[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:31

Ik ben dan geen Welsh pony fokker maar lees graag mee met jullie topic. Vandaar hier even een "stipje".

Inmiddels heb ik twee hengstveulentjes gereserveerd en hopelijk kan ik beide diertjes over 3 jaar aanbieden op de hengstenkeuring. Wellicht dat ik me dan wel officieel kan aanmelden in dit topic ;)


miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:18

Wat komen er waanzinnig mooie pony's voorbij zeg. Ik lees al een tijdje mee maar reageer nooit omdat ik geen echte fokker ben. Echter ben ik wel van plan om mijn hengstje naar de hengstenkeuring te doen. Wellicht dat ik dan het recht heb om mee te lezen en af en toe te reageren?

Mijn nieuwe veulen is afgelopen zaterdag ook naar de keuring in Heteren geweest en heeft een 1e premie en een 2e plaats in zijn groep behaald. Helaas heb ik er niet bij kunnen zijn. Heeft iemand van jullie hem gezien?

Afbeelding

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:38

Bellarose schreef:
Als ze oud genoeg is net als mijn andere merries voor de wagen, en misschien een keer laten dekken. Wat denken jullie, zal ik haar meenemen naar Houten in september? :)


Op deze vraag kan ik helaas geen antwoord geven, maar kan jij/iemand mij wat meer vertellen over deze keuring?
Kun je er bijvoorbeeld met een hengstveulen heen zonder moeder erbij?

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:30

FrieseMenner schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten Bellarose & Diane_Basje. Beide schitterende pony's!

Ik heb ook 2 nieuwe aanwinsten, een dubbelspan schimmeltjes. Momenteel worden ze nog uitgebracht in klasse 4 van de samengestelde mensport(hoogst haalbare) en over een paar weken komen ze deze kant op.
[ Afbeelding ]
Foto: G. van Ravenhorst


Wauw, ook weer twee van die prachtige pony's <3

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:47

Chary_xX schreef:
Hier zijn we ook gisteren onze man nog eens gaan bezoeken, hij is vandaag 3 maanden. Ik was toch wel even verschoten hoe hij weer gegroeid was en 't was pas een maand geleden toen ik hem nog eens bezocht..
En wat is hij gemakkelijk in omgang.. Hij probeert wel eens iets, maar hij stopt echt al van de 1ste second als je hem op zijn plaats zet, heb er zo wel moeilijkere geweten :P

[ Afbeelding ]


Wat een beauty! <3 Ik ben benieuwd hoe hij uit groeit

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:44

regtur schreef:
Rivendell schreef:
Ja Berry ik ook zo benieuwd! En het duurt nog negen maanden zucht. Hoop op een zwarte met vier witte benen en een bles. Merrie of hengst maakt niet uit :)
Ik houd zelf Peredur aan en het merrie veulen van Dyfed Curtsey x Nicton Carreg. Het andere veulen van Bolster Sikyra en Damon staat te koop.

Ik dacht dat je Peredur ook verkopen wilde.
Welke kleur heeft die van Sikira?

Van onze veulens is er nog maar 1 te koop. Het merrieveulen van Jobke. Ruth wil haar eigenlijk houden, maar ik denk dat ze beter af is bij iemand die haar gaat showen. En daarbij komt nog dat misschien het jaarling van Jobke ( X Drummer Boy) nog weer terug komt. Verder willen we Fleck'n White aanhouden, en het allerlaatste veulen kan niet voor maart gespeend worden, dus die moet ook maar blijven.En het merrieveulen van Viola, tja die is ook wel leuk. Maar ik weet nog niet zeker of zij valk blijft. Ik heb er al wel iemand voor.
Volgend jaar b.l.e.w. kunnen we maar liefst 4 veulens krijgen met een dubbele verdunning. En mogelijk 4 schimmels, en dan nog wat andere kleurtjes. Ik kijk er nu al naar uit!


Wat een schitterende veulens hebben jullie zeg. Kijk regelmatig rond op jullie website maar aan twee veulens heb ik voorlopig echt voldoende. Fleck and white zou een leuk span zijn met de sabino palomino <3

Als je het over een dubbele verdunning hebt, bedoel je dan cremello etc?

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:53

Wat een plaatje Chary :)

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:51

Wat een mooie diertjes komen er weer voorbij.

Sinds vorige week is mijn 2e veulen ook gearriveerd. Maar deze is nog niet veel in de hand geweest. Dit vormt momenteel dan ook een groot probleem. Hij loopt keurig mee over de weg naar de wei. Maar hij is met geen mogelijkheid meer te vangen. Ook niet met voer. Zijn maatjes komen overigens wel gelijk. Hebben jullie als welsh kenners een idee hoendit aan te pakken? Nadat mijn familie al de hele week ongeveer 3 kwartier nodig heeft om hem te vangen spandr hij vandaag echt de kroon. Hij moest los over de.weg mee naar binnen. Dit willen we echt nier meer.

Als jullie tips hebben hoor ik ze graag!

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:21

Ik zet ze inderdaad in een stal. Probeer m elke dag even een kroel te geven. Op stal vangen is geen moeite. Kan hem zo zijn halster om doen...

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:44

Even een vraagje aan de welsh fokkers. Ik heb bij 1 van mijn hengstveulens geen stamboompapier gekregen. Betekend dit bij voorbaat dat hij niet op kan voor de hengstenkeuring? Of kan ik deze nog aanvragen?

Ik heb overigens wel een paspoort van hem waarin zijn bloedlijnen staan aangegeven.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:03

Ik heb het stamboek hier niet liggen maar de fokker gaf aan day het de goedkopere variant van het welsh stamboek is... weet je dan welke ik bedoel?

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:19

Cemlys schreef:
wpcv?


Volgensmij is dat hem ja!

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:31

Zijn er ook mensen die hun hengstje naar een speciale Welsh opfok doen? Zo ja, welke bedrijven zijn er die dat doen?

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:16

Wauw wat een schitterende hengst regtur

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:09

Schitterende merrie Bellarose! Doe je haar weg ivm je jaarling of..? Gewoon nieuwsgierigheid

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:48

Sorry dat ik inbreekt in dit topic.
Maar ik ben benieuwd of iemand hier mij kan vertellen waarom er geen welsh a dekhengst (ggk) is in cremello?
Is de kleur ongewenst?

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:14

Ah oké. Bedankt voor de reacties. Ik laat dit jaar twee cremello hengstje over komen uit Wales. Vandaar mijn vraag. In Engeland ben ik er wel een aantal tegen gekomen.(veulens)


miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:17

regtur schreef:
miisshOrse schreef:
Sorry dat ik inbreekt in dit topic.
Maar ik ben benieuwd of iemand hier mij kan vertellen waarom er geen welsh a dekhengst (ggk) is in cremello?
Is de kleur ongewenst?

Voor zover ik weet is er zelfs nog nooit 1 aangeboden op de hengstenkeuring. Mensen staan er nogal afwijzend tegenover. Net als andere niet-doorsnee kleuren. Ik heb nog nooit een sabino goedgekeurd zien worden, in welke kleur dan ook. Of 1 met blauwe ogen. Er is zelfs een tijd geweest dat verdunningskleuren niet populair waren. dat is nu anders. Toen wij Willie Wortel gingen inzetten als dekhengst, hebben wij zoveel commentaar gekregen. Zelfs van iemand die een cremello fokmerrie had. Waar ik hem toen op wees. "Ja maar.." dat is een merrie. Maar een HENGST???!! Alsof dat verschil zou maken.Andersom juist. Met een hengst heb je per gedekte merrie resultaat, en met een merrie maar 1 veulen per jaar.
Of de kleur ongewenst is? Ik denk dat er hele sterke voors en tegens zijn. Je bepaalt zelf wat je mooi vindt. Wil je een kleurtje fokken? Dan is het 100% bingo. Tenzij je een dubbele verdunning hebt met een verborgen grijsgen. Dan krijg je alsnog schimmelveulens. Soms hebben ponies met deze kleur zichtproblemen. Wat uiteraard beperkingen oplevert. En niet prettig is voor het betreffende dier. Verder kunnen ze net zo gezond en kwaliteitsvol zijn als hun gekleurde soortgenoten.


Je zou zeggen dat een hengst juist interessant is inderdaad. Een verdunningskleur is gegarandeerd met een cremello hengst.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:59

Weet er misschien iemand of er stallen zijn die welsh a tjes voorbereiden op keuringen?
En die eventueel een hengst klaar kunnen maken voor de hengstenkeuring?

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:11

Zuid holland

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:05

Mag ik jullie dan ook om een advies vragen? Wat zouden jullie vragen voor een nagenoeg onbeleerde 8 jarige welsh a ruin ?

Afbeelding

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:42

Bedankt voor jullie adviezen!

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:16

Fotografie91 schreef:
Binnenkort komt er hier een nieuwe toevoegingen bij in het hengsten bestand <3

[ [url=m/WTgNLy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toytown tornado een 3 jarige hengst en komt als alles volgens planning gaat binnen 2 weken *\o/*
Hij komt als alles goed gaat ter dekking en hopelijk ook voor de wagen!
De bedoeling is dat hij ook lekker met Jaimy samen in de wei gaat!
Op dit moment loopt Jaimy helaas alleen omdat ik geen ruinen of hengsten heb die bij huis lopen.
Zal fijn zijn als tornado en Jaimy vriendjes worden!


Wauw! Gaat hij ook voor merries van buitenaf dekken? Heb een perlino merrie waarvoor ik nog opzoek ben naar een hengst voor volgend jaar.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:24

Nu ben ik nog redelijk nieuw in dit wereldje, en heb ik je zo te lezen ook “lastig gevallen”.

Maar kun je het niet commercieel interessanter voor jezelf maken door maar een beperkt aantal merries aan te nemen en je dekgeld te verdubbelen? (Ik roep maar wat)

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:34

Mag ik vragen hoe jullie de Welsh A’tjes huisvesten in de winter?
Volgensmij zijn er stallen die ze ook in de winter buiten houden.
Als jullie ze buiten houden, heb je dan ook genoeg schuilmogelijkheden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers