in de lappenmand.
Hoop dat de komende maanden ons wat gunstiger gezind is.

Coole foto zo in rengalop door de sneeuw !

Leuk Azharu zijn eigen Instagram,kan ik dat ook bekijken als ik geen Instagram heb?

Groetjes Debby

ascekefa
Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:35

Hoihoi allemaal!
De beste wensen nog! ☺️
Ik heb alles bij gelezen, en wat hebben jullie allemaal knappe paarden! met lastige namen haha. Ontzettend leuk om te zien en lezen. Ik ga wat verder terug lezen om al jullie verhalen ook te snappen en te plaatsen, ik val natuurlijk ergens midden in haha.

Ik zal nog een klein updatje plaatsen over Majdiy.
Voor mij is het Mays geworden, ik vind Majdiy ongeveer onmogelijk uit te spreken, en het kan ook op tig verschillende manieren mays vind het allemaal wel prima.

Mays en ik zijn druk bezig met elkaar! We leren elkaar steeds beter kennen, en ook begrijpen. Zijn gekke stijger, bijt en duw streken zijn (gelukkigg!!!) voorbij. Toen ik mays leerde kennen was hij ontzettend rustig. Ikzelf ben wel een druk persoon, ik kan ontzettend hoog in mn energie zitten en 5 minuten later weer ontzettend rustig zijn, ik ben ook ontzettend gevoelig en voel veel aan. Naja dat geld ook voor mays, dus dat komt vaak wel goed uit!
Hij heeft een periode ontzettend veel geduwd tegen me aan. Gooide de hele tijd zijn hoofd naar me toe, kreeg rustig 10 kopstoten op een dag en lag sowieso wel 1 x op mn gat. (Omdat zijn kg tegen over de mijne wel erg veel zijn om omver gebeukt te worden) Hij begon ineens met bijten en kwam omhooog als hij ontzettend blij werd.. De hele issue was, je merkte aan zijn houding, energie en alles dat er helemaal geen kwaad in zat. Hij besefte gewoon niet dat hij me ontzettend pijn deed ermee. (Hij deed het dan ook alleen bij mij. Andere mensen was hij voorbeeldig bij.) in d periode is hij ook ontzettend gaan glimmen en glanzen, is hij echt lekker in zn vel gaan zitten en nog vrolijker geworden. Hij ging nog harder werken voor me, zelfs als het lastig was bleef hij het proberen. Hij ging meedenken en zichzelf uitdagen. Maar 1 min later beet hij me ineens in mn rug.. zo raar. Ik ben een aantal keer boos geworden, bijten en stijgeren mag simpel weg niet. En als ik boos werd, was meneer zo zo zo ontzettend bizar beledigd. En deed het gerust gelijk nogmaals. Negeerde me volledig en ik kon het dan echt vergeten verder. Jaa wat moet je dan? ik ben het gaan negeren. Hem wegjagen op steeds dezelde duidelijke manier. Hem uit mn ruimte zetten, en hij mocht pas weer terug komen als ik het zei, niet eerder. Dit hielp Gelukkig ontzettend snel.

Na deze periode veel buiten wezen rijden, en sinds eind dec begonnen met de binnenbak te huren. En wat leert hij toch snel! Wauw. Ik ben zo ontzettend trots op hem, en wat is hij tocht trots op zichzelf. Hij gaat en doet het zo ontzettend goed en gaaf. Wat voelt hij fijn zeg. (En wat kan hij blij rennen en bokken als de volte in galop lukt zonder over te springen in de andere galop) hij vind het zo leuk, doet het zo ontzettend goed zeg.❤️

Mijn beste vriendin heeft ook een paardje gekocht. Ook een AV. Staan naast elkaar en vanaf moment 1 beste vrienden.

In heb nog wel een vraagje aan jullie, jullie kenne hem wellicht langer dan ik. Ik persoonlijk vind hem schraal/dun blijven voor de kg die hij eet. Hij krijgt onbeperkt. De boer noemt het “gras” het is geen hooi, maar ook zeker geen kuil. Fijn spul. Hij eet gerust 18 kg weg in +/- 24 uur.. krijgt standaard ongeveer 1 of 2 kg wortels, verdeeld over de dag heen. Als hij niet gewerkt heeft krijgt hij 1/2 schep brokjes, 1 schep lucerne. Heeft mays gewerkt ongeveer 3/4 schep brokjes, 1 lucerne en 3/4 schep slobber. Heel banketstaaf gezegd, maar het grootste paard op stal eet minder ruwvoer, en is moddervet... doe ik iets verkeerd? Hij werkt ongeveer 3/4 dagen per week. Niet eens elke keer onder het zadel. Mest onderzoek gedaan en die was prima. Mays is niet meer dun, je ziet geen ribbetjes of andere botten meer uitsteken, maar voor wat hij eet..‍♀️

ascekefa
Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:10

Fotos toevoeging ging niet zoals ik wilde.. sorry! Hier een paar losse.‍♀️

4e x in de bak. Supper trots!
Afbeelding
Afbeelding

Zijn nieuwe vriend Fayyad
Afbeelding
Afbeelding

Samen spelen in de bak
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
( ik koop nooit nooit nooit meer een wit peerd)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb mays nooit meer vast staan, hij wordt hier heel onrustig van. Dan maar zo Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:38

Ik vind hem er netjes uit zien. Naar mijn weten is hij altijd al eerder te dun dan te dik geweest . Hier moesten wij in de winter wel echt extra voeren.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:34

Ik ga mee met Calimero. Hij ziet er netjes uit, hoor. Maar ik ken hem niet persoonlijk, dus dit is op basis van de foto's. Leuke foto's trouwens. En dat van die modder, hahaha.

De witte merries hier hebben de bijnaam 'moddermonsters'. Of 'ook verkrijgbaar in wit, heel soms'. Een andere bijnaam is 'the A team'. omdat hun namen met een A beginnen.

Vos heeft als bijnaam Vosseman. Daar ga ik mee naar de Eper paardenvierdaagse, en daar hebben ze een grote tent met (bijna) zijn bijnaam er op. Vosselman. Wel grappig om te zien.

Ergens is nog een foto van hem met een kerstmuts op, maar die wil niet in de upload komen van bokt.

Van de merries heb ik nog wel wat foto's.
Afbeelding
Aja ziet een koe. Geeft altijd een mooie foto. Ze is omringd door koeien de hele zomer, maar ze blijft maar kijken.


Afbeelding

Eens kijken of ik nog wat in de upload kan krijgen.

Aan de studie.

ascekefa
Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:14

Calimero_ schreef:
Ik vind hem er netjes uit zien. Naar mijn weten is hij altijd al eerder te dun dan te dik geweest . Hier moesten wij in de winter wel echt extra voeren.


Ik ben met de winter indd ook meer gaan voeren omdat je aan zn lichaam zag dat hij toch weer begon af te vallen. Hij is niet zo zeer te dun, maar voor wat hij weg eet vind ik hem wel dun als hij zo goed functioneert vind ik het prima. Maar ben ergens een beetje bang dat hij miss ergens last van heeft en daarom op dit gewicht blijft☺️ En dat ben ik liever voor. Meneer staat ook dik in de dekens, hij heeft het oprecht gewoon koud, trilt en geeft echt aan wanneer er meer dekens op hem moeten


zoutenootjes schreef:
Ik ga mee met Calimero. Hij ziet er netjes uit, hoor. Maar ik ken hem niet persoonlijk, dus dit is op basis van de foto's. Leuke foto's trouwens. En dat van die modder, hahaha.

De witte merries hier hebben de bijnaam 'moddermonsters'. Of 'ook verkrijgbaar in wit, heel soms'. Een andere bijnaam is 'the A team'. omdat hun namen met een A beginnen.

Vos heeft als bijnaam Vosseman. Daar ga ik mee naar de Eper paardenvierdaagse, en daar hebben ze een grote tent met (bijna) zijn bijnaam er op. Vosselman. Wel grappig om te zien.

Ergens is nog een foto van hem met een kerstmuts op, maar die wil niet in de upload komen van bokt.

Van de merries heb ik nog wel wat foto's.
[ [url=m/dsI3AM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aja ziet een koe. Geeft altijd een mooie foto. Ze is omringd door koeien de hele zomer, maar ze blijft maar kijken.


[ [url=m/Pfegq6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eens kijken of ik nog wat in de upload kan krijgen.


Hihi dankjewel. Hij is ook een heel stuk opgeknapt. Ik zal zo eens een fototje zoeken hoe hij was toen ik hem naar “”huis”” verhuisde.. vergeleken met toen is hij ni top!!

Jaaa moddermobsters komt heel erg van pas! Echt erg witte poowns

Wat is de epee paardenvierdaagse? Ik heb hier nog nooit vn gehoord.

Wauw! Die meiden zijn mooi! Echt heel gaaf!! Hier 1 die gaat rennen als die een koe ziet. Maargoed dat de koeien van stal binnen staan nu.

ascekefa
Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:26

Heel erg sneu ☹️ Zo zag hij eeruit toen ik hem eindelijk mee naar huis mocht nemen. Hij was toen al heeeel wat kg aangekomen met toen ik hem leerde kennen.
19 september 2017
Afbeelding

18 november
Afbeelding

Dus ik mag eigenlijk niet zeuren hij is goed opgewicht ondertussen hihi. Maar ik wil niet dat er iets mis is..‍♀️

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:51

Hij is zover ik weet altijd wel wat zo geweest hoor. Als hij verder vrolijk en energiek is zou ik me niet teveel zorgen maken. Jammer dat je hem zo mager bij de vorige eigenaar weg gehaald hebt, maar top dat hij er alweer zoveel beter uit ziet! Hier 2 foto's van toen hij van ons was, toen volgens mij 4 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

ascekefa
Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 06:49

Calimero_ schreef:
Hij is zover ik weet altijd wel wat zo geweest hoor. Als hij verder vrolijk en energiek is zou ik me niet teveel zorgen maken. Jammer dat je hem zo mager bij de vorige eigenaar weg gehaald hebt, maar top dat hij er alweer zoveel beter uit ziet! Hier 2 foto's van toen hij van ons was, toen volgens mij 4 jaar oud.

[ [url=m/3ka8ec.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YT7wzi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk dier!! Zijn die 2 fotos in het zelfde jaar gemaakt?
Wat had hij aan zn voorvoetje?

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:23

Oeh! Wat ziet hij er sneu uit op die foto ascekefa.

De Eper Paardenvierdaagse is een vierdaagse in Epe. Met je paard vier dagen rijden rondom het mooie Epe, bij de Veluwe. Er is een topic op bokt er over. Je moet in januari inschrijven. Dan gaan ze loten. Als je ingeloot bent mag je mee!

Het is echt zo leuk om te doen! Vijfhonderd combinaties mogen er mee doen (geloof ik). Meer informatie staat op hun website en op bokt. Dit jaar is het alweer voor de 25e keer.

marije1109 @ [EV] Eper paardenvierdaagse 2018

Dit is de link. Hopelijk zie je zo meer informatie.

Dank je wel voor het compliment voor de foto van de merries. Deze is door een heel goede fotografe gemaakt (S_imonee hier op bokt). Simone had de hond mee, en dat gaf dit effect.
Ik ben deze week heel grieperig geweest. Dus de paarden hebben heerlijk op de weide gestaan en 'vakantie' gehad. Hopelijk gaat het gauw over, want ik had nog wat plannen om te trainen en foto's te laten maken.

Zo. Mijn vossepaard is ook verkerstmutst geweest, hahaha. Hierbij de foto. Op bokt hebben mensen een kerstmuts op hun avatar. Maar dat vind ik een beetje jammer van mijn avatar. Dus dan maar voor de echte versie.

Afbeelding

Aan de studie.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:18

Aah ik probeer het telkens echt om alles bij te houden, maar vaak toch te druk met buitenspelen, werk en studeren.

Ik ga het vanaf hier nu weer proberen!

Wat leuk de Epervierdaagse! Lijkt me heel leuk, maar hier toch vaak al te veel andere paarden dingen gepland, waardoor er ook nog wat weekendjes 'ff niks' over moeten blijven voor ze.
Prachtig die foto met die 2 witte dames in het veld!

Mays is zo te zien goed opgeknapt zeg. En in de winter voer ophogen is niks geks hoor, gebeurd hier ook. Alhoewel, ruwvoer gaat hier omhoog, krachtvoer omlaag ivm toch wat minder trainen en minder wedstrijden e.d.

Om mijn voornemens om weer wat actiever te bokken waar te maken, gister maar weer eens een verlaat jaar overzichtje van Raff gemaakt.

[RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Overmorgen gaan we voor het eerst dit jaar weer een dressuur wedstrijd meepakken. Ik ben benieuwd... want zojuist gingen we nog zo door de bak.. #failfriday laten we maar zeggen..

Afbeelding
Afbeelding

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker