[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:12

Bij het eerste ochtendgloren een paar foto's gemaakt.
[img]
Afbeelding
[/img]


regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:18

nog 1http://www.bokt.nl/img/avatar/lKxymQ.jpg

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:23

onze spikkel
Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:26


Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:51

beide palomino hengstveulens zijn verkocht en krijgen een mooie toekomst als span menponies
[img]
Afbeelding
[/img]

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:43

Vanochtend nog snel even wat foto;s gemaakt, want ik had ook vraag om de twee andere hengstveulens.
[img]
Afbeelding
[/img]

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:52

Wij hebben het magazine nog niet gehad. We willen misschien nog naar de veiling in Lunteren, maar moet maar eens op internet gaan speuren naar info. Adres, tijd enz.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:21

Overal worden jonge paarden uit de opfok gehaald en op stal gezet. Hier dus ook, 2 tweejarige merries weer thuis! Niet op stal, maar bij de koppel op het land. Het is even wennen en ik weet ook nog niet of ze de winter door bij elkaar kunnen blijven. Zolang het zulk mooi weer is, kan het prima.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:24

regtur schreef:
Overal worden jonge paarden uit de opfok gehaald en op stal gezet. Hier dus ook, 2 tweejarige merries weer thuis! Niet op stal, maar bij de koppel op het land. Het is even wennen en ik weet ook nog niet of ze de winter door bij elkaar kunnen blijven. Zolang het zulk mooi weer is, kan het prima.

[img]
Afbeelding
[/img][img]
Afbeelding
[/img]
Ze zijn beiden te vet. Voor de winter geeft dat niet zoveel, maar er moet wel een aantal kilo's af.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:44

RTM @ Fijn dat het met Fairytale zo goed gaat. Ze heeft heel wat voor haar kiezen gehad, al met al. Jammer dat het niet (meer) lukt haar drachtig te krijgen, maar misschien als je haar komend jaar met een eigen hengst samen laat, dat het dan wel lukt?!

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:43

Ons eerste veulentje is alweer een wek oud. Een mooi merrietjes met onwijs grappige kleine oortjes, een mooi frontje en kleur en aftekeningen uit een boekje. Eind van de week is merrie nr 2 uitgeteld, daarna nog 2 weken voor nr 3 zal komen en daarna weer 2 weken voor de laatste 2. Als het aan mij ligt gaan we dit jaar pas in Juni de merries weer dekken, want ik vind het fijner als merries en veulens gelijk naar buiten kunnen. Wie hebben er ook al veulens? Wat is het geworden en gaan jullie ook weer voor een 2020 veulen?

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:38

Leuk om te lezen van andere "vroege"veulens. Ik probeer van de week, als het weer wat beter wordt, wat goede foto's te maken.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:30

Zomerdijks Petra, V. Nuevalley Black Jack, M. Caitwicks Precious Lady, MV Hillam Little Drummer Boy
[img]
Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:10

Zaterdagavond geboren: Zomerdijks Rumour in the dark. Dit veulen lag niet goed, 1 beentje lag over het hoofdje en hij kwam niet verder. Dierenarts gebeld, die er gelukkig binnen 5 minuten was. Op haar verzoek intussen rond gaan stappen, zodat de merrie stopte met persen. Had ze achteraf al een poosje gedaan, ze was kletsnat van het zweet. Waarschijnlijk is het veulen teruggezakt, waardoor de DA het pootje in goede positie kon leggen.Daarna verliep de geboorte voorspoedig. Een smoky zoon voor Carylmai Rhosyn Rhydd en Zomerdijks Willie Wortel!http://www.bokt.nl/img/avatar/ep9AIe.jpg
[img]
Afbeelding
[/img]

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:25

[img]
Afbeelding
[/img]Kimm4@ over een paar jaar een spangenoot naast jouw hengst *\o/*

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:26

miisshOrse schreef:
Sorry dat ik inbreekt in dit topic.
Maar ik ben benieuwd of iemand hier mij kan vertellen waarom er geen welsh a dekhengst (ggk) is in cremello?
Is de kleur ongewenst?

Voor zover ik weet is er zelfs nog nooit 1 aangeboden op de hengstenkeuring. Mensen staan er nogal afwijzend tegenover. Net als andere niet-doorsnee kleuren. Ik heb nog nooit een sabino goedgekeurd zien worden, in welke kleur dan ook. Of 1 met blauwe ogen. Er is zelfs een tijd geweest dat verdunningskleuren niet populair waren. dat is nu anders. Toen wij Willie Wortel gingen inzetten als dekhengst, hebben wij zoveel commentaar gekregen. Zelfs van iemand die een cremello fokmerrie had. Waar ik hem toen op wees. "Ja maar.." dat is een merrie. Maar een HENGST???!! Alsof dat verschil zou maken.Andersom juist. Met een hengst heb je per gedekte merrie resultaat, en met een merrie maar 1 veulen per jaar.
Of de kleur ongewenst is? Ik denk dat er hele sterke voors en tegens zijn. Je bepaalt zelf wat je mooi vindt. Wil je een kleurtje fokken? Dan is het 100% bingo. Tenzij je een dubbele verdunning hebt met een verborgen grijsgen. Dan krijg je alsnog schimmelveulens. Soms hebben ponies met deze kleur zichtproblemen. Wat uiteraard beperkingen oplevert. En niet prettig is voor het betreffende dier. Verder kunnen ze net zo gezond en kwaliteitsvol zijn als hun gekleurde soortgenoten.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:44

Hier vannacht ons derde en laatste veulentje van dit jaar geboren. Een bruin merrietje uit de combinatie Hirganfach Misty ( Caeglas Elfryn) x Penboeth Bon Jovi[img]
Afbeelding
[/img]


regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:46

miisshOrse schreef:
Ah oké. Bedankt voor de reacties. Ik laat dit jaar twee cremello hengstje over komen uit Wales. Vandaar mijn vraag. In Engeland ben ik er wel een aantal tegen gekomen.(veulens)

Maar wil je daarmee naar de CHK? In de Uk hebben ze nl. niet zoiets als een hengstenkeuring, zoals wij die kennen.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:52

gisteren 2 merries weggebracht voor een date met Dirion Dewi. hele mooie en aparte nakomelingen gezien daar van hem.
[img]
Afbeelding
[img]
Afbeelding
[/img]
Afbeelding
[/img]


regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:52

Afbeelding

Onze nieuwe aanwinst. Omdat we met onze 2,5 jarige hengst voor komend seizoen tegen het probleem van lijnteelt /inteelt aanliepen, hadden we al iets of wat in ons achterhoofd dat het beter zou zijn een andere hengst te kopen. En dat werd , onverwacht, werkelijkheid op de Fayre Oaks sale. We zijn echt heel blij met hem. Hij is mooi aan de maat, bijzonder mooi front, goed en correct beenwerk, prachtig koppie, mooie afstamming en kan best bewegen. En, last but not least, een zeer lief karakter. Deklicentie WPCS, dus mag hij in 2020 al onze merries dekken.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:43

Ons laatste veulen van Zomerdijks Willie Wortel. Enigszins opfokwaardig denken we. Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:35

Nynkster schreef:
Mooi hengstveulen Jenny! Is Dirk nu verkocht?

Janine : ben benieuwd wat ze je gaat brengen!

Ja, Dirk is nu in Brabant, waar hij beleerd gaat worden voor de kar en ook als dekhengst ingezet gaat worden. Dus zuidelijker Bokkers, wie er op zoek is naar een mooie kleurhengst voor 2020, aanbevolen!

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:55

Zomerdijks Dirk is verkocht naar Udenhout. De nieuwe eigenaar wil hem ter dekking stellen. Ik zag net op marktplaats een advertentie. Jammer genoeg geen mooie foto's. Er zijn nu 5 prachtige veulens van zijn eerste jaargang geboren, 2 x zwart, 2 x palomino en een bruine. Wij zijn meer dan tevreden, correcte bouw, prachtige hoofdjes en goede bewegingen. En, voor wie dat belangrijk vindt: mooie kleurtjes als kers op de taart! Hijzelf zal ongeveer 1,20m zijn. Smokyblack en het coole karakter van zijn onvergetelijke papa: Zomerdijks Willie Wortel.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:25

Caesar schreef:
Hier de fotos van onze driejarigen. Altijd lastig inschatten, ook al weet je wat ze graag zien.

Onze beide fokproducten zijn ster geworden:
[ [url=m/onD5pt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pXX6LR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En [ [url=m/93F1c6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/plOLNL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vond het overigens echt super fijn dat de mogelijkheid er nog was. Tuurlijk mis je de sfeer maar het was een prima alternatief!

Succes CF!

Van harte gefeliciteerd met je beide sterren. Mooie merries en destijds een goede hengstenkeuze gemaakt *\o/* :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers