[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:39

Gefeliciteerd allebei!

Wij zijn weer onderweg naar huis, onze dochter was het een beetje zat en voor mezelf duurde het eerlijk gezegd ook wel lang genoeg. :o Het was me het dagje wel, maar absoluut de moeite waard. De resultaten overtreffen echt alle verwachtingen. Yazhi TC ster, beste 3-jarige bij de B's en ook nog eens reserve sectiekampioen. Dik tevreden dus! :D


goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:37

Gefeliciteerd absque_dubio!

Je wilt dus je sectie A merrie laten dekken door een sectie B hengst Juval? Zou mijn keuze niet zijn eerlijk gezegd. Verder wel leuke pony's allebei hoor, maar voor die paar centen zou ik gewoon een leuke A hengst nemen.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:58

Ik vind haar ook niet breed ogen. Mijn B is een stuk breder. Desondanks hoop en denk ik dat dat een fantastische kinderpony is/wordt. Voor het serieuzere rijden weliswaar op langere termijn misschien, maar dat vind ik sowieso niet echt passen bij heel jonge kinderen.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:40

Wat een prachtig veulen Kimm4! :~


goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:41

Wat goed, gefeliciteerd!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:45

Dan gewoon gaan, succes!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:54

Smaken verschillen. Ik vind het een leuke pony, maar niets bijzonders. In combinatie met zijn bloedvoering vind ik het geen fokmateriaal. Eerlijk gezegd denk ik dat er geen enkel stamboek is waar hij een zinvolle bijdrage kan leveren aan het fokdoel. Als je er merries voor krijgt zullen dat vooral merries zonder papier zijn schat ik in. Je kunt kijken of je er een dekbrevet bij kunt krijgen zodat de veulens ergens ingeschreven kunnen worden, maar in dat segment heeft een papier weinig meerwaarde en drijft alleen de kosten op. Aangezien het dekgeld van goedgekeurde sectie A en B hengsten al niet hoog is zul je waarschijnlijk vooral mensen aantrekken waarvoor een dekking echt (bijna) niks mag kosten. Bedenk dan dat een dekking nooit zonder risico is en ik zou er van afzien en lekker zelf van gaan genieten.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:39

Als je een hengst koopt puur met het oog op de fokkerij dan snap ik eerlijk gezegd ook niet dat je niet de moeite neemt om wat beter naar het papier te kijken. Je wilt dan toch weten wat erachter zit, ook qua prestaties en predikaten en dergelijke. Zelfs de hengsten die op papier interessant zijn blijken uiteindelijk lang niet allemaal goed genoeg te zijn. Erg vervelend dat de verkoper verkeerde verwachtingen gewekt heeft, maar het komt allemaal wat naïef over. Jammer dat je hem nu waarschijnlijk gaat verkopen, maar als gebruikspony vindt hij vast zijn plekje wel.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:19

Nee, natuurlijk hoef je je niet te verantwoorden. Zelfs al wil je met een ezel naar de hengstenkeuring, ik gun je alle plezier en succes hoor. Een mens mag zich toch verwonderen?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:23

*steekt vinger op*

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:24

Wat een leuk veulen Happinez, mooi apart kleurtje ook. Ik ben ook wel benieuwd naar meer opfokplekjes voor pony's. Mijn veulen staat te koop, maar als ik er geen geschikte koper voor vind houden we hem voorlopig eerst zelf. Ik overweeg dan de hengstenweide van de Welsh B club. Waarschijnlijk zou ik hem komende winter dan gewoon tussen de merries laten staan. Moet volgens mij kunnen, hij is van juni. Tegen de tijd dat hij dan weggaat zullen de meiden hem wel zat zijn denk ik. :+

Mijn duo heeft het goed gedaan in Tolbert. Het veulen werd reserve kampioen bij de veulens, achter een halfzus (zelfde moeder) van mijn merrie en mag naar Kootwijk. Mijn merrie werd volwassen kampioen en sectiekampioen en mag in Kootwijk op voor keur.

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers