[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:10

Zeker!

IG: @arabierjoep


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:45

Gefeliciteerd! Wat een lieverd. <3

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:33

Ik zag je topic in laatste berichten en ik moest het wel drie keer lezen voordat ik mij realiseerde dat het over Misch ging.

Echt vreselijk. Nogmaals heel veel sterkte.

IG: @arabierjoep


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:59

Ik heb vorig jaar zo’n halster met Franje gebruikt voor Joep. Werkt super!
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:10

Wat heeft ze een prachtige blik. Heel rustig. <3 Ik hoop dat ze het gemis een beetje kan verzachten. :*

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:04

Wat vervelend dat hij viel. Mooie plaatsing ondanks de val.

Ik kom een andere keer graag kijken. :D Ik ben dol op keuringen en heb jarenlang zelf deelgenomen aan de keuring met mijn fjord. Het voorbrengen vind ik echt het leukste wat er is.

Toch jammer dat Joep een ruin is en wat typisch loopt,, haha

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:52

Wat een liefje. Gefeliciteerd! Ik hoop dat je nog heel lang van hem kan genieten. <3

Aan mijn kant is er een hoop gebeurd. Helaas niet zo heel leuk allemaal. Joep is heel erg kreupel geweest. Zo ontzettend kreupel dat we naar de kliniek gingen. Daar kwamen ze erachter dat hij een botsplinter in zijn been heeft en een hele kapotte pees. Zeker die pees speelt heel erg op bij te veel werk. Lang verhaal kort - Joep is met zijn tien jaar op pre pensioen. Ik ben er nog steeds goed ziek van, maar gelukkig loopt hij echt weer pakken beter sinds hij stilstaat. Nu is hij een jaar helemaal vrij en daarna gaan we kijken waar zijn grens ligt in de hoop dat we nog kunnen wandelen of iets in die geest. Tot die tijd mag hij me irriteren met zijn overtollige energie. :+

Voor hij kreupel werd heb ik nog een paar weken kunnen rijden. Dat was wel heel bijzonder. Hij vond het ontzettend leuk. Hij verveelt zich nu dan ook de tandjes. :+



Afbeelding
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:04

Wat ontzettend leuk! Hoe ging het?

En ja, ik hoop dat ik lekker gezellige dingen met hem kan gaan ondernemen. Maar het eerste jaartje doen we niets. :D

Hij heeft alleen een aanvaring gehad met zijn hooiruif waardoor er een stukje van zijn oor af is. Zo loopt hij van de regen in de drup. _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:21

Ik had stiekem al een foto van haar gezien, maar ze is echt prachtig Eline!

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:09

Welkom! Wat een knappe baby. <3

Met Joep gaat het gelukkig nog steeds langzaam maar zeker wat beter. Soms - als hij te gek heeft gedaan - loopt hij niet zo lekker, maar dat is dan na een dag of wat weer voorbij. En als hij dan goed loopt, loopt hij ook écht goed. <3 Afbeelding
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:06

Wat een mooie foto!

Ik heb Joep een paar weken geleden verhuisd naar een nieuwe stal. Helaas wel weg uit de grote kudde, maar hij staat nu met een shetlander. Hij loopt ook gelijk pakken beter en komt weer aan. Je kan bijna niet meer geloven dat hij van de zomer zo ontzettend kreupel liep.

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:42

Gefeliciteerd! Wat een knapperd is het!

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:51

Ik knuffel en wandel vooral met mijn Arabier. :D Hij heeft een blijvende blessure (sinds een jaar) en hij is zich nu nog aan het herstellen voor zo ver dat mogelijk is. We zijn nu rustig de wandel-kilometers aan het opbouwen. Daarvoor heb ik hem getraind in NH en een paar keer gereden. Dat kon heel lang niet door verschillende trauma’s.

Hij is mega lief en grappig dus ik vind het helemaal niet erg dat we niet meer écht kunnen trainen.

Afbeelding

Alleen jammer dat het geen merrie is. :+ Ik had er nog best een veulen uit willen halen. :))

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:16

Ach arme pony. Balen zeg zo precies op zijn oog.

Joep is ook een keer zo in paniek geraakt toen er boven zich/bij zijn oren iets gebeurde. Ik was er niet bij maar ik hoorde een vergelijkbaar verhaal als wat er met Nazir is gebeurd. Nog steeds doe ik het halster aan de zijkant los omdat hij soms opeens weer gaat panikeren. Het is een poosje beter geweest door heel veel oefenen met clicker training maar weer enorm verslechterd toen hij vast zat in een hooiruif en een stukje oor van zijn oor trok. %)

Hij heeft een oude breuk in zijn koot waar een chip uit is. Dat gaat redelijk :+ Maar aan datzelfde been is zijn peesbandje kapot gescheurd (waarschijnlijk op hetzelfde moment) en dat zit vol littekenweefsel. Dat gaat sommige dagen goed en sommige dagen (als hij te gek heeft gedaan) loopt hij er niet helemaal goed op. Het gaat nog steeds weer iets beter gelukkig, maar het gaat nooit meer helemaal over. Gelukkig is het weer een blij ei. Dat was vorig jaar niet zo. Toen kwam de blessure aan het licht.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Isabel_k op 11-05-20 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:34

Daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens. :D Ik vind het ook niet zo gek dat hij een dag minder loopt nadat hij in zijn eentje tien minuten lang de track op en neer rent :+

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:58

Hij is knap! Fijn dat het beter gaat.

Ik heb heel lang metazoa gevoerd, maar nu voer ik sinds een maand of zo Vitalbix. Over beiden tevreden. Verder gewoon semi-onbeperkt goed hooi. En wat lijnzaadolie.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:57

Wat is hij gaaf geworden. Ik weet nog dat hij als veulen zo'n gave vlek had. Hij is al heel erg paard voor zijn leeftijd. :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:36

Hoe gaat het met jullie arabs? Met Joep gaat het goed de laatste tijd. We hebben laatst ruim een uur gewandeld *\o/*

Wel heb ik een vraag... weten jullie iets van genetica? Gewoon uit interesse hoor! Joep heeft namelijk een vachtkleur die elk jaar witter wordt. Of nou ja - steeds meer witte haren op 1 schouder / flank. Ook steeds meer haartjes die wit zijn in zijn manen. Hij is pas 11 dus ouderdom kan het niet zijn :+

Zijn beide ouders zijn vos, maar zijn beide opa’s en een hoop andere grootouders zijn schimmel. Kunnen al die witte haartjes daar vandaan komen? Of is dit gewoon wat vossen doen?

Oh en hij heeft een snebje die ook alleen in de winter verschijnt. :+

Afbeelding
Witte haartjes


Afbeelding


Afbeelding
Zomer sneb


Afbeelding
Winter sneb

Toen ik hem net had was er een enkele witte haar.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:35

Wat een knapperd! Ik had je foto-topic al gezien. :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:40

Joep was ook echt superduidelijk toen ik hem ging beleren. Hij is ruitermak gemaakt zonder zadel en toen ik uiteindelijk een zadel uit ging zoeken met een boomloos-passer ging hij bij het eerste zadel niet stilstaan. Hij bleef maar wiebelen en stampen. Hij voelde niet onveilig maar ook niet 'normaal'.

Toen ik uiteindelijk de Ghost pakte en ging zitten slaakte hij een diepe zucht en kon hij ook sturen, remmen etc. Heel bijzonder. :)

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:51

miereneter schreef:
Isabel_k schreef:
Joep was ook echt superduidelijk toen ik hem ging beleren. Hij is ruitermak gemaakt zonder zadel en toen ik uiteindelijk een zadel uit ging zoeken met een boomloos-passer ging hij bij het eerste zadel niet stilstaan. Hij bleef maar wiebelen en stampen. Hij voelde niet onveilig maar ook niet 'normaal'.

Toen ik uiteindelijk de Ghost pakte en ging zitten slaakte hij een diepe zucht en kon hij ook sturen, remmen etc. Heel bijzonder. :)


Ik wil ook graag boomloos straks, hoop dat paard het met me eens is. Hij bepaalt uiteindelijk wat erop komt!


Ja dat laatste vond ik ook heel belangrijk. Ik heb recent mijn ghost met veel pijn in mijn hart verkocht, maar ik vond het echt een fantastisch zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier op mijn fjord en arabier.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:43

Prachtig zadel! Ik denk dat als Joep nog bereden zou kunnen worden dat ik uiteindelijk misschien ook wel overgestapt zou zijn. Ik zou toch niet echt serieus dressuurmatig willen rijden en op buitenrit zit het toch wel heel erg lekker. O:)

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:13

Ik zou echt gaan buitenrijden met mijn paard. Dat vind ik het leukste en hij ook. Althans dat was de verwachting, ik heb er uiteindelijk niet meer echt op kunnen rijden, maar wandelen kunnen we nog wel. :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:54

Wat een leuke foto's allemaal. Ik heb zelf mijn arabier verloren bij een ongeluk afgelopen zomer, maar ik blijf jullie graag volgen. <3

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:49

MirandaMalik schreef:
Ratten schieten, dat klinkt wild. :=
Schrikken de paarden dan niet?
Wij hebben wel eens ratten door de kippen van de buren, maar onze kat is een hele goede jager.

Hoi Isabel, hoe gaat het?
Denk nog wel aan Joep hoor, soms zie ik een paard die op hem lijkt, vind het nog steeds vreemd dat hij er niet meer is.

Lymoncello wat een schatje! :))


Lief dat je het vraagt. Ik ben gelukkig niet meer dagelijks verdrietig. Daar ben ik blij mee maar ook niet. Het zijn van die kleine dingen waar ik nog heel verdrietig van ben. Maar dat heeft tijd nodig. Laatst had ik bijna een deken gekocht want goede deal pas toen ik ging betalen besefte ik dat ik die niet nodig had. Zo raar. :+ Ik moest er gelukkig ook wel om lachen.

Ik zie allemaal prachtige paardjes langskomen. Arabieren blijven echt de mooiste.


Afbeelding
Deze prachtige foto is gemaakt door Made By Robin voor haar boek 29 paarden verhalen. Joepie staat daar ook in. Zo raar hoe dat zo'n toekomst gericht verhaal is. Ik vond het zo erg om dat boek binnen te krijgen. Het is prachtig maar ook erg verdrietig.

IG: @arabierjoep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers