grootte ruiter met paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Af_en_toe

Berichten: 116
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Boxtel

Re: grootte ruiter met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:29

Sorry was twee dingen tegelijk aan t doen, blijkbaar ging dat niet ;-) Bedoelde IJslander.

Facebook: Edel Ros / Endurance Fotografie


Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: grootte ruiter met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:05

Tja, ik vind je aan de grote kant. Maar weet je? Er rijden in IJsland wel grotere mannen op IJsjes. Daar hebben ze er ook wel een paar voor die wat groter zijn. Overleg even bij bv. Breidablik in Oirschot. Er zijn best wel wat IJslanderstallen in Nederland.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: grootte ruiter met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:10

Ik weet dat het in IJslander wereld als normaal wordt gezien en ze zogenaamd sterker zouden zijn dan een ander paardje.

Maar no way dat ik mijn eigen principes aan de kant gooi omdat andere zeggen dat ik met 1,80 erop kan en er zelfs grotere mannen op IJslanders rijden.

Mama van mijn lieve meisjes

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: grootte ruiter met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:13

Ze zijn wel taai hoor! Mijn vriendin en weidemaatje heeft twee IJslanders, Micks harem :D Zowel haar als haar man zou ik normaal gesproken voor dit formaat paardje een beetje aan de ruime kant vinden. Ook een andere vriendin met een IJslander (die zou ik normaal meer dan 'een beetje ruim voor dat paardje' vinden). Maar deze IJsjes hebben er totaal geen moeite mee. Ruggen zijn prima in orde, sterk beenwerk, de gemiddelde IJslander wordt gezond oud. Een van de voordelen is denk ik dat ze een wat kort ruggetje hebben, dat 'zakt wat minder door' ofzo.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: grootte ruiter met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:25

Ja ik wil je best geloven.
Denk als ik iemand van 2.10 en wat gewicht op mijn fjord zet dat hij ook wel loopt omdat ie taai is.

Ik heb zo mijn principes. Ik vind mijzelf te lang en te zwaar voor IJslanders

Mama van mijn lieve meisjes

Af_en_toe

Berichten: 116
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:50

Afbeelding
Inmiddels richting 84kg. Na corona lessen volgen.
(Wat oudere foto, ja geen helm, inmiddels wel).

Facebook: Edel Ros / Endurance Fotografie

Spotty2020
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-01-21

Re: grootte ruiter met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:58

ik reed op een ijslander 1.38 en een fjord van 1.40 en ik zelf ben 1.82 groot en was geen probleem mijn benen zaten hem ze niet in de weg


Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:19

Geen Fjord, maar een niet al te brede Welsh Cob van 1.38 en ik ben zelf 1.74 ongeveer.
Afbeelding
Heb vroeger wel een Fjord gehad van 1.54, dat paste dus ook prima :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers