[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LaDonna75

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:08

Dag dames en heren, een vraagje, ik heb sinds gisteren een welsh sectie A merrie op stal (die voor de helft van mij is). Ik heb haar papier niet hier bij huis maar het schijnt dat ze voorlopig keur is. Hoe kan ik daar achter komen? stamboek mailen? En er staat "vk" achter haar naam, wat betekent dat? Dank!

O ja, nog een vraag, is het zinvol met een merrie van 10 jaar naar de keuring te gaan komend jaar? De bedoeling is haar komend jaar te laten dekken.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:39

De pony heet Oldenzijlster Ashley.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:09

Ik wens iedereen hetzelfde!

Een vraag: onze welsh A-pony laten dekken door een D-pony (NRPS of Welsh partbred), doen of niet doen? Met het idee een leuke rijpony voor de toekomst te fokken, die best een C of kleine D pony mag worden.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:47

Kimm4 schreef:
LaDonna75 schreef:
Ik wens iedereen hetzelfde!

Een vraag: onze welsh A-pony laten dekken door een D-pony (NRPS of Welsh partbred), doen of niet doen? Met het idee een leuke rijpony voor de toekomst te fokken, die best een C of kleine D pony mag worden.

Heeft ze eerder een veulen gehad?

Ja, meerdere. Wel allemaal van welsh-A's.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:56

Hoe laat is de presentatie onder het zadel? Dat is op de zaterdag toch?

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:20

Ik denk dat wij met onze voorlopig keur merrie ook naar de keuring gaan dit jaar. Het wordt dan Heteren.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:48

Hoe bedoel je eindelijk een vos, elfje?
Wij gaan woensdag op pad om hengsten te kijken voor onze dame. Ik ben erg benieuwd!

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:02

Ah oke, op die manier. Ik vind vossen ook best leuk, mijn rijpaard is een vos (inmiddels stekelharig door de leeftijd). Die hengst die door is, is best een leuke vos, volgens mij. Keer iets anders dan al die hippe kleurtjes. Ik denk dat onze pony een grote kans heeft op schimmelveulens, hoewel ze vos geboren is. Maar al haar 4 veulens zijn schimmel en pa en ma ook...

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:23

Onze merrie heb ik gisteren opgehaald, ze is gedekt dus nu is het afwachten of ze drachtig is...Spannend!

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:43

Onze merrie is vanochtend gescand, helaas niet drachtig, dus ze gaat maandag weer naar de hengst terug :(

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:27

Mooie veulentjes allemaal, gefeliciteerd!
Vandaag is onze pony gescand, helaas ook de 2e inseminatieronde niet gepakt. De andere eigenaar is nu aan het dubben wat te doen, nogmaals insemineren of een andere hengst die wel natuurlijk dekt zoeken. Ik heb het liefst het eerste maar goed, ik wacht het even af. De merrie heeft wel eerder veulentjes gehad, maar voor zover we weten allemaal na natuurlijk dekken. Volgens de dierenarts zag het er allemaal wel normaal uit van binnen. Wat zouden jullie doen?

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:15

Wat een schatjes die veulentje! Ik ben benieuwd hoe die WelshxIJsco opgroeit!

De kogel is door de kerk, onze merrie gaat nu op voor een natuurlijke dekking...Ysselvliedts New Jersey is de hengst waar de keus op gevallen is. Nu maar hopen dat ze drachtig wordt.

Wat betreft die internationale show, dat lijkt me ook erg leuk eens mee te maken en het is vanaf hier best te doen. Ik vraag me alleen af of we daar wat te zoeken hebben als onervaren Welsh-eigenaren. Ik heb wel vaker NRPS'ers voorgebracht (ook succesvol ;) ), dus denk dat ik me best red met een Welsh, of ben ik overmoedig?

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:55

Wat een mooie keuringsresultaten en heel knappe pony's!

Wij gaan over een weekje naar Heteren. Ik ben erg benieuwd hoe onze dame het doet daar. De mede-eigenaar is al een paar weken zenuwachtig haha, oude baas van 91! Alles moet perfect wit zijn (tot de schoenen en zweep aan toe...). Gaat een voorlopig-keur-merrie automatisch door naar de CK eigenlijk?

Helaas is de pony ook nu niet drachtig, dus ik ga morgen met de dierenarts overleggen wat te doen. Het advies van de hengstenhouder/de dierenarts daar is haar 3x te spoelen met betadine-oplossing en dan pas opnieuw dekken.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:44

Ik ga, met pony :)

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:20

Kim_RC schreef:
LaDonna75 schreef:
Ik ga, met pony :)

Wt voor pony? :)

Catalogusnummer 78, Welsh A, 11 jarige voorlopig keur merrie "Oldenzijlster Ashley". Ze is in goede conditie vind ik, maar ik denk dat men haar niet "dik" genoeg vindt als ik zo hoor wat gewenst is. Persoonlijk vind ik te dik echt een probleem, en mag er niet op gekeurd worden maar volgens mij gebeurt dat wel. Nou ja we zullen zien!

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:34

Caesar schreef:
Heb je een foto LaDonna?

Vers van de camera, na een grondige wasbeurt en toiletteerbeurt:

Afbeelding

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:46

Caesar schreef:
Heb haar volgens mij gezien. Op de foto mocht ze inderdaad al meer in conditie maar in de groep viel het meer op. Wat had ze uiteindelijk?

Klopt, in de groep viel het echt op. Zeker zo met die veulenmerries.Maar ik vind haar eigenlijk mooi zo, te dik vind ik erg riskant met niet-drachtige pony's. Ze draafde helaas niet optimaal maar netjes eerste premie.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:13

Fotografie91 schreef:
Om even te laten zien welke conditie ze heeft :)

Belachelijk zeg. Ik vind dat echt zo raar dat er voorkeur wordt gegeven aan een (ongezond) dikke pony boven een pony in normale conditie.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:31

Vanochtend zijn we wezen scannen en onze pony is drachtig, joehoe! Eindelijk :)

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:41

Volgende week gaan we nogmaals scannen maar onze welsh is op 18 dagen in elk geval drachtig gescand. Nog even afwachten :)

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:37

Gefeliciteerd met de veulentjes :) hier verwachten we pas eind juni een veulentje. Duurt dus nog heeeeel lang hahaha.

Leuke hengst die zwarte! We twijfelen nog of we onze merrie dit jaar nog dekken, het wordt anders wel heel laat.

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:47

Mooie welshjes :)

Onze pony is vandaag uitgerekend volgens de standaard calculator. Ik heb niet het idee dat ze heel binnenkort gaat veulenen, en ze is ook niet extreem dik. Ik zit telkens te denken, wat nou als ze helemaal niet drachtig meer is?! Dan is ze veels te dik, in elk geval. Maar geduld is een schone zaak, dus we wachten rustig af...

pluk de dag!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:42

Hallo, daar ben ik weer even. Weten jullie dit nog:
LaDonna75 schreef:
Onze pony is vandaag uitgerekend volgens de standaard calculator. Ik heb niet het idee dat ze heel binnenkort gaat veulenen, en ze is ook niet extreem dik. Ik zit telkens te denken, wat nou als ze helemaal niet drachtig meer is?! Dan is ze veels te dik, in elk geval. Maar geduld is een schone zaak, dus we wachten rustig af...

Dit was vorig jaar juli. Alles wat er kwam maar geen veulen :o dus de pony is onmiddellijk op rantsoen gegaan en gelukkig in goede conditie de winter door gekomen. Inmiddels met de mede-eigenaar in overleg wat te doen en we hebben besloten haar toch proberen drachtig te krijgen, hopelijk voordat de mede-eigenaar overlijdt...hij is namelijk op leeftijd (92). Kortom, inmiddels is de pony drachtig van Nieuwmoeds Mr. Right, een niet al te grote NWR. Ze is vorige week drachtig gescand, en over een tijdje gaan we nogmaals scannen met de hoop op een veulen volgend jaar.

pluk de dag!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie