[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:34

Hé wat leuk! :D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:40

_O- :')

Jaaaa, Raff in de reining!!! *\o/*
Fijn dat doggie weer lekker losgemaakt is.
Ja, nee, heb speciaal toestemming gevraagd om gewoon amateur te kunnen blijven starten en dat heb ik gekregen. Blij mee want ik hoor echt niet thuis in de open.
En nee, Ík moet als ruiter klasse 2 startgerechtigd zijn om Nour te kunne starten. Mag dus gewoon in de klasse 1. Misschien dit jaar als dat lukt en anders gewoon volgend jaar. Menneke is jong, we hebben de tijd. Maar het is echt iets voor hem.
Morgen komt trouwens de tandarts voor m (had gemerkt dat hij bit vasthield en idd was scherpe kies) dus eerst deze week kennismaking en wat grondwerk omdat hij toch nog geen bit in kan. Ben echt benieuwd!

Ja 1 rit per week voldoende voor Tie? Ik dacht aan 2 of 3? Ze vind t zelf zo leuk, ritjes! Heb destijds, na Nour toen ze bijna dood was en moest herstellen richting sport, haar op een Endurance trainingsschema gehad. Dat vond ze heerlijk en had binnen no time d'r conditie terug. Ze ziet er nu echt weer top uit (ondanks ijscovacht) maar merk dat door gebrek aan ritjes haar conditie echt matig is. Dus ik dacht twee keer per week trailer te pakken voor ritje Drunense Duinen(ben er met 10 min) en een keer pw draftraining op t harde in de polder?
En dan dus nog 1 keer reiningtraining Jes en 1 keer buigwerk bak Yil?

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:42

Ik heb even de foto's opgezocht welke ik toegestuurd had gekregen en het is hem! Hij heeft inderdaad niet online gestaan. Ik ben toen ook benaderd, via bokt. Hij is gefokt bij Aurid Muskee, daar komt mijn vorige merrie ook vandaan (zij was Aurid zijn eerst gefokte veulen ooit).

Wat leuk dat hij een fijn huisje heeft gekregen! :D
Nog leuker dat je nu ook Majdiy erbij hebt! Gaaf setje heb je dan zo bij elkaar!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:46

Wat een leuk dier is dat Calimero!

Nader vind ik trouwens ook een gaaf dier :)

En canies, wat fijn dat ze zo makkelijk laden! Kunnen ze misschien eens aan die van mij uitleggen hoe dat moet? :P

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:47

Ja dat klopt inderdaad canisia, grappig! Wat was de reden dat jij hem toen niet genomen hebt?

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:00

OOhh zo, ik snap um Yil, kwartje is gevallen :+ Oke dat scheelt wel, eerst ff lekker met Tie en dan kan je erna met Nour bij het begin beginnen.
Fijn dat je nog amateur kon blijven inderdaad zeg! Goe geregeld!

Uhms ja ik vind het altijd lastig, wij merkten dat zowel Desh als Sha in spiermassa begonnen terug te vallen. Ze begonnen meer lange spieren te krijgen ipv korte krachtige (en da wil je niet voor je reining). Toen die basis conditie eenmaal goed zat en ze met gemak 15km konden rijden op 8/9kmu zijn we het enkel blijven onderhouden met 1x per week een 15-18km rit. De rest vd week buigwerk en krachttraining in de bak.
Het is even aankijken hoe fit ze al is. Als zij 15km op 9km/u goed volhoud en na 5-10min stap 100% op adem is, hoef je er eigenlijk niet veel meer aan te trainen, puur onderhouden. Vaker buitenrijden kan dan prima, maar dan hoef je niet zo op je snelheid te rijden, maar kan je bijv extra mullen paden pakken, of idd eens harde ondergrond. Of juist korter rondje met hoger tempo.
Sowieso is het nr 1 advies in de endurance, "It's not the distance that kills the horse, it's the speed". Eerst je km's opbouwen, voordat je het tempo gaat opbouwen. van 15 naar 25km is no problemo maar van 8 naar 10km/u gemiddeld kunnen veel blessures van komen.
Er is al getest dat de paarden die in hun startseizoen alles winnen in de 1e klasse er erna er het snelst uit liggen door blessures. Zeker bij die bloed fanatieke paardjes is dat de grootste valkuil.

Ik vond het altijd heel leuk om wat meer met je stopwatch en gps aan buitenritten te maken. En je gaat je paard meer leren kennen qua ademhaling, hartslag, hoeveel hij eet/drinkt/plast enzo.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:14

Calimero_ schreef:
Ja dat klopt inderdaad canisia, grappig! Wat was de reden dat jij hem toen niet genomen hebt?


Ik heb met mijn overleden merrie en ons andere paard een hoop 'ellende' dingetjes gehad. Mentaal en lichamelijke. Bij Manolo werd aangegeven dat hij weefde, een succesvolle ocd operatie in zijn spronggewricht had gehad en hij was iets teruggevallen in spieren.
Bij elkaar geen enkel ding wat me echt zou moeten tegenhouden, Desh is bij ons het weven volledig afgeleerd, een operatie die geslaagd is lijkt me ook prima en spieren kan je opbouwen, maar toch wilde ik na maanden van een ziek paard even niet nadenken over operaties, spieropbouw of wat dan ook. Daarbij sprak hij me op de foto's niet meer aan dan het paard wat ik toen al op het oog had, Manolo uit Duitsland, 570km verder.. Uiteindelijk is Manolo uit Duitsland overruled door de clown die ik nu heb :=

Op de foto's op je profiel ziet hij er wel echt waanzinnig uit zeg! Groot verschil met hoe ik hem op de foto's toen heb gezien. Je hebt hem inmiddels ook ingereden, want hij was onbeleerd toch?
Het is dat ik zo verliefd ben op me eigen pown, maar anders :o

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:54

Roma gefeliciteerd met de verkoop! Lijkt me idd altijd lastig.
Jammer dat het weer zo'n eind rijden is naar Texel ben wel heel benieuwd naar Aleeyah!

Hee Kim welkom!

Ik heb altijd wel het idee dat hengsten sowieso strakker in het pak blijven, misschien toch de hormoontjes. Nas is voor het eerst geen complete teddy dus daar ben ik al lang al blij mee :+

Pfft verder even uitgeblust hoor. Vandaag van alles op de planning maar om half 1 telefoontje dat oma weer naar het ziekenhuis ging. Nou gebeurt dat zo vaak dat ik er niet eens meer van schrik maar uiteraard toch maar weer die kant op (want de rest van de kinderen en kleinkinderen is er meestal te beroerd voor _-:( en mn ouders zaten nog in Duitsland) en ben me lens geschrokken. Wat is dat verdrietig zeg, om zo'n breekbaar mager mensje van 88 te zien kermen en huilen van de buikpijn ;( Was zó blij dat ik er was voor haar! Gelukkig uiteindelijk na een heleboel morfine ging ze eindelijk slapen en werd ik (zowaar!) gesteund door een nichtje van me dus dat was fijn. Pas om 6 uur thuis. Dagje wel zeg maar -O-

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:55

is Set een hengst dan? :))

sneu voor je oma zeg :(

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:57

Welkom hier Kim! Superjammer dat je afscheid van je maatje Belarus hebt moeten nemen, vond het echt een leuk dier. Wel erg tof dat je nu een nieuwe topper hebt - en dat Mays nu bij jou mag komen wonen <3 Denk dat hij een fijn thuis bij jullie zal krijgen.

Roma, jij gefeliciteerd met je verkoop ;)

Nader is nou echt mijn smaak paard, gaaf hoor. Vind hem echt de perfecte kleur schimmel hebben.

Fawziyyah inderdaad te koop :( Ik zag het van de week al, ontzettend jammer. Hopelijk krijgt ze een fijn nieuw thuis.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:02

Nader wordt ook wel wit :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:11

Weet ik, maar zoals ie op de foto is is hij echt perfect :')

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:12

haha ja. ik vind dat juist minder haha, maar dat de manen en staart al wit zijn vind ik dan wel weer heel gaaf :j

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:19

Heb er even overheen gelezen dat Set ook kort in haar vacht zit _O- zijn gewoon nog hormonen, 11 maanden een hengst in je buik...krijg je dat :j
:+

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:06

De mannen zijn hier echt allebei beer nu. Fin heeft nu een zwartbruine vacht met een kastanjebruine kont :+ Dacht dat hij toch meer zou schimmelen, maar het blijft bij zijn hoofd momenteel, net een ezeltje nu :+

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:03

Boehoe weer 7 pagina's bijlezen :+

Hier is Ely denk ik krap 1.50, Dos zal zo'n 1.55 zijn en Euforio de laatste keer 'gemeten' op 1.34.

Soms twijfel ik zelf nog of Euf toch bruin is, soms ook niet... Lekker kleurenbommetje! Ik zie in zijn staartaanzet ook steeds meer witte haren, dus ook iets van rabicano?

Welkom, Roma! Wat fijn dat je een fijn huisje voor Majdiy hebt gevonden! Verkopen is al lastig zat, maar als je er een fijn huisje voor kunt vinden, scheelt dat zoveel!

Ik ben niet echt een vosjes of schimmelliefhebber :x

Echt zuur van je laptop, Tam!

Zo, Asal is echt positief veranderd zeg, knappe merrie!

Haha die mobielfoto van Munir!

Lekker ritje, Ersilia!

Hij zag er relaxed uit, Yildiz! Maar ik ben nu wel doof aan 1 kant, jeeeeeeeeetje wat een harde hoge hinnik heeft ie :D

Haha die Ilya!

Jeetje wat klote dat het is misgegaan met laden, Eline :(:) Irritant als mensen willen helpen, maar dan niet naar je luisteren...

Welkom Kim!

Ik ben nog geen DAWRA-lid, heb nog niet eens een zadel voor mijn pony's, Yildiz :D misschien dat ik komend jaar wat in hand onderdelen met Ely mee wil pakken, lijkt me wel erg leuk! Eerst maar eens ergens gaan kijken.

Ik ga echt niet met je mee naar Arthurs hoor, Baukje, ik heb no money :P Stoere Silver!

Sterkte met je oma, Amy!

Hier is Ely echt extreem harig, maar dat is ze elk jaar. Dos heeft wel een baard, maar voor de rest wat weinig haar op het lijf, dus die staat lekker warm onder deken.

Zaterdag lekker paardendagje gehad. Het was zonnig, dus bij Dos meteen de deken afgehaald en jeetje wat knapt dat dier op zeg :):) Zelfs haar ruggengraat vult nu mooi op, naast de schoft komt vulling, ben er echt heel blij mee! En waar ze de afgelopen weken wat mat was, liet ik haar zaterdag even los in de roundpenn en gaf ze toch een show weg :wow: Wat kan die merrie bewegen en wat heeft ze een mooie zelfhouding! Ik moest wel even slikken toen ik dacht: zo'n merrie vind ik nooit meer (in ieder geval niet betaalbaar!)... Dus misschien moet ze nog maar eventjes blijven :=
Afbeelding

Daarna door naar m'n kleine kanjer in Breukelen. Ik had van de week een berichtje gehad dat ie een schimmeltje op z'n hoofdje had, maar moet zeggen dat ik toch wel erg schrok toen ik hem zag, arm kind... Hij is duidelijk het ergst getroffen van de groep :(:) Ely was in haar eerste jaren bij mij ook erg gevoelig voor schimmel (3 jaar lang elke herfst schimmel gehad), dus dat hij er ook wat gevoelig voor was, verbaast me in die zin niet, maar sneu is het wel. Gelukkig wordt hij er goed voor behandeld. Ze hebben ook z'n krachtvoer iets opgehoogd en hij was weer lekker aan het spelen <3

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:42

canisia schreef:
Calimero_ schreef:
Ja dat klopt inderdaad canisia, grappig! Wat was de reden dat jij hem toen niet genomen hebt?


Ik heb met mijn overleden merrie en ons andere paard een hoop 'ellende' dingetjes gehad. Mentaal en lichamelijke. Bij Manolo werd aangegeven dat hij weefde, een succesvolle ocd operatie in zijn spronggewricht had gehad en hij was iets teruggevallen in spieren.
Bij elkaar geen enkel ding wat me echt zou moeten tegenhouden, Desh is bij ons het weven volledig afgeleerd, een operatie die geslaagd is lijkt me ook prima en spieren kan je opbouwen, maar toch wilde ik na maanden van een ziek paard even niet nadenken over operaties, spieropbouw of wat dan ook. Daarbij sprak hij me op de foto's niet meer aan dan het paard wat ik toen al op het oog had, Manolo uit Duitsland, 570km verder.. Uiteindelijk is Manolo uit Duitsland overruled door de clown die ik nu heb :=

Op de foto's op je profiel ziet hij er wel echt waanzinnig uit zeg! Groot verschil met hoe ik hem op de foto's toen heb gezien. Je hebt hem inmiddels ook ingereden, want hij was onbeleerd toch?
Het is dat ik zo verliefd ben op me eigen pown, maar anders :o




Ik begrijp je helemaal. Ik had met Belarus ook heel wat meegemaakt en heb ook goed over deze dingen nagedacht. Hier heeft hij nog geen enkele keer geweefd, hij staat lekker 24/7 buiten met schuilstal. OCD operatie was helemaal geslaagd en nadat hij klinisch goedgekeurd is en ook de foto's goedgekeurd waren durfde ik ook dat aan. Spieren waren gewoon een questie van lekker aan het werk. Hij is bij mij sinds eind augustus en het is al een heel ander paard. Eerlijk gezegd sprak hij me op de foto's ook nog niet aan :o Pas toen ik hem in het echt zag en hij begon te bewegen zag ik wat hij in zich had en wist ik zeker dat hij nog heel erg ging veranderen.

Maar jij hebt ook een erg leuk dier nu zie ik in je profiel! Dus eind goed al goed :)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:51

Setje krijgt nooit heel veel vacht Amy :P Maar soms dan heeft ze wel eindelijk rond het einde van de winter iets wat op wintervacht lijkt :D

Dos ziet er geweldig uit! Ze is echt aangekomen he.

Ik ben echt extreem verkouden hier en net wakker, bah. Gelukkig vrij vandaag.

talithaa_0

Berichten: 226
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:49

Zo ik ben ook weer bij gelezen, ben afgelopen weekend naar Centerparcs Heijderbos geweest. En had daar echt 0,0 internet. Zo niet handig kon niet eens appen. Wel eens rustig ook haha

Zou zelf nooit een schimmel kopen, maar Nader vind ik op die foto wel heel erg mooi. wauw.
Zelf wilde ik eigenlijk ook geen vos, aangezien mijn oudere pony ook een vos is. maar vond Khaory toch wel erg mooi met die lichte manen hihi.

Dat trailer laden, wat een drama geweest. En ik kan ook altijd de mensen wel schieten die komen en helpen en alles beter schijnen te weten. pff verschrikkelijk. Gelukkig ging het de dag erna wel beter weer met het laden.

Leuke filmpjes Katja! en wat groot hij snel zeg.

Hoe bekijken jullie bokt eigenlijk op je gsm. Ik vind totaal niet handig. moet elke keer opnieuw inloggen, ook al vink ik aan dat hij dat automatisch moet doen. je zou eigenlijk een app ervan moeten hebben, maar die kon ik niet vinden.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:54

Bij mijn phone blijf ik gewoon aangemeld :)

Ik ben wel helemaal weg van vossen, dat ons huidige paard een vos is geworden was ook niet geheel toevallig, hoewel we naar 2 schimmels en een bruine zijn wezen kijken. Op Djuun werden we gewoon verliefd :)

Echt hoor, ik kan het hier niet meer bijbenen :')

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:17

Wow wat een verschil, die foto's van Asal! Ze ziet er echt super uit!

Wat een leuke foto's en filmpjes van het jonge grut Ilya en Munir!

Oeps, alien bieren worden drakebieren, hmm... :')

Oh heerlijke foto's Siel! Zaterdag was het idd heerlijk weer!

Welkom Rachelle, ik vind Saar zo mooi opgeknapt, dat heb je echt goed gedaan!

Ik hoorde van Suus dat het echt een mooi plekje is bij Krista, Nour staat er goed bij!

Ooh te leuk dat Ilya zelf zijn naambordje showt! :D

Wat naar dat het trailer laden met Sem niet lekker ging maar gelukkig gisteren weer in alle rust goed gegaan. Super aangepakt!

Ooh herkenbaar Shanna, schoolwerk... pfff.. eist veel aandacht zo nog ff tegen het einde van het jaar. Succes ermee!

Heerlijke merrie foto van Tie haha!

Welkom Kim! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, klein wereldje hey!

Stoere Silver, toppie zeg!

Nader is een mooie hengst geworden Roma! Haha, tja... Suus en ik zijn slechte fokkers qua verkopen (nouja, "fokkers", één veulen :') )

Wat ik van Suus begreep is dat die regel bij de DAWRA (lesgeven en dus open moeten starten) niet meer van kracht is, vandaar dat zij ook gewoon amateur mocht blijven en met Moyo via de groen paard regel beginners kon starten, dus ik denk dat ik um snap Yil :j

Dos en Ely zien er super uit Annika, ik vind het nog steeds super hoe Dos is opgeknapt!

Ik ben niet helemaal fit dus lekker dagje thuis, ga zo toch maar even een frisse neus halen met Jasseman :)

van_flipsen

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:27

Hallo, Mijn naam is Andrea en ik ben degene die Manolo heeft gehad vanaf dat hij 4 maanden is totdat hij naar Kim is verhuisd. Kim en Manolo vormen een super combinatie. Wat ik niet zo leuk vind aan de berichten die nu verschijnen is dat het lijkt dat Manolo er bij ons niet goed uitzag. Hij was natuurlijk nog niet beleerd, maar had absoluut geen last van spierafbraak. Ik snap niet waar dat vandaan komt. Een arabier is een laatbloeier, zeker de nakomelingen van Malyma.
Hier een aantal foto's

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door van_flipsen op 08-12-14 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:30

Ik bedoelde ook zeker niet te zeggen dat hij er slecht uit zag hoor! Alleen een paard wordt er wel veel mooier van met wat meer spier wat hij intussen al erg heeft gekregen :)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:37

ik kom wel vaker berichten tegen op bokt waarbij ik denk 'goh, je zal dit als verkoper maar terug lezen...' Mensen gooien net even te veel net even te vaak op internet zeker in de heat of the moment...

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:23

Oke dames, ik heb even jullie hulp nodig! :D ik kan op een topic niet reageren omdat ik "nog geen 25 nuttige berichten" heb geplaatst......... :| hoe weet ik nu of iets nuttig is of niet........................