[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:32

Wat een gave foto's zeg! Mag ik vragen wat je in vrijheid allemaal met je paard doet? :)

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:20

Oh wat heerlijk, gefeliciteerd <3

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:12

@Adhira: Wat vervelend dat Ashmira uitbreekt zeg -O- Hopelijk vinden jullie de oplossing, want dat is wel echt heel spannend. En dan Adhira die weer niet goed gaat.... Met dit weer is het telkens ook kiezen tussen kwaden. Dan wil je het zo graag goed doen... ;(

@Miranda: Ik kan zo genieten van jouw geniet-foto's met Malik. Zo leuk dat jullie elkaar zo gevonden hebben <3

@Roma: Wat fijn kan zo'n weekend weg dan zijn :) Klinkt alsof je een toptijd hebt gehad.


Met Mish en mij gaat het super. Dressuurmatig (oke, we hebben een dressuurzadel maar het is meer westernrijden :+ ) begint het steeds beter te gaan, Mish pakt het super goed en leert eindelijk haar lijf goed gebruiken. Desiree maakt af en toe foto's en ik zie echt dat ze zo veel beter gaat lopen dan eerst. <3

Afbeelding

Afbeelding

2 augustus gaan we naar de Country Mill kijken of we een westernzadel voor Mish kunnen vinden.
Verder logeert er deze week een goede vriendin bij ons en die heeft haar verzorgpony meegenomen naar onze stal, dus we gaan deze week heerlijk buitenritten maken met zijn drietjes. Vandaag de bossen bij Stiphout, morgen naar de Kampina, en donderdag en vrijdag gaan we rijden in de Loonse en Drunense Duinen. Vanavond was het echt heerlijk rijden, Mish was ontzettend relaxt <3 ben zo blij met haar.


Afbeelding

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:28

Letiets, ik zou het oprecht leuk vinden als je langs zou komen om alleen maar je verhaal te droppen :+: want vind het leuk om Djuun beetje te volgen. Hoe is het met jullie? En met Ersiel?

Ik heb het topic uiteraard voorbij zien komen :D leuk om te lezen, wellicht post ik ook nog wel eens wat.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:51

Als je dan toch een schimmel moet hebben, vind ik zo een als Nyhla wel het allermooiste qua kleur. Van mij mag een schimmel altijd wel die kleur houden, prachtig.
Poeh maar wat een pittige keuze om Zahra weg te doen, Yildiz! Waarom heb je die keuze gemaakt, mag ik dat vragen? Krijg je trouwens ook af en toe updates, of hoor je er niks meer van?
Spannend om dat avontuur met Nour helemaal zelf aan te gaan, maar ik snap heel goed dat je het liever zelf doet; het is toch wel vet om dat samen te doen. Maar man o man wat moet je daar een zitvlees voor hebben, vind ik wel heel knap hoor als je dat gewoon eh, overleeft :')

Hey wat leuk dat jij ook in het topic bent beland, Isabel, met je Joep :D Lekker ding is het toch ook.

Bij ons is alles de laatste tijd heel erg in een stroomversnelling beland wat de paarden betreft. Met Mish en Skye doen we al heel lang heel veel grondwerk (vanuit meerdere stromingen van natural horsemanship). Sinds we hier op stal staan, bij een arabierenfokkerij, zijn we ook met de arabiertjes daar wat aan de slag gegaan. Met eentje zijn we bijvoorbeeld richting het inrijden toe aan het werken. En ineens begint het van de grond te komen; mensen vragen of we ook lesgeven, we zijn gevraagd om een grondwerkclinic te geven voor een studentenrijvereniging en we hebben nu een trainingspaardje op stal staan (Jaycee) om een maandje verder te trainen. Eigenlijk is dit waar ik al jarenlang halfslachtig van droomde met het idee "dat lukt toch nooit, maar het zou wel tof zijn", en nu gaat het langzaamaan de kant op dat ik denk, misschien is het wél in de toekomst mogelijk om toch iets meer in deze richting te gaan doen, al is het maar parttime, paar uurtjes per week.

Dus, Mish en Skye waren gisteren leerpaardjes tijdens een grondwerkclinic. :+ Onze vijfjarige merries, doodbraaf sukkelend met negen grondwerkleken (vooral manegeruiters) die hun allereerste grondwerkdingetjes ooit deden. Supertof om te zien <3 Wat een toppony's hebben we dan ook. Zijn, ondanks hun leeftijd, echte leermeesters voor de deelnemers geweest. Iemand zei: "Jullie hebben me de ogen geopend qua omgang met paarden." Groter compliment kan je toch niet krijgen? <3

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:48

Pff ik wilde gaan bijposten, maar dat doe ik binnenkort een keertje, heus!
Maar ik wilde nu even vragen... Is er iemand met wie ik even mag kletsen en mijn verhaal mag doen over Mish? Ik ben even benieuwd naar een objectieve mening van iemand van jullie, die er niet met zijn neus bovenop staat.
Alvast bedankt :*

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:33

Jullie zijn schatten :* dankje

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:33

Ik ben sinds vorige week arab-loos... de meesten van jullie hebben het ongetwijfeld al gelezen, maar ik heb mijn allerliefste Mish laten inslapen.

Ben nog steeds heart-broken. ;(

[IM] Rust zacht, allerliefste Mish...

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:05

Dank jullie wel voor de lieve reacties <3 Het doet echt wel veel goed om te lezen.

Ah gossie die vliegenmaskers ook altijd he, arme dingetjes zitten toch altijd zo ingepakt. Hier ook hoor, die van ons hebben (hadden -O- ) het ook ontzettend nodig, anders is de zomer echt een hel. Maar om er dan eentje te vinden die goed zit... Voor Mish had ik er eentje die ook een neusflap had en verder ook echt alles bedekte met gaas, anders had het arme dier nauwelijks rust.

Ik heb gelukkig wel een nieuwe arabische uitdaging om me weer mee bezig te houden. Geen eigenste, maar wel een van de arabiertjes van stal (sta op stal bij een arabierenfokkerij). Ik werk al sinds augustus met haar, maar vanaf nu kan ik me natuurlijk extra op haar storten :) Alhoewel ze hoogdrachtig is momenteel dus het staat iets op een laag pitje.

Haar naam is Kirah, ze is inmiddels bijna 8 en een projectpaardje voor me. Bij de vorige verzorgster(s?) bokte/rende ze veel ohz en was het rijden (en de omgang in het algemeen denk ik) nogal een strijd. Ze had veel spanning en kon bijna niet focussen op de persoon die met haar werkte omdat ze strak alleen maar met de omgeving bezig was. Ik ben helemaal vanaf nul met haar begonnen dmv natural horsemanship om haar helemaal van die spanning af te helpen. Kreeg vandaag complimentje van een stalgenoot dat het net een ander paard is nu <3 zo leuk om te horen. Ze is echt enorm vooruit gegaan al, denk dat de foto's voor zich spreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:16

Die rust in haar ogen is wel nieuw <3 Dat was eerst nog niet, en ik vind het zo mooi om te zien dat ik haar dat op de een of andere manier heb kunnen geven. Echt het grootste compliment om van zo'n dier te krijgen. Heb ook bizar veel foto's waar haar ogen halfdicht op zijn en zo.

Even twee van de grote stapel :')
Afbeelding
Afbeelding

Tsja Letiets het is wel echt ontzettend moeilijk. Begin nog steeds zo nu en dan ineens te janken of zo. Het went alleen wel, het meest acute zakt wel gewoon wat... maar het is zo oneerlijk dat dit haar moest overkomen, dat lieve lieve meiske. Maarja, dit was het beste wat we haar konden geven, om gewoon lekker rust te hebben.

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Djuuntje, en ook nog mooie punten op wedstrijd :D Fantastisch. Vraagt natuurlijk om een keertje beeldmateriaal!

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:54

Wat leuk! Misschien komen we nog wel langshoppen op de 25e, het is hier zó om de hoek en ik wil toch wel die geweldenaar van een Nour eens in het echt bewonderen ;)

Ja bij ons waren maskers wel te doen want ze worden hier 's nachts op stal gezet en dan worden de maskers afgehaald :) Dus dat was het punt niet zo.

@Yildiz, ik had het inderdaad echt nog wel eens leuk gevonden om samen de duinen onveilig te maken! Maar wie weet is Kirah binnenkort nog wel eens zo ver en dan kan dat ook haha. Maar eerst dat veulen maar eens uitpoepen, voorlopig vind ik d'r veel te rond om nog op te stappen :+
Super gefeliciteerd jij trouwens <3

Ik heb trouwens niet zo het probleem dat ik die paardjes telkens met Mish vergelijk. Scheelt ook wel dat ik Kirah al kende en ze al een heel eigen persoonlijkheid voor me was, het is niet gekomen als vervanging. Plus dat ik, heel eerlijk, soms ook echt denk: jeetje, wat gaat dit makkelijk, wat waren dingen met Mish soms eigenlijk lastig :') Onbewust compenseer je zo veel voor haar beperkingen. Al is het maar voor elk klein drempeltje "let op!" zeggen omdat ze anders struikelde :+ Voor mij was dat normaal, maar nu valt steeds meer op dat dat met andere paarden eigenlijk helemaal niet zo normaal is.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:19

Ik had er stiekem al iets van meegekregen via Kelly, gefeliciteerd :) Ik ben echt heel blij voor Dayimah dat ze weer een goed huisje gevonden heeft.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:28

Welkom Romy <3

Afbeelding
Hier was ie nog geen 24 uur oud <3 met mij haha. Het is zo'n heerlijk dier, ga je veel plezier van krijgen!

De eerste dagen vond ik hem ook echt helemaal fantastisch en heb ik ook getwijfeld of ik hem niet wilde kopen, maar uiteindelijk sluit hij toch net niet genoeg aan bij wat ik zoek in een paard :) en als ik zie wat een fijn plekje hij nu krijgt vind ik het allemaal helemaal goed zo! :D

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:10

Haha grappig. Ja, als ik weer een paard zou kopen, wilde ik eigenlijk een onbeleerde volbloed arabische merrie. Jaccie is een hengstje, maar ook niet volbloed. Wel een zoon van een van de leukste en liefste merries die ik ken, maar toch. :) Denk dat ik toch spijt had gekregen.

Dus nu ga ik maar gewoon verder met onze Skye, en met Kirah en Sadira :)

Ja Isabel wat ontzettend *piep* voor je, ik vind het echt heel erg. Jullie zijn zo leuk samen. Ik hoop dat zijn gezondheid aan alle kanten goed gaat uitpakken en je nog allerlei avonturen kunt gaan beleven met hem <3

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:37

Yildiz, ik vind het zo rot voor je dat dat ongeluk zo beïnvloedt wat je kan doen, ook nu nog. Hoe groot is de kans dat dat nog gaat verbeteren?
Hoe dan ook, Yanour blijft fantastisch. Wat een paard is dat toch.

Malikkie, geweldig dier ook <3 die volg ik ook altijd met veel plezier in zijn avonturen. Je doet echt leuke dingen met hem.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, toch even delen. Onder voorbehoud van een keuring, gaat dit als het goed is mijn nieuwe toekomstige toppertje worden <3 Mijn kleine vriendinnetje, Sadira.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:05

Ja klopt <3 Dankjewel, dat vind ik ook, vind d'r geweldig.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:49

Wat een prachtig paardje, die Nazir! Wat sneu dat hij zo'n paniek had aan zijn hoofd zeg... En dan dat oog... heel sneu :(

Yildiz, poeh, ik weet het nog als de dag van gisteren dat je dat ongeluk had, zo heftig dat het je leven nog steeds zo enorm beïnvloedt en zal blijven doen. Wel heel gaaf dat je weer langzaam je weg aan het terug vinden bent met Nour :) Ik ga duimen voor de kliniek.

Isabel, die Joep toch, wat een portret is het toch, maar wel een heel leuk portret. <3


Ik heb weer een updateje gemaakt van Sadira :)
[ITP] C.A. Sadira voor het eerst in grotepaarden-ITP

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:25

Hey allemaal, wat leuk dat er weer wat leven in dit topic is! <3 Welkom aan alle nieuwe mensjes!

Ik heb van de week een Facebook herinnering gekregen die me eraan liet denken dat Sadira inmiddels al ruim twee jaar geleden is goedgekeurd door de dierenarts, en ze is inmiddels al 2,5 jaar oud. Ze behoort dus al weer een aardig poosje tot onze familie :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is inmiddels mijn knappe tante. Nu een paar maanden later is ze wel veel wolliger overigens. Ik geniet ontzettend van haar, we zijn regelmatig met wat grondwerk bezig, en we gaan 1x per 1 a 2 weken meestal lekker een wandeling maken, wat ze ontzettend goed doet. Ze is enorm dapper en vindt letterlijk ALLES leuk.

Overmorgen heb ik met haar een clinic, voor het allereerst, waarbij ze op de trailer een stukje mee gaat. Dat vind ik best spannend, ergens vind ik het nog wel een beetje veel voor zo'n ukje, maar we houden veel rekening met haar en ik denk dat het wel goed moet komen. Het is al een hele toffe ervaring voor haar om eens zo samen op pad te gaan, en ik denk dat ze dat alleen maar hartstikke leuk vindt. Alles wat we dan op de locatie nog samen bereiken, is alleen maar mooi meegenomen :D



@Isabel, ik vind het nog steeds zo rot voor je hoe je sprookje met Joepie geëindigd is :( Wat fijn dat je het langzaam een plekje begint te kunnen geven. Prachtige foto is dat.

@Joyce, ik heb het verhaal met Yusraa inderdaad ook gemist! Wat bizar dat je ineens paardloos bent, zeg... Nog zo iemand voor wie ik echt plaatsvervangend verdrietig was dat het je moest overkomen, met Munir. Vind het heel erg voor je ;(

@Samantha, ik vind het nog steeds grappig dat jij nu ook helemaal in de arabieren zit :D Helemaal leuk dat.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:20

Wat lief dat je er naar vraagt <3

@LunarEclipse: Een clinic bij Irene Smeets!
@BarbaraNova: Het was gewéldig. Ik kan niet anders zeggen. Wat een top paard heb ik. Binnen 5 minuten op de trailer (en het was pas haar vierde trailerritje ooit), relaxt er vanaf, ze had zelfs flink veel hooi gegeten. Voor het eerst in een binnenbak, voor het eerst les op een vreemde locatie, en ze bleef gewoon gericht op mij. Ze vond het wel spannend maar op een beetje rondscharrelen en rondkijken na deed ze daar niks op uit. We hebben heel rustig aan gedaan, telkens korte sessies van 5 a 10 minuten met daarna weer een kwartiertje pauze ongeveer, tot ze weer mentaal ruimte had voor iets nieuws. Ze bleef zo gefocust en deed het zo onwijs braaf <3 Daarna weer terug naar huis en toen ze eenmaal in de paddock stond was ze wel een beetje munt, maar dat mocht ook wel hihi. Trots op die gekke pony.

Vreselijk, al die regen, wat vervelend dat je paddock zo nat is. Bij ons is het ook niet geinig, maar gelukkig zijn er wel gewoon droge stukken.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:42

LunarEclipse schreef:
Wat fijn Sadira, ik snap dat je trots bent!

@Isabel_K: ik had nog niet gereageerd, maar wat een mooie foto. Ik kan mij voorstellen dat het boek het één en ander losmaakte.

Etnaf begint nu echt z'n karakter te vormen en grenzen te verkennen. Hij is ook enorm bijdehand (maar niet altijd slim). Laatst was ik wat aan het spelen in de paddock en liet ik 'm over een hindernis gaan die er toevallig stond. De realisatie dat hij er ook OVERHEEN kon dat was prachtig.
Een dag later kwam de staleigenaar naar me toe om te vertellen dat hij tijdens het hooi geven de stal uit over de kruiwagen was gesprongen..
Gelukkig niemand wat aan overgehouden en hij was er zelf ook van geschrokken (zo'n kruiwagen is toch wat groter en breder dan een een hindernisje), maar ik leer m'n paard nog eens iets :'). Hij heeft het ook niet meer geprobeerd daarna.


Hahah hilarisch, hij heeft z'n eigen springveren ontdekt :')

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:33

Hallo! Lang geleden dat hier echt leven is geweest, haha.

Wat een mooie leeftijden zeg, 29 en 23. Wat een zegen dat je je paardjes zo lang bij je mag hebben.

Zeven alweer, wat gaat dat hard met Malik! Ben benieuwd, ga je hem ook onder het zadel beleren? Volgens mij is dat zo'n leuk paard!

Mijn Mish is 6 geworden uiteindelijk toen ik haar heb moeten laten inslapen. Zij had PSSM2, alhoewel we dat afgelopen januari pas ontdekt hebben (ze is in 2019 ingeslapen). Tot die tijd hebben we altijd moeten gissen wat ze precies mankeerde.

Sadira, mijn huidige merrie, is nu ongeveer 3,5 jaar oud. Zij is een enorm extravert en uitgesproken dier. Hele grote eigen mening en grote bek, maar wel een heel klein hartje <3 Heb dr wel echt voor me moeten winnen, maar vandaag stond ze luid hinnikend aan het hek nog voordat ik haar op kwam halen. Zo lief. Hopelijk komend jaar op het gemak beleren zodra ze er fysiek wat meer klaar voor is en tot die tijd blijf ik heerlijk vanaf de grond van haar genieten.

Afbeelding
Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:29

@Miereneter: Wat leuk dat je meeleest met mijn avonturen met Sadira <3
Teveel praatjes op oudere leeftijd, daar geloof ik niet in. Niet wanneer je de voorbereiding goed op orde hebt :) Klinkt als een fijne aanpak hoor!


@Letiets: Dat is best een bijzonder verhaal. Ik heb destijds Mish al op PSSM2 laten testen, net als dat ik alle andere 100 opties ben langsgegaan van dingen die ze zou kunnen hebben. Ze testte toen negatief, net als op alle andere dingen. Ik leek een kerngezond paard te hebben op papier, maar toch was ze echt verre van gezond. Uiteindelijk is ze dus ingeslapen en wist ik nog steeds niks.

Tot afgelopen winter de eigenaresse van een zusje van Mish contact opnam. Zusje van Mish had dezelfde klachten als Mish had gehad, en ze wilde wat met me sparren. Zij liet toen ook testen op PSSM2, waar inmiddels meer genen van te testen waren die een paar jaar terug nog niet testbaar waren. Daar testte zusje toen positief op. Daarom heb ik toen ook contact opgenomen met het testcentrum en ze hebben het DNA van Mish dat ze nog hadden, gebruikt om Mish nog te testen op die extra genen. Mish kreeg de uitslag n/P8 en n/K1, positief dus op twee varianten.

Uiteindelijk dus pas bijna 3 jaar na haar dood een idee gekregen wat er met haar mis geweest is, en dat geeft me ergens heel veel rust. Ik kan het nu veel beter een plekje geven.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers