[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:13

Hier begint het ook eindelijk spannend te worden. Hoewel Viola erg bescheiden draagt, is het veulen heerlijk actief. Ze is de 23e uitgerekend, ben zoooo benieuwd naar het veulen! Hoop enorm op een merrie :) Maar goed, als het maar gezond is!
Afbeelding

Onze kleine boef wordt ook steeds mooier! Nu bijna 2, maar een uitstraling waar je u tegen zegt!
Afbeelding

Fairytale hebben we laten checken en we gaan het dit jaar bij Cannenburgs Dark Prince proberen. Een sprookje, een prins... Dat moet een 'nog lang en gelukkig' worden toch?


Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:35

RTM schreef:
Hier begint het ook eindelijk spannend te worden. Hoewel Viola erg bescheiden draagt, is het veulen heerlijk actief. Ze is de 23e uitgerekend, ben zoooo benieuwd naar het veulen! Hoop enorm op een merrie :) Maar goed, als het maar gezond is!
[ [url=m/cdPpau.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze kleine boef wordt ook steeds mooier! Nu bijna 2, maar een uitstraling waar je u tegen zegt!
[ [url=m/tXJ7uI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fairytale hebben we laten checken en we gaan het dit jaar bij Cannenburgs Dark Prince proberen. Een sprookje, een prins... Dat moet een 'nog lang en gelukkig' worden toch?



Ik ben ook echt benieuwd wat viola voor veulentje krijgt!
Jodokus heeft al flink wat verschillende veulentjes laten zien dus van alles kan haha :D

mijn veulentje begint leuk op te drogen al zeg ik het zelf <3

(filmpje als je erop klikt begint die)

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:09

Afbeelding
Hier een hengstveulen geboren
Vader Shamrocklake Royal Heartbeat
Moeder Altingshof Pennylynn
Vader van moeder Ceulan Cariadog

Keresa en pleunie en Lynn voor altijd in mijn hart
Mis jullie

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:12

Hier is het rustig wat pony's betreft. Aan het wachten totdat het veulen geboren wordt haha.

En langzaam op zoek naar een pony voor dubbel span te gaan rijden.
Een speld in een hooiberg.
Dus mocht iemand iets weten te staan hoor ik het graag.
Wat ik zoek .

Een ruin stokmaat ca. 123-127 M. Een pony met voldoende bot, front en genoeg lengte in de rug. Mijn merrie is erg langelijnd. Sectie a of een stevige sectie b. Liefst al betuigd. Leeftijd ca. 3-6 jaar

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:31

Vorig jaar heb ik hier advies gevraagd voor de hengstenkeuze. Inmiddels is het veulen 4 dagen oud. Een valk merrie van Zomerdijks Willie Wortel.

Afbeelding
Afbeelding

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:06

Gefeliciteerd LinSa! Las al dat het snel en onverwacht was ;)

@spaikey; in die stokmaat val je officieel al buiten welsh a gebied (tot 121.9). Ik weet een 2 jr welsh b hengst, schimmel te staan. En anders wil een zoek advertentie soms ook al veel doen.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:07

@caesar: ik weet dat ik buiten de Welsh a zoek. Mijn merrie is groot en royaal. Maar voor de sport is een grote Welsh a of kleine stevige b geen probleem
Dit is mijn merrie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:10

Caesar schreef:
Gefeliciteerd LinSa! Las al dat het snel en onverwacht was ;)

@spaikey; in die stokmaat val je officieel al buiten welsh a gebied (tot 121.9). Ik weet een 2 jr welsh b hengst, schimmel te staan. En anders wil een zoek advertentie soms ook al veel doen.


Klopt, de dierenarts zei dat het voorlopig nog wel zou blijven zitten , maar 10 minuten later begon ze. :D
Ze was ook nog maar 317 dagen, geen melk in de uier en banden waren nog best stevig.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:11

Gefeliciteerd LinSa! Lekker vroeg ook bevallen dus!

Hier vannacht ook geboren na 336 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een knap bruin merrieveulen (Spoorzicht's Red Flyer x Heitrak's Marvin)

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:51

Gefeliciteerd met de knappe veulens!

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:42

Hier ook merrie veulen
Afbeelding
Ze heet Liberty Coco-chanel

Keresa en pleunie en Lynn voor altijd in mijn hart
Mis jullie

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:16

4 hengstveulens allemaal een dag na elkaar geboren, in alle gevallen heeft de merrie zichzelf gered.2 x een schimmel ( nu bruin en vos) 2x een palomino. 1 palomino is gereserveerd, 1 verkocht en voor 1 grijze bestaat belangstelling uit de USA. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat als alle kosten van transport, quarantaine etc bij elkaar opgeteld worden, hij niet de grote oversteek gaat maken. We wachten het gewoon af. Voorlopig loopt en ligt hij lekker met zijn moeder in onze groene weides en genieten we zelf van dit jonge leven.[img][img]
Afbeelding
[/img][/img]

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:30

Hengstveulen van Willie Wortel, uit een merrie van Friars Solomon.De merrie is op herhaling.

Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:38

Vorig jaar op FO nog een merrie aangekocht om met Willie Wortel te kruisen. OOk met Friars en Twyford bloedlijnen. Dit is een goede match gebleken in het verleden. Zij heeft intussen een palominohengstveulen geworpen van Wellbank Emrys en is al op date geweest. De komende dagen zal duidelijk zijn of zij dragend zijn.Afbeelding
Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:45

Zomerdijks Joy of Drummer X Dirion Dewi een beproefde combinatie. Dit jaar voor de 4e keer op rij met DDewiAfbeelding


Afbeelding
Binnenkort ga ik dit veulen te koop aanbieden en evt ook de moeder. Volgend seizoen willen we verder gaan met een aantal jonge zelfgefokte merries en daarbij onze smoky hengst inzetten.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:47

Zomerdijks Dirk, nu een jaarling, mag volgend jaar als alles goed gaat een aantal eigen merries dekken.Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:54

Zo, na een lange tijd weer bijgefotoot. We wachten nog op een veulen uit Baledon Seren Aur, waarvan ik dacht dat ze gelijk met de anderen uitgeteld was. Waarschijnlijk stiekum toch een keertje teruggekomen. Fronbach Special Gift is helaas gust gebleven.We staan erg in twijfel wat we gaan doen met deze 2 merries die al jaren in ons bezit zijn. Van SG hebben we een hele mooie jonge merrie. Misschien toch een ander tehuis zoeken voor deze dames? Afbeelding

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:06

Hier ook een veulentje geboren, gisteravond. Een hengstje. Vandaag lekker naar buiten en hij weet met 12 uur al hoe hij moet dansen ;) zeer tevreden mee.

Dit is het derde veulentje van onze hengst Perlhof Gable. Hij geeft veulens met echt een geweldige stap en draf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Stino1992
Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:07

Hier vannacht een merrieveulen geboren. Van Eyarth Tom Tom uit Thistledown Shangdu. Zeer tevreden mee. Vos met vier witte benen en een bles.

mei 2018: Eyarth Tom Tom x Thistledown Shangdu by Stoak Tuscany.
Juli 2018: Eyarth Tom Tom x Eyarth Martini by Rhoson Shem.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:54

Gefeliciteerd met de veulens!

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:21

Gefeliciteerd!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:09

Veel veulens geboren, gefeliciteerd allemaal!!
Regtur, handig zeg, alle veulens achter elkaar aan :D Jullie hebben een flinke kudde maar Dewi blijft wel de stoerste! {:}

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:13

Caesar schreef:
@spaikey; in die stokmaat val je officieel al buiten welsh a gebied (tot 121.9). Ik weet een 2 jr welsh b hengst, schimmel te staan. En anders wil een zoek advertentie soms ook al veel doen.

Sektie A zit toch Precies tot 122cm,dat weet ik nl zeker gezien mijn merrie dat is......en zij op de keuringen gewoon onder de sektie A is voorgesteld geweest.
Maar waarom zou je dan voor een grotere, een B moeten kiezen?
Ik heb een 2jr van Caeglas Elfryn,hijzelf was 121cm,ik weet nog niet wat de mijne meet nu....
Was het eerste veulen van mij merrie overigens.


vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:38

Mijn Toppertje Meladelle's Bona Dea (Welsh sektie A/122cm B maat sport) heeft gister haar sportpredikaat bij elkaar gelopen *\o/*
L+11 (in 6wedstrijden)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus...geen veulen maar wel goed voor haar 2 nakomelingen :o

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:20

Vanmiddag geboren! Net in een onweersbui, voor de regen konden we ze gelukkig binnen krijgen :)

<3 Puur Belle Boo Roo <3

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers