Fjorden manen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:32


bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:22

ik heb gisteren ook nog een fjordje van iemand anders geknipt. de mensen hadden eerst zijn manen laten groeien en daarna een poging gedaan om terug een boogje te knippen, maar aangezien zij dit nog nooit niet gedaan hadden, was de boog ver te zoeken. ook had de fjord een deel wit weggeschuurt en de manen waren intussen al vrij lang geworden zodat ze uit elkaar hingen. al bij al heb ik er toch nog een leuk boogje in weten te knippen. jaja, ik begin het eindelijk een beetje door te krijgen ( wat een ego Bloos )
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... 010129.jpg

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:50

Heb je erg netjes gedaan Ja
Ik zou alleen de hengstenpluk in de boog betrekken.. Snap je? Anders krijgt ie zo'n kort nekkie.. Kan zo helaas geen voorbeeldfoto voor je vinden!

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:41

ik snap het wel hoor, mijn paarden hebben tegenwoordig ook geen hengstenpluk meer , maar deze mensen vonden het mooier met pluk, dus heb ik maar een plukje laten staan.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:48

@Bayaatje: Reinou bedoeld niet dat je de hengstenpluk eraf moet knippen. Ze bedoeld dat de lijn van je boog moet doorlopen in de hengstenpluk. Nu is de pluk meer losstaand van de boog, er achteraan 'geplakt'. Maar als je de boog vloeiend over laat gaan in de pluk, is het meer een eenheid.

Even een 'voorbeeld' gemaakt, met dank aan Reinou dr voorgaande foto van de bijna perfecte boog en de geweldig lange hengstenpluk van merrie Ninja.
http://i58.photobucket.com/albums/g251/ ... enpluk.jpg
Kijk ook even of je verschil ziet in de hals op beide fotos. Als het goed is, is dat wel zichtbaar.

Nu is niks écht goed of fout hoor, maar dat slaat op hoe wij het bedoelen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Berdien op 15-10-07 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link :)

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:55

ach zo, ja nu snap ik het Knipoog .bedankt voor de duidelijke foto, volgende keer testen we het eens.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:20

Geweldig geknutseld Annabel...ik stond even voor een raadsel maar na jouw uitleg 10x gelezen te hebben snapte ik 'm eindelijk Schijnheilig

lil_kim

Berichten: 1151
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:19

Ik zie nu pas dit topic Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb sinds kort een fjordenveulen en heb vorige week zijn manen bijgeknipt, wat redelijk is gelukt. Alleen heeft hij aan de zijkant nog zoveel baby/winterhaar dus het was niet heel makkelijk. Worden die manen naar verloop van tijd dikker en steviger? Ze zijn zo zacht bij hem Clown .

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:17

Die foto hoort ooki eigenlijk op Wiki vind ik.. Die fout wordt vaak gemaakt..

Ik heb ook een veulentje, maar het mooiste resultaat krijg je toch door alles er een keer af te halen, dan groeit het het mooiste weer aan, het ziet er evenniet uit, maar goed.. Ik doe het ook bij mijn veulens.. Aan het eind van de zomer/begin herfst, gaan ze coup te kort, oftewel gemilimeterd en daarna krijg je mooiere stevigere haren terug..

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:51

lil_kim schreef:
Ik zie nu pas dit topic Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb sinds kort een fjordenveulen en heb vorige week zijn manen bijgeknipt, wat redelijk is gelukt. Alleen heeft hij aan de zijkant nog zoveel baby/winterhaar dus het was niet heel makkelijk. Worden die manen naar verloop van tijd dikker en steviger? Ze zijn zo zacht bij hem Clown .


Dat komt vanzelf goed Haha! hoe korter je het steeds knip des te steviger worden de manen.

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:38

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaresse van een fjorden veulen Lachen
De tips hier om te knippen kan ik goed gebruiken, want nu heeft hij echt piekhaar Clown
Vrijdag ga ik ze er helemaal afhalen, want een echte fjordenboog vind ik het mooist.
Ik zal daarna foto's plaatsten!

molly88

Berichten: 478
Geregistreerd: 06-11-07

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 01:42

ik heb mijn fjord laten knippen door iemand anders omdat ik er nog geen verstand ervan had hoe je het moest knippen maar ze heeft een boog (helaas geen foto) maar ben van plan om haar manen te laten hangen kijken of het mooi is. wat zouden jullie ervan vinden?

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:23

Ikzelf vind een boog mooier dan laten hangen. Vind ik zo gaaf uitzien, zo'n perfect geknipte manen.
Maar als jij ze graag lang wilt laten, waarom niet? Het is jouw paard Lachen

molly88

Berichten: 478
Geregistreerd: 06-11-07

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 01:21

ja ok maar is maar gewoon om te kijken of het haar staat want nu zien haar manen er niet uit (haar staart + manen zagen er niet uit omdat het net leek of ze geschuurt had tewijl ze geen exeem of iets anders had of zo). maar nu is alles mooi aan het bij groeien dus ik wacht het resultaat af.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:58

mijn fjord die het een heeeeeellleeeee lellijke staart :S anne (die meestal meegaat) heeft het witten wat korter geknipt. ze zij da da allemaal wel weer gelijk groeit!! nu moet ik bij de ponyclub de staart invlechten anders ziet het er nie uit!

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:01

Marloes_R schreef:
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaresse van een fjorden veulen Lachen
De tips hier om te knippen kan ik goed gebruiken, want nu heeft hij echt piekhaar Clown
Vrijdag ga ik ze er helemaal afhalen, want een echte fjordenboog vind ik het mooist.
Ik zal daarna foto's plaatsten!

OK dan! eerst alles eraf daarna lekker laten groeien!
tip: laat wel een stukje zwart over!

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:08

Ze zijn eraf gegaan, en het staat hem goed! Cool
Ik las je tip te laat, heb het vanmiddag gedaan, maar er staat nog genoeg zwart. Ik heb ze zo'n 5 cm lang gelaten.
Nu is het echt zo'n zachte borstel, ik wil er steeds aan voelen Nagelbijten / Gniffelen
Alleen is het niet zo netjes nu, maar ik laat het maar weer groeien en dan steds maar weer bijknippen.

Hij is wel gelijk baby-af helaas... Verdrietig Het is echt een grote knul nu.

molly88

Berichten: 478
Geregistreerd: 06-11-07

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 03:48

nou dan is het toch goed ik ben blij voor je

yasmila
Berichten: 129
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: wijchen

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:37

mijn fjordje heeft ook in een boog geknipte manen ik vind het wel mooi staan.
en ik moet het echt elke maand doe anders wordt het te lang. en dan duur ik maar een 15min over om ze te knippen.

molly88

Berichten: 478
Geregistreerd: 06-11-07

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 03:23

nou dat is best snel

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:23


molly88

Berichten: 478
Geregistreerd: 06-11-07

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:23

wat bedoel je hier mee; niet helemaal vanzelf laten groeien ?

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:26

dat het helemaal lang word zonder dat ik er iets aan doe (knippen, trekken oid)

molly88

Berichten: 478
Geregistreerd: 06-11-07

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:53

ok bedankt!

Fjordenmeid

Berichten: 179
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:05

ik heb een beetje een probleem met de manen van mij fjord dus ik zet het maar hier bij. Mijn fjord heeft eigenlijk lange manen, tot de onderkant van z\n nek. Nu ist alleen zo, dat waar de manen beginnen, ze eigenlijk nog in een boogje staan. Dat komt omdat die manen zo kort zijn dat ze niet kunnen hangen, maar omhoog gaan staan. Het ziet er echt superlelijk uit, maar dat bosje manen staat al heel lang zo en t groeit ook niet meer. Ik zal morgen een foto proberen te maken. Ojha, van mijn moeder mogen de manen niet kort. Dus alles kort is ook geen optie. Maar wat moet ik nou doen? Het ziet er echt niet uit, dat het begin in een boogje is en daarna hangt het naar beneden! Weet iemand tips ofzo?