[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Wouter99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:45

Wat een leuke topic heb ik gevonden. Nadat ik zowat de hele middag alle reacties heb gelezen meld ik mij graag aan

Onze Welsh/Arabier Salim v. Sabuch OX vv. Nabuch OX, is vandaag precies 13 jaar bij ons. Dit jaar is hij 24 geworden, still going strong! *\o/*

Eigenlijk is het de pony van onze dochter, ontzettend veel plezier mee gehad, dressuur, eventing, springen, crossen aan het strand of op de Drunenese Duinen, deze kanjer was er altijd!

Helaas heeft zij vorig jaar een zware operatie gehad en mag zijn om medische redenen niet meer rijden. Om het rampjaar compleet te maken is ook vorig jaar mijn lieve Fries op 19 jarige leeftijd plotseling overleden.....

Na de afgelopen winter met de pony kilometers aan de hand te hebben gestapt, bedacht ik mij dat ik er ook wel gewoon weer op kon gaan rijden. De 'luxe' dressuur spullen uit het vet gehaald, eerste buitenritje gemaakt, maar dit was het niet......

Alles verkocht en een zadelpad aangeschaft zonder beugels en een fijn bijpassend western hoofdstelletje erbij en wij hobbelen lekker om de stal. Bij geluk zijn ze met een enorm nieuwbouw project bezig vlakbij de stal, dus de zandwegen zijn een leuke aanvulling om een drafje en galopje uit te proberen. Dat ik na 45 jaar, voor het laatste zonder zadel heb gereden, weer terug ben hierbij is wel grappig, maar meer geniet ik dat Salim het ook zo leuk vindt om heerlijk ontspannen op zijn ouwe dag een paar keer per week naar buiten te gaan.

Mijn hele leven al genoten van 2 rassen; de Arabier en Fries, jaren lang mogen bezitten en eindeloos veel plezier en liefde van gehad. Na een moeilijke periode te hebben afgesloten heeft deze stoere man mijn hart voor een 2e keer weer gepakt en geniet ik volop van hem <3

Afbeelding

Afbeelding

Salim 24 jaar

Adhira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:51

Wat leuk dat je weer met haar rond kan stappen. Ziet er nog topfit uit voor 24 jaar.