Welsh A ruiters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 20:28

Op dit moment zijn we bezig met het inrijden van mijn 3 jarige Welsh A.
Dit wordt door een wat grotere meid gedaan die al de nodige ervaring heeft.
Echter rijd zij hem alleen in.
Nou zijn er volgens mij wel meer bokkers met een Welsh A.
Waar hebben jullie een passend ruitertje gevonden?
Ik merk dat het nog best lastig is, het gaat natuurlijk om een vrij groene pony.
Maar tot nu toe heeft hij nog geen pas verkeerd gezet, en zijn er mogelijkheden genoeg.
Zo ook tot het uitbrengen van de pony op wedstrijd.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:34

Misschien ken je iemand met een klein kind/zusje waar je het aan kan vragen.
En als je echt niks kan vinden kan je altijd nog bij een manege gaan kijken en kijken of je iemand netjes ziet rijden en diegene vragen.

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 21:03

Mijn nichtje zou heel graag willen paardrijden, maar mijn zus is er niet van. :')

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:17

Ik snap wel van je zus dat ze jouw nichtje niet zonder ervaring ( neem ik aan ) een pony in laat rijden ;)

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 21:18

De pony wordt ingereden, ik wil een ruitertje hebben die het over gast nemen als de pony beleerd is.
En mij zus is überhaupt niet van het paardrijden. :))

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:21

Renske_W schreef:
De pony wordt ingereden, ik wil een ruitertje hebben die het over gast nemen als de pony beleerd is.
En mij zus is überhaupt niet van het paardrijden. :))

Dat is wel erg jammer voor je nichtje!
Ik heb ook zulke ouders en vanaf m'n 5e zeuren mocht ik op m'n 9e ook gaan rijden. ( dus het kan nog komen ) Maar dat kan jou op dit moment niet helpen :n

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:55

Mag ik vragen of het om jou Powy's Puzzle gaat?

Die is toch van 17-06-2015
dus wordt juni 2018 pas 3 jaar?

Ik kocht mijn Welsh Mountain merrie op 5 jarige leeftijd; had 2 veulens gehad, was heel ietjes "beleerd" maar eigenlijk nog zo groen als gras. Snapte longeren niet, borstelen niet, etc.

Ze hebben echt wel even tijd nodig om op te groeien.
Laten wennen aan alles (hoofdstel, bit, longeersingel; zie ik in je topics) á la. Maar nu inrijden??

Vanwaar de haast? Ze zijn stoer maar ook onwijs gevoelig.
Waarom niet nog een jaartje lekker jong laten zijn? En daarbij ze niet alleen mentaal, maar ook fysiek laten uitgroeien tot langzaam aan het werk gaan...

En begrijp me niet verkeerd; dit is niets persoonlijks naar jou toe.
Maar ik vraag mij toch altijd af waarom sommige mensen zóveel haast hebben om een pony/paard te beleren/in te rijden.

Je praat over serieus inrijden met "een te groot ruitertje" en doorrijden van een Welsh A'tje van nét 2,5 jaar.

Heel heel eerlijk?

Daar gaan mijn nekharen recht van overend staan.....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 10-02-18 22:02, in het totaal 2 keer bewerkt

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:57

Mijn dochter van bijna 11 rijdt sinds twee jaar een kleine Welsh B(ze rijdt vanaf haar zesde), op een A past ze hoogstwaarschijnlijk ook nog wel. Ze rijdt op de manege regelmatig de kleine (beginners)pony's bij omdat ze nog zo handig klein is, maar inmiddels ook behoorlijk kan rijden. Geen idee in welke omgeving je zit maar ook op veel maneges zijn wel dit soort meisjes te vinden denk ik.

Getup

Berichten: 8250
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:57

is erg lastig, een ruitertje vinden vor een kleine, onervaren pony. Ik had geluk, heb er 1 gevonden op 10 minuten van huis met een paardenmoeder. meisje was 9, toen ze begon. En die pony was goudeerlijk,maar hartstikke snel! had ik echt niet even n buurmeisje of nichtje op kunnen zetten.

Ik heb paardenmensen, dierenarts etc gevraagd, of ze niemand wisten. En er zeiden er 4: dat is iets voor *naam meisje* . Toen heb ik ze opgezocht op Facebook en zijn ze komen rijden.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 03:09

JoyCiej007 schreef:
Mag ik vragen of het om jou Powy's Puzzle gaat?

Die is toch van 17-06-2015
dus wordt juni 2018 pas 3 jaar?

Ik kocht mijn Welsh Mountain merrie op 5 jarige leeftijd; had 2 veulens gehad, was heel ietjes "beleerd" maar eigenlijk nog zo groen als gras. Snapte longeren niet, borstelen niet, etc.

Ze hebben echt wel even tijd nodig om op te groeien.
Laten wennen aan alles (hoofdstel, bit, longeersingel; zie ik in je topics) á la. Maar nu inrijden??

Vanwaar de haast? Ze zijn stoer maar ook onwijs gevoelig.
Waarom niet nog een jaartje lekker jong laten zijn? En daarbij ze niet alleen mentaal, maar ook fysiek laten uitgroeien tot langzaam aan het werk gaan...

En begrijp me niet verkeerd; dit is niets persoonlijks naar jou toe.
Maar ik vraag mij toch altijd af waarom sommige mensen zóveel haast hebben om een pony/paard te beleren/in te rijden.

Je praat over serieus inrijden met "een te groot ruitertje" en doorrijden van een Welsh A'tje van nét 2,5 jaar.

Heel heel eerlijk?

Daar gaan mijn nekharen recht van overend staan.....

[ Afbeelding ]

Applaus voor het napluizen van mijn berichten! _/-\o_

Daarnaast schrijf ik niet dat er een te groot ruitertje op gaat, maar een wat grotere meid, eentje die er niet lang op zal kunnen blijven.
En het daarnaast druk zat heeft met haar eigen pony's.

Daarnaast is het echt niet de bedoeling dat hij volgende maand een Z proef moet lopen.
Er heeft nu 1 keer iemand opgezeten, en verder nog niet, hij hoeft ook niet morgen al beleerd te zijn.

Het vinden van kleinere ruiters is gewoon lastig vandaar dat ik mijn zoektocht al gestart ben.
Het is echt niet de bedoeling dat hij meteen volle bak gereden gaat worden.

Het is zeker niet makkelijk, de meeste kleine ruiters beginnen net pas, dat maakt het er niet makkelijker op.

MairiMacBran bedankt, meisje wat er nu op heeft gezeten is 10 en dat gaat nog net.
We zullen gaan zien of we een leuk ruitertje voor hem kunnen gaan vinden.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 04:20

Het is lastig om daar passende ruitertjes voor te vinden. Vaak wordt het toch een compromis van een wat grotere ruiter voor het zadelmak maken en doorrijden. Als het gas en de rem er goed op zit kan er een klein kind op. Mijn dochter zit soms ook weleens een poosje op een B pony. Geen gezicht met die lange stelten maar ze weegt nog geen 50 kg dus kwa gewicht kan het prima. Alle pony's zijn na het zadelmak maken probleemloos bij kleine kinderen terecht gekomen die er nu super veel plezier mee hebben.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:49

Enige wat ik heb gedaan is, uit pure interesse als welsh liefhebber, op de link uit je onderschrift klikken...

Heeft dus niets met "berichten napluizen" te maken.

Dat hij niet volop aan de bak hoeft begrijp ik prima.

Maar iemand op een net 2,5 jarige pony zetten, om echt in te gaan rijden, DAT snap ik gewoon echt niet.

Als je geen haast hebt, waarom dan nu al beginnen? En niet over een jaartje als hij 3,5 (ook jong zat) is?

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:19

JoyCiej007 schreef:
Enige wat ik heb gedaan is, uit pure interesse als welsh liefhebber, op de link uit je onderschrift klikken...

Heeft dus niets met "berichten napluizen" te maken.

Dat hij niet volop aan de bak hoeft begrijp ik prima.

Maar iemand op een net 2,5 jarige pony zetten, om echt in te gaan rijden, DAT snap ik gewoon echt niet.

Als je geen haast hebt, waarom dan nu al beginnen? En niet over een jaartje als hij 3,5 (ook jong zat) is?


Even haak ik erop in, het is de keuze van de TS dat zij dit doet.
Dat jij er niet achter staat is prima maar respecteer de keuze, het is haar pony.
Daarnaast vind ik het niet heel "verkeerd" dat ze hem nu rustig aan het inrijden is, voorzichtig zijn met jonge paarden is prima maar we hoeven ze niet in te pakken in bubbeltjesplastic.

De ts weet zelf hoe het paard is en kent het paard het beste.
Dat jij ze in wil rijden met 4/5 prima maar niet iedereen wil dat :j

Getup

Berichten: 8250
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:30

Nou, beter een jaar later als te vroeg :o , heeft niets met bubbeltjes plastic te maken. Dat is meer, wat ze met paarden doen, die niet naar buiten mogen omdat het glad is, of er niet uit komen zonder in de bandages te zijn ingepakt. Vind het helemaal niet zo raar, dat er naar gevraagd werd, en nog op een nette manier ook.

TS moet dat inderdaad zelf weten.......


En mazzel hebben wbt ruiter. Die van mij past er nu met haar 12 jaar nog op, ze is erg Klein en licht voor haar leeftijd. Overigens was die van ons als 3 jarige kuikenmak, konden ze zo n kind van 6 op laten hobbelen. Nouuuu...toen ie meer kracht en conditie had, was ie toch wat pittiger :') .

Die van mij is trouwens ook voor de kar beleerd, dan kan ik hem zelf ook beweging geven ( naast het longeren).

nerina_97
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:36

Hoi TS,

In welke provincie woon je? Ik ben een volwassen pony ruiter van 1.47m.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:37

Getup schreef:
Nou, beter een jaar later als te vroeg :o , heeft niets met bubbeltjes plastic te maken. Dat is meer, wat ze met paarden doen, die niet naar buiten mogen omdat het glad is, of er niet uit komen zonder in de bandages te zijn ingepakt. Vind het helemaal niet zo raar, dat er naar gevraagd werd, en nog op een nette manier ook.

TS moet dat inderdaad zelf weten.......


Dat dacht ik toch ook; ik maak TS nergens voor rotte vis uit omdat ze haar pony zo jong beleerd. Al denk en vind ik er inderdaad echt wel het mijne van, ik breng het wel netjes.
En uiteraard, TS mag geheel zelf weten wat ze doet.

't zou alleen jammer van zo'n leuk knap dier zijn als hij al zo vroeg in de poeier wordt gereden, dat hij niet erg lang mee zal gaan.

Heeft helemaal niets met bubbeltjesplastic te maken, zoals Getup hier boven zegt.

Bovendien is e.a. al lang wetenschappelijk bewezen en onderbouwd, wat het voor fysieke en mentale schade kan geven. Die ruggen zakken snel in/raken snel beschadigd op deze leeftijd. ;)

nerina_97 schreef:
Hoi TS,

In welke provincie woon je? Ik ben een volwassen pony ruiter van 1.47m.

Hé wat jammer, je had anders ook mijn Roos nog verder mogen doortrainen ohz :D

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:00

Het gaat me er meer om dat ts vraagt naar het zoeken naar kleine ruiters en niet of het een goede keuze is dat ze hem met 2.5 inrijd.
Ik rij persoonlijk ook later in maar als zij dit wil is het haar keuze.
Ik vind het daarom wel raar dat er op deze manier gereageerd wordt.

Wat kleine ruiters betreft. Ik laat mijn IJslanderruin inrijden door een meisje van 11 met een eigen pony die best wel wat ervaring heeft.
Ik denk dat het handigste is als je een beetje rond gaat vragen naar een meisje die rond die leeftijd is en niet te lang is/word.
Vaak is mijn ervaring dat zij een eigen pony hebben die vaak nog wat te veel voor ze is en dat ze het daarom fijn vinden als ze op een andere pony (tijdelijk) kunnen rijden.

mooneyJarig

Berichten: 7772
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:47

Je wilt een leaser toch TS?
Dat is voor deze maat ook gewoon lastig. Want de kleine, handige ruitertjes zijn niet dik bezaaid en degene die wel in dat plaatje passen die krijgen vaak ook gewoon ponys aangeboden waar ze gratis op mogen.
En willen ze wel betalen (oftewel de ouders) dan gaan de ouders liever voor een wat ouder exemplaar wat al wat meer kan. Nu moeten de ruitertjes jouw pony wat gaan leren en er nog voor betalen ook.

Ik zeg niet dat je hem niet mag verleasen, maar het verbaasd me niet dat het geen storm loopt ondanks dat het een leuke pony is.
Voor mij zou de leeftijd ook een dealbreker zijn, maar dat moet je zelf weten.


JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:18

HopeMyDay schreef:
Het gaat me er meer om dat ts vraagt naar het zoeken naar kleine ruiters en niet of het een goede keuze is dat ze hem met 2.5 inrijd.
Ik rij persoonlijk ook later in maar als zij dit wil is het haar keuze.
Ik vind het daarom wel raar dat er op deze manier gereageerd wordt.


Nouja, raar........

zo heel raar is het niet. Ze stelt een vraag over haar pony, het gaat over rijden/beleren/inrijden.
Dat er dan gereageerd wordt over de leeftijd van de pony (die TS in dit topic bewust of onbewust weg heeft gelaten) vind IK zeer zeker niet raar.

Jaren geleden was er een AR-ITP topic, met een 2span van 2 haflingers die 2/2,5 jaar waren, en die vol gas een indoormarathon doorgejaagd werden.

Die TS had ook graag oh's en ah's verwacht en tips/adviezen hoe ze nog beter kon worden op wedstrijden.
Was ook niet zo raar dat dat topic uiteindelijk vooral ging over de leeftijd van die dieren, en erger nog, buiten de officiële regels om dat ze een marathon in werden gejaagd.

Geen vergelijking met dit topic, maar heel raar is het zeker niet. En off-topic in mijn ogen ook niet.
Als iemand een pony de vernieling wil rijden moeten ze het idd zelf weten. Maar verwachten dat heel bokt daar aan mee gaat werken, neh lijkt mij niet. :n

Of ben ik nou gek?!

Als TS geen enkel commentaar, tips adviezen of opbouwende! en netjes gegeven! kritiek wil hebben en het blijkbaar allemaal zelf zo goed weet met haar pony, dan is het ook niet nodig om hier vragen te stellen, toch?

Ik kan alleen maar hopen dat mogelijk toekomstige ruitertjes/ouders van ruitertjes zo verstandig zijn om het aanbod van TS af te slaan, vanwege de leeftijd van de pony.

Dus raar, nee vind ik niet raar.
Ik vind het nog veel vreemder dat iemand een pony van amper 2,5 nu al bezig is in te laten rijden en nu een ruitertje zoekt om door te rijden. DAT vind ik raar.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:45

mooney schreef:
Je wilt een leaser toch TS?
Dat is voor deze maat ook gewoon lastig. Want de kleine, handige ruitertjes zijn niet dik bezaaid en degene die wel in dat plaatje passen die krijgen vaak ook gewoon ponys aangeboden waar ze gratis op mogen.
En willen ze wel betalen (oftewel de ouders) dan gaan de ouders liever voor een wat ouder exemplaar wat al wat meer kan. Nu moeten de ruitertjes jouw pony wat gaan leren en er nog voor betalen ook.

Ik zeg niet dat je hem niet mag verleasen, maar het verbaasd me niet dat het geen storm loopt ondanks dat het een leuke pony is.
Voor mij zou de leeftijd ook een dealbreker zijn, maar dat moet je zelf weten.


Zag ik inderdaad ook in de advertentie staan. Mijn dochter zou elke dag van de week op verschillende pony's voor niks kunnen rijden als ze daar de tijd voor zou hebben(nu rijdt ze "slechts" 3 tot 4 keer per week en in de vakanties dagelijks), ik zou geen, in mijn ogen niet onaanzienlijk bedrag, betalen voor een keer per week rijden, ook al is daar les bij inbegrepen.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:55

JoyCiej007 schreef:
HopeMyDay schreef:
Het gaat me er meer om dat ts vraagt naar het zoeken naar kleine ruiters en niet of het een goede keuze is dat ze hem met 2.5 inrijd.
Ik rij persoonlijk ook later in maar als zij dit wil is het haar keuze.
Ik vind het daarom wel raar dat er op deze manier gereageerd wordt.


Nouja, raar........

zo heel raar is het niet. Ze stelt een vraag over haar pony, het gaat over rijden/beleren/inrijden.
Dat er dan gereageerd wordt over de leeftijd van de pony (die TS in dit topic bewust of onbewust weg heeft gelaten) vind IK zeer zeker niet raar.

Jaren geleden was er een AR-ITP topic, met een 2span van 2 haflingers die 2/2,5 jaar waren, en die vol gas een indoormarathon doorgejaagd werden.

Die TS had ook graag oh's en ah's verwacht en tips/adviezen hoe ze nog beter kon worden op wedstrijden.
Was ook niet zo raar dat dat topic uiteindelijk vooral ging over de leeftijd van die dieren, en erger nog, buiten de officiële regels om dat ze een marathon in werden gejaagd.

Geen vergelijking met dit topic, maar heel raar is het zeker niet. En off-topic in mijn ogen ook niet.
Als iemand een pony de vernieling wil rijden moeten ze het idd zelf weten. Maar verwachten dat heel bokt daar aan mee gaat werken, neh lijkt mij niet. :n

Of ben ik nou gek?!

Als TS geen enkel commentaar, tips adviezen of opbouwende! en netjes gegeven! kritiek wil hebben en het blijkbaar allemaal zelf zo goed weet met haar pony, dan is het ook niet nodig om hier vragen te stellen, toch?

Ik kan alleen maar hopen dat mogelijk toekomstige ruitertjes/ouders van ruitertjes zo verstandig zijn om het aanbod van TS af te slaan, vanwege de leeftijd van de pony.

Dus raar, nee vind ik niet raar.
Ik vind het nog veel vreemder dat iemand een pony van amper 2,5 nu al bezig is in te laten rijden en nu een ruitertje zoekt om door te rijden. DAT vind ik raar.



Mee eens. Laat dat arme beestje eerst eens fatsoenlijk uitgroeien, bah, mensen die hun eigen boven het welzijn van de pony stellen :r

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:56

Hier ook 2 a welsh pony's. Ik heb de hoop opgegeven. Had iemand gevonden maar dat was 3 maanden en toen al wèer te groot. Eentje is goed ingereden. De ander moet nog beleerd worden

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 00:53

JoyCiej007 schreef:
HopeMyDay schreef:
Het gaat me er meer om dat ts vraagt naar het zoeken naar kleine ruiters en niet of het een goede keuze is dat ze hem met 2.5 inrijd.
Ik rij persoonlijk ook later in maar als zij dit wil is het haar keuze.
Ik vind het daarom wel raar dat er op deze manier gereageerd wordt.


Nouja, raar........

zo heel raar is het niet. Ze stelt een vraag over haar pony, het gaat over rijden/beleren/inrijden.
Dat er dan gereageerd wordt over de leeftijd van de pony (die TS in dit topic bewust of onbewust weg heeft gelaten) vind IK zeer zeker niet raar.

Jaren geleden was er een AR-ITP topic, met een 2span van 2 haflingers die 2/2,5 jaar waren, en die vol gas een indoormarathon doorgejaagd werden.

Die TS had ook graag oh's en ah's verwacht en tips/adviezen hoe ze nog beter kon worden op wedstrijden.
Was ook niet zo raar dat dat topic uiteindelijk vooral ging over de leeftijd van die dieren, en erger nog, buiten de officiële regels om dat ze een marathon in werden gejaagd.

Geen vergelijking met dit topic, maar heel raar is het zeker niet. En off-topic in mijn ogen ook niet.
Als iemand een pony de vernieling wil rijden moeten ze het idd zelf weten. Maar verwachten dat heel bokt daar aan mee gaat werken, neh lijkt mij niet. :n

Of ben ik nou gek?!

Als TS geen enkel commentaar, tips adviezen of opbouwende! en netjes gegeven! kritiek wil hebben en het blijkbaar allemaal zelf zo goed weet met haar pony, dan is het ook niet nodig om hier vragen te stellen, toch?

Ik kan alleen maar hopen dat mogelijk toekomstige ruitertjes/ouders van ruitertjes zo verstandig zijn om het aanbod van TS af te slaan, vanwege de leeftijd van de pony.

Dus raar, nee vind ik niet raar.
Ik vind het nog veel vreemder dat iemand een pony van amper 2,5 nu al bezig is in te laten rijden en nu een ruitertje zoekt om door te rijden. DAT vind ik raar.


Amper 2,5???
Nog 4 maanden en hij is 3, dus hij is niet amper 2,5.

Daarnaast vraag ik hoe andere eventueel een passend ruitertje hebben gevonden en gaat het topic verder niet over het inrijden van de pony.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:08

Nou sorry hoor TS.. Met alle respect maar 2.5 jaar? Dat kan echt niet hoor! Al word ie over 4 maanden 3! Laat je ponytje lekker nog op de wei staan spelen en groeien met soortgenootjes. Het is geen mening maar bewezen zoals hier in dit topic al is verteld dat het daadwerkelijk schade kan brengen aan je pony. Arm ding.. Je pony heeft hier last van jij zelf waarschijnlijk niet TS jij gaat savonds gewoon weer lekker in je bed liggen maar dit kun je echt niet maken.

En voor degene die denken/zeggen dat ik overdrijf. Nou sorry maar dan ga je eens even inlezen en afvragen hoe je met een paard/pony omgaat en waar je mee bezig bent. Tjongejonge

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Welsh A ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:09

Het maakt me echt boos dat je niet inziet dat dit zorgelijk is.. Ook al hoeft ie niet meteen volle bak


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers