nakomelingen van Rubis d'Ober

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink1994

Berichten: 16
Geregistreerd: 26-03-15

nakomelingen van Rubis d'Ober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 17:07

Hallo allemaal,

zoals de titel het al zegt, wie hebben er een nakomeling van Rubis? Misschien ga ik een nakomeling van hem kopen. Hoe zijn jullie nakomelingen? Ik ben erg benieuwd :)

Famfa
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:49

Tink1994 schreef:
Hallo allemaal,

zoals de titel het al zegt, wie hebben er een nakomeling van Rubis? Misschien ga ik een nakomeling van hem kopen. Hoe zijn jullie nakomelingen? Ik ben erg benieuwd :)


Ik heb een nakomeling van Rubis.... *\o/*

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: nakomelingen van Rubis d'Ober

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:36

Hoe heet jouw Rubis nakomeling Famfa?

Famfa
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-02-13

Re: nakomelingen van Rubis d'Ober

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:56

Grubis,maar ik noem hem Rubis.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: nakomelingen van Rubis d'Ober

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:12

Oh leuk! Die 'ken' ik wel :))
Leuk hem hier tegen te komen weer!

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: nakomelingen van Rubis d'Ober

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:26

Ah, heb jij Grubis!

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: nakomelingen van Rubis d'Ober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:25

Oh leuk Famfa! Die ken ik ook nog wel :)

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:51

Wij hebben eerder een nakomeling van hem gehad, Garfield was zijn naam :)

Famfa
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:46

Wat leuk dat jullie hem kennen,ik ben heel blij met hem,hij kan ondeugend zijn maar dat hoort bij hem,hij is super eerlijk en hij staat al van ver op de uitkijk als ik kom,in alles doet hij super zijn best,al doe ik heel kalm aan,ik vond dat hij voor zijn leeftijd al behoorlijk veel had moeten doen ,maar ik heb hem wat het rijden betreft ,na mijn aankoop het laatste half jaar veel rust gegeven,en het longeren opgepakt want dat ging bij de vorige eigenaar helaas fout en dat werd me afgeraden te doen en nu doet hij dat super braaf!!!Hij heeft gewoon wat tijd nodig om volwassen te worden,alles is voor hem te snel gegaan,en ik heb geen haast dat scheelt een hoop, heel leuk dat jullie reageren,en waar is Garfield dan heen gegaan??Ben best benieuwd hoe die er uit ziet. {:}

jannegien

Berichten: 554
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:52

Leuk weer eens wat van Grubis te horen, dat tijd nodig hebben herken ik wel.
Ik heb hem destijds voor Marieke zadelmak gemaakt, daar had hij die extra tijd ook nodig. Alles rustig aan gedaan want was nog veel te spannend allemaal.

Maar leuk te horen dat het nu allemaal lekker gaat! :D

Famfa
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:56

Wat leuk te lezen Jannegien dat jij hem nog zadelmak hebt gemaakt,ik hoorde dat hij ook voor de wagen heeft gelopen,maar dat het nog wel eens mis ging???

jannegien

Berichten: 554
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:00

Hij is idd ook bij ons beleerd voor de wagen.
Echt mis ging het niet, maar hij vond alles heel erg spannend. Zo spannend dat de menner die hem beleerd heeft hem niet veilig met andere mensen de weg op durfde te sturen. Zelf hebben we dat wel gedaan, maar hij kon heel erg schrikken van dingen. En als je dan niet snel genoeg daarop kon reageren dan veroorzaak je ongelukken in het verkeer.

Wij hebben dit aan zijn eigenaresse destijds ook laten zien en die heeft besloten dat hij voor haar doeleinden niet geschikt zou zijn. Zij zocht een rustig en vertrouwd paardje om mee te mennen en op dat moment was hij voor haar gewoon niet het ideale paard, te jong en onervaren.

Geloof dat hij daarna wel onder het zadel vaker naar buiten geweest is, dus misschien dat hij nu hij wat ouder en meer ervaren is anders zal reageren. Maar destijds was hij gewoon nog erg jong en onervaren.

Famfa
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:29

Hoi Jannegien,

Weet jij misschien nog te herinneren wat hem die angst gaf,want het valt me wel op dat hij voor vrachtwagens en tractoren eigenlijk niet opkijkt, dus ik ben benieuwd wat het was waar hij bang van werd ,want dan kan ik dat oefenen met hem.Zodat hij ook daar vertrouwen in krijgt. :(:)

jannegien

Berichten: 554
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 23:10

Het waren meer de onverwachte momenten, honden die ineens aan kwamen blaffen vanuit de tuin. Mensen die op de fiets ineens de hoek om kwamen, of eendjes/vogels die weg vlogen etc.

Echt het grote verkeer vond hij niet meteen extreem eng, die heeft hij ook bij ons op het erf wel veel gezien en begon hij wel goed aan te wennen. Het was meer dat hij iets wat plotseling op kwam eng vond. (het ontluchten van een vrachtwagen, of juist een rammelend karretje wat achter een auto aan kwam)

Onder het zadel was hij wel wat makkelijker op dat soort momenten, dan kon hem snel geruststellen door hem te laten kijken, maar ik reed dan wel in de bak. Maar met oogkleppen is dat natuurlijk wat lastiger. Hij moest gewoon heel veel zien en herhalend tegenkomen.... dat het gewoon wordt.

Schriktraining zou ook echt een hele goede zijn voor hem gok ik. Al weet ik natuurlijk niet wat hij in de tussentijd allemaal gezien/geleerd heeft. ;)