[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:28

.
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt


divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:28

Knap paardje racinggirl, leuk een vosje!

BarbaraNova, dat klinkt wel herkenbaar, zeker het weer zoals nu. Voor mij het dan wel iets anders want m'n paard is nog jong en ik sta op halfpension, maar goed het is nu donker als ik klaar ben met werken en dat motiveert überhaupt niet zo. Wat vervelend dat het ook zo druk is bij jou.

Bloedlijnen heb ik nog niet heel veel verstand van. Etnaf is Pools gefokt maar heeft volgens mij gemixte bloedlijnen. Moeders kant is wel overwegend Pools. AJ Elaf weet ik eigenlijk niet, maar die heeft wel z'n lange benen overgeërfd :D.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:36

Wat een plaatje is ze toch! <3
Fijn dat het zo goed gaat. En succes met de clinic morgen, dat zal vast een hele ervaring zijn! Bij wie ga je een clinic volgen?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:10

Wat fijn Sadira, ik snap dat je trots bent!

@Isabel_K: ik had nog niet gereageerd, maar wat een mooie foto. Ik kan mij voorstellen dat het boek het één en ander losmaakte.

x begint nu echt z'n karakter te vormen en grenzen te verkennen. Hij is ook enorm bijdehand (maar niet altijd slim). Laatst was ik wat aan het spelen in de paddock en liet ik 'm over een hindernis gaan die er toevallig stond. De realisatie dat hij er ook OVERHEEN kon dat was prachtig.
Een dag later kwam de staleigenaar naar me toe om te vertellen dat hij tijdens het hooi geven de stal uit over de kruiwagen was gesprongen..
Gelukkig niemand wat aan overgehouden en hij was er zelf ook van geschrokken (zo'n kruiwagen is toch wat groter en breder dan een een hindernisje), maar ik leer m'n paard nog eens iets :'). Hij heeft het ook niet meer geprobeerd daarna.
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt


divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:04

Wat een leuk paardje ingrid_ms :D

En mooi deken Letizia! Leuk met een printje, zie je inderdaad niet zo veel.

Die van mij heeft een dikke wintervacht gekweekt :P dus qua dekens geen tips.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:26

Hahaha heerlijk! En super fijn natuurlijk :D

Die van mij was al niet heel erg onder de indruk van auto's etc (wel van wielrenners) maar sinds hij in de wei langs de weg staat doet 't 'm helemaal niks meer. Maar de laatste tijd gaat tijdens het wekelijkse wandelingetje de Arabierenmodus sowieso aan verkeer of geen verkeer :')

Hij vind 1 van zijn voetjes optillen erg moeilijk, laatste keer verschoot hij ook in een kramp tijdens het optillen dus ik had voetjes tillen even een weekje gelaten (we waren er beiden wat van geschrokken). Maar gisteren weer proberen, en hij vind het moeilijk en misschien ook een beetje spannend maar hij probeerde het écht. Ik vind dat zo enorm schattig. En uiteindelijk toch ook nog dat voetje kunnen krabben :D.

Ik vind dat zo leuk aan Arabieren, van nature zo meewerkend (in ieder geval degene die ik heb verzorgd). En dan die kop ook als hij weet dat ie iets goed gedaan heeft :+.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:36

Hahaha heerlijk. Vaak zit er wel een karaktertje in met een duidelijke mening, dat is wel zo. Maar dat maakt het ook weer zo leuk.

Rust en duidelijkheid zijn sowieso belangrijk inderdaad. De merrie die ik verzorgde heeft me dat ook wel geleerd. Eisen hoefde je echt niet te proberen en ze spiegelde heel erg. En ik was toen nog niet zo rustig en consequent. Onwijs lief paard verder maar ik heb er een maand over gedaan totdat ik haar fatsoenlijk wat basis grondwerk in de roundpen kon doen met haar :'). Nou grote deuk in m'n ego. Maar toen ik tot de realisatie kwam dat het toch écht aan mij lag en ik er op een andere manier mee aan de slag ging heb ik heel fijn met dr kunnen werken.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:09

Wat een knapperd miereneter!

@goldenarrow: gaaf joh! veel plezier :) Doen jullie zelf ook mee?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:46

Haha, ook leuk :))
En wat een mooie hengst is dat wel!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 08:57

Vuurwerk valt bij ons op stal in de buurt gelukkig nog wel mee. Bij mij thuis in de buurt daarentegen zijn ze fanatiek bezig al.

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de amateurrubrieken bij shows van het AVS? Mij lijkt het leuk om eentje te proberen komend seizoen of het seizoen erna. Beetje afhankelijk hoe het aanvoelt.
Natuurlijk ga ik voor die tijd zelf een paar keer wat shows bij wonen, maar wat zijn nou dingen waar ze naar kijken en wat is eigenlijk de bedoeling? Kan mij voorstellen dat het er bij de amateurrubrieken net iets anders aan toe gaat dan bij de shows met professionele voorbrengers. (als iemand een handige link heeft waar het uitgelegd staat is dat ook welkom, ik kon 'm zo niet vinden :D).

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:26

Bedankt voor de informatie! Leuk ook om het filmpje te zien. Het is ook de bedoeling om op te stellen zoals ze dat bij de professionele shows ook doen?

Ik vind Armando zooo leuk. Hij heeft echt een prethoofd. Zou wel leuk staan naast X. :+

Die overigens echt een karaktertje begint te worden. De merries worden langzamerhand toch wel hééél erg interessant en hij laat zich graag zien en horen.
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:58

Ik zit nu wel enthousiast over een showtje etc. maar volgens mij heb ik mijn vaccinaties helemaal niet op orde volgens de regels van het AVS? Is er iemand die met mij mee kan kijken?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:10

X is nu 1,5 jaar. En dankjewel, ik zal je straks even een PB sturen :)
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:17

@YildizArabians:
Dankjewel!
Die eerste booster mist bij mij dus, die had hij van de zomer moeten krijgen. Dus ik ga het even met m'n dierenarts checken. En goed om te weten dat er clinics georganiseerd worden, leuk!

Ja niet normaal hoe hard die voorbrengers moeten kunnen lopen joh. Mijn conditie mag ik ook wel vast aan werken. Laatst ging ik even een stukje buiten draven, x gas erop, staart in de lucht, die had het wel naar z'n zin die dacht eindelijk eens een goed tempo, ik kon ook aan het zuurstof :')
Laatst bijgewerkt door divided op 19-06-23 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:11

Prachig veulen Yildiz, gefeliciteerd!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:58

Prachtig veulen goldenarrow, gefeliciteerd nog!

BarbaraNova, Klinkt als een fijn weekend en fijne ritten! Zo te horen nog genoeg pit in je paard :D

Miereneter, fijn dat het goed ging bij het eerste tandarts bezoek. Dat niet zo makkelijk overgeven bij sedatie klinkt herkenbaar :+

Die van mij blijkt helaas een peesontsteking te hebben aan de tussenpees. Gelukkig vroeg genoeg gedetecteerd, er is niet zo veel schade aan de vezels en het lijkt er op dat vooral de zwelling (die van buitenaf verder niet zichtbaar is) hetgeen is wat last veroorzaakt. Hij krijgt nu ontstekingsremmers en heeft vandaag een speciaal ijzer gekregen om de pees wat te ontlasten. De ontstekingsremmers hebben al wat van de zwelling afgenomen denk ik want hij loopt al beter. Verder heeft het tijd nodig, maar goed hij is pas 2 dus die tijd stond toch al in de planning.

Voor een 2 jarig paard dat nog nooit is beslagen en überhaupt nog wat onwennig is bij de smid heeft hij het kei goed gedaan.
Alle geluiden van de hamer, het lassen en de slijptol uit de bus van de smid hield hij goed in de gaten maar was hij niet bang van.

Ik kreeg een mail van het AVS over een breeders & owners day in Turnhout.
Het klinkt op zich wel interessant en leerzaam. In ieder geval voor iemand als ik die verder nog vreemd is in de wereld van exterieurbeoordeling bij arabieren :)
Nu niet om deel te nemen, maar wel om erbij te zijn.
Hebben jullie daar al over gelezen?

Afbeelding
Hij begint langzaam maar gestaag een beetje vorm te krijgen.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:26

Wat leuk om jullie Arabiertjes weer te zien.
@Dartel: gefeliciteerd, mooie Arabier!

Mijn brokkenpiloot doet het goed, los van de brokken die hij maakt.
Zijn peesblessure gaat nu de goede kant op, maar nu heeft ie weer wond op z'n voet. Hij heeft zo enorm veel energie - ondanks dat hij 24/7 op een grote wei staat. Dat samen met de lompheid van een 2 jarige vent gaat niet altijd goed :+. Hij staat nu tijdelijk op een apart weitje om de wond zo veel mogelijk te ontlasten. Dat vind hij maar stom.

Hij is nu 2.5, we waren lekker bezig met wandelen opbouwen (nu dan even niet vanwege z'n wond) en met clickertraining/vrijheidsdressuur. Je merkt dat hij steeds meer ruimte in z'n hoofd krijgt om dingen te leren en het leuk vind om samen aan de slag te gaan. Het is zo'n ongelofelijk lief, slim en meewerkend paard (maar wel met een gezonde dosis eigen mening).

Afbeelding
Afbeelding

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:00

Gefeliciteerd! Zeker een mooie jongen :)

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 07:36

Wat een leukerds Miranda. Het ziet eruit alsof je 3 deugnietjes hebt of lijkt dat maar zo?
Hier ook een Shettenpony :D Ze staan nu even op 2 verschillende locaties maar toen Etnaf nog een een hele stoere hengst was en ze op dezelfde stal stonden, was Etnaf dol op kleine Olaf maar toen de testosteron echt z'n werk begon te doen en hij geen rem meer had werd hij echt te veel voor Olaf. Nu zijn ze allebei een tijdje ruin en komen ze over 2 weken weer bij elkaar.

Heeft Malik al vaak een zadel opgehad?

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:24

Wat een schatje <3
Nog even aftellen voor je dus!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:35

Wij staan op een wei op hooggelegen zandgrond met bomen, dus gelukkig niet zo veel last van blubber en nattigheid. Dit is het eerste jaar dat ik hier sta met Et en ik ben positief verrast over hoe 'droog' het nog is. Wel is het gras altijd nat nu, met als resultaat dat 1 kootholte wat onrustig werd en ook wat mokplekjes ontstonden maar ik moet zeggen dat dit nu goed gaat. De regen zelf vind hij niet zo fijn en schuilmogelijkheden zijn wat beperkt. Hij krijgt wel een dekentje op met dit weer.

Maar ik herken het drama van toen ik zelf nog in ZH woonde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers