[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:26

Wat sneu voor Adhira maar nu kan ze waarschijnlijk weer lekker eten. Ja somige hebben echt megaa posten ik vind dat ook heel knap. Na twee en een halve maand moet er wel verbetering komen in de stal ben ik helemaal mee eens.er komt van iemand voor je knappe jongen hengst . En als dan de anderen geruint is heb je wellicht weer snel de rust terug dat is toch altijd wel zo fijn.

geshahquille

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:14

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:11

Even een ego berichtje vandaagvoor het eerst op mijn Qaseem gezeten en een stukje gestapt
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:34

Nou ingereden is hij niet niet hoor miran . Maar we zitten er weer op echt leuk dat jij ook weer een arabiertje hebt om vele avonturen mee te beleven

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:50

IK weet ook niet waar de tijd blijft het lijkt elk jaar wel sneller te gaan. Wel tof dat je je mooie dame zo lang bij je mag hebben debby. Fijn dat het met Malik weer de goede kant op gaat. Mooie foto,s weer van je knappe kudde roma. Wat lief van Yul dat hij appels trakteerden dat vonden de paarden van heel lekker je kleine meid word knap.

Alles gaat hier zijn gangetje en mijn toppertje gaat nog steeds erg goed onder het zadel :D .

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:58

Heerlijk buiten ritjes maar we wonen nu ook wel daarvoor in het paradijs . In het westen was ik helaas ook meer afhankelijk van in de bak rijden . Leuk he miran straks weer op het paard nog even geduld ik heb er ook nog twee in de wacht zeg maar. Nou ja als die voor de helft zo goed gaan als Qaseem ben ik al dik tevreden Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:19

Jeetje roma das echt balen ja dan hebben ze zomaar weer wat hopen op een zo goed mogelijk herstel. Hier helaas ook eentje in de lappen mand Farah dibah loopt heel stijf de dierenarts denkt dat het een spieren kwestie achter is ze heeft een spuit gekregen voor herstel aan de spieren en pijnstillers nu maar weer afwachten. We kunnen hier super rijden we zitten echt in een van de mooiste gebieden van Nederland zo heerlijk rustig komt bijna nooit iemand tegen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:46

Wat heerlijk miran je kleine jongen lekker op de wei. Leuk dat hij ook een leeftijdgenootjes heeft kunnen ze samen lekker de weide wereld in. Roma hoe gaat het met je jonge dame en ben je ook nog lekker aan het rijden op je knappe kerel. En Yildiz wat een top prestatie in Ermelo. Dibah gaat beter maar ze is wrong niet . Zit er nu toch omdat Qaseemzo top gaat en Jhadorah in ene een stuk volwassener in haar lijf is geworden om haar ook eerdaags onder het zadel te gaan doen. Maar dan moet ik eerst met Qaseem echt alleen op pad kunnen. Vandaag weer heerlijk gereden met Sjaak en Qaseem wat een looplust heeft hij ook al een klein galopje gedaan ging super

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:05

Jong Geleerd is oud gedaan lekker met hem aan de gang zodat je veilig op weg kunt miran met je kanjer. Wij hadden het voordeel dat we ook uit een druk dorp komen ze kijken hier dan ook nergens van op. Maar we beginnen altijd jong met ze aan het verkeer wennen en das voor later wel zo fijn. Ja Leuk Yildiz weer met je kleine meid aan de slag . Phoe 80 KM ik vind het maar knap hoor hoe lang doe je daar over? En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met de kleine meid ja veulentjes zijn altijd leuk dat verveelt nooit. Lastig dat Adhira niet alleen op stal kan maar dat gaat hier ook echt niet ik laat ze er altijd maar bij lopen ook al moeten ze rust want dan staan ze eigenlijk het rustigst moeilijk hoor hengstigheid heb er hier niet zoon last van vind de merries juist eerder handelbaarder dan lastiger. Wij hebben het Drens Friese Wold als voortuin Yildiz ik rij echt zo van huis uit het bos in en ja het is hier geweldig om te rijden. Rij nu nog wel redelijk dicht bij huis maar probeer steeds groteren rondjes te maken zonder te verdwalen maar dat valt hier niet mee. Qaseem gaat super maar het is ook heerlijk om een paard gewoon buiten te kunnen beleren gaat zo veel makelijker dan in de bak. En heb natuurlijk zijn oma moeder onder het zadel gehad en rijd natuurlijk nog steeds zijn vader dus er is ook wel een vertrouwt gevoel wat mee speelt.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:10

Ja dat zou ik ook niet doen denk ik met zoon ouderen dame een knikker plaatsen. Staan ze samen ook niet rustig dan wel leuk zoon band moeder en dochter. Sil Heeft dat ook echt met haar zoon Qaseem zijn echt heel close met elkaar.

Leuke foto van Malik echt nog een lekker guppie is zo leuk dat jonge grut al worden ze altijd weer heel snel groot. Fijn dat je samen met de merries van de wei met hem op stap kunt bij ons leiden de ouderen paarden ook de jongeren op echt super handig.

Nee das ook geen verkeerde achtertuin Yildiz heerlijk he als je zo op weg kunt met je paard. Phoe das een lange dag paard echt respect hoor doe ik je echt niet na. Wij hadden wel ook een soort van succes in Ermelo GE Saroum volle broer van Shah Quille is derde geworden op de 160 KM uiterard de verdienste van de eigenaar en Saroum maar toch ook wel leuk als fokker zijnde. Je dame word groot leuk als ze zo showy zijn staartje erop en gaan.,,,,,,,,,,,,,,

Vandaag weer een heerlijke rit gemaakt met mijn kanjers Qaseem Shah Quille en Erwin ging weer super ook weer wat stukjes gegalopeerd en het sturen al heeft hij wel heel erg de voorkeur voor rechts gaat steeds beter . Dibah lijkt ook nog steeds vooruit te gaan dus dat is ook wel erg fijn. *\o/*

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:56

Ja dat is super he als ze zo braaf zijn is zo veel waard. Lekker met zaartje op pad zo naast jouw is ze inderdaad heel groot wel leuk dat je dat hebt bij gehouden denk ook altijd moet ik eens doen maar ja das altijd achteraf haha. Bij ons zijn ze ook niet zo groot Sjaak meet 153 denk dat Qaseem ook zoiets is schat alleen Jhadorah iets groter . Waarschijnlijk word Kabir de enige wat groteren arabier bij ons op stal hij zou nog wel eens naar de 158 kunnen gaan maar zoals je zegt Miran we wachten het rustig af. Nou mijn eerste ritje alleen met Qaseem zit er ook al weer op zoon braaf kind morgen gaan we wel weer gezellig samen met Sjaak En Erwin.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:56

Ja gras eten doen paardjes wel heel graag :D . Maar zeker top dat hij in een fijne groep staat das echt niet fijn als er een of twee tussen zit die de boel op stelten jaagt. Ja ik hou echt van brave paardjes en vandaag ook weer een heerlijk rondje gedaan alleen op mijn toppertje dit keer geen rondje bos maar even een ander route dat vond hij best spanend maar het ging goed. Toen ik terug kwa jawel Jhadorah maar eens het zadel op gedaan. Dat vond ze wel even raar zoon ding op haar rug maar al snel was het al goed toen de stoute schoenen aangetrokken en jawel even op haar gaan hangen. Daar reageerde ze echt super braaf op dus al hangend even een rondje erf gestapt en toen klaar want dat was al meer dan we wilden gaan doe. Toen nog een rondje bos met pa Sjaak gedaan maar het was eigenlijk al een beetje te warm volgende keer echt alleen smorgens vroeg gaan als het zo warm is. En voor de rest nog iemand wat beleefd???

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:50

Prachtige foto miran ik hen de isabell werht het oude leren model. En de iets nieuwe fariant van de Isabel werht de wintec . Iets duurder is aanschaf maar passen wel vaal goed en rijden heel fijn

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:52

Ohh ja puppy vandaag heel vroeg gaan rijden want was echt te warm
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:42

Ja teken is echt niet normaal dit jaar. Nou zijn wij vorig jaar van het westen naar het noord/ oosten verhuisd dus heel veel ervaring met teken en dazen hebben we nog niet. Maar het is dan toch wel een minpuntje om hier te wonen . Tof roma je twee dames drachtig wij moeten nog wachten tot volgend jaar en dam moet het nog maar lukken. De kleine man staat nu wel ook nog in de kudde hij is nog alles behalve hengst hoop dat ie dat nog volhoud tot volgend jaar want als de dames drachtig zijn of mogen worden kan ie nog lekker een jaartje er tussen blijven en dan het jaar daarop maar even kijken . Lijkt mij ook echt een ramp yildiz niet met je paarden kunnen spelen en dan ook niet kinnen auto rijden het is bijna een straf. Maar nogmaals neem de tijd. En Miranda heb je nog avonturen beleeft met je kleine jongen ?? Qaseem gaat nog steeds super sturen gaat steeds beter hij is zo braaf met wel een eigen mening maar dat is juist zo leuk aan hem .

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:05

Tuurlijk baal je als een stekker yildiz niks erger dan niet kunnen doen wat je wilt en ja dan mag je best even klagen de wereld bestaat nou eenmaal niet uit alleen maar leuke dingen helaas. Heel zonde roma maar mijn ervaaring is toch dat bulten enz met de jaren toch minder worden. Sil had van een trap een soort kuil in haar hals hij is niet weg maar toch wel jaren later wat minder geworden. Of het valt me niet meer zo op dat kan naruurlijk ook . Wel tof he volgend jaar twee veulens ik wil ook zio graag weer een veulentje in de wei maar nu van ik denk ik in herhaalling :) . Hier verder weinig nieuws lekker aan het rijden en verders werken eten slapen enzovoorts. Ben trouwens wel blij dat het wat minder warm is voor de paarden en honden toch wel veel pretiger.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:12

Jeetje jullie gaan al weer hard. Je hebt echt een lief paard nu he miran heerlijk is dat voor beide. Weer netje op zijn hoef jes dat is wel zo fijn . Ohh yildiz je zult het wel vaker horen maar je gaat echt te snel wel stoer dat je na zoon val gewoon weer zonder angst op het paard zit . En is je jonge dame na de val nog gereden ? Echt balen Roma ik zou persoonlijk het ook laten rusten je hebt gelukkige haar knappe zoon nog staan . Verder ben ik het kwijt ohh ha debby fijn dat je dame weer de goede kant op gaat heel vervelend als ze zo onrustig zijn maar je doet er weinig tegen helaas. Hier gaat het goed hoor moet erg vroeg op om te kunnen rijden want de dazen zijn een ramp op dit moment. Maar onze puber gaar nog super is soms wel erg onrustig met zijn hoofd maar daar word aan gewerkt veders is hij nog steeds super braaf. Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:00

Fijn dat je de goede kant op gaat yildiz en dat je weer lekker met de paarden aan de gang kunt. Er worden dus weer heel wat veulens verwacht van Nour hij dekt best veel zeker voor een Arabisch volbloed. Spanend dus weer en nog twee van je eigen meiden je zou bijna willen dat het 2019 is niet waar hihi. Wel leuk miran dat hij zoon rustig vriendje heeft een fijn karakter is zo belangrijk daar heb je echt zo veel plezier van. Vandaag vanmorgen vroeg klein rondje gedaan met Qvaseem ze zijn erg druk met de landen besproeien dus veel dus er stonden wat wagens en trekkers langs de weg en ze waren bezig de buizen aan te lekker. Hij vond het erg spanend maar liep er toch heel braaf langs zo trots weer op mijn toppertje. Daarna kwam de hoefsmid dus de paardjes weer allemaal keurig op hun voetjes. Toen wat tuin onderhoud gedaan terwijl Erwin druk bezig is met de stallen word echt vet mooi
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:18

Ik lees wel nog mee maar een pst maken komt er niet van sorry maar heb wel een plaatje van een wel heel mooi paardje.

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:20

Ik lees nog wel hoor maar reageer dan weer niet . Maar wil toch even mijn kanjer spammen hij word zo gaaf Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:24

Wat een gedoe he met die maskers hier was het vorig jaar ook geen succes ga nu een halster met zoon frontriem met franjers probeeren. heb een setje gekocht en als ze die heel laten krijgen ze het allemaal .

Nog even een plaatje erbij voor de sfeer :D .

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:23

Elk paardje is weer anders en vergelijken kun je ze eigenlijk nooit wel fijn dat je lekker met kirah aan de slag mag mooie dame en met ook nog een verrasing in haar buik. Letiza wat tof dat jullie zo goed gaan maar wat een blubber zooi ben je zo druk bezig met alles netjes maken. Heerlijke paardjes heb je yildiz balen dat je herstel maar niet helemaal wil lukken maar gelukkig kun je zo nog wel van ze genieten. Spanend weer naar de show . Soms denk ik zouden we ook weer een gaan maar ach zo in de wei geniet ik ook van ze .

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:15

Ja het is hier heerlijk Yildiz echt een droom heerlijk wonen en ook nog een heel gezellig leuk buurtje. De stallen zijn heel goed gelukt nu ons huisje nog mooi maken en dan hebben we het dik voor elkaar. Maar we zijn daar nog wel even zoet mee. En jullie nieuwe stek bevalt die en word je mooie dame nog gedekt dit jaar.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:51

Haha ja Yildiz zo gaat het meestel wel bij de mensen met paarden. Maar we hebben ook al het een en ander in huis gedaan hoor ons huis is erg verwaarloost dus daar gaat wel wat jaartjes overheen voordat alles klaar is . En ja de daar konden de paardenkinders natuurlijk niet helemaal op wachten ;) . Geen veulentjes dat is ook wel even fijn al is het natuurlijk het leukste wat er is. Jullie dame is nog jong dus komt straks ook vast wel goed ga je haar straks nog verder beleren onder het zadel?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:01

Haha daar zat ik laatst nog aan te denken hoe ze dat ooit hadden bedacht om wedstrijden te rijden in zoon pakkie. Je broek blijft nooit wit en zoon jasje is niet echt fijn dan nog zoon strop om je nek maar het staat wel keurig natuurlijk . Fijn dat je zo goed hebt gereden . nogmaals top Yildiz balen dat je weer op de feiten word gedrukt maar nour maakt je dag toch altijd weer goed. Balen dat neyfir viel in de ring heeft je merrie het nog wel goed gedaan. Blijft toch moeilijk denk ik zoon schow bij zoon sport gebeuren je gaat niet gauw beide doen en voor schow ga je dan toch liever naar een echte denk ik. Maar ik hoop voor jullie uiteraard dat het wel lukt.