[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:47

Haha die ervaring heb ik al hahaha, vorig jaar gewoon een keertje buiten de sale om geweest kwam voor een blanket en kom terug met laarzen, sporen, riempjes, cowboy magic en een hoofdstel dus alles behalve een blanket hahaha!

Ah oke, het is me nog niet 100% duidelijk, heb der dan ook geen kaas van gegeten nog! We gaan het zien eerst zadeltje en paardlief verder inrijden en doorrijden, lessen en dan gaan we wel eens kijken om te starten. Sowieso ook eerst kijken voor een vrachtwagentje anders word vervoeren ook te lastig ook met show.

SuusvL

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Koudekerk a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:03

Ik ben weer bijgelezen ;)
Helaas veel te weinig mensen gesproken bij Krista gisteravond. Volgende week bij de borrel maken we dat weer goed ;) Nour ook nog even geaaid, wat een mooi velletje heeft 'ie nog zeg!

Fijn dat je een leuk baasje gevonden hebt Roma! Verkopen zou ook niks voor mij zijn, daarom fok ik ook maar niet. :o

Vervelend van je laptop Tam. Ik zag het al op Facebook voorbij komen. Ik zou het niet kunnen om hem dan zomaar mee naar huis te nemen.

Balen Eline van het trailerladen. Weet er helaas alles van.. Asiyah is ook geen makkelijke tante met de trailer. Gelukkig gaat het de laatste tijd goed maar heb regelmatig situaties gehad die jij beschrijft. Heel lief dat mensen je willen helpen, maar vaak werkt het averechts :(

Welkom Kim! Ik heb je verhalen over Belarus weleens voorbij zien komen. Jammer dat hij er niet meer is. Vond z'n apart gekleurde voetjes altijd zo bijzonder.

Mooi naambordje voor Ilja! Hij vindt hem ook wel leuk zo te zien.

Ik ben al aan het sparen voor de kerstsale hoor. Wil een mooi showhoofdstel met browband voor Moyo scoren en natuurlijk lekker rondkijken.

Yildiz, ben je met Tie geen amateur dan??

Voor wie ik vergeten ben, sorry!

SuusvL

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Koudekerk a/d Rijn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:09

Esmé, kom in het nieuwe seizoen gewoon gezellig een keertje kijken bij de DAWRA. Er zijn genoeg dames die je alles uit willen leggen.

Heel simpel, met een ruin en merrie kan je gewoon in de walk en jog (stap en draf) beginnen. Je kan binnen dit level meedoen aan de onderdelen Showmanship (aan de hand), In Hand Trail (aan de hand) en onder het zadel Pleasure, Horsemanship en Trail.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:12

Ja top lijkt me top! Als iemand me op de hoogte wil houden van data's? Hoop dat het een keertje in de buurt is.

Trail en reining lijken me ontzettend tof om uiteindelijk te gaan doen /:D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:28

Jawel, heb Amateur status, kan Nour gewoon starten. Bij Amateur of Beginners, mag zelf kiezen. Maar Paulette zei, omdat ik t dus echt zeker wilde weten, ook W&J kon starten. Maar ik denk dat dat over EK ging dus.

Trail kun je meteen al doen! Reining vanaf Beginners.
Jaaaaa, leuk!!! En Annika? Al lid? :):)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:29

Haha, mijn pony's staan ook lang niet zo strak in het pak als Nour hoor :D In de winter zien ze er eerder zo uit:

Afbeelding

Let vooral op de pootjes :D
Afbeelding


Blijkbaar had ik me iets te veel zorgen gemaakt gisteren, of had ik iets te weinig vertrouwen in Sem.

Vandaag heb ik er in alle rust opnieuw de trailer bij gehad, het heeft wel even geduurd maar hij is er gewoon zonder stress of dwang op gegaan :)
De mentale schade valt dus op het eerste zicht best mee, en de fysieke schade vermoedelijk ook. Hij was in elk geval niet te stram om een paar flinke bokkensprongen te maken op de wei :D Maar ik hou het in de gaten en laat indien nodig eens een osteo komen.

Ik heb gisteren een aantal goeie tips gehad, en die zijn vandaag ook nuttig gebleken. Het trailerladen zal altijd een moeilijk puntje zijn, maar het doet me toch enorm deugd telkens als er opnieuw verbetering in zit :)

Oké, we hebben gisteren een heel slechte ervaring gehad. Maar hij is veel veerkrachtiger dan hij vroeger was, en hij doet zijn best om onze menselijke fouten te vergeven :)

Edit: typo

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:36

Hoi Kim, welkom hier, leuk dat je hier ook mee komt kletsen :D

Yildiz, naar mijn idee kan je als ze in Nederland/België/Duitsland verkocht worden net zo goed het zicht erop verliezen, heb ik helaas toen gemerkt met Shoukkie.
De paarden die ik verder weg verkocht heb, 1 naar Hongarije, 1 naar Kuwait en 1 naar Saudi Arabië, hebben het alle drie ontzettend goed. Als mensen zoveel geld uitgeven voor een paard, gaan ze er over het algemeen ook wel goed mee om. Maar ook ik verkoop mijn paarden Nog steeds het liefst binnen Europa hoor. De kans dat ze dan lekker veel buiten komen op een groene wei komen is toch een stuk groter dan in de zandbak :+

Wat dat betreft heeft Hala het geweldig getroffen in Hongarije, 30 hectare land in een grote kudde, dat kunnen wij ze hier in Nederland toch nooit bieden?

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:38

Oke top om te weten! Zullen we eerst flink aan de bak moeten om hem goed onder het zadel te krijgen en bekend te maken met trail oefeninen, en dan komt het helemaal goed! Thanks voor de hulp!

Fijn Eline dat Sem er op het oog niet teveel aan over gehouden heeft en het vandaag wel goed kon gaan!

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:39

Eline, wat fijn dat Sem het vandaag zo goed deed. Super dat hij er niets van overgehouden heeft, zo zie je maar, soms kunnen ze een stuk meer hebben dan je denkt.

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:41

Wat fijn van Sem!

Hoe heet ook alweer die geweldige schimmel Roma die naar het buitenland ging, die mooie hengst? Nader?

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:54

Jammer, gister niet veel mensen gesproken, konden maar even blijven, hondje van Suzanne is pas geopereerd en de wilde ze natuurlijk niet te lang missen... Volgende keer beter... :j
Kris had er wel werk van gemaakt, leuk.... :j

Haha, Bren kan Silver in ieder geval goed volgen... :P
Ik heb trouwens ook helemaal geen kaas gegeten van Western hoor. We zijn nu aan het lessen en ik leer steeds iets bij, maar heb om eerlijk te zijn geen idee wat ik kan starten... :+

Eline, fijn dat hij er zo goed weer op is gegaan en alleen maar stram lijkt... Hele geruststelling...

Canisia, ik denk het, hij heeft vannacht weer een vat te pakken gehad denk ik.... Jammer van de les he, was hier nog gewoon droog... :j Gaan jullie volgende week wel? Ik kan helaas niet, ben dan bij Irene...

Roma, fijn dat de verkoop door gaat en je er een goed gevoel bij hebt, wel zo belangrijk....

Yildiz, tof zeg!! Zag zoiets al op FB...!! Nu trainen dus.... :j... Tie krijgt het nog druk...

Siel, lekker!!! Was nog fris he... En inderdaad, zodra er wat wind staat zie je weinig paarden buiten, dat is hier ook zo...

Ik twijfel over Arthurs, er wil niemand mee.... :(... Ik ben eigenlijk de enige Westernruiter hier...

Welkom Kim!

Aghhhhh, die Ilya!!! Wat een mak veulen is dat toch <3

Ik zal vast iemand vergeten zijn!!!

Vandaag ging de les niet door dus ook maar een ritje door het dorp gedaan, was fris.. Geen snelle (naja, snel lopen doet Silver altijd) of lange rit, maar wel een rit met uitdagingen.... :j

Afbeelding

Vond hij heel spannend, duurder echt wel 10 minuten voor we er langs waren... Hij is geen 1 keer geschrokken, maar heeft wel even goed gekeken of hij niet dood zou gaan als hij verder zou lopen... Ach, ik heb hem lekker laten kijken en hij mocht zelfs beslissen wanneer hij klaar was om verder te gaan...

Edit: ik vergeet gewoon te vermelden dat wij de knappe Nour eindelijk hebben ontmoet!! Ik vind het een plaatje... En ik denk dat Annika doof is.... :+
Laatst bijgewerkt door Smart op 07-12-14 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:55

Ja, dat is inderdaad Nader Katja. Ik heb hem verkocht naar Kuwait naar Al Jenan Stud en hij is daar uitgegroeid tot een hele gave hengst.

Nader hier, ruim 1 jaar oud.
Afbeelding

Nader in Kuwait 2014 als 4 jarige.
Afbeelding

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:57

Welkom aan de nieuwe mensen weer :D

Bijleespost red ik deze keer niet, ben iets te lang afwezig geweest...

Hier geen nieuws, ook niet over de paarden. Mister Prinses zijn manen zijn nu zo lang dat als de wind goed staat, hij zijn eigen sjaaltje heeft :+ Verder niks te melden, alles gaat zijn gangetje :D

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:57

Komt helemaal goed! ;)

Fijn dat t nu beter ging met Sem! Lekker blijven oefenen! Canies d'r paarden laden gewoon heerlijk zichzelf, echt top! _/-\o_ Misschien heeft zij nog wat tips?

Ja dat is heerlijk zo de ruimte! :)
Ik krijg steeds meer het idee dat ik dus n ongelofelijke debiel ben geweest Yazahra niet te verkopen voor n monsterbedrag naar Kuwait... :\ Of niet? Ga er maar gemakshalve vanuit dat het niet de bedoeling is geweest. O:)

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:59

Wat een plaatje..... :)) :)) :):) :~ :~ :~

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:06

Nice Roma!!! <3

Super Bauk! Hij heeft dus echt ff goed kunnen kijken? En zonder vrees erlangs? Wat n prima leerschool! +:)+

Lief! :o Uhm, Annika? Sorry, hij gilt nogal uh... Hoog? Y;(

Lekker toch Tiene?! :) En ook medicijnen die hun werk doen? Top! :)

Net Kris nog aan de Phone gehad. Nour gaat goed, palmt weer iedereen in. What's new... :')

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:10

Smart waar kom je vandaan? Ik heb misschien nog een plekje vrij in de auto voor de 27e naar Arthur's dus als dat echt zo is en je wilt dan mag je mee haha.

Wow wat een gave hengst zeg! Jammer dat die zover weg staat nu hahn

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:12

Roma wat fijn dat Majdiy een goed plekje zal krijgen! Ik zelf zou het ook nooit kunnen haha, dus moet maar niet gaan fokken :Y) Mijn vorige merrie heeft haar veel te korte leventje helaas ook te danken aan het verkeerd verkocht worden, dus dat maakt me sowieso al extra huiverig.

Yil wat gaaf dat je ook de endurance ingaat! Wel pittig, Tie trainen en starten in klasse I maar tegelijk ook Nour meetrainen zodat hij ook het niveau van klasse II heeft tegen de tijd dat je dat met Tie heb gehaald. Enne aansluiten bij een team? Wat cool! Ga je dan samen trainen ofzoiets?
Moet prima te doen zijn samen met de reining, zeker de eerste klasse. 1 Goede trainingsrit per week is echt al ruim voldoende en ze is gewend in zwaar terrein te lopen.
Hier zijn niet zoveel endurance ruiters helaas, hoop volgend jaar herfst wellicht Raff zijn eerste wedstrijd te laten lopen. Ben hem nu al op de km's aan de fiets aan het trainen, dan wordt het peace of cake tegen de tijd dat hij onder het zadel is.

Heerlijke pic van Tie, Raff kijk exact hetzelfde en dan staat Desh er als een banketstaaf rozewater naast, van oh oke.. dan wacht ik hier wel even Y;(

Leuke foto overzichten komen er voorbij!

Welkom Kim! Stond jou Manolo toevallig te koop? Of heb jij hem pas sinds kort? Ik was afgelopen zomer op zoek naar een nieuwe arab en ben toen 2 Manolo's tegen gekomen. 1tje in Duitsland (waar ik nog steeds verliefd op ben, uit dubbel Kubinec) en 1tje uit NL en deze kwam volgens mij uit EL Ninjo.
Jou kerel ziet er uit als een fijn paardje zeg! (even op je profiel gespiekt :Y) )

Leukkk meer western arabs! Dawra gaat uitbreiden *\o/* Idd gewoon komen kijken en kletsen, altijd gezellig en dan krijg je beetje idee hoe het in zijn werking gaat.

Wij slaan de adje dit jaar over, geen centjes voor dure aankopen (er moet nog een BM aangeschaft worden..) en vond er vorig jaar weinig echt afgeprijsd bijzitten. Gister wel bij Westernspul heeeule gave turqoise/zilveren concho's gezien <3 In combo met een basic medium oil trainingshoofdstelletje wat onderweg is vanaf mplaats.. Gaat dat denk heel leuk staan op meneer de koffievos =:) Turqoise trainigspad erbij en voila! Ben gelukkig bijna jarig O:)

Aj gelijk amateur starten is niet heel fijn.. Yil jij was al Open level toch? Ivm het lesgeven. Nour kan iig voorlopig nog op 2 handjes, dat is wel fijn.
Ik hoopte nog een tijd op snaffle door te kunnen hobbelen, maar met 6 moet hij al op shank bij de amateurs (ik dacht eerst dat het pas bij 7 was -O- ).

Fijn om te horen Eline en knap dat je vandaag het gelijk weer hebt opgepakt!

Ohh ja Nader, zag hem al op je profiel Roma, waaauwie wat een plaatje! Vooral ook door die spierwitte manen op zijn schimmel body <3

Baukje, ja erg jammer van de les! Bij ons heeft het wel veel geregend, maar waren tot 2u in Strijen en daar regende het toen ook wel. Robina gaat volgende week wel, maar ik red dat helaas echt niet met me tentamens. Wel flink balen, mrja niks aan te doen.
Wel fijn dat je nog een rondje hebt kunnen doen! Weer een goed trainingsrondje geweest, maar dan op de angstoverwinnings kant hihi. Hier is het buiten ook altijd uitgestorven met dit soort weer, ik houd er juist altijd wel van. Met storm op het strand rijden, heerlijk!

Wij zijn vanochtend eerst met onze hond naar de Osteo geweest, hij liep al een tijdje niet helemaal lekker, maar was lastig te zien. Was de eerste keer en de behandeling ging super. Normaal kan niemand hem echt aanraken, maar nu lag hij languit in de gekste houdingen en stiekem genoot hij er wel van. Het droppie. Conclusie was een halswervel welke wat in een bochtje stond en daardoor de biceps wat spanning opleverde, waardoor hij wat kreupelde. Komt veel voor bij hoogspringer en tja hij springt ook echt overal op en af :') Verder los gemaakt en kregen te horen dat het een echt topsport hond was met enkel wat kleine sport kwaaltjes, maar zo gezond als maar kan zijn :o Altijd fijn om te horen.

Erna was het gedaan met het weer en heb ik in de stromende regen met Raff los gewerkt en erna eventjes dubbele lijnen (laten-wennen-fase) geoefend. Tijdens het loswerken was hij super fris en jolig. Hij liet weer een aantal mega goeie stops zien en een perfecte rollback kwam er uit.. (als dat geen reiner wordt weet ik het ook niet :D ) Erna, ondanks de mega wind en regen, liep hij toch super braaf met zijn lijntje achterlangs . Binnenkort eens richting 'stuur' gaan werken :j

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:14

Nader <3 ja

Baukje, hondJE? :wow: hihihi

en Silver is stoer!

Arthur is wat ver weg van hier en ik heb geen geld om uit te geven :P

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:14

Nog steeds uit Ridderkerk, bij jou om de hoek dus ;).... Leuk, wil wel mee... :j
Hhaha, ja, net iets te ver om even te gaan kijken he.... :P

Fijn dat Nour zo goed gaat, knuffelpaard is het.... :j... Wanneer gaat ze met hem beginnen?

Hij is er zonder vrees langs gegaan, is ook echt een enorm gebouw en achter ons gewoon verkeer en rechts geitjes dus er was genoeg te beleven... Silver gaat er bijna nooit vandaar, wil alles eerst bekijken en gaat er dan uiteindelijk zelf langs... Ik kan hem in ieder nergens langs pushen, dat accepteert hij niet...

Haha, hij gilde inderdaad nogal flink in de oortjes van Annika... 8-)

Kat, hahaha ja... Het is echt een hele lieve hond... Enorm, maar hij kruipt het liefst bij Suus op schoot.. Geweldig dier... Als Silver hem ziet doet hij ook altijd :wow:
Laatst bijgewerkt door Smart op 07-12-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:15

jeej voor Nour!

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:22

Pfff en dan denk je dat je eindelijk bij bent.. hahaha -O-

Moet zeggen, heb dat ooit bij Moon en Angela gezien, dat hun paarden zo zelf erin liepen en dat wilde ik ook!
Gewoon halstertouwtje om hun nek binden, zodat het niet kan vallen, meelopen naast de klep alsof je meegaat erin en dan er nog net afjumpen en het idee is dan dat paard doorloopt en jij gelijk achter de stang kan doen. Zo kan je ideaal alleen laden :Y) . Shamit had dat snel door en als Shamit erin stond, liep Desh er ook zo bij. Later konden we ze beide voor de klep naast elkaar zetten, was het 'kom jongens, kliklik, erin' en sukkelde ze er zo tegelijk in. Eruit zelfde idee, beide stangen weghalen, trekje aan hun staart 'backup' en dan kwamen ze synchroon eruit.

Raff kan ik wel al alleen uitladen, maar erin vind hij het alleen doorlopen tot voor nog spannend. Nu staat Robina vaak al binnenin, helemaal vooraan, neem ik Raff mee zover mogelijk en blijf ik naast de klep, dan moet hij 2/3 stappen zelf doen en dan vangt Robina hem voorin op. Hopen het zo op te bouwen dat hij binnenkort ook zelf helemaal doorloopt én dan erin blijft :=

Fijn om te horen van Nourtje! Knap ventje!

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:30

Citaat:
Welkom Kim! Stond jou Manolo toevallig te koop? Of heb jij hem pas sinds kort? Ik was afgelopen zomer op zoek naar een nieuwe arab en ben toen 2 Manolo's tegen gekomen. 1tje in Duitsland (waar ik nog steeds verliefd op ben, uit dubbel Kubinec) en 1tje uit NL en deze kwam volgens mij uit EL Ninjo.
Jou kerel ziet er uit als een fijn paardje zeg! (even op je profiel gespiekt :Y) )


Mijn Manolo komt uit Duitsland en is wel van El Ninjo, ik heb hem ook nog maar kort inderdaad.
Hij heeft alleen naar mijn weten nog nooit te koop gestaan. Deze mensen hebben mij benaderd inplaats van ik hun.

Dit is onze volgende topper die als het goed is komende zaterdag komt:

Afbeelding

Ik moet nog wel even erin komen met het bijlezen en reageren hoor, sorry als dat misschien in het begin niet helemaal lukt.

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:31

Hee dus jij hebt Majdiy gekocht! (kwartje valt laat) Wat leuk!

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:34

Hihi, ja inderdaad. Officieel wordt het mijn moeder haar nieuwe topper. Maar die heeft het altijd erg druk en moet er ook weer heel erg in komen dus ik denk dat ik ook wel veel met hem bezig zal zijn. En stiekem vond ik hem ook wel heel erg leuk!