[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:10

Wat fijn Sadira, ik snap dat je trots bent!

@Isabel_K: ik had nog niet gereageerd, maar wat een mooie foto. Ik kan mij voorstellen dat het boek het één en ander losmaakte.

x begint nu echt z'n karakter te vormen en grenzen te verkennen. Hij is ook enorm bijdehand (maar niet altijd slim). Laatst was ik wat aan het spelen in de paddock en liet ik 'm over een hindernis gaan die er toevallig stond. De realisatie dat hij er ook OVERHEEN kon dat was prachtig.
Een dag later kwam de staleigenaar naar me toe om te vertellen dat hij tijdens het hooi geven de stal uit over de kruiwagen was gesprongen..
Gelukkig niemand wat aan overgehouden en hij was er zelf ook van geschrokken (zo'n kruiwagen is toch wat groter en breder dan een een hindernisje), maar ik leer m'n paard nog eens iets :'). Hij heeft het ook niet meer geprobeerd daarna.
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt


BarbaraNova

Berichten: 4163
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:17

whahaha wat een druif joh, tja dapper zijn ze wel iig

Isabel_k

Berichten: 4761
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:14

Heerlijk al die verhalen. <3 Zo herkenbaar :D

IG: @arabierjoep

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:42

LunarEclipse schreef:
Wat fijn Sadira, ik snap dat je trots bent!

@Isabel_K: ik had nog niet gereageerd, maar wat een mooie foto. Ik kan mij voorstellen dat het boek het één en ander losmaakte.

Etnaf begint nu echt z'n karakter te vormen en grenzen te verkennen. Hij is ook enorm bijdehand (maar niet altijd slim). Laatst was ik wat aan het spelen in de paddock en liet ik 'm over een hindernis gaan die er toevallig stond. De realisatie dat hij er ook OVERHEEN kon dat was prachtig.
Een dag later kwam de staleigenaar naar me toe om te vertellen dat hij tijdens het hooi geven de stal uit over de kruiwagen was gesprongen..
Gelukkig niemand wat aan overgehouden en hij was er zelf ook van geschrokken (zo'n kruiwagen is toch wat groter en breder dan een een hindernisje), maar ik leer m'n paard nog eens iets :'). Hij heeft het ook niet meer geprobeerd daarna.


Hahah hilarisch, hij heeft z'n eigen springveren ontdekt :')

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Ingrid_ms
Berichten: 209
Geregistreerd: 31-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 06:44

Afbeelding


Afbeelding

Wat leuk een Arabieren forum! Ik heb sinds 1 jaar ook een Arabier. Zijn naam is Sahir en hij is 1,5 jaar oud. Ik ga dit forum volgen want ik zag al veel leuke verhalen en ik ken niet veel mensen die ook een Arabier hebben.

BarbaraNova

Berichten: 4163
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 08:16

Knap snuitje hoor!

Wat voor staldeken gebruiken jullie voor je arab? Heb er nu eentje op liggen die als soort bh dient, oftewel veel te ruim qua boeg. Zit weer te kijken voor een highliner maar weet niet of dat handig is onder zijn bucas regendeken omdat de deken dan denk ik wel nat wordt...

Letizia

Berichten: 12144
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:27

Hier altijd Amigo, op het moment 200gr. Heb een hele leuke trouwens, Djuun valt nog net in de ponymaten, hebben ze zulke leuke dekens in :D

Afbeelding

Niet zo goed te zien trouwens, op deze foto :+
Wat een dotje @Ingrid_ms <3

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:04

Wat een leuk paardje ingrid_ms :D

En mooi deken Letizia! Leuk met een printje, zie je inderdaad niet zo veel.

Die van mij heeft een dikke wintervacht gekweekt :P dus qua dekens geen tips.

goldenarrow

Berichten: 8641
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 14:45

Wij laten eigenlijk gewoon altijd de regen-/winterdeken opliggen. Dus ik heb geen tips voor een staldeken.

Mijn veulens zijn verkeersmak :+ We zetten ze overdag op stal zodat we ze toch even in de hand kunnen hebben en apart kunnen voeren, maar nu moest ik nog even wat brok lossen. Dus hup, met de auto de stalgang in. Nou, ze vertrokken alle drie geen spier, alsof het de normaalste zaak van de wereld is _O-

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:26

Hahaha heerlijk! En super fijn natuurlijk :D

Die van mij was al niet heel erg onder de indruk van auto's etc (wel van wielrenners) maar sinds hij in de wei langs de weg staat doet 't 'm helemaal niks meer. Maar de laatste tijd gaat tijdens het wekelijkse wandelingetje de Arabierenmodus sowieso aan verkeer of geen verkeer :')

Hij vind 1 van zijn voetjes optillen erg moeilijk, laatste keer verschoot hij ook in een kramp tijdens het optillen dus ik had voetjes tillen even een weekje gelaten (we waren er beiden wat van geschrokken). Maar gisteren weer proberen, en hij vind het moeilijk en misschien ook een beetje spannend maar hij probeerde het écht. Ik vind dat zo enorm schattig. En uiteindelijk toch ook nog dat voetje kunnen krabben :D.

Ik vind dat zo leuk aan Arabieren, van nature zo meewerkend (in ieder geval degene die ik heb verzorgd). En dan die kop ook als hij weet dat ie iets goed gedaan heeft :+.

BarbaraNova

Berichten: 4163
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:56

ja mee eens, het blijven geweldige en eerlijke paardjes. Maar voor onzekere mensen vindt ik mijne niet geschikt, ze hebben wel rust en duidelijkheid nodig

Letizia

Berichten: 12144
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:58

Djuun geeft je niks cadeau en kan soms best een drama er van maken als je iets nieuws gaat oefenen (dressuur). Dus kalm doorgaan en dan ineens valt het kwartje en dan heeft ze zo iets van: kon je dat niet gelijk zeggen dat je het zo wilde >;) .
Maar aan de andere kant: ik kan er alles mee: springen, dressuur, buitenrijden, zwemmen, vrijheidsdressuur, sinds kort vergezeld ze mij tijdens het hardlopen, etc. En ze is zo'n betrouwbare factor als met een groep naar buiten gaat. Wanneer alle paarden iets eng vinden, zet Djuun maar voorop, die gaat er zo langs.
Ze is soms ook zo grappig, gisteren had ik springles, we rijden altijd met 2 personen, dus soms is de een aan de beurt en dan de ander weer. Dus mijn instructeur zegt tegen mij: spring maar aan in galop. Dus ik pak Djuun op, al kletsend maak ik een stap-galop overgang, nog steeds kletsend. Dus instructeur en andere ruiter moeten ineens lachen. Waarop ik vraag wat er gebeurde. Instructeur: ja joh, je springt even aan voor een 10 in een Z proef :+
Probeer je het daarna te bewust, vergeet het maar :')
Ondanks dat ze een typische merrie is, zou ik haar voor geen goud kunnen missen <3
Maar bij een beginner of onzekere ruiter, hmm, ik weet het niet hoor ~~}>


divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:36

Hahaha heerlijk. Vaak zit er wel een karaktertje in met een duidelijke mening, dat is wel zo. Maar dat maakt het ook weer zo leuk.

Rust en duidelijkheid zijn sowieso belangrijk inderdaad. De merrie die ik verzorgde heeft me dat ook wel geleerd. Eisen hoefde je echt niet te proberen en ze spiegelde heel erg. En ik was toen nog niet zo rustig en consequent. Onwijs lief paard verder maar ik heb er een maand over gedaan totdat ik haar fatsoenlijk wat basis grondwerk in de roundpen kon doen met haar :'). Nou grote deuk in m'n ego. Maar toen ik tot de realisatie kwam dat het toch écht aan mij lag en ik er op een andere manier mee aan de slag ging heb ik heel fijn met dr kunnen werken.

BarbaraNova

Berichten: 4163
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:27

Hebben jullie misschien een idee? Mijn oudste arabiertje is nu 28 en heeft toen hij 8 was een ernstig auto ongeluk gehad waardoor hij schade opliep aan beide achterbenen. We wandelen nog regelmatig en hij is dan heel druk en dribbelt de halve al niet hele weg. Maar 1 van zijn achterbenen waarvan de kogel voorzijde beschadigd was, zakt nu verder door dan de anderen. Ik ondersteun dit nu met een bandage, puur voor mijn eigen gevoel omdat ik het naar vindt, maar misschien weet iemand hier iets wat ook steun biedt? Ik loop nml erg achter met de foefjes haha

miereneter

Berichten: 2448
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:41

BarbaraNova schreef:
Knap snuitje hoor!

Wat voor staldeken gebruiken jullie voor je arab? Heb er nu eentje op liggen die als soort bh dient, oftewel veel te ruim qua boeg. Zit weer te kijken voor een highliner maar weet niet of dat handig is onder zijn bucas regendeken omdat de deken dan denk ik wel nat wordt...


Wat leuk dat je het topic een schop hebt gegeven, BarbaraNova, en wat een knappe oudere paarden heb je! Geen tip om het been te ondersteunen, heb dit nog niet aan de hand gehad.

Leuk om weer een hoop foto's van nieuwe en oude gezichten te zien!

Qua dekens: bij de mijne passen zowel de Bucas als de Decathlon (Fouganza) dekens erg mooi. Ik heb dus gelukkig keuze in hoeveel geld ik uit wil geven. Bij de andere merken zit het net niet.

Isabel en iedereen die een maatje verloren heeft, zo verschrikkelijk verdrietig. Logisch dat het veel tijd kost om te slijten. De verhalen van Joep waren heerlijk, wat een paard.

GoldenArrow, wat vervelend dat jullie naam door het slijk wordt gehaald. Social media is echt 'trial by media', geen bewijs nodig, geen proces nodig. Ik zie wel vaker dat een partij met naam en toenaam zwart gemaakt wordt in paardengroepen op Facebook. Als je daar wat van zegt, wordt het je niet bepaald in dank afgenomen.

Mijn meneer is alweer 3,5. Was vandaag zo fris dat hij zo'n 15 rondjes aan de longe op maximum snelheid door de bak heeft gecrossed, neusgaten wijd, staart erop, bokkend. Hij mocht van mij ook gewoon rustig draven, maar hey ho. Meestal is het een braaf menneke, maar hij had al twee weken niets gedaan en het was KOUD.

De meneer in kwestie:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miereneter op 09-12-21 17:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Homo sapiens non urinat in ventum.

miereneter

Berichten: 2448
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:42

LunarEclipse schreef:
Wat een leuk paardje ingrid_ms :D

En mooi deken Letizia! Leuk met een printje, zie je inderdaad niet zo veel.

Die van mij heeft een dikke wintervacht gekweekt :P dus qua dekens geen tips.


Amir staat ook nog zonder, heeft een goed wolletje dit jaar.

Homo sapiens non urinat in ventum.

BarbaraNova

Berichten: 4163
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:13

@miereneter, wat een knap ding joh, dat oog, heel mooi

Jullie nog woeste plannen voor het weekend?

We hebben hier bij een melkveebedrijf een Moo Christmas Drive Thru, Nova mijn dochter vindt dat echt geweldig, gewoon in de auto zitten en daar over het erf en de stallen rijden, daarna via een stuk regenpijp ijsjes kopen en weer naar huis...

Mijn paarden vinden er echt helemaal niets aan met dit weer...verwende nesten

miereneter

Berichten: 2448
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:28

BarbaraNova schreef:
@miereneter, wat een knap ding joh, dat oog, heel mooi

Jullie nog woeste plannen voor het weekend?

We hebben hier bij een melkveebedrijf een Moo Christmas Drive Thru, Nova mijn dochter vindt dat echt geweldig, gewoon in de auto zitten en daar over het erf en de stallen rijden, daarna via een stuk regenpijp ijsjes kopen en weer naar huis...

Mijn paarden vinden er echt helemaal niets aan met dit weer...verwende nesten


Dank je wel voor het compliment. Hij is nu wel veel en veel te dik, ontploft sinds ze op de paddock staan. Ga verhuizen van stal met ander voerbeleid, hopelijk helpt dat. En meer werken, ik ben aan het opbouwen met hem.

Wat een grappig concept, die Drive Thru! Hoewel, ijsjes met dit weer :brr:

Paard staat ook liefst in de schuilstal en werken in de regen vindt hij prut. Ik ook, eerlijk gezegd.

racinggirl schreef:
Hoi allemaal,
Ik meld me ook, heb een 3 jarige nu van Nijem IBN Eternity VI uit moeder Ezia.


Wauw Racinggirl, die had ik even gemist. Knapperd. De anderen die gepost zijn ook trouwens!

Citaat:
Ben wel benieuwd, voor de mensen met een jonge arabier: Wanneer kregen die van jullie hun groeispurt? En op welke leeftijd waren ze puppy-af?

Wat grootte betreft: de mijne gaat aan de kleine kant blijven, zal blij zijn als hij de 1.45 haalt. Al weet je het nooit, ze groeien inderdaad lang door. Gelukkig ben ik ook klein-achtig. Is deze zomer wel opeens uitgezwaard, heeft body gekregen. Al blijft zijn hoofd nog puppy. Maar goed, een van zijn maatjes is 6 en die heeft ook nog een puppyhoofd (en -blik).
Verwijder postMeld dit bericht

Homo sapiens non urinat in ventum.

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:37

@miereneter

Zoo wat een knappe pony zeg. Mooi die tweede foto!
Wat zijn grootte betreft; waren zijn ouders ook niet zo groot? Of is hij klein gebleven?

Odys is volgens mij ook aan de kleine kant, lastige is dat ik dat echt niet kan inschatten omdat hij tussen allemaal kastelen van kwpn'ers staat. Zijn ouders zijn rond de 1.55m en met veel body, ik hoop dat Odys dat ook gaat halen, ivb met mijn 1.75 lange lichaam :')

Mijn superarabier B.A. Odys
<3

goldenarrow

Berichten: 8641
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:07

Leuk dier Miereneter!

Wij zitten nu in Parijs voor het WK :D Dus dat is best een wild weekend plan :))

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:09

Wat een knapperd miereneter!

@goldenarrow: gaaf joh! veel plezier :) Doen jullie zelf ook mee?

goldenarrow

Berichten: 8641
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:31

I wish :+ Misschien ooit, haha. Ben voornamelijk voor potentiële knappe dates aan het kijken voor onze merries (Picasso di Mar <3 ).

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:46

Haha, ook leuk :))
En wat een mooie hengst is dat wel!

miereneter

Berichten: 2448
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:39

Citaat:
Wat zijn grootte betreft; waren zijn ouders ook niet zo groot? Of is hij klein gebleven?

Odys is volgens mij ook aan de kleine kant, lastige is dat ik dat echt niet kan inschatten omdat hij tussen allemaal kastelen van kwpn'ers staat. Zijn ouders zijn rond de 1.55m en met veel body, ik hoop dat Odys dat ook gaat halen, ivb met mijn 1.75 lange lichaam :')


Zijn ouders zijn ook wat kleiner, ik schat 1.47 en 1.50. De moeder heb ik nooit gekend, is ingeslapen, Amir is haar eerste en laatste veulen als ik het goed heb. Maar met jouw ouderdieren mag je nog wel hopen op wat maat. Ik ben 1.60, dan past het al snel.

Citaat:
Wij zitten nu in Parijs voor het WK :D Dus dat is best een wild weekend plan :))

Wat gaaf, veel plezier! Daar zal wel flink wat moois voorbijkomen.

Citaat:
I wish :+ Misschien ooit, haha.

Jij fokt toch best hele mooie paarden, waarom niet!

Homo sapiens non urinat in ventum.

BarbaraNova

Berichten: 4163
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:18

Veel plezier Golden Arrow, heel gaaf, staat ook nog op mijn bucketlist


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker