[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

kyrkelover
Blogger

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:05

Hier ook amper wintervacht. Begint nu een klein beetje maar alles behalve een bolletje wol.

Ik heb dit weekend echt een hele fijne indoor cross gereden in de mortel.
Lekker in de middenmoot gedressuurd onze beste prestatie tot nu toe.
Daarna een fijn parcours gesprongen met helaas een balk op de laatste. Ik reed een galopsprong te veel.
Daarna vandaag de cross en WAUW wat een paard! Was hij vrijdag tijdens de training nog doodsbang voor de dubbel bij 15 had hij daar vandaag geen last meer van. Stond best een pittige cross voor mijn 4 jarige. Niet kwa hoogte, maar veel draaien toch wat smalle dingetjes en snelle lijntjes en zeker niet te vergeten alle aankleding en publiek.
Als kers op de taart een mooie 5e prijs en daarmee kon ik de afsluiting van mijn seizoen niet beter wensen. Met bijna alleen maar foutloze crossen. *\o/* *\o/*

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:50

YildizArabs schreef:
Ik zou op FB zetten bij Arabisch volbloed vraag & aanbod? Weet ook niet welk merk? Veel arabeigenaren (inclusief ikzelf) willen niet anders dan horseware (amigo, rhino etc) dekens. Mijn arabjes hebben allemaal maat 185... dus helaas. Veel succes in ieder geval! +:)+

Kyrkelover wat een cool fimpje! Hij trekt goed op hout he?
Was t nog gelukt met Reindert?

Ja hij trekt gigantisch aan op hout.
Gister tijdens het vrijspringen met gemak over 1.40 ok voordat hij bedacht dat je ook kunt stoppen, met je neus de balken er af duwen en dan naar de andere kant lopen..... :') :')

Reindert nog niet gebeld.
Het is elke keer zo een slecht weer dat fatsoenlijke foto's maken geen optie is.
Bovendien heb ik het zo druk op het moment met doordeweeks werk en in het weekend heeeel veel wedstrijden.

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:33

Wat een heerlijke rijfoto Letizia!!
Pfoe wat ben ik blij als ik weer een goed passend zadel heb en ook echt weer fijn kan rijden.
Maarja iets met chronisch geld te kort en paardenspullen die bakken met geld kosten.
Ik heb trouwens echt een hele vette foto van Vis gekregen die ik toch even wilde delen.
Afbeelding

Zaterdag reizen we trouwens naar Mons af om hem daar voor te stellen als endurance dekhengst tijdens de keuring voor jonge endurancepaarden. Hier mocht hij aan deelnemen doordat zijn vader en opa al vele internationale endurancepaarden gebracht hebben waaronder ook winnaars op CEI** niveau.
Vis zelf natuurlijk nog niet, want daar is hij simpelweg nog veel te jong voor.
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:45

Hij is ca. 1.54, maar wel flink gebouwd.
Flinke spierkabels over zijn rug. Een giga achterhand en schouderpartij.

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:07

Hier staan ze heerlijk de hele dag buiten en verder lekker buiten rijden.
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:25

Adhira schreef:
Zo ik loop achter, mooie foto's van jullie paardjes weer.
Wij hebben wel een dagje sneeuw gehad maar t was ook weer snel weg.
Kyrkelover:waar is die foto gemaakt,achtergrond komt mij bekend voor.Beeckesteijn?

Miranda, ik heb dat zalfje ook gehad voor Ashmira maar die sarcoid is er spontaan afgevallen toen ze haar vliegenkap afschuurde, gewoon pats boem weg.

Ik heb weinig nieuwe foto's, wel laatst met de fotocamera gemaakt maar ik heb geen pc om ze op te zetten.Wel een kort filmpje maar ik weet niet hoe je die plaatst haha.

Proberen Ashmira weer wat in conditie te brengen maar het weer zit nog niet mee. Wij hebben een redelijk droge bak maar de regen die afgelopen tijd gevallen is

Ik heb geulen gegraven en er lopen nu een soort mini riviertjes in mijn paddock. Maar de berichten voor komende week zijn beter. Lente op komst!

groetjes Debby

Hier is het modder, modder en nog veeeel meer modder.
Ik ben er zooo klaar mee.
Foto is trouwens gemaakt voor het kasteel op landgoed waterland daar waar ook hotel Syndroom opgenomen is.

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:31

Hier inderdaad ook de ervaring dat als een paard jong ergens mee bekend gemaakt is dit veel voordelen oplevert op latere leeftijd. Ook al zijn ze er dan al jaren niet meer mee in contact geweest.

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:41

Gefeliciteerd GoldenArrow!

Voor mij is gisteren het outdoor seizoen begonnen tijdens de endurance in Ysselsteyn.
Wat een pokkeweer was het, maar wat een geweldige wedstrijd heb ik met mijn kanjer kunnen rijden.
De hele wedstrijd topfit en ondanks de gierende hormonen zich netjes gedragen bij de keuringen.
Als kers op de taart een mooie 5e plaats met 14,27km/h en een voorbeeldige vetkaart.
Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:42

Gelske, gave foto!!
Adhira, Beterschap!
Isabel, ook lekker bezig zie ik. Ben even kwijt waarom alleen stap, maar super dat je zo fijn bezig bent.

Nou hier ook weer een super weekend met Vis gehad.
Gisteren tijdens de SGW van Alphen-Chaam gereden en een mooie 13e plaats behaald, wat middenmoot is. Toch erg tevreden hierover met mijn gekke arabier. Dressuur ging alweer een stuk beter en relaxter al was de jury het daar niet helemaal mee eens, nouja so be it ik weet hoe ik vorig jaar af en toe in de rondte ging haha.
Springen maaktte we er samen dit keer een beetje een potje van, dat was wel jammer want we kunnen veel beter. Ach we moeten er natuurlijk ook weer even inkomen zo aan het begin van het seizoen.
De cross daarintegen ging als een speer en met een foutloze ronde bijnaa binnen de tijd een geweldig gevoel aan de wedstrijd over gehouden.
Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:54

Ik doe wel mee aan de arrabissimo, maar met alle respect het showen heeft voor mij 0,0 zin.
Het is echt een sporttype arabier en dat willen ze gewoon echt niet zien haha.