[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:39

Hier ook even een korte bijlees, zit ook een beetje in een isolement (school, tentamens komen eraan en die moet ik echt echt echt halen dus dat even op 1)

Gaat echt goed met je balken experiment Tam! Vind je hem lichamelijk ook veranderen?

Lastig hoor Eline, hopen dat het gewoon een virusje is!

Hooligans bij Miran _O- _O-

Schiet al op Yil! Succes morgen!! Jeetje, wat een scores zie ik al voorbij komen (niet heel veel verstand van maar 70 is toch zonder penalties of plusjes?) Zet hem op!!

Goede reis met Olina!

Stoute Amir := Hij groeit goed!


IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:22

Aha, ja daar stond me iets van bij inderdaad, thanx voor de uitleg en vooral genieten morgen!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:32

Leuk hoor Aleeneh, Olina en Mish zo samen!

Ik duim mee dat het gelukt is Roma!

Waaauuuw Nicky, wat moooooi! <3

_O- _O- Ilya :')

Heerlijk hoor Joyce, hier ook lekker aan het verharen!

Gefeliciteerd met de verkoop van het veulen Yildiz!

Fijn dat je les zo goed ging Eline en dat je zo'n fijne instructrice hebt, daar kun je weer mooi verder mee!

Mooi resultaat Jessica en zo te lezen hebben jullie genoten, super debuut!

Fijn dat je paardjes weer terug verhuisd zijn Joyce en heel veel beterschap voor je man!

Wat een dapper mannetje Gelske, heel leuk!

Hoe leuk Tam! Kan me voorstellen dat je super trots bent!

Dat gaat hard Annika, leuk hoor! En Ely lekker in haar vel, super fijn!

Leuk Miran, Fu wordt springpaard? :))

Haha, dankjewel voor alle succeswensjes, ja wel spannend met school maar doe m'n best! Wil graag voor de zomer m'n bachelor halen dus ja moet er even hard aan werken. Jassie zit niet heel lekker in z'n vel, ik zat goed met m'n gevoel want hij had toch een lichte wormbesmetting. Hopelijk komt hij nu wat aan in gewicht!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:54

Leuk hoor Kat! Hier weinig regen, wel leuk trouwens om te zien hoe mooi Ilya gebouwd is, onder al dat haar lijken ze soms net letterlijk bolletjes wol, nu het nat is zien we een hele knappe jongen, ben benieuwd naar zijn kleur en bouw over een paar maanden!

Heel leuk Joyce, wat een droppie nog daar!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:08

Wat een parcours Tam, hahah inderdaad het klaarleggen alleen al, maar wat doet ie het goed!

Lekker aan het verharen bij jou Joyce!

Vroeg met Fu op pad geweest, heerlijk!

Tiene! :wave: Fijn van je promotie!

Nee, Moyo heeft geen bultjes meer gehad gelukkig!

Klinkt super gaaf Nicky!

Mooie foto's van het paardenspul Roma!

Tie als kleine baby! Lijkt Yazahra op haar van vroeger?

Gek stel Kat :P Klinkt helemaal goed voor Ilya, zal idd wel even wennen worden.

Top dat het laden met Nour zo goed ging!

Eline ook lekker bezig met Sem, ja hij lijkt inderdaad wel op Set!

Zal zo even een verslagje typen van onze trainingsdag, eerst dit posten voordat het weer weg is 8)7

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:50

Zaterdagmiddag de paarden zo goed als gewassen, we hebben helaas geen wasplaats binnen. Wel warm water dus het moest maar even heel snel i.v.m. de wind en tussen de buien door. Ik had een sleezy besteld voor Jas maar die was helaas te klein, dus dan maar op hoop van zegen met alleen een deken op. Gisteren vroeg opgestaan en helaas, alles wat vies kon worden, had Jassie vies gemaakt :') Dus hop, gauw een spons eroverheen, snel nog een borstel en laden maar. Eerste kwartier stonden ze nog wat te stampen op de trailer (voor beide de tweede keer reizen) maar daarna een heerlijk rustige rit gehad. Daar aangekomen mochten ze lekker in een box en begonnen wij aan het theoriegedeelte. Daarna begon de praktijk. We waren met een groepje van 4 aan de hand: Jassie, Moyo, Raffi van Canisia en Gaziya van Elma (volle zus van Set) Jassie vond het wel heel erg spannend aan het begin: eerste keer in een binnenbak, deur van de binnenbak maakte van lawaai, andere paarden (ook nog mensen die aan het rijden waren van de manege), regen op het dak, het was allemaal wat veel voor hem. Na een tijdje vloeide de spanning wat af en hebben we echt goeie dingen mee kunnen pakken. De showmanship proefjes waren nog wel een niveautje te hoog voor ons, zowel voor mij (mijn houding) als voor Jas maar we deden ons best. Als laatste de trail en dat vinden we allebei leuk! Alle manoeuvres kunnen doen en aan het eind best een heel aardige proef gelopen, super leuk! Veel tips gehad waar we thuis weer lekker mee aan de slag kunnen en besloten dat we dit echt vaker gaan doen, want dit is zo goed voor ons! Aan het einde van de dag had hij een enorm groeiproces doorgemaakt :j In de bak hebben Jassie en Moyo eigenlijk helemaal niet aan elkaar gehangen of naar elkaar gegild, op stal vonden ze het wel even gek als de ander er nog niet was maar gelukkig vond Jassie z'n buurvrouw Gaziya ook wel erg leuk, haha! Helaas begon het weer steeds slechter te worden en hoorden we dat het thuis ook behoorlijk stormde. Uiteindelijk na even overleggen dus besloten om maar te gaan rijden achter Canisia en Robina aan en tijdens de rit even contact te houden. Pfff... het was echt geen pretje, het waaide zó verschrikkelijk hard maar de paarden stonden gelukkig super rustig. Rustig aan gedaan en uiteindelijk allemaal weer veilig thuisgekomen. Wat is Gaziya ook een leuke, onwijs brave merrie en tja... Moyo en Raffi: echt talentjes, daar gaan we nog veel van zien en horen! Was heel erg geslaagd!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:09

Gefeliciteerd met Euf! *\o/* Lekker geshopt voor de baby!

Haha, ja kan me voorstellen Tam, Noah spiertjes, jij ook spiertjes _O- Oeps, wel een teken dat je goed bezig was met leren haha!

Ik vind je halster zo leuk Miran!

Haha, nee starten is iets voor de toekomst, ga eerst lekker wat vaker op pad met hem. Suus gaat natuurlijk wel starten met de dame en wellicht nog een keertje met Moyo, we zien wel. Echt een vaderskindje is TT dus! Klinkt als een goed besluit voor Nour!

Leuk hoor Brenda zo'n nieuwe pup. Kat sterkte met het inslapen van jullie trouwe hondje, is niet leuk!

Heerlijk Nicky!

Ach wat sneu dat Sjaak zich weer niet goed voelt. Heel verstandig om vandaag niet met trailer de weg op te gaan. Ik hoop dat er echt snel duidelijkheid komt!

Ilya <3

Dankjewel Gelske, Suus en ik vinden hem ook goed gelukt :D

Pfff... ja, wat een wind! Niks gedaan met de paarden vandaag, vond het echt te hard waaien.

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:44

Bonjoy schreef:
Mag ik even egoposten? :o

Yusraa is moeder geworden van een prachtig merrieveulentje. De vader is BA Hamdhani van Baikala Arabians. Haar naam is YMJ Azibaijirah Bint Yusraa. Mams en kind maken het goed! :)


[ [url=m/z1e6qD.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Hy2Zus.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh jij, vals kind!!! :P ~~}> _O-

Jeetje, wat knap dat je het zo lang geheim hebt kunnen houden, hilarisch _O-

Ben heel blij voor je!!!! *\o/*

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:00

Poppetje hoor Joyce! Heb je nu ook zo'n mooie buikfoto van Yus? O:)

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:49

Ik ga een soort van poging doen om hier in te springen :')

Ooh leuk Shanna, als ik het red wil ik jullie zien hoor ik Alkmaar!

Fijn dat Noor weer beter gaat Gelske, hier ook een pony die er onwijs gevoelig voor is en niet meer op het land gaat. Balen van Vadim, je hebt iig je best gedaan en nu maar hopen dat hij goed terecht komt!

Ilya op kamers! Mooi dat hij een vriend heeft nu, gaat vast beter!

Annika ik weet echt niet hoe ik erbij kom of dat ik het gedroomd heb ofzo, maar volgens mij heb ik de hengst die je op het oog hebt pas gezien. Zo ja, jemig wat is ie breed geworden, mooie hengst!

Ach volgende keer beter Joyce, soms lukt het en soms niet...

Knappe Munir! Met baby ook alles goed?

Yil! Suus en Moon willen concurrentie in de amateur klasse! Dus hophop lekker gaan rijden joh, is leuk! *D Wel jammer hoor dat je de dekking moet uitstellen!

Jemig wat een wond Nicky! :oo Hoe ging het op de Kossack?

Wauw Tam, ja ik zie ook verschil hoor! Good job!

Canies je gaat lekker met Raffi! Tot zaterdag, zin in!!

Hier alles goed! Ga binnenkort beginnen met bach druppeltjes voor (o.a.) Jas z'n oren probleem (en nog wel wat dingetjes denk ik) En tja Moyootje... 3e keer op vreemd terrein en een 4e plaats in de SSH en 2e in de in hand trail. Het blijft een aparte vogel maar als het moet dan staat hij er +:)+ Vanzelfsprekend mega trots natuurlijk *\o/*

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:34

Ooh sorry, was de volgorde een beetje kwijt. Nee logisch en ach... nog zat kansen dit jaar :D

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:30

Oh wat heerlijk voor hem, ziet er echt super uit! Mis je hem erg of valt het mee?

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:31

Altijd fijn Gelske als ze weer mooi op de voetjes staan :j

Prachtige foto's Roma, wauw!

Fijn te horen dat het voor Ely ook zo goed werkte! Enne... hele mooie keus ;)

Super nieuws Esmé, nu hopen dat ze in één keer pakt.

Jajajajaja Canies, een nieuwe horse & dogger :D Whaaa, bij mindere resultaten kan je zus altijd jou als excuus gebruiken: "ja maar ZIJ had hem voorbereid" _O- En bij super resultaten vaker op vakantie gaan :P Haha, mega veel zin in :):)

Wat een reus is Yazahra! Super dat je al gegadigden hebt voor Tie, ja zoals ze ook weer op die laatste foto's stond, ik hou er wel van hoor z'n power lady! Foktechnisch gezien een super oplossing maar vind je het ook niet zonde van het afgelopen jaar trainen en waar ze nu staat? Hoewel, je (of Jes) kunt haar natuurlijk de eerste maanden gewoon blijven rijden en de DRHA wedstrijden zijn ook wel bijna het hele jaar door denk ik?

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:02

Wat heerlijk zo'n oma Kat! Geniet van jullie tripje!!

Oooww Canies, dat is echt een bad timing :( Hoop dat jullie een oplossing hebben gevonden!

Duidelijk Yil, jammer dat jullie a.s. weekend niet mee kunnen doen maar begrijpelijk, gelukkig herstelt het allemaal mooi!

Bren :(:) :(:) Goed voor jezelf zorgen hoor!

Ely ziet er goed uit Annika, jij loopt zeker ook bijna tegen het einde? Spannend!

Haha Roma, toch maar proberen te genieten van familieweekend en tripje naar een stoeterij is natuurlijk altijd leuk!

Morgen maar weer wassen/poetsen/inpakken en dan lekker naar Heteren waar Canies en zus ook heen gaan, hebben er weer zin in! *\o/*

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:00

-O- -O- -O-

Shiiit maar idd wel zo eerlijk tegenover Desh, wel gezellie dat jullie er zaterdag gewoon zijn! Wat goed van jullie pupsel, ze is echt leuk!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:28

:wave: :wave: Goedenavond!

Chique halster Joyce, dat staat vast heel mooi op je vosjes!

Ik ga denk ik niet naar Sint-Oedenrode, wel naar Houten volgende week om te kijken en Nicky te helpen :j

Wow, TT is zeker groot! En nog steeds mooie dikke manen!

Mooie dames Kat, ga je Set weer rijden nu?

Vervelend hoor Aleeneh, hoop dat jullie er uit kunnen komen!

Pfff Eline... ik vind het echt heftig, ik ga ook voor jullie duimen! Je hebt er wel een heel mooi topic van gemaakt, lieve Sem!

Het houdt ook maar niet op bij jou Gelske, klote hoor! Had je evt. (als backup misschien) al een osteo gevonden? Of toch alternatieve geneeswijzen? (ik ben ook totaal geen zweverig type hoor maar vind het zo vervelend voor jullie dat er nog steeds geen duidelijke oorzaak is gevonden)

Fijn dat Ely zo op haar plek is, ze ziet er onwijs goed uit!

Asal weer APK'tje, altijd fijn! En leuk dat haar moeder drachtig is!

Oow heerlijk die Adje en Fin met dekjes!

Echt een prachtige plek voor Ilya en super dat je zo op de hoogte wordt gehouden!

Veel plezier met foto's maken Miran, ik hoop idd op beter weer morgen :=

Mooooi Roma!

He getver, dat zijn geen leuke berichten Nicky :( Ooh dat wordt zonnebrandcreme en veel water mee volgende week! {:}

Was weer een top weekend in Heteren (is al een week geleden, de tijd gaat te snel!) Echt weer van genoten en "onze" paarden met ruiters (asi met suus en een andalusier ruin van vrienden met wie we waren) hebben weer een heleboel lintjes binnengehaald. En redelijk geslapen in de bed & breakfast (ook wat waard! :D, ik slaap nooit zo goed op andere plaatsen maar vorig jaar in een niet nader te noemen vakantiepark was helemaal ruk := _O- )

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:58

Zooo je trailer is gaaf geworden Nicky! Suus had een fotootje op facebook (duuur, die foto's!) maar ik heb wel een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=tHTxYMsxdng

Gefeliciteerd met de jarige paarden!

Gaaaaf Tam! Zondag een thuiswedstrijd voor jou he? :D

Miran :') _O-

Eline aan de klus, hoop dat je er snel in kan!

Die Sjaak is wel stoer zo voor de spiegel, fijn dat de arts de tijd nam!

:wave: :wave: Siel!

Balen van de blessure Yildiz maar gelukkig uitzicht op herstel!


IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:17

Haha nou succes alvast Tam, misschien zie ik je zondag nog!

Ja, meestal is het wel binnen Gelske, en dankjewel, we are proud! Jij succes met Sjaak en Noor!

Fijn voor de dames Kat!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:34

Gefeliciteerd Joyce! Wanneer ben je uitgerekend?

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:59

Van hier gingen er ook wel wat mensen naar Sint-Oedenrode he? Ik vind het ook wel leuk om te gaan maar ik heb nog geen 'slachtoffer' :') gevonden die mee wil en alleen is ook maar zo alleen... Het hele stuk in mn eentje rijden vind ik ook niet zo gezellig, maar als er nu iemand is die ook uit deze regio richting die kant gaat?? *D

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:55

Aahh wat jammer van Zaar haar manen!

Fijn dat het goed gaat Bren, nog gefeliciteerd!

Sterkte Kat, dat soort dingen zijn altijd moeilijk ;(

Ladies, is er iemand die zaterdag naar Raalte gaat en voor mij de demo van de DAWRA wil filmen? Ik kan er helaas niet bij zijn |( Zal gehouden worden in de pauze en je mag mijn camera ook gebruiken (da n geef ik hem mee aan Suus) Ik hoop heeeeel erg dat Moyo er bij gaat zijn maar helaas heeft hij (weer) allergiebulten ;( Enne... het gaat niet om de kwaliteit :D

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:01

Ooh haha, even een heeele late reactie van mijn (onze) kant omdat ik iets las over het aankomend EK voor sport arabieren. Wij kunnen niet ;( ;( -O- Valt helaas samen met de trekkertrek in ons dorp en aangezien Suus en ik allebei in de organisatie zitten... gaat helaas niet lukken allemaal. Wel heel leuk om te lezen dat er zoveel mensen enthousiast zijn, dat gaat vast heel gezellig worden daar!

Ik lees ook eigenlijk niet meer mee, maar blijf jullie volgen op facebook en hopelijk elkaar in RL spreken op de evenementen? Was kort maar krachtig gisteren Yildiz! :D

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:44

Hoi allemaal,

Ik heb er eigenlijk echt een onwijze hekel aan om dit soort dingen zomaar in een kletstopic te droppen maar op dit moment grijp ik even alle manieren aan om mogelijke deelnemers te trekken voor onze show :o

Op 8 en 9 juni organiseren wij een show- en sportevenement in Ijzerlo. Deels onder de vlag van Aljassimya Farm en in samenwerking met de Arabissimo. Er is van alles mogelijk om te doen, dressuur, springen, western rubrieken. Maar waar wij eigenlijk nog heel hard naar op zoek zijn, zijn deelnemers voor de showklasses aan de hand. Dit zijn amateurrubrieken waar vooral 'lol met je knol' het belangrijkst is. Mocht je interesse hebben, mag je mij altijd PBen! Delen zou natuurlijk helemaal top zijn! Ik laat jullie nu weer met rust hoor, maar een babbeltje in Ijzerlo (of morgen in Sint-Oedenrode) zou gezellig zijn! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers