Leukocytoclastic vasculitis bij arabieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Juul08
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-11

Leukocytoclastic vasculitis bij arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 20:22

Bij mijn av is deze zomer Leukocytoclastic vasculitis gediagnosticeerd. We zijn begonnen met prednisolon en vetaderm, dat maakte de aandoening iets minder erg. Maar het is niet helemaal weg gegaan. Omdat ik mijn paard liever niet op de prednisolon wil houden zijn mijn da en ik verder gaan zoeken en kwamen we bij een behandeling van Prof. Knottenbelt in de UK. Deze houdt kort in: starten met een wasprotocol met hibiscrub en het paard 100% uit UV houden. Dus alleen tussen zonsondergang en zonsopgang naar buiten. Deze behandeling zijn we in augustus gestart. Maar het gaat met ups en downs met tussendoor een grote terugval waar hij nu langzaam weer iets van bij begint te komen. Hij had het eerst aan 1 been, maar heb ik afgelopen week ontdekt dat hij het ook aan een tweede been heeft. Ik heb al een aantal forums in de UK geraadpleegd, maar zou ook graag met ervaringsdeskundigen in NL in contact willen komen. Zijn hier arabieren eigenaren die ervaring hebben met deze ziekte bij hun arabier of ken je iemand? Ik zou heel graag ervaringen willen delen. De reden dat ik specifiek op dit forum naar ervaringen zoek is omdat ik gelezen heb dat het toch regelmatig voorkomt bij arabieren en dat behandeling soms lastig is omdat dit ras een gevoelige huid heeft tov andere rassen.



Juul08
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-11

Re: Leukocytoclastic vasculitis bij arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 08:50

Hi PatriciaMars, dank voor je uitleg. Ik lees inderdaad vaak dat niks doen uiteindelijk het beste resultaat geeft. Bleef het bij jouw paardje alleen bij schilfers en een dik been of kreeg ze ook korsten en gele uitvloeiing? Ik hoop dat je paardje deze keer niet weer hetzelfde heeft.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers