Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:56

Ik krijg eigenlijk nooit van die negatieve opmerkingen gelukkig :)

Alleen maar 'wat heb jij een mooi paard, die heeft echt een mooie kleur' haha :))

Heb wel de indruk dat mijn eerste veearts heel erg neerkijkt op hem, want hij is 'maar een fjord'. Heb nu een andere da die mijn fjord en shetlander even serieus neemt als een chique sportpaard, gelukkig!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:42

heidiLOVER schreef:
Het enige wat ik inderdaad wel eens hoor is goh ik hou niet van fjorden, maar die van jou is wel heel leuk!

Deze kreeg ik idd ook vaak te horen...

superleuke en unieke creaties te koop voor elke gelegenheid!
http://www.kralenenkado.nl

Maris_

Berichten: 1441
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:10

j_nine schreef:
heidiLOVER schreef:
Het enige wat ik inderdaad wel eens hoor is goh ik hou niet van fjorden, maar die van jou is wel heel leuk!

Deze kreeg ik idd ook vaak te horen...


Daar is zelfs een Facebook groep van gemaakt :')

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:02

SusanH schreef:
Ik heb op een kleine kruising Fjord x Ijslander gereden vroeger. Wat ik het vaakst hoorde van voorbijgangers was dat het zielig was dat ik op een kleine pony ging zitten, mijn benen kwamen best een stukje onder de buik uit. Ik heb lange benen en Tamar was heel sterk, maar kwam niet boven de 1.40 uit. Dat je als volwassene op een pony zit (en waarom dan?) zal dus ook wel voorbij komen bij anderen.




ik was 13 jaar toen was ik net zo lang als nu, en ik had toen zelf een Ijslander, en de boer waar mijn paardje stond had ook een fjord en daar reed ik toen op.
Zij was heel lief , een knuffel en maar was een dondersteen onder het zadel.


maar een fjord en Ijslander zijn officiaal paarden geen pony nog ondanks niet hoog zijn .

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 00:19

Ik heb een valk PRE met zwarte manen en staart, maar wel met frosting. Hoe vaak zij al Fjord genoemd is alleen vanwege de kleur...

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:44

Feelsoproud schreef:
Furst schreef:
Ik zag ergens iemand op een Fjordengroep een post plaatsen over hoe haar Fjord constant 'Radja Nainngolan' werd genoemd :') (Dat is een Belgische voetballer die bij de Rode Duivels speelde en zijn haar dus echt als een Fjord had). Stiekem vond ik dat wel lachen _O-



[ [url=m/spB4Vb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zijn de buurtkinderen achter mijn wei :D :D :D .

Gisteren veearts over de vloer gehad om tanden te doen bij een 3 en een 4 jarige fjord. Veeartspraktijk heeft verschillende veeartsen en ik had het geluk om een pas afgestudeerd meisje te mogen begroeten :n :n .Kind deed al meteen erg uit de hoogte voor zo'n snotaap,maar goed.
De 3 jarige gedaan,ik haal de 4 jarige en zeg:"deze is wat sensibeler dan de andere,de andere is meer een échte fjord". Antwoord zij:"ja,dom en loom...".

Ik heb er niet op gereageerd,kan me niet druk maken over zo'n vooroordelen(over eender welk ras),maar ze hoeft bij mij sowieso niet meer over de vloer te komen.


ja hier ook met de konik.....als er eentje is die haar verraste was het die pony...maar dat is natuurlijk omdat het wilde paarden zijn ( gewoon niet waar,het beest haat Dieren artsen) maar het koste 3 spuitjes om haar geënt te hebben :+ . Ik zeg altijd deze is in vermoming, want het lijkt een lome duts....tot het er op aankomt.

en die voetballer zijn haar is echt wel kei gaaf!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:47

j_nine schreef:
heidiLOVER schreef:
Het enige wat ik inderdaad wel eens hoor is goh ik hou niet van fjorden, maar die van jou is wel heel leuk!

Deze kreeg ik idd ook vaak te horen...



iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik vind Arabier mooie paarden alleen ik vind ze te tenger en te smal voor mij.
Maar dat is iets persoonlijks. En dat is met de fjord ook zo. Maar zou eerder kiezen voor een fjord en dan een arabier

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:12

Ik ben geen fjorden eigenaar, nooit geweest en nooit willen zijn maar goede vrienden van ons zijn helemaal om.
Van de grote kwpners die ze hadden en helaas niet meer leven naar maar liefst vier fjorden. Nu zijn er ook nog twee drachtig dus volgend jaar staat de teller hopenlijk op zes.

Zijn alle vier best verschillend van karakter en ik vind het een leuk stel bij elkaar.
Rijden kan ik zelf niet meer maar met mennen zijn ze heel fijn en voorwaarts.

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:20

oh, ik ken een hele waslijst. Maar het meeste is al genoemd haha;

Kan ie ook wedstrijden rijden?
In dressuur zijn fjorden niet zo goed, toch?..
Het is wel een kinderpony he..
(^ meerdere keren gehad dat vrienden van de staleigenaren kwamen met kleine kinderen en dat ze dachten 'oh, dat is een fjord, een echte kinderpony'. Nou niet die van mij dus :') )
Wat grappig, die pleeborstel op z'n kop
Heb je er zelf voor gekozen om een fjord te kopen?

Equinssa, passie voor paarden mét gevoel.
Mijn youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCyNPY7y-DloTkwScEeA8bIw?view_as=subscriber

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:18

Ach, de gemiddelde ruiter of amazone met kwpn sportbeest durft amper een rondje in de bak te rijden, versus de gemiddelde fjordruiter die alles kan doen wat je maar kunt bedenken met een paard. Dus ik neem dat soort opmerkingen allang niet meer serieus

Afbeelding

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:22

Niksie schreef:
Ach, de gemiddelde ruiter of amazone met kwpn sportbeest durft amper een rondje in de bak te rijden, versus de gemiddelde fjordruiter die alles kan doen wat je maar kunt bedenken met een paard.


Haha...ja...doet mij denken aan een wedstrijd wat ik ooit reed met mijn zogeheten 'karrepaard'
Het regende wat en in een aantal hoeken en bij 1 rand droop het water wat naar beneden. Soms met druppels vanaf het dak.
Heel veel paarden durfden er echt niet langs, stuiterden de bak door en ontspanning was ver te zoeken...en mijn 'karrepaard' was in totale ontspanning en heb rustig mijn proef gereden.
Uiteindelijk 3de geworden tussen alle 23 dressuurpaardjes die mee deden :+ :P
En je snapt het soms niet....de meeste paarden reden daar dagelijks in de bak, ik kwam er maar 1x in de 4 weken....

superleuke en unieke creaties te koop voor elke gelegenheid!
http://www.kralenenkado.nl

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 07:04

Jnine dat is het em juist , het was anders dan anders....en dan gaan ze op tilt!
Heerlijk zo een betrouwbaarepaardevriend!En dan worden de sportcombi's meestal jaloers of ze zeggen ja deze kan lekker lopen :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:27

Maar dat is toch ook wel een enorm vooroordeel over sportpaarden, dat ligt toch ook net aan het paard of hoe de ruiter er op reageert :+

Mijn fjord vond op wedstrijd ook bepaalde dingen dood eng waar geen van de sportkwpners toch echt niet naar keek en ja ik reed ook meerdere keren per week in die bak. Daarentegen is ze wel altijd makkelijk te overtuigen, maar ook daar zit verschil in. :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:11

heidiLOVER schreef:
Het enige wat ik inderdaad wel eens hoor is goh ik hou niet van fjorden, maar die van jou is wel heel leuk!

j_nine schreef:
Deze kreeg ik idd ook vaak te horen...


Maris_ schreef:
Daar is zelfs een Facebook groep van gemaakt :')


Linkje naar die groep: https://www.facebook.com/groups/312544359197875/

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:21

Hier hetzelfde. Veel opmerkingen herken ik die genoemd worden.. ik heb zelf een fjord gehad.
En vooral “ dat meisje met die haflinger”” Ehm... het is een fjord” ach joh 1 pot nat....

Hmmmm

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:23

Op mijn huidige stal waren ze ook even huiverig voor de omheining toen ik aangaf met een fjord te komen...
Wist toen ik er stond ook precies waarom, stond een andere fjord en die was wel prototype lomp en onbehouwen. Tot ze zagen dat het ook echt anders kan, netjes opgevoed en loopt als een hond achter mij en iedereen aan.

Enige opmerkingen die ik nog wel eens krijg waar ik om moet lachen is
Jij hebt het makkelijk met wedstrijden, je hoeft niet te vlechten! Dat iedereen voor het gemak maar even vergeet dat knippen ook een secure en tijdrovend klusje is ach he ;)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:29

‘Wat een dikke kleine ponie’
Ondertussen rent hij er menig paard uit. Verkijk je niet op die korte pootjes.

‘Ik vind fjorden lelijk (hoe dan..) maar die van jou is leuk’
Uh... ja oke....

‘Waarom rijd jij (als volwassene) op een ponie?’
Omdat ze sterker zijn dan jij denkt ;)

‘Fjorden zijn echt leuke kinderponies’
Ja sure, zou zeggen; probeer een bosritje. Gegarandeerd een jankend kind terug zonder ponie (die waarschijnlijk ergens gras staat te eten)

‘Groeien die manen standaard zo net als bij zebras?’
Nee die gaan naar de kapper, en daarop heb ik serieus eens de vraag gehad hoeveel een paardenkapper kost. Wist niet of ik moest lachen of huilen op dat moment. Ik heb maar uitgelegd hoe je een schaar gebruikt en de manen knipt...

Er zijn wel meer dingen hoor. Veel al genoemd ook.
Laatst bijgewerkt door sanso op 09-10-18 14:33, in het totaal 3 keer bewerkt

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:29

Ook bij mij;
Die van jou is wel leuk!

Oh en standaard van iedereen; hoe krijg je die manen zo?! En hoe laat je dat zwart er boven uit steken?
Nou, met n schaar _O-

Overigens komen er wel steeds meer mensen terug op het idee 'wat moet je met een fjord?' Nu ze zien wat ie allemaal leuk vindt en zonder problemen alles probeert :D

Jarvik <3


L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:38

Op wedstrijd, jouw fjord is wel leuk. Een heel ander type als de standaard fjorden. En daar sta ik dan, met mij mn ouderwetse fjord :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker