[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:17

Halloooooooo! Zal ik mij even voorstellen of herinneren jullie mij je nog?' :P

Zit nu op phone dus is lastig reageren, maar ga proberen:

Marlijn, alles helemaal weer hersteld met je nieuwe paardje? Wat voor zadel heb je nu aangeschaft?

Canies, jaaaaa wat een knapperd es Gya! Ben echt fan hoor! Ze pakt het ook allemaal fijn op he? Ga je volgend jaar starten met haar?
Raff volg ik natuurlijk via de app wat beter, zoooo tof dat jullie naar Oostenrijk zijn geweest. Wat een avontuur! Weet nog goed jaar terug wat een stress toen tijdens de Aljassimya challenge in Brecht, moet je kijken wat jullie sindsdien allemaal hebben bereikt! <3

En Eline? Jij ook DAWRA start plannen? Zie met enige regelmaat jullie pics op FB, gaat goed he met jullie nieuwe paardje?

Joyce, geniet altijd zo van jouw foto's! Horsies zien er altijd zo heppydepeppy uit. ❤️
Leuk je Keltische belangstelling. Ben er niet zo heel erg into in maar vroegah wel veel interesse in gehad. Ben ook nog op het eiland Skype geweest. Het beperkt zich nu tot tripje naar Dublin Hahaha! City-Trip-Tips altijd welkom :D

Wauw ziet er goed uit die Azharu! Mooi dat academische *\o/*
Hoe oud is hij? Hij is zo mooi wit!

Annika!!!! Jij leeft dus ook nog?
Meidje ik de opfok, wat gaat het hard! En mama verlease...En jij? Want je bent nu paardloos? :+:

Miran...was natuurlijk een kwestie van tijd totdat het weer begon te kriebelen hihi. Naar wat voor iets ben je op zoek?

Nou ja, hier eigenlijk z'n gangetje...
Fokseizoen is voorbij en Zahra bleef leeg...
Twee x geïnsemineerd met zaad van jonge hengst maar helaas... volgend seizoen begin ik op tijd en met een andere hengst.
Heb haar op de zomerweide gezet waar ze Nyhla heeft leren kennen en die twee zijn dikke vriendinnen geworden. Zoooo lief.
Over aantal weken komt ze terug op stal en dan ga ik haar verder doorrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Majid is verkocht en super blij met z'n nieuwe (DAWRA) plekje. Echt zo een leuk mannetje❤️

Afbeelding

Op de trailer naar z'n nieuwe forever home.

Afbeelding

Tie is inmiddels ook vertrokken naar haar nieuwe eigenaren waar ze echt fungeert als familiepaard.
Heel blij mee.

Afbeelding


Jazzy is na ruim 3 jaar bij mij te hebben gestaan verhuist naar Kuwait. Afscheid viel me bijna net zo zwaar als bij Tie. ;(

Ze heeft t er gelukkig wel heel goed en is happy in de zandbak.

Afbeelding

En gelukkig heb ik haar dochter Nyhla nog. Mijn oogappeltje... <3
Ze ontwikkelt zich prachtig en is heeeeel knuffelig!
Ook zij komt over paar weken naar stal terug en dan gaan we aan de gang. In december onze eerste clinic samen en volgend seizoen de in hand classes starten bij DAWRA. Ik denk dat ik haar ook dek komend seizoen of misschien nog niet, wordt m'n nieuwe westernpony hihi!


Afbeelding

En The Man Ofcourse... Knappe Nour, hij werkt zo hard momenteel in voorbereiding op onze eerste 80er in Epe over 2 weken. Of 90er want zoveel Kms gaan het worden. Ik merk nu ook in de coaching dat het allemaal wat serieuzer gaat worden. Op naar onze novice en de CEI wedstrijden die ik hoop volgend jaar te gaan rijden met m.
Ik denk dat ik wel bijna ga sterven tijdens die Kms maar soi, is voor goed doel hahaha ;)


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 15-10-17 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt



Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:22

Wat een rust hier :')

@ Yildiz
Azharu is in juni 9 geworden.
Toverballetje :D

Ik met zonet aangemeld bij de KNHS, eerste stap is gezet *\%/*
Nu de rijvereniging en startpas, maar stapje voor stapje

12 november weer een WE clinic, hopelijk kan ik deze keer voor wat mooie foto's zorgen.

The Dancing Arabian

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:39

Jaa hier ook still alive haha.

Jeaah Melanthe! Elke stap is er eentje haha, leuk!
Ik twijfel of ik a.s. seizoen ook een startpas bij KNHS ga aanschaffen.. vind het toch wel leuk om zo nu en dan in de buurt dressuur wedstrijdje te hobbelen. Kocht nu telkens een dag pas, maar dat tikt toch best aan.

Je dames zijn zo leuk samen Yil! Ik denk ook dat Nyhla het heel gaaf zal doen in de western. Zou leuk zijn jullie weer in western tack te zien :)

Hier alles goed, de jongens doen het nu wat rustiger aan, druk seizoen gehad. Afgelopen zondag laatste western wedstrijd met Raff gereden, Wran in woudenberg.
Hij is nog erg wispelturig per onderdeel, vaak verbeterd het gedurende de dag en dat was nu ook het geval. In de trail een heuze rodeo en een DQ omdat ik dus ingreep. Horsemanship met een mega grote voorsprong op nr 2 uit het pattern gekomen, ging echt top, maar helaas trok meneer het niet in het chaotische railwork, dus toch 2e plekkie. Daarnaast starten we nu sinds 2/3 wedstrijdjes de reining. Puur om hem óke in zijn koppie te krijgen met alleen in de bak zijn én galopperen én schakelen. Het heeft dus nog niks met reining te maken, aangezien ik hem nog heel erg terug in tempo rij (bijna een pleasure galop) en er nog geen echte spins en slidings opzitten. Maar zo doen we als echte dummy's wel al wat basis op in dit onderdeel, zodat als hij in de toekomst thuis hiervoor klaar is, hij dit op wedstrijd terrein ook is. Overigens waren we wel nog 3e vd 6 haha, vraag me niet hoe.

Daarbij zijn we Gya rustig aan het beleren en zij pakt het zo bizar makkelijk op, niet normaal. Vandaag me zus er voor de 2e keer op en wat rond gestapt met beginnetje van het sturen aanleren.

Afbeelding

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

ascekefa
Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:05

Afbeelding

Hoii allemaal! Ik ben redelijk nieuw hier, met een oude bekende.. Majdiy Al Din...

Ik zal me eerst eens even voorstellen. Ik ben celest, 19 jaar, op school, werkend bij baloe beer voor de pony, en natuurlijk heb ik als grote vriend Majdiy. Ohhjaa, en ik heb ook nog een lieve vriend, ergens tussendoor

Afbeelding

Majdiy is nu ongveee 2 maandjes bij mij. Ik was helemaal niet van plan een paardje te kopen, laatstaan op zoek.. maarja het gebeurde, we werden verliefd! Of naja, ik in iedergeval haha (sorry vriendlief!) Majdiy was met hele andere plannen bij een vriendin van mij, en ik kwam eigenlijk alleen maar langs om te helpen mesten en voeren.. en ineens zat ik boven op hem.. zo zonder zadel, hoofdstel, of wat voor hou vast dan ook. (Jaajaa mama ik had braaf mn cap op ) Mn vriendin had hem aan zn halster beet, en zonder protest en in alle rust en kalmte mocht ik op zijn rug klimmen. En machtig dat dat voelde! Wat een rust dat hij toen uitstraalde! (Tegen over de speelse boef van nu heeelmeaaal) Stiekem was ik toen al verkocht. Maar goed, hij was er niet met bestemming voor mij! Focus. De dagen erop ging ik steeds vaker mee, “om te helpen bij haar op stal, uhuu...” en ook toen was dat gevoel er nog. Een soort kriebel in mn buik die ik nog niet had gevoeld met een ander paard. Hij is zo verschrikkelijk lief!!

Na een beetje omgepraat met mama, de nodige druk en naruurlijk ik beloof dat ik elke dag mn kamer opruim, hw, afwas,stozuig en de riedel wilde ze wel eens even komen kijken. Mama vind paarden spannend, maar ze doet haar best en ze word steeds meer een paardenmoeder. Ik kreeg een Ja vooruit.

Plannen gemaakt en hij mocht komen! Welkom op de stal waar mn shetlander ook stond. Here we go!

Afbeelding

Eenmaal aangekomen gelijk rollen!


Afbeelding


Rustig aan de slag met longeren in de loop van de dagen

Afbeelding
Afbeelding

Jaa jaa baas rustig.. meneer ging zich beter voelen. Hij was wat aan de magere kant toen ik hem ontmoette. Dus na heel wat lkkere hapjes zijn wortelen en slobber wel echt zijn lievelingssnoeppiess! Het beter voelen ging zich eerst uiten in uitspattingen, showen, en gewoon veel meer energie. Ondertussen is het een echte puber die mij uit test. Groot gelijk, we zoeken beide bij elkaar naar de grenzen en hoe en wat! Maar.. ze vonden hem de druk worden. We mochten niet meer in de bak aan het werk, niet meer longeren dus.. wat moet je dan als je je beter voelt? En je blij wilt zijn en rondrennen.. ja wandelen, want baasje zegt dat we niet elke dag kunnen rijden. Oh tijdens het wandelen kan ik me heel groot en stoer en sterk maken! En als ik mezelf ergens in spiegel beeld zie! Dan ga ik toch uit mn dak!! Gaaf joh! Vond baas niet.. die had de blaren op der handen.. en ondanks dat we het niet wilde zijn we voor de laatste keer gaan verhuizen. Naar km wei! Dus erg vind hij het niet haha.

Kort samen gevat: het gaat goed met hem. Hij voelt zich goed! Hij gaat er steeds beter uitzien en gedraagd zich al een energieke puber! Links is rechts en rechts is stilstaan en kijken wie er wint! We zijn rustig onder het zadel begonnen en onze eerste ritjes ztten erop. De rust die hij buiten over zich heeft, is het tegen overgestelde aan het week in de bak. Dat is showen! En lopen kan hij hoor!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat zijn fotos van afgelopen weekeind.

Groetjes Celest en Majdiy!

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:27

Fijn dat Majdiy een goed plekje heeft gevonden.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:40

Wat fijn voor Mays dat hij zo goed terecht is gekomen, hartstikke leuk om te zien zeg, je straalt helemaal.

Ik klets binnenkort even uitgebreider bij maar welkom en leuk om dit mannetje toch weer bij nieuwe eigenaar te zien.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:56

Ook ik kom binnenkort weer eens uitgebreider mee kletsen, maar wil even snel op de foto's van Majdiy reageren.
Wat ziet hij er goed uit, en wat is hij licht geworden sinds de laatste foto's die ik zag, en die vliegjes <3
Wat ontzettend leuk dat hij zo onverwachts zo'n goede plek gevonden heeft. :) Esmé vertelde het al, maar ontzettend leuk om foto's van jullie samen te zien!

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:22

Ik kom heel even inbreken! Uitgebreide reactie volgt nog werk and all that!

Heb je er eindelijk aan toegegeven om bokt aan te maken :p leuk leuk! En jullie zijn een erg leuk stel

SA Bahiyah Bayesa Bahir Ibn Bayesa

ascekefa
Berichten: 0
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:50

Calimero_ schreef:
Fijn dat Majdiy een goed plekje heeft gevonden.


Dankje! Ik hoop dat hij het naar zijn zin blijft houden en dat het zo blijft klikken!


Aleeneh schreef:
Wat fijn voor Mays dat hij zo goed terecht is gekomen, hartstikke leuk om te zien zeg, je straalt helemaal.

Ik klets binnenkort even uitgebreider bij maar welkom en leuk om dit mannetje toch weer bij nieuwe eigenaar te zien.


Jaaa klopt! Ik word ook heel blij van hem !


Al_Zawraa schreef:
Ook ik kom binnenkort weer eens uitgebreider mee kletsen, maar wil even snel op de foto's van Majdiy reageren.
Wat ziet hij er goed uit, en wat is hij licht geworden sinds de laatste foto's die ik zag, en die vliegjes <3
Wat ontzettend leuk dat hij zo onverwachts zo'n goede plek gevonden heeft. :) Esmé vertelde het al, maar ontzettend leuk om foto's van jullie samen te zien!


Hij is zo aan het opknappen gelukkig!! Nu hopen dat ik hem op gewicht kan houden! Want eten kan die hoor. hij is inderdaad zo snel zoveel lichter aan het worden, verbaas me er echt over hoe snel dat gaat. alleen zn manen (van wat er nog van over is..) en staart worden grijs dankjewel! Lief van jullie allemaal!!❤️


JustOneBite schreef:
Ik kom heel even inbreken! Uitgebreide reactie volgt nog werk and all that!

Heb je er eindelijk aan toegegeven om bokt aan te maken :p leuk leuk! En jullie zijn een erg leuk stel


Hahaha jaaa druk leven hmm naja mama voor al, ik weet mijn ww allang niet meer hihi dit is haar account!

Jaa we kunnen samen redelijk goed kibbelen, maar ik denk dat dat helemaal goed komt! 2 pubers die samen moeten werken gaat niet altijd helemaal recht

Ik gooi er gewoon nog wat fotos bij hihihi ik kan er zelf ook zo van genieten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie paardjes!


BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:15

Hoi allemaal,

Ook al heel lang hier niet geweest.

Wat een verdrietige dingen zijn er weer gebeurd en ook weer erg mooie fotos van de paardjes voorbij zien komen.

Leuk dat het weer een beetje opleeft hier.

Hier gaat alles zijn gangetje; Nadyn is nu 24 en heeft artrose in zijn beentjes en ook nog een peesschede ontsteking. Ik rij hem niet meer en het is elke dag wikken en wegen want bewegen is goed maar in de blub nu met die ontsteking lijkt me weer niet geweldig. Ik heb helaas geen bak dus het is of stal of wei...

Au Vol is nu 19 en weet niet steeds niet dat hij niet meer koerst. Echt, wat een volhouder blijft het toch. Altijd met buitenrijden zo hyper de piep. Gaat altijd heel graag mee maar wel liefst op flink flink tempo. Ontspannen ritje gaat er niet inzitten ben ik bang, maar een lol dat hij heeft...

Daarnaast hebben we nog onze lieve shetlander Bliksem en sinds vorig jaar een ex dekhengst Welsh cob er bij met een ietswat apart karakter, combi tussen heel lief en gevoelig en voordat hij hier kwam ook met een heel groot deel frustratie/agressie. Hij deed mensen niets maar gewoon een tikkende tijdbom. Nu geruind (dat weet hij zelf alleen dus nog niet) en aan het doorrijden want hij is nu 14 en was maar heel weinig onder het zadel geweest. Ken het paard al erg lang en weet hoe hij is als hij mee mag en heeft mijn hart gestolen. Dus na het overlijden van zijn fokker mocht hij bij mij komen en mijn leven verblijden. Nooit gedacht dat ik een ander ras zou rijden als een Arabier maar hij is toch ook echt helemaal geweldig.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:39

hallo,al tijd niet meer op Bokt geweest maar weer eens leuk om mooie plaatjes van al jullie AV's te zien.
Ik vond zelf nog een leuke foto uit de "oude doos " van mijn oudste merrie Adhira ,moeder van Azharu van Melanthe hier op bokt en moeder van Asmita van Zoute Nootjes hier op Bokt.

Afbeelding

Dit was ergens in 1996? in Breukelen,onze allereerste show.

Adhira is inmiddels 26 en echt wel een dame op leeftijd met haar kwaaltjes maar we genieten nog elke dag van haar zolang het kan!
En dit is haar dochter Ashmira inmiddels alweer 14.

Afbeelding

groetjes Debby

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:25

En ik vond ook nog een oude foto van Lucky's Allegria de moeder van Djunnah.
Op foto 1 was ze net aangekomen bij ons op stal.
Staart aangevreten door een stout veulen.
Afbeelding

Ik heb haar ingereden op jaar 6de jaar en een jaartje later zag ze er zo uit

Afbeelding

In Heiloo toen nog een tweede premie met haar behaald.
Ben benieuwd waar ze nu is.
Denk dat ze nu 20 jaar is.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:21

Hey Debbie, ik zag je berichtje langs komen, wat leuk om die oude foto's van Allegria te zien!
Was die staart aangevreten door een veulen van haar, ik dacht dat ze maar 1 veulen had gehad, maar misschien niet goed op de hoogte :D
Ik heb nog altijd contact met de eigenaresse van Allegria, ze is nu 19 jaar en doet het, voor zo ver ik weet, nog altijd prima :)
Ik kan bijna alleen maar foto's vinden van Allegria met eigenaresse, beetje brutaal om die te plaatsen, maar hier 1 van d'r koppie :)
Afbeelding

Echt dames, als ik eens tijd vind, zal ik een minder egocentrisch berichtje plaatsen, maar heb het erg druk :oo
Met Djuun alles oké hoor :)

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:16

Dat had een ander veulen gedaan Letizia, eentje van Asmita haha.
Leuk dat je nog contact met haar hebt, is het nog steeds dezelfde Melissa waar ze van is?

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:50

Wat leuk om die oude foto's eens te zien! Asmita heeft dus een stout veulen gehad, hahaha. Dat is waarschijnlijk Safiya geweest, die is in 2003 geboren. Tja, Asmita is zelf nog heel blij, vrolijk en actief voor haar leeftijd (nu 22 jaar oud). Als ze mee gaat buiten rijden wil ze voorop lopen, en het liefst harder dan menig ander paard. _O- Stappend, dat wel.

Marlijn, wat een leuk paard op de foto en wat heerlijk dat je er lekker mee naar buiten kan. Lekker trainen en beter worden.

Canisia, wat leuk dat Gya het zo makkelijk oppakt. Ziet er heel ontspannen uit. En wat een goede resultaten met je andere paard, ondanks de communicatie dingetjes.

Celest, welkom in het topic. Je hebt een leuk paard gekocht. De gedachte van eigenlijk niet op zoek zijn is heel herkenbaar hoor. Hier net zo. Je zoekt het niet, maar het komt gewoon op je pad. Het leven is wat je overkomt, terwijl je andere plannen maakt, hahaha! Knappe Majdiy.

Eline, fijn dat het allemaal nu weer beter gaat met de paarden.

Joyce, mooie paarden op de foto. Rij je wel eens, of zijn ze allemaal te jong of te oud (met pensioen)?

Azharu, hij is zo knap, had ik dat al gezegd? Hij kan zo als showpaard en stuntpaard voor in de film aan de slag. Zijn halfzus is ook erg mooi, maar ze is al wat ouder, en dat toont wel. Soms heeft ze heel mooie momenten, maar dan moet ik de camera opstarten, en dan is het net te laat.

Annika, wat wordt Emperia groot. Mooi veulen. Tja, op kamers gaan is ook een hele stap, maar soms zijn ze er gewoon aan toe. Euforio ziet er ook knap uit.

Miranda, gezellig dat je nog meekletst. Lekker in de tuin bezig zijn is ook heerlijk.

Mutsii, succes met inrijden. De meeste arabieren die ik heb meegemaakt waren heel makkelijk te beleren. Als ze de tijd krijgen komt het altijd goed.

SFW, ook al zo'n mooi paard, en ook al aan het beleren. Er worden best veel paarden beleerd en doorgetraind in het topic. Mooi om te zien op de foto's.

Kesje, fijn dat je een trailer hebt. Is altijd makkelijk, zeker met de nieuwe auto erbij die kan trekken. Mooie foto van Rayna, en fijn dat jullie weer aan de beterende hand zijn. Gefeliciteerd met je winst in het toernooi. Starten en gelijk winnen, dat is leuk!

Mazzeltje, dat ziet er al heel fijn uit. Succes met je knappe 'cadeautje' (als ik het goed heb, is dat haar naam).

Yildiz, wat een plaatjes! En wat een plannen weer. Vind het knap dat je zoveel doet met de paarden. Trainen voor de lange afstand, western, fokken. Het lijkt me ook moeilijk om afscheid te nemen van paarden, als ze worden verkocht. Maar ja, een afscheid hier betekent weer een nieuw begin ergens anders. Bijzonder, zo'n foto van de paarden in de grote zandbak.

Barbaras, wat jammer van de artrose. Maar je, ouderdom komt met gebreken. Weidegang is in principe wel heel goed voor artrose patiënten. Dan kunnen ze zelf hun beweging kiezen. Maar in Nederland is dat niet altijd ven makkelijk met de natte grond op sommige plaatsen in de winter. Hier staan ze op het moment nog volop op de weides. Maar het is een behoorlijk deel op hogere zandgrond. Dat blijft best goed. Alleen het lage deel van de weide wordt snel modder.

Letizia, dat is de moeder van Djunnah? Ze kijkt net zo als haar dochter, heel zelfbewust.

Debby, wat leuk dat je in het topic langskomt. Vaker langskomen hoor, dat is gezellig!

Het is hier ook best druk. Ben nog steeds aan de studie. Het huis houdt zichzelf ook niet bij. Drie paarden verzorgen is ook tijdrovend (vooral als je blijft hangen bij stal, eindeloze poets-, rij- en wandelsessies inlast, hahaha).

Aan de studie.

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:56

Azharu is ook heel knap }>
Wel een clown hoor, op stal moet hij altijd overal mee kloten.
Stal uitmesten? Gooien we de kruiwagen toch om?
Zeil? DAT MOET STUK! wat nou eng...

Showpaard weet ik niet zo goed hoor, showen doet hij eigenlijk nooit -O- Maar als showpaard in een show wel hoor! We zijn hard bezig met vrijheidsdressuur en de gewone dresuuur ophoger niveau krijgen.
Het staat zeker wel op de bucketlist om zoiets te doen! Lijkt me fantastisch, en volgens mij vind azharu het nog mooier, alle aandacht voor hem, dromen komen uit voor m dan.
Camera's, nog zo iets, zodra er een camera bij komt veranderd hij in een ezel....


Ik lees de rest van jullie verhalen wel hoor, maar omdat ik nog niet zo bekend ben met iedereen, reageer ik eigenlijk niet veel daarop. Zodra ik iedereen en de paarden een beetje ken, komt dat wel. Excuses.

The Dancing Arabian

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:15

zoutenootjes schreef:
Joyce, mooie paarden op de foto. Rij je wel eens, of zijn ze allemaal te jong of te oud (met pensioen)?


Momenteel niet, omdat ik eerst nog flink wat kilo's kwijt wil (Wat overigens lekker gaat! :) ) Azi en Munir zijn nog te jong. Vorig jaar ergens heb ik voor het laatst gereden volgens mij, met Lazio.


Afbeelding

Afbeelding

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:49


1 juli 2015: Enzo

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:35

Ga ik weer probeeren mee te kletsen!???? Eerst maar een kleine update van me zelf en dan maar weer vanaf hierop iedereen reageren . We zijn verhuisd naar Drenthe in de tussen tijd heerlijk hier . Toch weer besloten een veulen met farah Dibah te gaan fokken. En in plaats van een dekking het hele paard gekocht . Dat dus even in het kort hoop weer veel mee te lezen en te praten. Onze nieuwe aanwinst ASE Kabir Afbeelding

yassie14

Berichten: 61
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: parrega

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:23

Hoi! Ik heb ontdekt dat ik nu veel makkelijker fotos kan toevoegen en daarom krijgen jullie na 3 stille jaren meelezen eindelijk weer eens een update van Tidal, we zijn weer druk aan het trainen geweest,

totdat hij afgelopen weekend een koliekaanval kreeg, DA erbij en injectie gekregen en toen ging het al snel weer beter. Nu dus weer heel rustig beginnen met wandelen en hopen dat hij weer snel helemaal de oude is. Zijn er hier nog mensen met wedstrijden in de planning? Erg benieuwd! En Oja de laatste foto laat zien dat hij de paddocks te nat vind om in te gaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TIDAL(L)
mijn arabiertje

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:33

Ik ben erg slecht om op iedereen reacties te geven daar ik gewoon niet goed weet hoe je dat moet doen. Ben ietswat grote zeef dus lees het zeker wel hoor maar ben nu meer dan de helft al kwijt. sorry daarvoor.

Yassie, is je paardje nu weer helemaal opgeknapt? Hoop het wel, altijd zo sneu.

Mmm wordt beetje niet goed van die verwende knollen van mij. Weer voor de zoveelste keer dat ze een pak hooi niet lekker vinden en dus ook gewoon niet eten. Wat doen jullie hier mee? Ik snij dan maar weer een andere open maar dan zit je met een pak van 400 kilo...

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:40

Barbaras, dat is hier ook met reacties geven. Ben ook een zeef af en toe. Maar proberen kan altijd. ben er nu achter hoe het werkt met meer schermen openzetten en dan heen en weer lezen, hahaha.

Met hooi heb ik het liefst van die kleine pakjes met twee touwtjes erom en niet balen van 400 kilo met plastic. Kleine baaltjes kan ik makkelijk achterin de auto gooien (heb een oude grote volvo) en in de schuur stapelen. Gelukkig kan ik in de buurt goed hooi overnemen, wat nog 'ouderwets' wordt gemaaid, gedroogd en verpakt. Als er een pakje niet meer goed is, is dat een kleine hoeveelheid en dat gebruik ik als bodembedekker. 400 kilo wat niet meer goed is, is best veel om af te voeren...

Soms krijg ik een grote baal, en dan merk ik wel kwaliteit verschil. Dat eten ze niet zo graag, en ze doen het er, naar mijn idee, ook niet zo goed op.

Wat een knappe paarden hier boven op de foto! Yassie, hopelijk gaat het gauw weer beter met je paard. Hier ook wel eens meegemaakt, is tot nu toe altijd goed afgelopen.

Mooie hengst, Gelske. Hij geeft vast ook knappe veulens.

Annika, ik ga even in je topic kijken. Even de foto's zien van je knappe veulen!

Joyce, mooi uitzicht, zo'n prachtige vos met de oortjes naar voren :D .

Aan de studie.


Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:26

Annika leuk veulen,best aan de maat zo te zien.

Gelske mooie hengst,wat is zijn afstamming?

Yassie14, dat is altijd schrikken met koliek. Leuk dat je wil gaan starten.
Ik heb ooit plannen gehad maar heb helaas te weinig tijd om te trainen. Denk niet dat t ooit nog wat gaat worden.

Barbaras: wat voor hooi is het? is het echt verpakt zoals kuil of gewoon een baal hooi.
Die van mij eten t meestal wel op maar staan die 20 paarden op stal dus die grote balen gaan ook wel op hier.

Zoutenootjes,vond nog een foto denk de enige die ik heb waar de hele kudde samen staat.
Van links naar rechts Adhira ( Mel Eldir x Rose of Sedan)
Dan Asmara ( Araf el Maklouf x Asmita). Achteraan Aja Bint Asmita (Il Nasek x Asmita) en helemaal rechts Asmita
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers