[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:58

Nee 1 van onze Schimp, schimmel hengst Mowhawk TC

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:18

De beste wensen inderdaad! Wij nemen een WPBR hengst mee naar de keuring. Spannend :D

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:19

Meelezer normaal eigenlijk omdat ik alleen welsh pony’s heb maar niks fok de beste wensen iedereen! En wij komen dit jaar ook met een hengst op de keuring

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:08

Allemaal hier de beste wensen

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:54

Geloof dat er bij ons op stal ook 1tje naartoe gaat....Ombos Gerwin ?! Nia Domo's Bolero...
Staat het al ergens aangegeven?

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:26

Hoe bedoel je aangegeven Viviana? De inschrijftermijn is gesloten en de indelingen komen vaak week van tevoren. Dus is nog niet bekend wat er allemaal komt.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:15

Caesar schreef:
Hoe bedoel je aangegeven Viviana? De inschrijftermijn is gesloten en de indelingen komen vaak week van tevoren. Dus is nog niet bekend wat er allemaal komt.

Ik bedoel als het goed is is hij ook aangemeld..... Of je dat dus al ergens kunt opzoeken bedoelde ik,...

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:58

Zijn er hier veel mensen die profijt hebben gehad van het nieuwe predicaat stelsel?

Moeder van merries is nu Elite geworden daardoor! Echt super leuk voor de fokkers! :)
Vind sommige dingen bij het Excellent bijvoorbeeld wel wat krom want L mennen is niet echt hoge kwaliteit vind ik. Dan kunnen ze ook zeggen een geslaagde ibop dat staat kwa proef ongeveer gelijk :)
Het was M mennen dat vond ik persoonlijk dan toch al wat meer niveau maar dat is mijn persoonlijke mening :)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden allemaal!

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:35

Op zich vind ik het wel leuk allemaal alleen zijn sommige dingen me nog niet helemaal duidelijk. B.v. bij het predikaat Preferent:

Preferent, op basis van punten verkregen op grond van keuringsresultaten van minimaal 4 nakomelingen

Een merrie kan het predicaat preferent toegekend krijgen zodra er door minimaal vier nakomelingen uit haar geboren minimaal 12 punten behaald zijn. Minimaal twee van deze nakomelingen moeten deze punten behaald hebben op minimaal driejarige leeftijd.

Mijn merrie heeft wel straks hopelijk genoeg punten maar over 3 nakomelingen. (Ze heeft wel meer nakomelingen) Maar waarom dan over 4 nakomelingen als je het puntenaantal ook over 3 nakomelingen kunt halen? (1x ster, 1x keur en dan komende zomer hoop ik minimaal een 1ste premie merrie te hebben).

Bij het predikaat exellent staat dat een merrie 5 nakomelingen met een sportpredikaat moet hebben. Maar verderop staat dat er 10 nakomelingen minimaal M dressuur moeten zijn. Ik denk niet dat dat aantal voor veel merries haalbaar is.

Verder vind ik het jammer dat je €17,50 administratiekosten moet betalen als je op het papier een predikaat wil laten wijzigen.
B.v. een keur merrie wordt nu een kroonmerrie.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:10

Feitelijk zijn veel predicaten gewoon een naamswijziging en hebben er maar een paar echt een predicaat bij door dit nieuwe stelsel. Ik vind het duidelijker. Dat het niet op het papier staat vind ik voor mezelf niet spannend. Bij verkoop van pony of nakomeling moet je toch vaak overschrijven en dan staat het er gewoon op.

Elfje; zo'n stelsel moet wel draagkracht geven aan een predicaat. Als jouw merrie bijv. 1 topper fokt en de rest flut maar toch aan die punten komt; zegt dat dus niks. Maar als er meerdere nakomelingen bijdragen aan deze punten dan zou dat meer over de kwaliteit van jouw merrie + nakomelingen zeggen. En op zich is 4 nakomelingen w.v. 2 boven bepaalde leeftijd prima haalbaar bij leven. De onderverdeling van te behalen punten is m.i. versterkt.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:17


Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:23

Caesar schreef:
Feitelijk zijn veel predicaten gewoon een naamswijziging en hebben er maar een paar echt een predicaat bij door dit nieuwe stelsel. Ik vind het duidelijker. Dat het niet op het papier staat vind ik voor mezelf niet spannend. Bij verkoop van pony of nakomeling moet je toch vaak overschrijven en dan staat het er gewoon op.

Elfje; zo'n stelsel moet wel draagkracht geven aan een predicaat. Als jouw merrie bijv. 1 topper fokt en de rest flut maar toch aan die punten komt; zegt dat dus niks. Maar als er meerdere nakomelingen bijdragen aan deze punten dan zou dat meer over de kwaliteit van jouw merrie + nakomelingen zeggen. En op zich is 4 nakomelingen w.v. 2 boven bepaalde leeftijd prima haalbaar bij leven. De onderverdeling van te behalen punten is m.i. versterkt.


Ja inderdaad vooral naamswijzigingen en punten zijn veranderd, dat vond ik zelf het fijnst! :)
Moeder van mijn merries is Elite geworden doordat er nu meer punten zijn voor ster nakomelingen.
Aan punten kwam ze er ook met 7 kinderen maar gelukkig was er een nummer 8 die al als veulen naar de keuring was geweest.

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:54

Caesar schreef:
Feitelijk zijn veel predicaten gewoon een naamswijziging en hebben er maar een paar echt een predicaat bij door dit nieuwe stelsel. Ik vind het duidelijker. Dat het niet op het papier staat vind ik voor mezelf niet spannend. Bij verkoop van pony of nakomeling moet je toch vaak overschrijven en dan staat het er gewoon op.

Elfje; zo'n stelsel moet wel draagkracht geven aan een predicaat. Als jouw merrie bijv. 1 topper fokt en de rest flut maar toch aan die punten komt; zegt dat dus niks. Maar als er meerdere nakomelingen bijdragen aan deze punten dan zou dat meer over de kwaliteit van jouw merrie + nakomelingen zeggen. En op zich is 4 nakomelingen w.v. 2 boven bepaalde leeftijd prima haalbaar bij leven. De onderverdeling van te behalen punten is m.i. versterkt.
Ik heb ook een paar merries die eerst een sportcarrière hebben gehad voor ze in de fokkerij zijn ingezet. Dan duurt het wel even voor ze een predicaat op nakomelingen kunnen bemachtigen en komen er waarschijnlijk ook minder nakomelingen van dan van een merrie die van jongs af aan in de fokkerij is ingezet.
Ik snap dat één topper niet voldoende is maar als 3 nakomelingen de punten voor het predicaat preferent hebben verzameld wat moet de 4de nakomeling dan nog op de keuring presteren?

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:56


vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:15


Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:11


Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:07

Ik heb er zin in! Ik neem de camera weer mee *-:)
Kan ik het thuis nog een paar keer herbeleven

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:11

Ben nog aan het twijfelen. Ligt aan mijn ouders ivm rijden.
Wil graag pony laten dekken dit jaar dus lijkt me interessant even te gaan kijken.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:01

Nynkster schreef:
Ik heb er zin in! Ik neem de camera weer mee *-:)
Kan ik het thuis nog een paar keer herbeleven


Kan ik je vast reserveren voor portretfoto buiten? :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:06

Natuuuuuuurlijk *\o/* Ben heeeeel benieuwd naar die van jou!

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:14

Ik ga mss zaterdag even kijken, leuk lijstje!

sumic

Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:08

Helaas geen topic gevonden over de komende hengstenkeuring, maar hier zitten vast wel echte kenners die antwoord op mijn vraag kunnen geven :D
Mijn man en ik willen zaterdag graag gaan kijken naar de hengstenkeuring. Maar helaas kunnen onze honden niet zo lang alleen thuis blijven. Zijn honden toegestaan? Of moet ik dat echt niet willen ivm druktes op de tribunes?

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 07:37

Sumic er zijn mensen die hun hond meenemen. Op de tribunes is niet heel handig maar je kunt op bepaalde plekken ook langs de zijkant staan. Of je moet net bij de trap kunnen zitten dan kun je de hond daar nog laten liggen.

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:12

Ik neem de hond ook mee. Al aantal jaar want anders hele dag alleen. Maar ik heb een Jack Russell dus die zit tussen de benen of op schoot.

Zelf raad ik aan het te doen als de hond rustig is/kan blijven. Mijn vorige hond werd wild als er werd gejuicht en geroepen. Het kan er lawaaierig zijn.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:52

wordt er weer gefilmt zodat je live kan kijken...(live-stream ofzo).. of gaat er iem van Bokt filmen zodat je op FB kunt kijken???
Ik ben nl erggggg benieuwd naar de rubriek die om 14.15u begint...NWR...…….