[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre2000

Berichten: 1000
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:42

Bedankt! :D

Ik heb wel wat foto's van hem, maar vooral gekke foto's van zijn ondeugende dingen. Ik zal morgen wel eens een mooie foto van hem maken. :)

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:22

Allen gefeliciteerd met de veulens, hier erg tevreden met hoe Vanety uitvouwt. heerlijk brutaal merrietje.

Afbeelding

Hier nu ruim twee weken oud. niet beste foto, maar het gaat moeilijk als ze steeds op je af komt stappen :-)

Ben net een filmpje aan het uploaden, en de bewegingen lijken ook echt super ...

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:52


regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:15

Chantall@ ik vind dat vele wit wel mooi. Wij hebben dit jaar ook royaal getekende veulens van Top Notch. De meeste worden schimmel, dus zie je er niet veel van terug.
Drummer Boy geeft niet zoveel wit, hoewel hij zelf half om half is. Vandaag is hij met 2 vriendinnen de wei in gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 06:36

Sikyra heeft zojuist een valk kleurig hengstveulen gekregen. Fotos volgen later nog.

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:14

Afbeelding

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:37

Gefeliciteerd!

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:38

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar droogfoto's.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:50

Rivendell schreef:
Sikyra heeft zojuist een valk kleurig hengstveulen gekregen. Fotos volgen later nog.

De toegift! gefeliciteerd!

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:57

Gefeliciteerd Melanie!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:00

Gefeliciteerd!

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:24

Mijn stoere mannetje, Rivendells Surprise
Afbeelding

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:43

Iedereen gefeliciteerd met de veulens en succes/ sterkte met het wachten;)

De uitslagen van de WPCV show staan erop. Blijkt toch dat mooie foto's plaatsen op bokt en het oog van een Engelse jury toch redelijk ver uit elkaar liggen ;) . Ponies waarvan de verwachtingen bij mij (uitgaande de meningen en foto's hier op bokt) hoog gespannen waren, brengen het in real-life toch wat minder ver...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:01

Uryanne: dat is altijd zo ;) Overigens moet je ook goed luisteren naar wat de jury te zeggen heeft. Die keurt altijd volgens de vorm van de dag, niet volgens de potentie die erin zit. Keuren met de kristallen bol in de hand is erg gevaarlijk ;)

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:30

joostvangestel schreef:
Uryanne: dat is altijd zo ;) Overigens moet je ook goed luisteren naar wat de jury te zeggen heeft. Die keurt altijd volgens de vorm van de dag, niet volgens de potentie die erin zit. Keuren met de kristallen bol in de hand is erg gevaarlijk ;)


Ben ik met je eens. (en daarbij zie ik 'de kristallen bol' als een foto van een pony ;)

dadabo

Berichten: 577
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Nieuw Weerdinge

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:49

Mooi ventje Rivendell!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:00

uryanne schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de veulens en succes/ sterkte met het wachten;)

De uitslagen van de WPCV show staan erop. Blijkt toch dat mooie foto's plaatsen op bokt en het oog van een Engelse jury toch redelijk ver uit elkaar liggen ;) . Ponies waarvan de verwachtingen bij mij (uitgaande de meningen en foto's hier op bokt) hoog gespannen waren, brengen het in real-life toch wat minder ver...

Uitgaan van foto's is ook wel het laatste wat je moet doen. ;) Dat Bink niet bovenaan zou eindigen kon ik je van tevoren ook wel vertellen.

Ik weet niet wat je tegen mij of mijn pony hebt, maar ik zie regelmatig berichtjes verschijnen over mijn foto's of pony. Laatst zelfs dat mijn pony's schoon gehouden worden, nooit buiten komen ofzo (weet niet of jij het zei, maar in ieder geval iemand hier). Echt, waar halen ze het vandaan?!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-13 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:00

Zelfs een ongewassen pony kan glanzen als kristal:
Afbeelding
ging het over mij?

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:05

Stoere foto's van WW! Fantastisch dier is het ook. En thanks voor je lieve PB!

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:51

@Nyckle,

jammer dat je je zo persoonlijk aangesproken voelt. Dat is zeker mijn bedoeling niet, ook de kritiek op de manier waarop jij ponies houdt komt zeker niet van mij...

Waar ik stiekem een beetje om moet lachen, en dat is niet alleen hier in het Welsh pony topic(!), is dat veel foto's ohhh, ahhh, stuur hem/ haar maar op zonder strik! opleveren en dat het in real-life dan toch blijkt tegen te vallen. Het is precies de reden waarom ik liever geen foto's meer plaats met het doel een beoordeling te krijgen.

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:39

Bink is voor mij en.nickle en vele anderen een super mooie pony. Op foto en in.real life. Smaken verschillen. Dat hij niet op kop stond doet niets af van wat wij van hem vinden.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:40

Mooie plaatjes regtur!

Mooi veulen rivendell

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:40

uryanne schreef:
Ben ik met je eens. (en daarbij zie ik 'de kristallen bol' als een foto van een pony ;)


Een foto is geen kristallen bol, een foto is een tweedimensionale momentopname. Dat is iets heel anders dan een levend dier voor je, dat driedimensionaal is en ook nog eens beweegt. Wel is een fototoestel een goed meetinstrument om te kijken of je ogen je niet bedriegen. Want ook dat kan als de pony levend voor je staat, zeker als je dag in, dag uit dezelfde pony voor je ogen ziet. Je wordt blind voor bepaalde eigenschappen of denkt dat die nog eigenschappen heeft die hij allang niet meer heeft. Later kan je ook nog eens terugkijken hoe die ontwikkeling is. Ik heb de laatste 6 maanden minimaal 1 keer per maand een foto gemaakt, gewoon om te zien hoe mijn diertje ontwikkelt.

Overigens heeft een keuring altijd twee aspecten: voornamelijk wordt de vorm van de dag beoordeeld. Dat is de taak van de jury. Dan zijn er veel mensen aan de zijlijn die proberen om een verwachting uit te spreken waar een jonge pony heengaat of wat voor een fokwaarde het dier al dan niet zal hebben. Jonge pony's zijn moeilijk. Springbourne Glide was echt lelijk toen hij jong was, als oudere hengst was hij echt mooi. Fokwaarde uitspreken aan de hand van een stamboom is onmogelijk en ook aan showresultaten. Kijk maar naar Revel Chip en Revel Cassino. Precies dezelfde stamboom en beiden winnaars in de baan. Maar toch was Cassino iets heel aparts en won hij meer dan 250 kampioenschappen. Ik kan me niet voorstellen dat Cassino het ooit van Chip heeft verloren op een show. Toch is er van Cassino heel weinig meer over en van Chip heel erg veel. Er zijn trouwens dramatischere voorbeelden, van (aantoonbaar) volle broers die totaal verschillend fokken.

Overigens: meetinstrumenten kan je voor de gek houden. In deze tijd wordt er veel gedaan met photoshop of een vergelijkbaar programma. Op het eind is dat alleen maar jezelf voor de gek houden.

truselientje
Berichten: 942
Geregistreerd: 23-12-07

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:51

Hier hangt nu hars aan de tepels. Ben zo benieuwd!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:08

Spannend truselientje, hier gaat alles nog 'rustig', of tenminste het zit er niet binnen 24u aan te komen.