[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:39

Adhira wat een mooie kudde heb jij. Dank je wel voor je compliment zoute nootjes ohh erg ben al de gewonen namen weer even kwijt . Onze paarden kunnen ook echt liepen met hooi maar ze hebben dan gewoon even pech en dan beginnen ze echt wel met eten. Er zijn ook van de middel balen mischien is dat wat voor jouw? Leuk om te zien dat het met tidal goed gaat. Onze nieuwe aanwinst is van Kahil al Shaqab x manilah hij is van 2017 dus nog een baby
Afbeelding

Afbeelding


geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:55

Ohh twee foto.s van zijn vader maar dit is zijn mooie moeder Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:56

Wow, wat gaat het in eens hard hier :oo
Ik moest enorm veel bijlezen! Welkom nieuwe mensen, mooie paarden!
Foto's uit de oude doos, leuk! *-:)
Nieuwe paarden, paardjes verkocht.. voor een dekking een hele hengst aangeschaft +:)+ paardjes beleren of opnieuw oppakken. Lekker bezig!!

Yildiz, ik heb een Thorowgood.

Hier ook lekker bezig :D
Ik heb mijn volbloed zelf weer de trailer in gekregen :)F we hadden een laadprobleempje.

Afbeelding
Afbeelding

Ook zijn we het WATER IN geweest *\o/* dat had ik never nooit niet gedacht gezien madam er van overtuigd is dat in plassen water hongerige krokodillen zwemmen :o
Maar mevrouw vond het geweldig!!! Stampen en maar door het water heen lopen :=

Afbeelding

We zijn ook lekker aan het hobbelen. Soms pakt ze wat galop mee, Yeah!! Als we met anderen rijden merken we dat andere paardjes bij haar "arbeidsdrafje" al lekker galopperen _O- madam wil dan graag wel voor blijven dus vallen haar drafjes vaak rond de 30 km per uit.
Galop kan ze ook rond die snelheid overigens ~~}> vind ik best kamp want voorheen viel ze heel erg terug in tempo.
Topspeed is door Endemondo gemeten op 42 km per uur in draf.


Nog een paar plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fleur ❤️


BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:37

Grrr tot 3 x toe bijna mijn bericht klaar met alle reacties op iedereen en weer weg. Ik en computers is echt een drama.

zoutenootjes, ja ken het druk zijn met de paardjes erg goed, heb er sinds vorig jaar 4. Artrose is inderdaad erg heftig. Hier in zuidholland is de wei zeiknat helaas maar dan gaat hij alsnog wel een paar uurtjes de wei op tot hij het zat is.

no no wat fijn dat je je paardje weer kan laden. Ik vind het altijd heerlijk op pad te kunnen met ze. Hopelijk blijft het goed gaan nu.

geshahquille wat een mooie hengst en merrie zeg!!!
Helaas hebben de paardjes mij hier in hun hoeven...als ze vies hooi hebben (volgens hun) en ze eten het dus niet dan mesten ze ook minder en ben ik veel te bang voor koliek. Dus krijgen ze ander. Ik meng het nu maar op...

We gaan volgende week naar de Veluwe op vakantie met de oude sokjes. Mijn oude Arabische ruin met artrose gaat mee met zijn vriendje Bliksem de shetlander. Mijn dochter van 5 wil blik zo graag mee dus Nadyn moet ook mee want die kunnen niet zonder elkaar. Ben benieuwd. Wordt dus een wandelvakantie haha. Kom er met Nadyn al 16 jaar ofzo dus die zal wel blij zijn dat hij weer mee mag.

Kellynoa

Berichten: 65
Geregistreerd: 25-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:32

@ yassie14 ......Ahhhh Tidal leuk om hem voorbij te zien komen.
De laatste keer dat ik hem zag was in Friesland.
Ik kocht toen Apache van zijn baas.
Fijn dat het goed met hem gaat.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:25

Gelske: het is niet mijn kudde hoor haha maar ze hebben een tijdje samen gestaan.
Ik heb wel de stammoeder van het spul Adhira en ook haar dochter die overigens niet op de foto stond Ashmira
Afbeelding

Wel een beste maat heeft je hengst al zo op de foto te zien als hij eigenlijk nog een veulen is dus .

No No hoe heb je je paard zover gekregen om in de trailer te gaan?
Ashmira heeft ook een laad probleem en het probleem is ook dat ik nooit kan oefenen want ik heb zelf geen trailer en als we dan eens ergens heen moeten, dan staan we uren voor de klep en bij mij is de lol er dan wel af.

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:10

Waar woon je Adhira? Misschien kan iemand of ik je een paar keer helpen? Gelukkig gaan al mijn paardjes braaf mee. Ik heb niet zoveel geduld dat ik uren kan staan. Ik trek ze uit stal en laad gelijk. Ik rij super rustig en heb gemerkt dat daar vaak ook de stress van de paarden liggen. Ook de bestemming speelt vaak mee. Een jaar heen en weer naar de kliniek deed geen goed. Daarna leuke dingen doen en mee op vakantie was de oplossing. Alleen onze shet vindt het echt nog erg spannend maar die duwen we een beetje en dan laad hij wel. Ben benieuwd volgende week of het 2 uur hinneken wordt :)

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:42

Wat vervelend Debby, moet natuurlijk wel leuk blijven.
Mocht je t leuk vinden, en je zou een trailer kunnen regelen om te oefenen, wil ik je best een paar keer helpen, dan regelen we iets!

The Dancing Arabian

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:55

Als ze niet op de trailer willen is echt balen. Het is zo fijn als ze kunnen laden zeker als er wat is. Ik hoop dat je snel een oplossing vind. Ohh ja stom nu weet ik natuurlijk weer wie hè bent debby ik moest weer even in komen hoor. Babarosa ja das wel een puntje als ze het echt niet eten en dan koliek is niet fijn dat wil je natuurlijk niet. En dat drie keer een berichtje tippen kan ik ik ben ook zo handig met berichtjes vooral op mijn telefoon. En leuk dat jullie op pad gaan met de paarden. No no ook lekker aan het rijden. Vandaag ook weer heerlijk rondje bos gedaan op onze farah dibah eindelijk weer een beetje droog weer. Onze kabir is nog echt een veulen hoor hij is wel groot maar lijkt op de foto veel volwassener dan in het echt .

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:03

Barberas ik woon in Haarlem.
Fijn dat je wil helpen Nadja, nu nog een trailer.
Vroeger ging ze er wel in maar altijd wel moeizaam.
Sinds een ongeval met laden waardoor ze achterover de klep af is gevallen,gaat t nog lastiger.
We hebben hulp gehad en dat ging toen wel redelijk maar als ze dan er weer een jaar niet is in geweest,moet je eigenlijk steeds opnieuw beginnen.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:51

Zoo, even weer de tijd om een beetje een bijleespost te schrijven :)

Yassie, wat een leuke update van Tidal, wat een prachtig paard is dat zeg! Maar heftig dat jullie net met koliek te maken hebben gehad. Wat een geluk dat het zo vlot weer beter is gegaan nu. Is hij veel kracht verloren? Of gaat het wel weer de goede kant op?

Barbaras, wat frustrerend als ze je dure hooi gewoon niet eten :oo Ben blij dat die van ons niet zo kieskeurig zijn zeg...pfff.... Wat reageren op iedereen betreft... ik klik altijd gewoon op "nieuw antwoord" en dan ga ik onder het witte schermpje waar ik in kan typen door de reacties heen scrollen. Dan hou ik tenminste een beetje overzicht en kan ik snel teruglezen wie nou wat had gezegd :=

Adhira, wat een gave foto van de hele kudde heb je daar. Adhira is een prachtig paard.
Paarden die kunnen trailerladen, dat is zo'n rijkdom. Met Mish hebben we professionele trailerlaadtraining gehad. De trainster deed er de eerste keer anderhalf uur over voordat ze op de trailer stond. Tegenwoordig wandelt ze meteen achter ons aan de trailer op. Het komt heel nauw met op het juiste moment vragen en juist loslaten, belonen of toch even doorvragen, maar inmiddels staat ze op haar dooie gemakkie op de trailer. Hebben we toch iets goeds overgehouden aan al die kliniekbezoekjes :') Ik kan de methode van Annemarie van der Toorn (van e-quine) aanraden. Zitten veel instructeurs van door heel Nederland.

Gelske, wat een prachtige hengst is dat. Dat kan niet anders dan een heel mooi veulen zijn <3 Heb je een foto van het frummetje zelf? :D
Wat lekker als je zo'n rondje bos kan doen, dat is zo lekker ontspannen.

Oohhh Marlijn, wat leuk om weer updates te zien van jouw nieuwe kanjer, het is zo leuk om jou weer echt actief met een paardje bezig te zien en je zo te zien genieten! Ziet er uit alsof jullie echt als een trein gaan, wat superfijn!! En wat een blije foto's, ik ga stralen als ik het zie! :D



Met Mish gaat het momenteel zo goed <3 Met grondwerk zijn we steeds meer richting liberty aan het werken, kunnen steeds langere stukjes in de bak los werken zonder dat ze haar connectie met me verliest... en met rijden gaat ze ook als een trein. We zijn momenteel bezig met een stukje heropleiden; ze loopt hartstikke lekker maar alleen als ik haar ondersteun, dus we zijn momenteel aan het werken aan het op eigen benen lopen. Momenteel rijden we dus echt even helemaal zonder contact op loshangende teugeltjes totdat ze zelf haar evenwicht en balans gevonden heeft := Ze gaat al steeds langere stukken het voorwaarts neerwaarts zelf opzoeken dus we gaan de goede kant op. Zodra ze echt haar eigen houding gevonden heeft gaan we pas weer het contact opzoeken. :)

Verder een jaaroverzichtje van hoe het ons vergaan is dit jaar: [EJL-ITP] S.A. Mishkaljiyah; een jaar met veel tranen en een lach

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:15

Wat super dat mish weer zo goed gaat altijd balen als het tegen zit maar des te leuker als het weer goed gaat. Ik had al een foto geplaats maar hier onze frummel KabirAfbeelding

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:23

Zo, weer even bijlessen tussen de klussen door.

Melanthe, dat is ook wat, zo'n paard wat alles onderzoekt (en sloopt)! Zus Asmita sloopt graag dekens in de winter. En wit blijven, dat is voor watjes. Ze paneert zich iedere dag met modder. Helaas voor haar heeft ze nu de winterdeken op, en blijft ze redelijk schoon.

Wow Joyce, wat een prachtige oortjes foto's van Lazio. Mooi uitzicht, hoor. Jammer dat hij er niet meer is.

Annika, ik heb ook een reactie in je topic geplaatst. Prachtig veulen, met zo'n fijn gevormd gezichtje en mooie bles. En mooi, zo'n overzichtje in foto's.

Gelske, gedurfd hoor. Gewoon een heel paard kopen voor het fokken. Hij ziet er knap uit, en al zo groot. Dat worden mooie veulens in de toekomst.

Yassie, leuk om jouw bericht te lezen en de foto's te bekijken. Wel naar van de koliek. Dat is niet leuk. De ervaring hier is dat het, in het algemeen, met koliek wel vlot beter wordt. Uitzonderingen daargelaten.

Wedstrijden... Ik ga weer eens een poging tot plannen doen. Maar het loopt toch vaak anders dan de planning. Omdat bij mij op stal er FNRS wedstrijden zijn, en dat niveau fijner is om te starten, doe ik dat al een jaar of twee. Het is zowel dressuur als springen. Ben eerst F4 gestart en nu F9 startgerechtigd. Springen een F60 parcours twee keer netjes gereden (dat is zestig centimeter hoogte). FNRS Vaardigheid ook al eens gestart. Ook endurance start ik af en toe. Klasse I gaat aardig, alhoewel Vos de laatste keer een dikke steen in zijn hoef had, en daar toch last van had bij de nakeuring. Hij loopt ook stug door alles heen wat er op de route ligt. Dikke kiezels, asfalt, grove steenslag, mul zand. Voor de merries Asmita en Aja ben ik aan het kijken of het haalbaar is nog een keer een kennismakingsklasse te starten. Omdat ze zo graag buiten rijden. Het mag van de dierenarts. Maar nette bijrijders vinden is een uitdaging.
Het is mijn droom om ze nog een keer samen te starten. Zou super leuk zijn. Op Asmita kan ik vrijwel iedereen zetten, mits niet te groot en zwaar. Aja is wat sensibeler en onzekerder. Vos is heel sensibel, maar ook heel koel, daar kan een koele rustige ruiter wel mee. Ach ja, we blijven dromen.

Barbaras, geeft niks hoor. Gewoon proberen. En je kan bijvoorbeeld twee tabbladen in bokt openen op je scherm, en dan bij lezen. Een ouderwets opschrijf blok (met de namen van de bokkers en hun paarden) naast je computer wil ook wel helpen. Ooo _O- zie ik nu dat ik daarna alweer gereageerd had. Tja, digibete toestanden.
Fijne vakantie op de Veluwe!

Debby, bedankt voor het plaatsen van de foto's! Zo leuk! Wow, wat lijken Adhira en Asmita op elkaar. Tja, hier ook wel plannen, maar te weinig tijd.

Gelske, hij is nog een baby :wow: . Zou je ook niet zeggen vanaf de foto's. Knap veulen. En zijn vader en moeder zien er ook al zo knap uit!

Marlijn, wat goed dat het gelukt is met trailer laden! En het water in. Goed hoor. Was het nog te doen qua temperatuur. In Nederland is het nog best koud water in de winter. Blije rij bosfoto's, hahaha. lekker zonnetje er bij en gaan maar!

Kellynoa, leuke avatar. Past goed bij het topic! Maar wie is toch die knappe arabier in je avatar, vraag ik me stiekem af.

Wat lief dat iedereen in het topic wel wil helpen met trailer laden! Je weet waar ik woon, Debby, dus ik ben niet zo snel bij je. Maar ik wil ook wel een keer langskomen en helpen. De merries hier hebben ook zo hun bedenkingen bij het in een trailer moeten. Gelukkig gaat het goed met geduld en extra handjes op de grond (en er heel ruim de tijd voor nemen) maar ze hoeven van mij niet zo veel meer. Het zit wel in de familie helaas, hahaha.

Eline, bedankt voor de tips om bij te lezen! Je topic staat bij uitgelicht *\o/* . Terecht, het is een knappe dame die Mish. Maar eh.... Volgens mij is de hengst van Gelske ook nog maar een baby, en heeft nog geen nakomelingen (als ik het goed lees).

Fijn dat het nu zo goed gaat met jullie. Lekker ontspannen rijden. Mooie foto's in het jaaroverzicht.

Kabir <3 (even een penny smiley er bij geplakt, hahaha) . Knappe hengst.

Aan de studie.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:42

Hee zoute nootjes wat een leuke lange post echt knap vind ik dat. Fijn dat je zo lekker gaat met rijden en dat de dames het ook nog steeds goed doen. Ben echt zo slecht in namen onthouden dus die ben ik echt even kwijt maar ik weet nog wel wie je bent hoor. Was toen echt leuk hè de foto meeting op het strand en wat hadden we super weer. Kabir kwam eigenlijk gewoon op ons pad en we gaan zien hoe hij uitgroeit. Best gek natuurlijk om een toekomstige dekhengst te kopen maar je hoe vaak krijg je nou de kans om zoon kanjer met zoon mooie bloedlijn plus ook nog een geweldig karakter te kopen . En hij is echt de perfecte match voor onze dibah al miet dat uiteraard nog wel bewezen worden. Nou ja nu eerst maar genieten van zijn jeugd het is wel leuk hoor zoon jong frummetje weer op stal ook Qaseem vind het wel leuk zoon leuk stief broertje om mee te spelen. Zondag heerlijk rondje gedaan met Shah Quille en vandaag weer met dibah het is hier zo heerlijk rijden . Morgen weer werken maar heb nu al weer zin in donderdag dan kan ik weer lekker op weg met met Sjaakie. Wil volgend jaar toch ook eens endurance starten en ja het word toch eens tijd dat mijn topper Qaseem onder het zadel gaat

Qaseem Afbeelding

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:04

Wauw, wat een plaatjes komen er weer voorbij <3 Nieuwe aanwinsten, mooie buitenritten, mijlpalen, oude foto's, wedstrijden...druk druk druk! Op iedereen persoonlijk antwoorden kost me even teveel tijd, meestal lees ik alles zo nu en dan op mijn telefoon om dan pas na tijden achter de laptop een keer te reageren. Dan lopen de reacties in tussentijd aardig op

Hier ligt het redelijk stil, maar vorige week hebben we iets leuks gedaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb haar gemeten op 54 km/h :) Helaas kon of wilde ze het andere paard niet voorbij, maar het is geen schande om van die endurance-topper te verliezen ;) Ook moest ik haar ervan weerhouden het gras op te rennen, dat is anderen ook gebeurd :') Maar sinds mijn ongeluk houd ik haar liever op het rechte pad :=

Ik heb nog steeds geen (eigen) zadel :+ Over een week komt de zadelmaker weer om te kijken of we dit keer iets passends kunnen vinden. Ik ben al sinds het voorjaar bezig... :roll:

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:40

Cool!! Was dit op een renbaan?

Fleur ❤️

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:58

Ja, Duindigt :j

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:23

Kesje schreef:
Ja, Duindigt :j


Euhum.. :o dat is inderdaad te zien op een foto :') dat had ik dus kunnen weten :=

Hier zijn ze begonnen met de bouw van de stallen :)F heeft een jaar geduurd maar nu is het zo ver *\%/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fleur ❤️

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:46

Wat een hoop nieuws, leuke dingen en foto's komen hier weer voorbij, ik ga morgenavond weer eens bijlezen, als ik dan eindelijk eens tijd vrij kan maken.
En ook hier wel wat nieuws, ook dat zal ik morgen eens even een beetje samenvatten. Maar ik wou in ieder geval mijn nieuwste aanwinst even met jullie delen, zaterdagochtend mooie foto's van hem kunnen maken bij een prachtige zonsopkomst.

Dit is mijn 4 jarige zuiver Egyptisch hengst, Amjad Ibn Nader, van Nader Al Jamal uit Amal AA.
Binnenkort ga ik sperma van hem in laten vriezen en daarna zal hij geruind gaan worden. Al blijft dat een beetje een interne discussie met mezelf, omdat ik het ook wel erg zonde vind. Maar ja, voor hem, en alle paarden op stal zal het beter zijn. O:)

Voor alle foto's: [ITP] Arabische hengst bij een prachtige zonsopkomst

Afbeelding

Afbeelding

En daarnaast heb ik nog wat foto's van mijn jonge hengstje gemaakt, Unkas van Al Ayal uit Usiyah van Al Hadiyyah.
Als ik Amjad aangeboden had gekregen voordat ik Kas gekocht had was hij hier niet geweest, maar ik zie wel een enorm potentieel in dit hengstje. Ik hoop hem eigenlijk te kunnen verleasen, of iemand te vinden die hem misschien in co-ownership wil, omdat ik hem wel heel graag beschikbaar wil houden voor de toekomst, mocht ik dan toch weer eens een veulentje willen fokken.

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:19

Oef, Unkas spreekt mij wel erg aan Roma! <3
Hoe oud is hij nu?

yassie14

Berichten: 61
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: parrega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:04

Kellynoa schreef:
@ yassie14 ......Ahhhh Tidal leuk om hem voorbij te zien komen.
De laatste keer dat ik hem zag was in Friesland.
Ik kocht toen Apache van zijn baas.
Fijn dat het goed met hem gaat.


Wat leuk zeg!! Ja ik heb Apache ook nog gezien hoe gaat het met hem?

TIDAL(L)
mijn arabiertje

yassie14

Berichten: 61
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: parrega

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:09

Dankjewel voor alle lieve berichtjes! Tidal heeft zn koliek goed doorstaan, is wel heel veel bespiering kwijt geraakt.

Hij staat nu veel in de stampmolen om zn bespiering weer terug te krijgen

TIDAL(L)
mijn arabiertje

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:49

Zo hier weer eens een bijleespoging :o

mazzeltje, wat ziet Dos er goed uit, fijn dat ze het zo goed doet onder het zadel.

mutsiii, wat fijn dat het inrijden zo goed gaat.

Eline, wat fijn dat Mish weer beter en sterker wordt. Wat sneu dat jullie Olina in hebben moeten laten slapen, zag laatst nog prachtige foto's van jullie voorbij komen. Maar ook leuk nieuws, wat een leukerd is jullie nieuwe aanwinst!
Ik ga van het weekend je topic eens bekijken.

Kesje, jeetje wat een tegenslagen allemaal met Rayna, jezelf en je zadel! Fijn dat alles nu weer op de rit is.
En je eigen trailer + auto, wat fijn! Niks zo fijn als onafhankelijk zijn en kunnen gaan en staan waar je wilt!

Miranda, mini's zijn ook leuk! En misschien komt er nog eens wat groters op je pad, en even wat minder paarden kan ook best lekker zijn.

Joyce, Yus is ook al zo'n mooie, wijze dame :)
Azi vind ik echt gaaf! <3 En wat wordt Munir groot!

Marlijn, wat vervelend dat je nieuwe paard ook een beetje een zorgenkindje is, ik hoop dat het verder een beetje mee valt met haar. Heerlijke foto's in het bos!
En wat een stappen, netjes op de trailer, stoer in het water, goed hoor!

Melanthe, wat is Azharu stoer geworden! <3
En aangemeld bij de KNHS, stoer hoor!

Annika, wat zien jouw knapperds er goed uit! Leuk dat ze op dezelfde locatie staan.

Canisia, wat leuk paarden-osteopaat, succes met de opleiding.
Wat gaaf dat de boys het zo goed gedaan hebben in Wenen, stoer hoor!
Fijn dat het met Desh goed afgelopen is!
En wat geweldig dat jullie jonge dame zo opgeknapt is en het allemaal zo goed oppakt.

Yildiz, wat gaaf dat je dames zulke dikke vriendinnen geworden zijn! Jammer dat Zahra leeg gebleven is, maar volgend jaar vast beter, welke hengst gaat het worden (of is dat nog een verrassing)? En wat gaaf dat ze het zo goed doet al onder het zadel, ik zie allemaal relaxte buitenrit foto's langs komen op FB :))
En afscheid van je 2 volwassen dames en de kleine man, wat moet dat zwaar geweest zijn :(:) Fijn dat ze allemaal een heel goed thuis gevonden hebben.
En zo gaaf dat jullie endurance carrière zo goed gaat, echt top!

En thanks voor je lovende woorden over Kas :o Hij is van april 2016, dus hij is ruim 1,5 jaar oud nu. Ik ben heel benieuwd hoe hij er volgend voorjaar uit zal zien.

Celest, ik ben echt blij dat Majdiy zo'n goed thuis gevonden heeft! Maar dat had ik al gezegd :o

Barbara, wat sneu dat Nadyn zo aan het kwakkelen is.
Haha, wat een druktemakers kunnen het ook zijn :') Ach zo lang hij maar lol heeft, al weet ik dat soms een relaxt ritje ook wel eens leuk zou zijn met zulke paarden.
Wat lief van je dat je de Welsh Cob erbij genomen hebt na het overlijden van zijn fokker, en gaaf dat je zo'n klik met hem hebt!

Debby, wat leuk om jou hier ook weer eens te zien, en wat gaat de tijd snel! Ashmira ook alweer 14 jaar! Wat jammer dat Ashmira een laadprobleem heeft, zo jammer als ze slecht op de trailer willen. Ik hoor weleens dat Chantal Logchies goed werk doet mbt trailer laden, misschien eens contact met haar opnemen?

Gelske, ik heb het al eerder gezegd, maar wat een knapperd hebben jullie erbij! Ik ben echt fan van Manilah <3 , dus ben heel benieuwd hoe deze zoon van haar uit gaat groeien.
En wat heerlijk de paardjes aan huis daar in Drenthe.

Yassie, een koliekaanval, bah, altijd schrikken! Is hij inmiddels weer helemaal opgeknapt?
Hij is wel knap <3

Zoute nootjes, fijn dat het zo lekker gaat met rijden! Endurance is ook echt leuk om te doen.

Wat gaaf Kesje! Even op Duindigt racen. Ik heb een aantal jaar geleden renarabieren bijgereden, en die snelheid is echt gaaf. Gelukkig hebben wij hier het strand waar je ze lekker kan laten gaan.

Zo, en dan nu mijn eigen updates.

Begin van het jaar, toen ik hoorde dat de hengst waar ik mee wou dekken verkocht ging worden, besloten op zoek te gaan naar een jong hengstje, en daarbij dus Unkas gekocht. Helaas niet wetende dat het hele jaar echt alles tegen zou zitten, en ik op dit moment echt even helemaal klaar ben met fokken.
Later zag ik ineens Amjad te koop staan, en ik ben al vanaf dat hij jong was helemaal weg van hem, en dat wist Karin, dus ik zei al, als je hem nou een paar maanden eerder te koop gezet had.. Uiteindelijk kreeg ik een paar maanden later een berichtje van haar en heb ik besloten hem nogmaals te gaan bekijken en uiteindelijk te kopen. Dus nu heb ik weer een rijpaard *\o/* Nu nog weer wat mee werkt, zodat ik ook kan gaan rijden. Maar het begin is er al, heb hem een keer mee genomen naar het bos, wat hij echt helemaal fantastisch vond, nadat hij het de eerste 5 minuten wel even superspannend vond. En ook al langs de weg geweest helemaal alleen, maar helaas zit het weer zo ontzettend tegen en helaas heb ik naast mijn baan verder weinig tijd en op dit moment ook niet de faciliteiten om echt met hem aan de gang te kunnen, maar dat komt van het voorjaar/zomer wel. Ik ben in ieder geval helemaal blij met hem <3
Enige nadeel is dat Kas nu eigenlijk een beetje overbodig is.

En aangezien ik Amjad voornamelijk als rijpaard gekocht heb, en zijn hormonen hem echt wel heel erg in de weg zitten, en daarnaast alle merries extreem zijn geworden qua gedrag sinds hij er is, toch besloten sperma in te gaan vriezen en hem dan te castreren. Nu het idee nog uit mijn hoofd zetten dat dat heel erg zonde is :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast is Almaz inmiddels verkocht en naar een fantastisch nieuw thuis gegaan, staat Mausi momenteel te koop, staat Malik gewoon lekker te groeien en een blij ei te zijn, Aleeyah is ook nog lekker jong en paard aan het zijn en wordt nog niks mee gedaan, en Aziza begint langzaam toch echt wel ouder te worden. En dan hebben we nog Bella op stal, niet van mij, maar ook zij doet het super na afgelopen zomer helaas 2x een slokdarmverstopping te hebben gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:11

Ja moeilijk roma echt balen dat het fokken weer zo tegenzit. Je hebt echt parels staan daar zou het niet aan moeten liggen. Ik weet niet hoe het gaat bij jouw op stal met de nieuwe hengst erbij . Maar ik moet zeggen dat hier ook echt een beetje onrust was in het begin dat Kabir op stal kwam maar nu gaat het super. Maar ja hij is ook nog erg jong natuurlijk . Vind je jonge hengst ook zekers knap ik hoop dat je snel een oplossing vind voor alles. Het weer valt ook zekers niet mee zo maar voor je het weet zit je weer lekker in het voorjaars zonnetje op je mooie kerel. Ik ga voor je duimen voor een beetje geluk

Al_Zawraa

Berichten: 2334
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:26

Ja, een beetje onrust is niet gek, maar dan moet er na 2,5 maand wel verbetering in zitten. Daarnaast heb ik toch graag dat ze allemaal binnen kunnen, en dat hij met minimaal 1 ander paard samen kan staan buiten en dat gaat helaas nu niet.

Ik moet zeggen, in de hand en onder het zadel is hij echt top hoor, al zit er een flinke kop op, maar dat is niet door zijn hengst-zijn, en ik hou daarvan :D

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers