[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:59

Succes in utrecht morgen allemaal

Bij ons ook 3 klaar voor morgen

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:11

Iedereen succes morgen

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:24

iedereen succes morgen,hoop weer mooie foto's te zien van jullie allemaal *\o/*

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 01:02

Succes allemaal :D

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:36

nou, we zijn weer terug. Pony heeft zich voor de eerste keer op vreemd terrein en in de trailer keurig gedragen. Helaas stonden we laatste in de rubriek want niet moddervet, overbouwd, of met doorgezakte rug.. dat willen ze kennelijk zien. sorry, ik ben een slechte verliezer :) ;) ... voor mij is ze de mooiste.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:43

Oef niet goed bevallen dus Juval ...

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:11

nee, eenmalige actie denk ik.. voor de stamboekopname, maar verder vind ik het niets (en ongezond). Ik ga er lekker een gebruikspony van maken :)

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:12

juval schreef:
nou, we zijn weer terug. Pony heeft zich voor de eerste keer op vreemd terrein en in de trailer keurig gedragen. Helaas stonden we laatste in de rubriek want niet moddervet, overbouwd, of met doorgezakte rug.. dat willen ze kennelijk zien. sorry, ik ben een slechte verliezer :) ;) ... voor mij is ze de mooiste.


Oh dat is jammer!
maar ja het moddervet gebeuren blijf ik ook niet snappen maar de rest wat je noemt toch niet echt
overbouwd nou ja oke soms vraag ik me wel af wat ze graag willen zien en doorgezakte rug lijkt mij niet dat ze dat willen promoten bij het stamboek?
je hebt een 3 jarige? heb je een duidelijke foto?
mijn merrie werd met 3 jaar ster en ik vind het geen overbouwde pony met doorgezakte rug :+
de meeste pony's vind ik correcte pony's die wel vet zijn maar toch als het geen corecte pony's zijn worden ze vast niet beloond met een 1ste premie.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:12

Cemlys schreef:
Vroeger ging het voor nl over het fokken met welsh pony s, afstammingen, keuringen, interessante welshonderwerpen,... Dat mis ik nu gewoon

Dat kan wel weer veranderen toch?
Ik ben ook een tijd weggeweest en nu nog even snel bijlezen.

Maar hoewel mijne buiten de meest voorkomende secties vallen wordt ik weer fokker. :D
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:19

juval schreef:
nou, we zijn weer terug. Pony heeft zich voor de eerste keer op vreemd terrein en in de trailer keurig gedragen. Helaas stonden we laatste in de rubriek want niet moddervet, overbouwd, of met doorgezakte rug.. dat willen ze kennelijk zien. sorry, ik ben een slechte verliezer :) ;) ... voor mij is ze de mooiste.

Dat van die doorgezakte ruggen, ik zie het ook elk jaar weer als punt om te verbeteren, ze moeten echt op de bovenlijn en dan met name de rug gaan letten, maar goed wie ben ik. Ik ben ooit ook eens laatste gezet met kwalitatief veel slechtere pony s voor me, maar merrie was veel te jeugdig, alleen erg aan de maat en ze moest gewoon voor stamboek opname.
Wat betreft vet zijn, :x :D
Nu moet ik toegeven dat ik twee goede 3 jarigen ook in het land heb laten staan, op zich vallen ze qua conditie niet tegen maar over een of twee zijn ze zoveel meer pony, die tijd gun ik ze gewoon, en ik weiger ze achterlijk te voeren. Een driejarige is van februari, dit is een zware merrie van bouw (en is toegegeven ook te vet), maar deze staat nu twee maand op rantsoen, stal, uur per dag stal molen en nu nog 4 weken in training, hopelijk het overdreven vette eraf tegen de keuring, maar die gaat wel mee dus.
Overigens heb ik een aantal jaar geleden twee merries ster gehad, die allebei niet dik of vet waren, het kan maar het zal vast ook afhangen van de jury.


Dyonne schreef:
Cemlys schreef:
Vroeger ging het voor nl over het fokken met welsh pony s, afstammingen, keuringen, interessante welshonderwerpen,... Dat mis ik nu gewoon

Dat kan wel weer veranderen toch?
Ik ben ook een tijd weggeweest en nu nog even snel bijlezen.

Maar hoewel mijne buiten de meest voorkomende secties vallen wordt ik weer fokker. :D
[ [url=m/0MCHtm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een gave combi, hier ben ik wel benieuwd naar hoor!

Ik heb als het goed is al drie merries drachtig, straks maar even foto setjes maken

Mijn laatste merrie begint eindelijk een beetje uier aan te maken. Zij is over twee weken uitgerekend. Spannend dus. Zooo benieuwd naar dit veulen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:21

Scarlet heb ik nog niet geshowd, was niet in de conditie. En ik weiger idd om extreem te voeren..
Sja, zelfs in gebruiksrubrieken maak je het soms mee dat ze pony te dun vinden bij de Cobs..
Gelukkig niet altijd, dus mijn ene heeft al eens aan kop gestaan.
Maar hij loopt in de endurance nu en daarnaast gewoon dressuurmatig en aangespannen recreatief. Dus die heeft niets op shows te zoeken meer.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:28

dat is ook mijn doel met onze pony, lekker gaan mennen, en straks als mijn kinderen groter zijn als rijpony.
er werd wel gezegd dat ik moest laten dekken zodat ze wat zou uitzwaren... veulentjes zijn natuurlijk altijd leuk.. maar met een 2e premiepony zou je denk ik beter niet kunnen fokken? wat is jullie mening?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:39

juval schreef:
dat is ook mijn doel met onze pony, lekker gaan mennen, en straks als mijn kinderen groter zijn als rijpony.
er werd wel gezegd dat ik moest laten dekken zodat ze wat zou uitzwaren... veulentjes zijn natuurlijk altijd leuk.. maar met een 2e premiepony zou je denk ik beter niet kunnen fokken? wat is jullie mening?


Hangt erg af van de pony.
Hoe haar bouw is en weklke afstamming erachter zit. (Dan natuurlijk ook welke hengst er goed bij past)
En als je weer voor de keuring gaat-indien dat een doel is-, hoe je die dan gaat voorbrengen.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:50

Citaat:
19 THAMEN'S SMART 528017201300657, VB, SECTIE A, 12-05-2013,
SCHIMMEL BRUIN GEB
V. WINALDA HIEM'S KATRINES V. YSSELVLIEDT'S NO LIMIT 2E-BEZ
M. THAMEN'S FLEUR'S NADJA STER
V. GLEINIANT TSAR M. THAMEN'S FLEUR KEUR, PREF
MV. TWYFORD PEPPER ELITE -- RHYD-Y-FELIN
SWGWR



Afbeelding

Afbeelding


hier mijn knappe meisje, foto is van een maand of 2 geleden. Ik ga denk ik niet nog een keer naar een keuring, ik vond het vandaag zo'n afknapper.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:55

Ik ben van de btjes, maar er zijn er hier genoeg die je verder kunnen helpen.

Heb je nog een reactie gekregen van de jury over je pony?
Maar was het je eerste keuring?

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:27

ja, bij de welsh wel. in een vorig leven heb ik wel eens met een arabier meegedaan aan een keuring.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:29

Is ze nu in zelfde conditie/ontwikkeling als op deze foto's?
Want dan zou fokken niet perse een probleem moeten zijn hoor.
Ze is nog erg jeugdig hier.

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:55

Jammer van de tegenvallende uitslag Juval, het gaat er uiteindelijk om of je haar zelf mooi vind. Jij moet er tenslotte bijna 365 dagen per jaar van genieten!


Hier ook een prima dag gehad.
Mijn 3-jarige merrie heeft een 1ste premie, wel wat vreemd commentaar gekregen. De jury vond haar teveel verkleurd, je zou toch denken dat een jury daar doorheen zou kunnen kijken. Niet dus. Ik weiger om mijn pony's dekens op te doen in de zomer(die gaan toch stuk met dat jonge spul hier in de wei), laat staan dat ik ze op stal laat zodat ze hun oorspronkelijke kleur behouden... Beetje een afknapper. Verder had ze voldoende beweging, mooi front en veel rasuitstraling. Ze mag nu eerst nog een paar maanden van haar jeugd genieten en dan misschien in het najaar eens rustig verder doorrijden.

Haar moeder was vandaag mee onder het zadel, voor het eerst op ander terrein met vreemde pony's. Ze was wat gestrest, maar uiteindelijk heel goed gegaan!
Wat ik dan weer jammer vind: je betaalt voor zo'n gebruikersrubriek, maar vervolgens 0 uitleg/feedback op wat er is laten zien. Geen protocol, geen mondelinge uitleg, niets...

Nou ja, gemengde gevoelens over de keuring dus. Gelukkig hebben we een leuke dag gehad en de pony's zijn weer heel wat ervaringen rijker!


Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:16

Ik zag dat commentaar op facebook al voorbijkomen, sorry maat dat is toch geen nuttig commentaar meer. Wat zegt dat nu over de pony en zn bouw en beweging.

Mooie pony s wel.

Juval je merrie is vooral jeugdig. Over een paar jaartjes maar weer even kijken. Dan is ze mss een heel andere premie

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:31

Juval wat jammer! Volgens mij stond jij bij ons te wachten voor de ring.

Dyonne gave combi!! Leuk

Gefeliciteerd met de keuringsresultaten.
Wij vandaag een (quote:) dikke 1e premie behaald, nog net wat puntjes om aan te werken (miste wat breedte en diepte, liep wat gehaast, maar zeer veel ras en ruim voldoende beweging) wat haar van de CK af hield, maar ik ben erg trots op mn merrie.

Afbeelding

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:58

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Ruby_KR, was je veulen ook mee?

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:33

gefeliciteerd met de resultaten !! Ik heb een leuke dag gehad (zonder pony's maar als voorbrenger :D)
En weer een hoop nieuwe gezichten gezien :D

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:59

Gefeliciteerd met de resultaten.
Mooie pony's!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:01

Gefeliciteerd verder allen !!!

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:21

Jep, 2e premie. Schiet mij maar lek haha! :?
Afbeelding
Ach het geeft niet, merrie heeft alleen nog maar 1ste premie nakomelingen. Zelf vind ik deze laatste de beste, dus die komt ook wel weer op z'n pootjes terecht :)