Bloedlijnen en karakter

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Bloedlijnen en karakter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 18:50

Jippie, het is 2018 en dat betekent dat in de loop van dit jaar ik op zoek ga naar een welsh mountain veulen *\o/* Een hengstje. En nu ben ik mij aan het oriënteren op welk karakter bij welk bloed "hoort".

Een pony zoek ik uit op klik, maar ik zou wel graag goed beslagen ten ijs komen. Met mijn ruin (geen welsh) had het bij voorbeeld veel gescheeld als ik van tevoren wat meer over zijn familie geweten had. Het is een typische Byr, met alle bijbehorende eigenaardigheden. Ik ben erg blij met 'm maar als ik meer kennis had gehad over deze bloedlijn had ik fouten kunnen voorkomen.

Nu dus van tevoren, misschien wat overdreven :o , een oriëntatie op de verschillende welsh-bloedlijnen en de bijbehorende karakters. Daar is bij welsh ponies vast ook wel wat over te zeggen. Welke hengsten, en eventueel merrielijnen, geven nakomelingen met specifieke karaktertrekjes?

Ik zoek een intelligente, assertieve pony. Intelligentie en hengst zijn harde eisen. A-maat of eventueel een kleine B. Verder liefst een sensibel type. Het hoeft geen bewegingswonder te zijn.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 19:55

Zivazoef wat heeft je pony een leuk smoeltje. Mooi groot, open oog, daar houd ik van.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 21:24

Vivaldi... *noteert*

Mijn gebruiksdoelen zijn:
- speelmaatje voor mijn ruin en gezelschap voor hem en mijn merrie. Op termijn ook vervanging van mijn merrie, die nu de functie van gezelschapspony bekleedt, en die in april 28 wordt.
- leuke pony voor mij om mee te werken. Als hij zich graag laat zien dan denk ik in hand trail en/of showmanship at halter. En verder gewoon pony die mee gaat wandelen in de duinen. Het hoeft geen keuringstopper of bewegingskanon te zijn. Qua bouw iets wat normaal kan functioneren. Voorkeur voor schimmel of bruin, en geen splash of hoge witte benen :o

En ik vind het prima als zijn fokker hem naar de keuring brengt als dat voor de punten voor de moeder handig is. Vind het ook prima als de fokker dat niet doet. Als het ook maar oké is dat ik 'm niet ga laten keuren, dat is niet het doel. Hij blijft ook geen hengst, maar veulens heb je volgens mij alleen als hengstjes en merries. En ik wil géén merrieveulen. Dus hengstje wat ruin zal worden.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 22:36

Fotografie91 schreef:
Ik zit nog niet zo lang in de welshjes maar inmiddels heb ik 3 welshjes met Nachtegaal's captain bloed erin.
En alle 3 super slimme pony's en heel werkwillig!
Ik hoor ook mensen altijd super positief over Vechtzicht's Hywel bloed.
Ik zoek zelf ook graag naar wat sport gefokte pony's
voorkeur voor pony's waarvan de ouders in de sport lopen of in ieder geval fokken in de sport richting :)

Dank je wel voor je bericht :)

Ik zoek geen sportpony... althans het is geen bezwaar maar ik zou het vervelend vinden als een fokker teleurgesteld is wanneer een pony bij mij vooral de functie van weidedecoratie vervult.

Uiteindelijk komt de juiste pony toch wel op mijn pad. Maar ik vind het wel leuk om een klein beetje beslagen ten ijs te komen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 19:32

2018

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 20:48

Ja! Het is vast niet zo spannend als een drachtige merrie hebben staan maar ik ben heulll benieuwd wat dit jaar gaat brengen aan veulens. Die van mij zit er ergens vast wel bij.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers